Soittajan puhelinnumero ei näy

Otin hiljattain käyttöön Welho Puhe -palvelun. Muuten se on toiminut ongelmitta, mutta soittajan puhelinnumeroa en ole saanut vielä näkyviin.

Analoginen puhelin on kytketty Grandstream HandyTone 486 -sovittimeen ja siitä edelleen Motorolan kaapelimodeemiin. Aluksi käytin vanhaa puhelinta, jossa erillinen Telematic Ilmo -numeronäyttölaite. (Se näytti numerot hyvin Elisan lankapuhelinliittymässä.) Viikko sitten ostin ihan tämän ongelman vuoksi uuden langattoman Philips-puhelimen, mutta numero ei näy siinäkään.

Welhon asiakaspalvelun suosittelemat konstit on jo kokeiltu. Nyt vielä odottelen, vastataanko Philipsiltä jotakin. Minkälaisia kokemuksia muilla on?

5

2421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fct

      Vika voisi olla sovittimen asetuksissa. Soittajan numero välitetään puhelimelle eri maissa eri tavalla. Suomessa käytössä on DTMF-koodi joka tulee muistaakseni ensimmäisen ja toisen soinnin välillä. Koodin pitäisi kyllä kuulua puhelimestakin, kun luurin nappaa ylös heti kun pirahtaa.

      • Kun valitsen sovittimesta vaihtoehdon "ETSI-DTMF (Finland, Sweden)", niin puhelin soi vain yhden kerran eikä soittajan numero tule näkyviin. Vanhaan numeronäyttööni tulee silloin teksti "error", uuteen Philipsiin ei mitään. Ihan samoin tapahtuu vaihtoehdolla "Denmark-DTMF". Ehkä samalla pitäisi muuttaa myös jotakin muuta sovittimen asetusta?

        Welhon asiakaspalvelun suosituksen mukaisesti kokeilin vaihtoehtoa "ETSI-FSK (France, Germany, Norway, Taiwan, UK-CCA)", jolloin puhelin soi normaalisti vaikka kuinka monta kertaa, mutta numeroa ei näy. Ehkä se alkaisi näkyä, jos saisin Philipsin maakoodin muutetuksi esim. 49:ksi (= Saksa).


      • fct
        Timontti kirjoitti:

        Kun valitsen sovittimesta vaihtoehdon "ETSI-DTMF (Finland, Sweden)", niin puhelin soi vain yhden kerran eikä soittajan numero tule näkyviin. Vanhaan numeronäyttööni tulee silloin teksti "error", uuteen Philipsiin ei mitään. Ihan samoin tapahtuu vaihtoehdolla "Denmark-DTMF". Ehkä samalla pitäisi muuttaa myös jotakin muuta sovittimen asetusta?

        Welhon asiakaspalvelun suosituksen mukaisesti kokeilin vaihtoehtoa "ETSI-FSK (France, Germany, Norway, Taiwan, UK-CCA)", jolloin puhelin soi normaalisti vaikka kuinka monta kertaa, mutta numeroa ei näy. Ehkä se alkaisi näkyä, jos saisin Philipsin maakoodin muutetuksi esim. 49:ksi (= Saksa).

        En tunne sovitinta. Voihan se olla noinkin, tai sitten sen softassa on bugi. Päivittäisin itse firmwaren ensin ja etsisin sitten muuta ratkaisua.


      • fct kirjoitti:

        En tunne sovitinta. Voihan se olla noinkin, tai sitten sen softassa on bugi. Päivittäisin itse firmwaren ensin ja etsisin sitten muuta ratkaisua.

        Kiitos auttamisyrityksestä! Sovittimen asetuksissa on päällä automaattinen ohjelmiston päivitys. Siellä on siis Welhon ao. palvelimen osoite ja aika, jonka kuluttua ohjelma käy aina katsomassa, onko uutta ohjelmaversiota. Aika on laitettu niin lyhyeksi, että tarkistus tehdään monta kertaa päivässä.

        Tänään sekä Welhon että Philipsin asiakaspalvelut nostivat kädet pystyyn ja ilmoittivat, etteivät osaa antaa enää muita neuvoja. Philipsiltä siis todettiin, että kyseisessä puhelimessa ei ole mitään soittajan numeron näyttämiseen vaikuttavia valintoja. Minä en voi kuitenkaan lopettaa prosessia tähän, koska tarvitsen ehdottomasti puhelimen, jossa soittajan numero näkyy.

        Yksi turha Philips tuli siis jo ostetuksi ja voisin kyllä ostaa vielä toisenkin, jos voisin olla varma sen toimivuudesta tässä ympäristössä. Yksi mahdollisuus on, että vaadin Welhoa purkamaan sovitinkaupan ja tyydyn pelkkään kännykkään.

        Tuossa Welhon Puhe-palvelussa tuntuu olevan sellainenkin ongelma, että Nordean Solon puhelintunnistus ei hyväksynyt sen kautta näppäiltyjä numeroita. Oli pakko soittaa uudelleen kännykällä, jotta tunnistuksen sai tehdyksi.


    • Ilmo nova

      Vaihdoin paristot Ilmo Novaan. Asensin kellon,päiväyksen ym. Tein koesoiton kännykällä, mutta näyttöön ei tullut soittajan numeroa. Missä mahtaa olla vika?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe