Miten kannattaisi suojata 7 vuotta vanhan auton alusta? Massalla? Pohja toistaiseksi hyvässä kunnossa. Ainahan sitä pientä ruostetta on, muttei vielä mitään vakavaa.
Kiitos vinkeistä!
Alustan suojaus
6
3373
Vastaukset
- ei näin
Mistä sait päähäsi koko idean? Mikä auto, mikä vuosimalli?
Ruosteen päälle ei ikinä saa vetää mitään massaa, eikä vanhaan autoon muutenkaan massaa enään ollenkaan. Siellä ruoste muhii ja tuhoaa koko auton.
Korkeintaan huolellinen alustapesu, poistetaan irtoava massa ja hiekkapuhalletaan ruoste pois. Siihen epoksia päälle ja sitten Dinitrol ML kotelosuoja. - varacarina
finikor hoitaa senkin puolestasi, pienet ruosteet lähtee pelkällä korkeapainepesulla; lue heidän kotisivuiltaan! Olen todella tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen. Ajelen autollani vielä nyt monta vuotta kuin uudella! Äänieristyskin parani kun kotelot sun muut ovat paksummat kuin alkuperäisenä..
- jun.nu
Jees itte oon käyttänyt aina avohammasrasvaa pohjaan ja kaikenmoisiin koteloihin olen laittanut ilmatyö-öljyy. Sen voin sanoo et on paljon parempi keino mitä massaus, ainakin vanhalle autolle.
Perjantaina pitäs taas autoon laittaa avohammasrasvat ja öölit :)- Anonyymi
Tuoksahtaako tuo avohammasrasva minkä aikaa levittämisen jälkeen. Mietin, että jos asuntoauton pohjaan sipaisisi. Mutta dunkkaako kuinka pahasti autoon sisälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuoksahtaako tuo avohammasrasva minkä aikaa levittämisen jälkeen. Mietin, että jos asuntoauton pohjaan sipaisisi. Mutta dunkkaako kuinka pahasti autoon sisälle.
kokeiles valaan rasvaa,vielä parempaa
- Anonyymi
Syylävoide on vielä parempaa. Ja vähän ompelukone öljyä joukkoon, ja paistinrasvaa. Isäukko aina tuolla hoiti vehkeensä.
Autoa hän ei koskaan omistanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713889- 1013495
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah783338Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362638- 1241598
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361506Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221114Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421100Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181096Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181016