drag star 1100

kiikarissa

Kyseinen vempain kun kiinnostaa niin attelinpa vähän kysellä. Elikkä mitä vikoja näissä yleensä esiintyy,mitä kannataa siis tutkia? Entäpä jos tuo saksasta niin onko paperiasioissa mitään erikoista? Minkähänlainen ajettava verrattuna muihin saman tyylisiin pyöriin? Mites varaosa hinnat? No joo, siinähän sitä tärkeimmät. Kiitooos!

30

22140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OMISTAN

      Mielestäni paras tämän tyylin mopo, mitä tällä rahalla saa. Ensin oli käytetty (vm.2000), sitten vaihdoin uuden ja oon ollu tosi tyytyväinen. Suurin homma katella virta-avain taskun pohjalta (syvät taskut). Noniin, ei oo mitään tyyppivikoja. Varma ratkaisu. Helppo huoltaa myös itse. Huoltokohteitakin vähän, koska ilmajäähdytteinen ja keppiveto. Painonkin puolesta makea ajaa, ei tuuli riepottele ja kulkee kuin juna raiteella.Leppoisa ajoasento. Ei paras kaupunki pyörä, mutta matka-ajossa mitä mainioin. Lisävarusteitakin saa mielensä mukaan, ei sekään ongelma. Varaosat normaali hintaisia. Kokonaisuudessa oiva kampe, suosittelen jos tykkäät leppoisasta ja varmasta matkanteosta. Kyseessä siis xvs 1100 dragstar.

      • XJR

        minun mielestäni mopot on aivan eri kastissa kuin esim. XVS 1100. En tiedä piruko teitä nykyajan motoristeja vaivaa kun puhutaan aina mopoista. Minä olen sen ikäluokan motoristi että olen aloittanut mopolla (Solifer Export) kuusikymmenluvun alussa ja siirtynyt sitten MOOTTORIPYÖRIIN. Minulle on aina mopo mopo, enkä koskaan puhu moottoripyörästä mopona.


      • Anonyymi
        XJR kirjoitti:

        minun mielestäni mopot on aivan eri kastissa kuin esim. XVS 1100. En tiedä piruko teitä nykyajan motoristeja vaivaa kun puhutaan aina mopoista. Minä olen sen ikäluokan motoristi että olen aloittanut mopolla (Solifer Export) kuusikymmenluvun alussa ja siirtynyt sitten MOOTTORIPYÖRIIN. Minulle on aina mopo mopo, enkä koskaan puhu moottoripyörästä mopona.

        jes, juuri näin. motoristi.!


      • Anonyymi

        Jeps😎


    • hölmömpi

      vaan osta suoraan HD! vaikka aluksi sporsteri!!!!

      • .ent, hd.mies

        jOO... harrikka vaikeuksissaan lopettaa sporsterin teon. Sitä ei jää kukaan suremaan..paitsi ne jotka ovat sellaiseen erehtyneet .


      • Anonyymi

        sporsteri ? minulle kertoi ns. HD-mies että sadan kilometrin välein täytyy pysähtyä ravistelemaan käsiä, että saa veren kiertämään sormissa. ehkä karrikoi, mutta suuntaa antava kommentti. en kokeillut. toisaalta, on se menevän näköinen motzkari. mutta nautintoakin pitäisi saada ajokokemukseen mukaan. lurjus


      • Anonyymi

        Älä osta Hd: tä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sporsteri ? minulle kertoi ns. HD-mies että sadan kilometrin välein täytyy pysähtyä ravistelemaan käsiä, että saa veren kiertämään sormissa. ehkä karrikoi, mutta suuntaa antava kommentti. en kokeillut. toisaalta, on se menevän näköinen motzkari. mutta nautintoakin pitäisi saada ajokokemukseen mukaan. lurjus

        Mulla on 1200 Sportster mallia 2009. Näissä on jo moottori kumipuslilla rungossa, jolloin tärinöitä tulee tosi vähän. Tosi kiva ja kompaktin kokoinen vehje ja näyttää karkilta (mulla on custom-versio). Hyvin on kestänytkin. Ainoa miinus on pitkä ykkönen. Sillä on vaikea ajaa muutaman kympin nopeuksia. Pitää käyttää kytkintä koko ajan. Toisena pyöränä mulla on Drag Star 1100, jolla ajelen pitkät matkat. Spora ei oo oikein pitkien matkojen pyörä mun mielestä.


    • kiikarissa

      kiitos vastauksista, siis hyvä laite. pitääpä alkaa seurata myyntiin tulevia, syksyllä lienee ostajan markkinat. No joo, HD on sitten vähän oma lukunsa, "harraste moottoripyörä". Kaikella kunnioituksella.

