Voiko ihon venymisarpia eli ns. *raskausarpia* saada esim. jos repii paikkoja rikki,esim. venyttää niitä liikaa tai tekee salilla liian äkinäisiä liikkeitä isoilla apinoilla? oon 19v jätkä jolla on noita arpia aika paljon kehossa kuntosalilla käynnin vuoksi. Arvet käsivarsissa ja olkapäissä jotenkin tajusin koska niihin tuli lihasta (vaikka en kovin raskailla painoilla treenannut), mutta nyt olen huomannut saaneeni arpia paikkoihin joita en ole edes treenannut.
pakaroissani minulla on isoja arpia,vaikka jalkatreeniä en ole ikinä kunnolla tehnyt, enkä ole lihonut ikinä nopeasti, vaan paino on aina pysynyt tasaisena. minulla on myös alaselässä arpia, juuri sellaisia mitä olen nähnyt joillakin lihavilla ihimisillä..siis voiko noita raskausarpia syntyä muustakin syystä kuin vain siksi että lihakset kasvaa tai lihoo?
*Raskausarvet*, mistä johtuu?
5
984
Vastaukset
- ei tarvii venyä
Ei ihokudoksen tarvitse erityisesti mistään syystä venyä, vaan raskausarpia voi tulla teini-iässä pelkästään siitä että sun kroppa kasvaa. Tytöilläkin on usein raskausarpia rinnoissa ja lantiolla, koska vartalo kehittyy ja iho ei ikäänkuin pysy kehityksessä mukana.
- :D :D
ethän nyt sentään isoilla apinoilla mitään liikkeitä tee?
- mistä vaan
Pikkuveljellä tuli tosi isoja poikittaisia raskausarpia selkään, kun kasvoi nopeasti pituutta. Siitä on jo kymmenen vuotta ja sen tyttöystävä luuli ensin että sitä on joskus pienenä ruoskittu selkään :)
- olh
Raskausarvet ilmestyvät yleensä iholle hormonaalisissa muutoksissa, kuten raskauden aikana, puberteetissa tai painon muuten noustessa tai pudotessa nopeasti. Iholle ilmestyy pieniä valkoisia tai sinipunertavia arpia, jotka ovat yleensä pitkänomaisia ja rinnakkain iholla.
Arpien muodostumiseen johtaa yhtäältä ihon mekaaninen venyminen ja toisaalta hormonaaliset tekijät. Hormonaalinen liikaeritys muuttaa ihon elastaani- ja kollageenisäikeitä ja saa aikaan muutoksia iho- ja tukikudoksissa, jolloin iho altistuu raskausarpien synnylle.
Tavallisimmin arpijuovat ilmestyvät rinnoille, lanteille, reisille, vatsaan ja pakaroihin. Raskausarpia voi yrittää ehkäistä välttämällä suuria painonvaihteluita, juomalla paljon vettä ja syömällä tasapainoista ravintoa.
---------------------------
Yliopiston Apteekin sivulta- kkkkk
Onko mitään keinoa saada raskausarpia pois? Tai että ne himmenis? Jotain voidetta joka todellaki auttas, onko jollaki kokemusta? Oon kokeillu apteekin raskausarpivoiteita mutta eipä oo auttanu yhtään sen enempää ku tavallisetkaa kosteusvoiteet. Haluais jo eroon noista.. :/ Tuntee ittensä tosi lihavaksi noiden kans vaikken sitä oikeesti kai oo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin34212050IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3618036Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut963444Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982298Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1572297Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81686- 1101281
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin611139Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26918MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk350843