Normi ihminen ei pääse rauhanturvaajaksi

Itsekin halukas

Olen 24v sotilaspoliisin koulutuksen saanut kokki. Olen hakenut rauhanturvaajaksi ja saanut aina sitoumuksen, paitsi nyt viime haussa. Olen kokkina valtion laitoksessa, ja kuulema valtio ei syö omasta kuormsta, eli valtion työntekijät eivät tule valituiksi, käsittääkseni?

Jokatapauksessa olen havainnut sen, että rauhanturvaajiksi valitaan ylensä 99% varmuudella henkilöitä ketkä ovat: a)työttömiä b)poikamiehiä c)asuvat haja-asutusaluleella

Onko tässä nyt joku valtion oma juttu, että pyritään pitämään yllä mainitunlainen ryhmä ns. vireystilassa, kiinni elämässä, antamalla heille mahdollisuus tehdä edes jotain muutakin kuin maata ja syrjäytyä? RVL;kin palkkaa mieluiten rajaseudun asukkaita syrjäseudulta työmarkkinoiden ulottumattomista, koska se auttaa työttömyys prosenttejen laskussa siellä.

8

2127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -p-

      Nyt kyllä kirjoitat ihan pehmeitä,tuo sinun havaintosi valinnoista ei pidä paikkaansa..Valintaan vaikuttavat henkilötilaukset toimialue kohtaisesti,hakijan taustat,miten on suorittanut asepalveluksen ja missä,nykyään näyttää siltä että noita FRDF-koulutuksen saaneita eli 'räppäreitä' laitetaan enemmän menemään alas ns.'tavallisen' intin käyneiden kanssa.

      Sen mitä olen kuullut myöskin että valtion palveluksessa olevilla ei se haku ja mahdollinen lähteminen keikalle ole niin helppoa kuin tavallisella ihmisellä,joka on esim.paperitehtaalla töissä.

      Johan se on sanomattakin selvää tuo RVL:n touhu,ihmiset ketkä on asunut ikänsä rajaseudulla ja on tottunut olemaan ja toimimaan niissä oloissa ja vielä haluaa tehdä töitä ko.seudulla,tulee siinä hommassa nopeammin ammattimieheksi kuin semmoisesta kuka on ikänsä asunut esim.kaupungissa.RVL:seen on myös jonkinlaiset valintakokeet.

      Kannattaisi kysellä tuolla www.mil.fi-sivuilta,sieltä kohdasta 'Rauhanturvaajat' näitä asioita eikä täältä.Myöskin www.holkkari.net kannattaa katsoa läpi.
      Täytyy muistaa että PVKVK:lla on varaa valita ne,keille lähtee sitoumus hakujakson loputtua sillä hakijoita on paljon.

      Ei muuta kuin uutta hakemusta sisään =)!

      • ja vitut

        tällä armeijalla ei ole paskaakaan merkitystä, vaan siviiliammatilla ja sillä millaisella tyttömällä syrjäkylällä asut. Peräkammarinpoikaa myöskään ei odota kuin oma äiti, niin se helpottaa sopeutumista joukkoihin.


      • sillä merkitystä
        ja vitut kirjoitti:

        tällä armeijalla ei ole paskaakaan merkitystä, vaan siviiliammatilla ja sillä millaisella tyttömällä syrjäkylällä asut. Peräkammarinpoikaa myöskään ei odota kuin oma äiti, niin se helpottaa sopeutumista joukkoihin.

        aiwan täysin.


      • paljonkin
        ja vitut kirjoitti:

        tällä armeijalla ei ole paskaakaan merkitystä, vaan siviiliammatilla ja sillä millaisella tyttömällä syrjäkylällä asut. Peräkammarinpoikaa myöskään ei odota kuin oma äiti, niin se helpottaa sopeutumista joukkoihin.

        Hyvin suoritettu varusmiespalvelus on yksi valintaperusteista.
        esim. lusmuilu intissä näkyy PV:n papereissa, eikä tarvitse RT-komennukselle lähteä.


      • putkassa ollut
        paljonkin kirjoitti:

        Hyvin suoritettu varusmiespalvelus on yksi valintaperusteista.
        esim. lusmuilu intissä näkyy PV:n papereissa, eikä tarvitse RT-komennukselle lähteä.

        niinhän ne sanoi, että nyt et pääse rt;ksi, kun putkasta pääsin intissä ekalla ja toisella kerralla. Mainitsin siinä, että harmi vaan, kun olis tarkoitus ja kova into joskus rauhaa lähteä turvaamaan. Armeijan suoritin hyvin arvosanoin(HYVÄ JA HYVÄ), mutta niitä korpraalin natsoja en saanut, jotka minua jo odottivat kapteenin kaapissa. Oliko lie sillä merkitystä, kun jo silloin 19 vuotiaana pentuna ilmaisin haluni rt;ksi niiden kovassa humalassa hankittujen putkareissujeni seurauksena tulleissa kuulusteluissa. Olin siis putkassa vain ja ainoastaan humalatilan vuoksi, eli tappelut ja muut sekoilut ovat eri asia. Nyt on Libanon nähty ja Kosovokin pariin kertaan, Bosniaankin olisin päässyt, mutta kun alkoi tulemaan perhettä.
        Siis kyllä siviiliammatti merkitsee ja se, että on hyvät arvostelut sotilaspassissa.
        Valtion virkakaan ei ole ainakaan minulla ollut este kahdella viimeisellä reissulla. Kaikki on suhteellista ja tekeekö se nyt ihmisestä huonompaa jos joskus lipsahtaa nuoruuden kokemattomuudessa känni liian korkeaksi?

        Kaikki ei ole sitä miten sen luulisi olevan.


    • kaks reissua takana

      havaintoja olet tehnyt.. no, teenpä sitten poikkeuksen: Naimisissa, kaksi lasta, vakituinen työpaikka pk-seudulla ja ikää yli 30 molemmille reissuille lähtiessä.

      Työkokemus se painaa vaakakupissa kaikkein eniten - mullakin oli varusmiesaikana yks törttöily, josta sain ihan käräjätuomion..

      Eri alojen ammattilaisia siellä tarvitaan, joten en oikein sulata tuota työllistämis/aluepolitiikkanäkökulmaa.

      • oliskin noin

        No nykyaikana kun käyt intissä valmiusjoukot porissa, niin keskenkasvuisena elämää ja työtä kokemattomana penikkana pääset rauhanturvaajana edustamaan suomea. On se saatana mallillaan! Siinä kärsii suomalaisten hyvä maine rt-tehtävissä!

        Ja kyllä nämä takahikiän työttömät poikamiehetkin halutaan työllistää edes vuodeksi vaikka rt-hommiin! On se väärin!


    • Kestääkö pinna?

      Voisiko noin katkeranoloinen selviytyä epätavallisissa oloissa. Normikäyttäytyminen sinänsä ei ole huono asia mutta, entä kun olet paikan päällä ja ne työttömät ja muut kaverit alkavat tuntua omituisilta, kuka lähtee kotiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe