kokemuksia

juhdasta

Olen ostamassa juhdan jatkoaisallista peräkärryä MAXILEHTI JUHTA 750 MJL. Onko kokemuksia tuosta jatkoaisasta? Kestääkö vai löystyykö ajan myötä?

10

14465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IlkkaMal

      Ostin kaksi vvuotta sitten Heppu-merkkisen peräkärryn moottorikelkan kuljetusta varten. Se on talvet Lapissa. Viime syksynä vein sen Lappiin. Keli oli kuivahko ajouriltaan, mutta kosteutta, suolaista, oli keskiviivan tuntumassa.
      Kärry ei edes likaantunut mutta keväällä sinkit oli irti ja ruosteessa. Valmistaja oli hyvin tyly, teki tosin huonon paikkasinkityksen maalilla, eikä halua asiasta kuulla enää.
      Älä ihmeessä osta Heppu peräkärryä. Pellit on Rautaruukin "priima" peltiä ja heidän sinkitykset siinä mukana. Suomalaisen työn laatua parhaimmillaan?
      Minusta on törkeätä, että tälläisiä kätrryjä tehdään Suomen olosuhteisiin, jossa maantiesuolaa käytetään joka talvi.
      Muiden valmistajien kärryt tuntuvat kestävän meidän olosuhteita. Siis: ÄLÄ OSTA HEPPU PERÄKÄRRYÄ, se ruostuu!!!!!!!!!!!!!

      • heppu hei

        Heppu 750PLL kärryn rakennussarjana, vain 770€. Kai ne on tehtaalla huomanneet huonon sinkityksen ja parantaneet laatua.
        Paras hinta-laatusuhde tällä kärryllä.
        Tässä mallissa on vielä lehtijousetkin!


      • IlkkaMal
        heppu hei kirjoitti:

        Heppu 750PLL kärryn rakennussarjana, vain 770€. Kai ne on tehtaalla huomanneet huonon sinkityksen ja parantaneet laatua.
        Paras hinta-laatusuhde tällä kärryllä.
        Tässä mallissa on vielä lehtijousetkin!

        Itse ostin sen kasattuna ja kuomullisena.
        Eipä ne myöntäneet huomanneensa mitään sinkitysvirhettä. Rautaruukki sinkittää huonosti mutta vastuu tuotteesta on tietenkin sen myyjällä ja valmistajalla. Minullakin on lehtijouset kärryssäni, mutta ruostuu se siitä huolimatta.

        Mutta ole onnellinen Hepustasi. Minä en niitä enää osta enkä myöskään kenellekään suosittele


      • tietoa
        IlkkaMal kirjoitti:

        Itse ostin sen kasattuna ja kuomullisena.
        Eipä ne myöntäneet huomanneensa mitään sinkitysvirhettä. Rautaruukki sinkittää huonosti mutta vastuu tuotteesta on tietenkin sen myyjällä ja valmistajalla. Minullakin on lehtijouset kärryssäni, mutta ruostuu se siitä huolimatta.

        Mutta ole onnellinen Hepustasi. Minä en niitä enää osta enkä myöskään kenellekään suosittele

        itselläni ollut 3 vuotta ja jatkuvasti kehäteillä vedossa (siis suolatuilla teillä) eikä mitään ongelmaa. Rautaruukki ei muuten sinkkaa kuin peltiä. Aisa on tärkein.


      • ruostuu
        IlkkaMal kirjoitti:

        Itse ostin sen kasattuna ja kuomullisena.
        Eipä ne myöntäneet huomanneensa mitään sinkitysvirhettä. Rautaruukki sinkittää huonosti mutta vastuu tuotteesta on tietenkin sen myyjällä ja valmistajalla. Minullakin on lehtijouset kärryssäni, mutta ruostuu se siitä huolimatta.

        Mutta ole onnellinen Hepustasi. Minä en niitä enää osta enkä myöskään kenellekään suosittele

        muutkin, ostin TEKNO TRAILERIN ja jo kohta oli ruosteessa ja valmistaja tosi tyly, ei halua puuttua asiaan, vaikka takuu on voimassa. Että silleen.


      • Sinkkiävähän
        ruostuu kirjoitti:

        muutkin, ostin TEKNO TRAILERIN ja jo kohta oli ruosteessa ja valmistaja tosi tyly, ei halua puuttua asiaan, vaikka takuu on voimassa. Että silleen.

        Mulla myös TEKNO TRAILER 3300L korkeella kuomulla ja ruosteessa. Kärri alle vuoden vanha. Hankittu 7/2010. Ajettu 1300km ja pesty käyttöjen välissä joten suolassa ei ollu ku käytön ajan.
        Valmistaja ei ota mitään vastuuta.. Tappelun jälkeen lähetti uuden lokasuojan, kiinnityskoukut, pultit. Itse kärri rakennettava uudelleen.Siirti vastuun Ruukille --> Rautaruukilta tuotepäälliköltä teksti että kaikki on heidän puoleltaan kunnossa. Ruostuminen siis käytöstä johtuvaa. Surkeeta toimintaa. Takuu siis tässäkin voimassa..


    • hyvä

      Mulla ollut kohta 10 vuotta eikä ole ruostunut ja on taivasalla !

      • Elman

        Olennaista on se että, onko pelti sähkösinkittyä vai kuumasinkittyä. Sähkösinkitty ei kestä ulkona kovinkaan kauan, mutta kuumasinkitty kerrospaksuudesta riippuen useita vuosia. Esim. kiiltäviksi sähkösinkityt ruuvit eivät ole edes tarkoitettu ulkokäyttöön.


      • tekno ei ruostu
        Elman kirjoitti:

        Olennaista on se että, onko pelti sähkösinkittyä vai kuumasinkittyä. Sähkösinkitty ei kestä ulkona kovinkaan kauan, mutta kuumasinkitty kerrospaksuudesta riippuen useita vuosia. Esim. kiiltäviksi sähkösinkityt ruuvit eivät ole edes tarkoitettu ulkokäyttöön.

        Hienoa kuulla että muillakin on ongelmia tekno trailerin kanssa. Vajaa kaksi vuotta vanha kärry ja takalauta ruosteessa samoin toinen lokasuoja ja lukot etu että takalaudasta. Läheitn kuvat teknolle, niin väittivät että pinta on ollut märkä ja siihen on lentänyt siitepölyä ja se on kuivannut siihen!!! Totesin että kovin on siitepöly mielenkiintoisesti keskelle perälautaa tarttunut.
        Ja väittivät vielä että heidän kärryt ei ruostu ja pari vastaavaa tapausta kuulemma on ollut.
        Asia vielä kesken, eivät ole halukkaita tekemään mitään, joten täytyy ilmeisesti ottaa yhteyttä kuluttaja asiamieheen.


    • Vastausta kysymykseen Juhdasta.
      Jatkoaisan suhteen ei ole ollut mitään ongelmia. Jatkoskohdan pultit pitää vaan vetää kunnolla kiinni, etenkin se välykset poistava alapultti. Ruoste ei tätä kärryä ole raiskannut, onhan se kuumasinkitty valmiina eli kasaanhitsattuna.
      Napojen laakeroinnin rasvauksen kanssa pitää olla tarkkana jos peruuttaa kärryn veteen. Tiivistys ei omassa Juhdassa kyllä vastaa venetrailerille asetettavia kriteerejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8101
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      96
      4309
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1353
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1125
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1072
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      131
      897
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      748
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      745
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      721
    Aihe