miksi Väyrynen

Ruostuu??

miksi ja mistä asiallisesti??

24

6895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallisesti

      ottaen paavo väyrynen ei ruostu. Hänen mielipiteensä toki ovat ruosteessa, mutta senhän tietää kysyjäkin.

      Siis vaastaus: Väyrynen ei ruostu oikein hoidettuna sen enempää kuin muutkaan merkit.
      MB:n organisaatiossa voidaan takuuna korjata vaikka kymmenevuoden kaikki suomi autot. Tekee noin kymmenen minuutin aamupäivän tuotannon!

      Vaikka kaikki suomen MB:t menisi takuuseen, se ei konsernia heilauttaisi.
      Raikkönen vain jatkaisi kisaa!

      Näin ihmeellistä on markkinatalous!

      • puhetta

        "Siis vaastaus: Väyrynen ei ruostu oikein hoidettuna sen enempää kuin muutkaan merkit."
        Mikään muu alle kymmenvuotias auto, olkoon japsi, ranskis tai mikä muu tahansa kuin mersu, ei ole niin ruosteinen. Ja konserni heiluu jo, Auto Bildin nettisivuilla oli juttu, jossa ihmeteltiin kuinka jollakin tehtaalla on varaa käyttää 6000€/valmistunut auto takuu korjauksiin. Teki viime vuonna 6 miljardia euroa. Mitään muita alle 10v. vanhoja autoja ei tarvitse hoitaa ruostumisen takia mitenkään. Niin ihmeellistä on autojen valmistus!


      • nähty on
        puhetta kirjoitti:

        "Siis vaastaus: Väyrynen ei ruostu oikein hoidettuna sen enempää kuin muutkaan merkit."
        Mikään muu alle kymmenvuotias auto, olkoon japsi, ranskis tai mikä muu tahansa kuin mersu, ei ole niin ruosteinen. Ja konserni heiluu jo, Auto Bildin nettisivuilla oli juttu, jossa ihmeteltiin kuinka jollakin tehtaalla on varaa käyttää 6000€/valmistunut auto takuu korjauksiin. Teki viime vuonna 6 miljardia euroa. Mitään muita alle 10v. vanhoja autoja ei tarvitse hoitaa ruostumisen takia mitenkään. Niin ihmeellistä on autojen valmistus!

        kyllä ne muutkin autot ruostuu esim saab 93 takuuseen 8v. octavia aivan ruosteessa.


      • joopatijoo

        "oikein hoidettuna"

        my ass.

        Mikähän siinä sitten mahtaa olla, että kun minulla on ollut useamman merkkisiä autoja, joita olen hoitanut aivan saman kaavan mukaan, toinen alkaa kukkia tuoreena ja toinen ei sitten millään. Olisikohan laadussa eroa?

        Täytyy auton säilyä ruosteettomana, ilman että sitä on alituiseen puunaamassa tai suojaamassa


      • Kraist!

        Ymmärtäisin, jos joutuisin irrottelemaan listoja etsimään ruostetta jostain 400 euron kesäautosta, mutta noin helvetin kalliista ja alle kymmenen vuotta vanhasta kärrystä se ei ole mitenkään puolusteltavissa! Ja olisikin ruoste vain ainoa ongelma Mersuissa: uudet mallit ovat täynnä pieniä sähkövikoja. Herääkin kysymys, miksi helvetissä kukaan haluaa ostaa uutta Mersua, kun tarjolla on muitakin premium-merkkejä paremmilla ajo-ominaisuuksilla, hiljaisemmilla kabiineilla jne.


      • kysymykseesi
        Kraist! kirjoitti:

        Ymmärtäisin, jos joutuisin irrottelemaan listoja etsimään ruostetta jostain 400 euron kesäautosta, mutta noin helvetin kalliista ja alle kymmenen vuotta vanhasta kärrystä se ei ole mitenkään puolusteltavissa! Ja olisikin ruoste vain ainoa ongelma Mersuissa: uudet mallit ovat täynnä pieniä sähkövikoja. Herääkin kysymys, miksi helvetissä kukaan haluaa ostaa uutta Mersua, kun tarjolla on muitakin premium-merkkejä paremmilla ajo-ominaisuuksilla, hiljaisemmilla kabiineilla jne.

        Sen takia ihmiset haluaa ja laittaa uusia, koska se on MERSU!!


      • aika
        kysymykseesi kirjoitti:

        Sen takia ihmiset haluaa ja laittaa uusia, koska se on MERSU!!

        pirun huono syy, miksi maksaa autonvalmistajan ahneudesta? Ei Mersun laatuongelmat ole vahinko, eikä sattuma, vaan tietoinen valinta. Huonolaatuisten tuotteiden tekeminen on halvempaa, ja jos on vielä niin fanaattinen ostajakunta, ettei se välitä mitä rahoillaan saa, se on vielä helvetin kannattavaakin. Jonakin kauniina päivänä Mersunkin on aloitettava todella vahva ryhtiliike, ja palautettava Mersun laatu maineensa (jonka on luonut w115 ja 123 mallit) tasolle. Saksalaisista Opel on aloittanut autojensa laadun parantamisen, ja jopa myöntänyt aiemmat ongelmat.


      • laatuongelmia?
        aika kirjoitti:

        pirun huono syy, miksi maksaa autonvalmistajan ahneudesta? Ei Mersun laatuongelmat ole vahinko, eikä sattuma, vaan tietoinen valinta. Huonolaatuisten tuotteiden tekeminen on halvempaa, ja jos on vielä niin fanaattinen ostajakunta, ettei se välitä mitä rahoillaan saa, se on vielä helvetin kannattavaakin. Jonakin kauniina päivänä Mersunkin on aloitettava todella vahva ryhtiliike, ja palautettava Mersun laatu maineensa (jonka on luonut w115 ja 123 mallit) tasolle. Saksalaisista Opel on aloittanut autojensa laadun parantamisen, ja jopa myöntänyt aiemmat ongelmat.

        Ei mulla ainakaan ole S-Mersun kanssa ollu ongelmia, vaikka on jo kolme vuotta vanha ja olen uutena sen ostanut. Vaihtoonhan tuo kyllä kohta menee, mutta vain iän vuoksi.


      • ässä Mersu
        laatuongelmia? kirjoitti:

        Ei mulla ainakaan ole S-Mersun kanssa ollu ongelmia, vaikka on jo kolme vuotta vanha ja olen uutena sen ostanut. Vaihtoonhan tuo kyllä kohta menee, mutta vain iän vuoksi.

        EI ole Väyrynen, ja toiseksi jos ässääkään ei uskalla yli kolmea vuotta pitää, ei senkään laadussa tunnu olevan hurraamista.


      • laatuongelmia
        ässä Mersu kirjoitti:

        EI ole Väyrynen, ja toiseksi jos ässääkään ei uskalla yli kolmea vuotta pitää, ei senkään laadussa tunnu olevan hurraamista.

        vastasin vain siihen, kun alettiin yleistämään Mersun laatuongelmia. Ja niinkuin sanoin, mulla ässä menee vaihtoon vain sen iän takia. Varmasti voisin ajaa huoletta tuollakin vielä kymmenen vuotta, mutta miksi ajaisin, koska voin vaihtaa sen uuteen kolmen vuoden välein?


      • otetaan
        puhetta kirjoitti:

        "Siis vaastaus: Väyrynen ei ruostu oikein hoidettuna sen enempää kuin muutkaan merkit."
        Mikään muu alle kymmenvuotias auto, olkoon japsi, ranskis tai mikä muu tahansa kuin mersu, ei ole niin ruosteinen. Ja konserni heiluu jo, Auto Bildin nettisivuilla oli juttu, jossa ihmeteltiin kuinka jollakin tehtaalla on varaa käyttää 6000€/valmistunut auto takuu korjauksiin. Teki viime vuonna 6 miljardia euroa. Mitään muita alle 10v. vanhoja autoja ei tarvitse hoitaa ruostumisen takia mitenkään. Niin ihmeellistä on autojen valmistus!

        esimerkiksi kaikki hienot testit voittanut melutoosa nimeltä Mazda 6: löytyy ruosteisia autoja jo vuoden vanhoina. VÄyrynen ei ole paras esimerkki Mersun laadusta, mutta mokia sattuu hienommissakin piireissä...


      • kyrpäimuri
        aika kirjoitti:

        pirun huono syy, miksi maksaa autonvalmistajan ahneudesta? Ei Mersun laatuongelmat ole vahinko, eikä sattuma, vaan tietoinen valinta. Huonolaatuisten tuotteiden tekeminen on halvempaa, ja jos on vielä niin fanaattinen ostajakunta, ettei se välitä mitä rahoillaan saa, se on vielä helvetin kannattavaakin. Jonakin kauniina päivänä Mersunkin on aloitettava todella vahva ryhtiliike, ja palautettava Mersun laatu maineensa (jonka on luonut w115 ja 123 mallit) tasolle. Saksalaisista Opel on aloittanut autojensa laadun parantamisen, ja jopa myöntänyt aiemmat ongelmat.

        ei kyllä vaadi paljon tosta nostaa laatua


    • mercaman

      Ovien yläreunat tiivisteiden alta, takaluukun lukon ympärystä. Ovissa kannattaa katsoa kylkilistojen alle, lähtevät helposti irti, irroita yksi ruuvi/per ovi ja vedä lista pois. Jos vielä haluat tarkistaa, niin ota oven alta oleva alin kynnysmuovi irti, joka lähtee kampeamalla. Jos näistä ei mitään löydy, niin kyseessä on vähäruosteinen Väyrynen.

    • tuc

      Sivuvilkkujen ympäristö (uusimmissa E-sarjalaisissa on peileissä vilkut, joten ei ruostu niissä) ja pohjasta aika moni pistepaikka. Jousikupitkin saattavat ruostua irti jos oikein pahaksi pääsee kuppa etenemään.

      Väyrynen ei ole paras Mersu, mutta hintaansa nähden todella mukava ja pätevä peli. Saksasta saa pilkkahinnalla hyviä, ja yhä enenevissä määrin myös Suomesta.

    • maalari..

      Ruostuu siksi että korin pohjakäsittely vesiliukoisilla aineilla on epäonnistunut.
      Muualla maailmassa Mersutkin menee kymmenen vuotta vanhana paalaamoon joten asialla ei ole vaikutusta.
      Suomessa ajetaan yli kymmenenkin vuotta vanhoilla autoilla ja ruosteongelmat pulpahtavat esiin.

      • löpön

        Saksastakin löytyy vaikka millä mitalla vanhahkoja autoja ja loput menee ulkomaille kuten ruotsiin, suomeen ja viroon.


    • E,S,GL ja SL 55AMG

      on täällä kateellista porukkaa...sehän on tutkittukin että suomalaiset ovat maailman kateellisinta kansaa ja sen kyllä huomaa kun itse vaihdan kerran vuodessa uuden mersun...nyt joku varmastikin vastaa tähän viestiin että onpa paska auto kun ei vuotta enempää pysy ruosteettomana,mutta se ei ole sitä vaan vaihdan auton lähinnä sen takia
      kun on ylimääräistä rahaa ja autoilu on harrastukseni...

      • että..

        ..sinulla ei ole yhtäkään noista viestissäsi mainituista automalleista..

        Korkeintaan omistat Jopo-polkupyörän, jos sitäkään..

        T. Vito


    • Bmwfanaatikko

      BMW on paras

    • HeinZ .

      Jos näet liikenteessä 2000-luvulla tehdyn auton ja se on ruosteessa, niin auton merkki on satavarmasti Mercedes-Benz ! - ilmeisesti varsinkin vuosituhannen alkuvuosien peltilaatu yhdistettynä heikkoon maalaukseen on syynä - toivottavasti uudemmat on tehty paremmin....

      • Hans Peter

        Eikös se raja mene vuosimallista 2002 E-mersuissa. Sen jälkeen valmistetut eivät enää ruostu.


    • Joskus Meselläkin

      Miksi "Väyrysmersu" on ruosteessa. Sen ikäluokan mersuissa esiintyi ruostumista jonkin verran. Monesta lähteestä tulleet tiedot viittaavat siihen, että syynä oli kansainvälinen lainsäädäntö, joka tuuppi autotehtaita ottamaan ennenaikaisesti käyttöön vesiohenteisia maaleja. Tästä maaliaiheesta johtuen jotkin fordinomistajatkin ovat päässeet helvetin esikartanoihin. Ja samaa löytyy monesta muustakin merkistä.

      Kyllä väyrysmersuissa on silti ollut enemmän ruostetta kuin muissa merkeissä ja malleissa. Mistäköhän se sitten johtuu? Huonommista maaleista? Huonommasta pellistä?

      Syynä on se, että kehittymätön vesiohenteinen maali ja mersuilla normaalisti ajetut hysteeriset kilometrimäärät yhdessä ovat aiheuttaneet ongelmia. Väyrysethän alkavat olla jo aika vanhaa kamaa. En usko, että mikään muu merkki samoilla kilometreillä olisi sen paremmassa kunnossa.

      Lisäksi on mersujen kestävyyden vuoksi yksi ongelma, joka sotkee kestävyysmielikuvia. Se on se, että vaikka mittarissa on paljon, monella Mersulla on ajettu paljon enemmän.

      Esimerkki: vajaa neljäsataatuhatta mittarissa olevan mersun osti lähituttava. Auto oli hieno ja alkuperäinen. Alkuperäinen maalikin. Tekniikkaa sentään (vähän) laiteltu. Hän arveli, että sellainen kolmesataa tuhatta olisi kuitenkin ruuvattu mittarista pois. Vaikka oli autoonsa tyytyväinen, alkoi selvittää historiaa. Auto oli elänyt kaksi täyttä taksitaivalta. Ensimmäisen Ruotsissa, toisen Suomessa. Sitten kovaa ajoa yksityisillä muutaman vuoden. Dokumentoidut kilometrit olivat miljoona kuusisataatuhatta. On tehty testejä, että "arvaa kilometrit". Kun mittarissa on se alle neljäsataa, niin melkein kaikki arvailevat siihen vähän päälle. Ei ole kukaan vielä heittänyt, että kahtamiljoonaa lähentelee!

      Itselläni on varhainen vesiväriaikainen Mersu. Aiempi omistaja on ilmeisesti umpinaisen tiukkapipoisena tilittänyt takuukorjaajat väsyksiin ja saanut uusintamaalauksen. On näköjään kertaalleen ruostesuojattukin, omistajan omalla kustannuksella. Kilometrejä on mittarissa yli kaksisataatuhatta, voi olla oikeasti paljon enemmänkin. Vuosia kuitenkin jo n. 15 kpl. Ja ruostetta ei sitten mitään.

      Eli kannattaa huomioida tuo varhainen vesivärikausi, jonka ongelmat on jo ratkaistu (ainakin uudemmissa) ja se, että vanhaa ja miljoona kilometriä ajettua mersua ei ehkä kannata verrata johonkin tämänvuotiseen pihajopoon!

    • Volgat pois

      No se on aika vakisysteemi, että unohdetaan kilometrit. Ja vähän muutakin. Sukulaisäijä oli volvojen perään ja sanoi, ettei osta Mersua kun kaikki mitä hän on kattonu on ollu resuja. No ni! Se katteli lompakkonsa mukaisia bensavolvoja ja sitte dieselmersuja, jotka jo hipo lompakon rajoja. Mersu nyt sattuu olemaan kallis. Niissä mersuissa oli kyllä aika huget ajomäärät päällä, ettei ihme, että bensavolvoja löytyi siinä vertailussa parempia. Mutta ei taida olla järkeä tällaisissa vertailuissa.

    • Mekenmeke

      Nuorten kollien puheissa kuulee usein, kun verrataan jotain perusbensakoneista Golfia miljoonan ajettuun Mersun Dieseliin. Voihan tosiaan olla, että siinä katsannossa Golf on korkealla.

      Kokonaan eri juttu on sitten se, että Suomesta on tosi vaikea löytää aidosti vähän ajettuja mersuja.

      Etelämpää tuodut ovat hieman helpottaneet tilannetta. Vain hieman. Tullin "täti" kertoi, että käytetyssä Mersussa on voinut olla Suomessa kolmeen tai useampaankin kertaan rukattu mittari. Ekana esim. Saksassa otetaan kilometrejä pois, että saadaan parempi hinta. Sitten rullataan kilometrejä lisää, että saadaan sopuhinnalla rajan yli ja rekisteriin. Ja sitten taas kilometrejä pois.

      Kun kansa on alkanut oppia, että katsastajalta ja merkkihuollosta saa kilometritietoja, matkamittareita on yhä enemmän alettu jättää rauhaan. Kovin pitkälle ei ajassa silti tarvitse mennä taaksepäin kun kilometrimäärät vielä heiluivat iloisesti ylös ja alas.

      Joku valitteli Mersun ruostumista. Vesivärimersujen ensimmäiset vuosikerrat olivat ongelmallisia. Niistäkin ongelmista huolimatta juuri mersujen hyvä kulutuksenkestävyys on johtanut siihen, että matkamittarin kimpussa on voitu suorastaan asua. Mitkään vesiväriongelmatkaan eivät ole olleet niin pahoja, ettei niistä ole ruostesuojauksella ja maalipinnan hoidolla selvinnyt. Jos vertailukohtana ovat aiemmat ja myöhemmät mersut, varhainen vesivärimersu on kylläkin voinut vaatia enemmän huolenpitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3306
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1658
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1513
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      872
    Aihe