    • jaketus

      Drag star ilman muuta jos et välitä imagosta minkä HD:llä saa.....alan ammattilaisena ja satoja koneita rempanneena voin sanoa et HD on tehty paksusta raudasta mut japsit on silti kestävämpiä........itellä on HD...silti sanon näin!!!

      • .

        Harrikka alkaa olemaan yleisin customi! se siitä imagosta. Jos haluaa erikoista..niin iso Yamaha !


      • Anonyymi
        . kirjoitti:

        Harrikka alkaa olemaan yleisin customi! se siitä imagosta. Jos haluaa erikoista..niin iso Yamaha !

        Jeps👌😎


    • mick

      Kävin itse koeajamassa 1100 drag starin. Ei tuntunut kummoiselta xvs650:sen jälkeen. Seuraavaksi koeajoin wild starin ja täytyy sanoa, että drag starit unohtui sillä sekunnilla.

      Nyt on wille ollut alla vuoden päivät. Mieletön vääntöhirviö ja luotettava matkapeli. Toimii myös kaupungissa.

      • kiikarissa

        Mitä muuta eroa dragstarilla ja wildstarilla on kuin isompi moottori? Runko,jarrut ym?


      • nou ville
        kiikarissa kirjoitti:

        Mitä muuta eroa dragstarilla ja wildstarilla on kuin isompi moottori? Runko,jarrut ym?

        Dragstar =luotettavin. Villessäkin ollut käytyjen yamaha keskustelujen jälkeen joitain ongelmia mm. venttiilien nostajissa vikaa, jäävät jumiin ym. Dragstaareissa ei mtään tyyppivikaa, EI SIIS MITÄÄN!!!. Varmin valinta.


    • micci66

      Mulla on sama ajatus mielessä kun ketjun aloittajalla: Dragstar olis hankinnassa! tietääkö kukaan onko jammuille jotain merkkikerhon tapaista tai vastaavaa harrastajien joukkoa jolta voisi myös kysyä samat kysymykset kuin täällä? jos vaikka tulis lisää vastauksia tai uutta tietoa... itseäni huolettaa lähinnä dragstarin tehopaino- suhde, vääntöä tuntuu riittävät 85 Nm/2500rpm... mutta kiihtyykö vielä kaksipäällä ja kamat mukana? kiitos vastauksista etukäteen!

    • Nimetön

      itse kurvaillu 8v 1100 dragstarilla(vm.2000)......ja täytyy sanoa,ei ongelman ongelmaa,kunhan muistaa tankata.Leveän takafillarin ansiosta hieman levoton sorateillä.

    • ari 1

      kysyisin 1100 drag star classicin, silverin ja v-starin eroja
      olisi tiedossa silver kohtuu hintaan. tuleva yamaha fani

      • kesäksi

        Hei!
        Onkohan dragstar 650 minkälainen pitkälle (189cm) kuskille????


      • ettänäin
        kesäksi kirjoitti:

        Hei!
        Onkohan dragstar 650 minkälainen pitkälle (189cm) kuskille????

        ehkä lähinnä huvittava näky,osta isompi ,1300 eteenpäin paitsi willekin aika pieni fyysisesti,kawalta löytyy sitten fyysistäkin kokoa ja menohaluja jammua enempi....


      • 650
        kesäksi kirjoitti:

        Hei!
        Onkohan dragstar 650 minkälainen pitkälle (189cm) kuskille????

        Joudut ajamaan polvet koukussa - mitoitettu 170 cm pitkälle ajajalle. Siirtosarja on helppo tehdä itse, kun siirtää välipaloilla alkuperäisiä omille mitoille.


      • iiveegee2
        kesäksi kirjoitti:

        Hei!
        Onkohan dragstar 650 minkälainen pitkälle (189cm) kuskille????

        Itsellä ollut 650:nen ja nyt kolmatta vuotta Dragstar 1100 Classis. 650 oli suht.ok mutta tämä 1100 hakkaa sen tanakkuudessa ja jarruissa, matka-ajossa ihan riittävän tehon lisäksi. Joten näkisin nykytiedolla 650:n tarpeettomaksi välivaiheeksi. Kummankaan kanssa ei ole ongelmia ollut, ajelen vuodittain 10-15.000 km.
        Jammucustomsarjan isommista en tiedä --- tämä 1100 toistaiseksi hyvin riittää tällaiselle pappamotoristille, mökkireissuille etelästä Lappiin.


    • mama 2

      morjens tempasin mangeeton irti ja pääs ajoitus karkaamaan olisko kellään tietoa merkeistä kyseessä drag star 1100 xvs vm 1999

    • Anonyymi

      Ostin 1100drag starin vm. 2006 uutena ja ajanut nyt 7.6.2020 yli 224000km. Koneeseen ei ole vaihdettu mäntiä, eikä sylintereitä tai tms. Kuluttaa bensaa alle 5l/100km. Öljyä ei tarvi lisätä vaihtovälissä.
      Olen tyytyväinen eikä ollut turha ostos. Js

      • Anonyymi

        Asiaa kirjoitit. Ostin 1. maahantuodusta erästä, mutta en saanut ajoasentoa kelvolliseksi. Epäilemättä on kestävä kapistus. Vaihdoin BMW:n selkään.


      • Anonyymi

        On niin paljon ajettu et jotain korjauksia on ollut. Kerro niistä? Mikä on ollut kallein remppa tai mitä on uusittu monta kertaa?


    • Anonyymi

      Itellä kans kyseinen kampe 1100. Mutta kyllä kyseisellä pyörällä tyyppivika on , startin vapaakytkin.
      Itsellä reistailee parhaillaan.
      Onko täällä muilla ollut vastaavaa?

      • Anonyymi

        Juu oli. Pyörä lähti vähitellen huonommin ja huonommin käyntiin. Ei vaikuttanut keli, sade, lämpötila moottorin tai ulkoilman yms...joskus lähti huonoimmassakin olosuhteessa hyvin käyntiin, joskus parhaimmistakin ei sitten millään. Vikaa hain pitkään bensoista, akusta kaikesta mahdollisesta, meinasin jo myydä koko laitteen eteenpäin. Ostin pyörän noin 5 vuotta sitten 1500 km ajettuna, 14 vuotta vanhana ja nyt mittarissa on vähän alle 22 tkm. Tämä pyörä oli siis seissyt käyttämättömänä jonkun tallissa toistakymmentä vuotta. Tässä pyörä-mallissa on vaan niin asiat, että startin vapaa-kytkin korkkaa jossain vaiheessa. Kyselin asiaa Yamaha-Centeristä Pirkkalasta ja näin kerrottiin. Asiasta on Youtubessa paljon videoita ja kehotan katsomaan näitä, joilla tällainen pyörä on. Perehtyminen asiaan vie aika paljon aikaa. Tää on aika säälittävää Yamahan arvoiselta merkiltä että ovat noin huonon startin pyörään tehneet. Aluksi startti ottaa kiinni silloin tällöin ja loppujen lopuksi ei ollenkaan. Korjaaminen maksaa Yamaha-Centerin lasipalatsissa 1400 € osineen, eli ei aivan pieni juttu, jos sinne vie. Minä en sinne vienyt, koska hinta on jo aikamoinen pyörän arvoon nähden. Sopivaa korjaussettiä saa Ebaystä noin 80 € hintaan kotiintoimitettuna Saksasta, ja halvempiakin olis ollu vielä, mutta niitä en tilannut, ja tämä asennettiin toisessa korjaamossa ja pyörä starttaa ja lähtee käymään ja pyörä toimii erittäin hyvin. Setti tuli alle viikon toimitusajalla. Kyselin Yamaha-Centerin lasipalatsin hintaa pelkälle korjaussetille niin kerrottiin että sen hinta on 950 €...haloo...onks toi ihan laillista ryöstöä...vai mitä? Hinta on yli 12 kertainen...ihmettelen alkuperäisen ja tarvike-osa sarjan niin suurta hinta eroa...liityin Dragstarin kaikkiin mahdollisiin ryhmiin Facebookissa, jotta saisin asiasta lisää tietoa asiasta ja niissä kerrottiin että Ebay-tarvike setillä ajelee ihan ok ja kaikki toimii, eräs käyttäjä oli ajellut Ebayn setillä jo 120 tkm ilman mitään ongelmaa ja joissain korjaamoissa asennetaan Ebay-settejä vain ja ainoastaan koska ne kestävät alkuperäisiä paremmin...??? Olen nähnyt tämän ongelmani ratkaisemiseen paljon vaivaa ja se on vaikuttanut myös paljon aikaisemmin, olenko lähtenyt pyörällä ajelemaan vai autolla, niin tässä mun mielestä aika tärkeää infoa jos jollain on samanlainen ongelma tämän pyörän käynnistämisen suhteen...jokainen voi sitten itse päättää minkälaisen korjaus-sarjan pyöräänsä asentaa tai asennuttaa, mutta hintaero noissa on mielestäni aikamoinen...??? Lasipalatsin työn laskuttamisessa ei nyt varsinaisesti näin suurta eroa ollut. Siellä työ oli 400 € + öljynvaihto 50 € eli yhteensä 450 €, kun muissa korjaamoissa, joista kyselin oli hinnat 350 €, 280 € ja 260 €, prosentuaalisesti näissäkin kyllä. Ajattelin tässä vähän avata tätä asiaa, koska se on varmaan monelle Yamaha Dragstar 1100 omistajalle jossain kohtaa ainakin ajankohtainen, niin ei se ole maailmanloppu ja ei ne alkuperäiset osat välttämättä ole kaikista parhaimpia hinta/laatu-suhteeltaankaan kun puhutaan nyt noin 20 vuotta vanhoista laitteista ja ainakaan jos niistä pyydetään yli 12-kertaista hintaa...nämä olivat minun mielipiteitäni, jos näistä neuvoista oli jollekin hyötyä niin ok, kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu oli. Pyörä lähti vähitellen huonommin ja huonommin käyntiin. Ei vaikuttanut keli, sade, lämpötila moottorin tai ulkoilman yms...joskus lähti huonoimmassakin olosuhteessa hyvin käyntiin, joskus parhaimmistakin ei sitten millään. Vikaa hain pitkään bensoista, akusta kaikesta mahdollisesta, meinasin jo myydä koko laitteen eteenpäin. Ostin pyörän noin 5 vuotta sitten 1500 km ajettuna, 14 vuotta vanhana ja nyt mittarissa on vähän alle 22 tkm. Tämä pyörä oli siis seissyt käyttämättömänä jonkun tallissa toistakymmentä vuotta. Tässä pyörä-mallissa on vaan niin asiat, että startin vapaa-kytkin korkkaa jossain vaiheessa. Kyselin asiaa Yamaha-Centeristä Pirkkalasta ja näin kerrottiin. Asiasta on Youtubessa paljon videoita ja kehotan katsomaan näitä, joilla tällainen pyörä on. Perehtyminen asiaan vie aika paljon aikaa. Tää on aika säälittävää Yamahan arvoiselta merkiltä että ovat noin huonon startin pyörään tehneet. Aluksi startti ottaa kiinni silloin tällöin ja loppujen lopuksi ei ollenkaan. Korjaaminen maksaa Yamaha-Centerin lasipalatsissa 1400 € osineen, eli ei aivan pieni juttu, jos sinne vie. Minä en sinne vienyt, koska hinta on jo aikamoinen pyörän arvoon nähden. Sopivaa korjaussettiä saa Ebaystä noin 80 € hintaan kotiintoimitettuna Saksasta, ja halvempiakin olis ollu vielä, mutta niitä en tilannut, ja tämä asennettiin toisessa korjaamossa ja pyörä starttaa ja lähtee käymään ja pyörä toimii erittäin hyvin. Setti tuli alle viikon toimitusajalla. Kyselin Yamaha-Centerin lasipalatsin hintaa pelkälle korjaussetille niin kerrottiin että sen hinta on 950 €...haloo...onks toi ihan laillista ryöstöä...vai mitä? Hinta on yli 12 kertainen...ihmettelen alkuperäisen ja tarvike-osa sarjan niin suurta hinta eroa...liityin Dragstarin kaikkiin mahdollisiin ryhmiin Facebookissa, jotta saisin asiasta lisää tietoa asiasta ja niissä kerrottiin että Ebay-tarvike setillä ajelee ihan ok ja kaikki toimii, eräs käyttäjä oli ajellut Ebayn setillä jo 120 tkm ilman mitään ongelmaa ja joissain korjaamoissa asennetaan Ebay-settejä vain ja ainoastaan koska ne kestävät alkuperäisiä paremmin...??? Olen nähnyt tämän ongelmani ratkaisemiseen paljon vaivaa ja se on vaikuttanut myös paljon aikaisemmin, olenko lähtenyt pyörällä ajelemaan vai autolla, niin tässä mun mielestä aika tärkeää infoa jos jollain on samanlainen ongelma tämän pyörän käynnistämisen suhteen...jokainen voi sitten itse päättää minkälaisen korjaus-sarjan pyöräänsä asentaa tai asennuttaa, mutta hintaero noissa on mielestäni aikamoinen...??? Lasipalatsin työn laskuttamisessa ei nyt varsinaisesti näin suurta eroa ollut. Siellä työ oli 400 € öljynvaihto 50 € eli yhteensä 450 €, kun muissa korjaamoissa, joista kyselin oli hinnat 350 €, 280 € ja 260 €, prosentuaalisesti näissäkin kyllä. Ajattelin tässä vähän avata tätä asiaa, koska se on varmaan monelle Yamaha Dragstar 1100 omistajalle jossain kohtaa ainakin ajankohtainen, niin ei se ole maailmanloppu ja ei ne alkuperäiset osat välttämättä ole kaikista parhaimpia hinta/laatu-suhteeltaankaan kun puhutaan nyt noin 20 vuotta vanhoista laitteista ja ainakaan jos niistä pyydetään yli 12-kertaista hintaa...nämä olivat minun mielipiteitäni, jos näistä neuvoista oli jollekin hyötyä niin ok, kiitos

        Missä liikkeessä vaihdatit loppujen lopuksi osat koneeseen? Ja laitatko linkin osiin, itsellä sama ongelma niin tästä olisi iso apu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe