Miksiköhän intissä on niin paljon kaikkea turhaa paskaa. Lapsellista, lapsellista, ihan naurettavaa esikoulutouhua. Keskityttäisiin sinäkin aikana taistelukoulutukseen, niin armeijan saisi lyhyemmässä ajassa läpikäytyä.
LISÄKSI: Ovatko ihmiset todella näin tyhmiä. Jääkärikomppaniassa kun olin, joka päivä vedettiin ne kamppeet niskaan ja joka päivä samaa rypemistä siellä metsässä. PUOLI VUOTTA!!
Jos turha paska jätettäisiin pois ja otettaisiin huomioon normaali järjellä omaavan ihmisen aivokapasiteetti, niin armeija kestäisi noin 3-4 kk kokonaisuudessaan. Valtio säästäisi rahaa ja pelleily saataisiin pois.
Ja jotkut vielä puhuu että siellä tehdään pojasta mies. Minusta ainakin yritettiin kovasti tehdä lasta.
Armeijan lapsellisuus
24
4760
Vastaukset
- Vanha majuri
Kuten totesit viestissäsi, niin sinut koulutettiin yksinkertaisiin miehistötehtäviin (=6kk). Silloin koulutuksen päämäärä on opettaa joukko sellaisia motorisia taitoja, jotka pitävät sinut hengissä taistelukentällä. Jos olisit halunnut älyllisesti vaativampaan koulutukseen, olisi sinun tullut hakeutua erikoistehtäviin tai johtajakoulutukseen.
Mikäli haluat tietää enemmän tästä asiasta, niin aiheesta on mm MPKK:lla tehty vähän aikaa sitten hyvä selvitys, jonka saa ainakin lainaksi Maanpuolustuskorkeakoulun kirjastosta. Lisäksi samaa aihetta on käsitelty paljon mm urheiluvalmennusta käsittelevissä kirjoissa. Lyhyesti sanottuna motoristen taitojen oppiminen perustuu toistoihin, toistoihin ja toistoihin.- juuh pix
no nyt sitten osaan tehdä punkan ja siivota tupaa mopilla, kun näitä asioita tehtiin tuhat kertaa motoristen taitojen oppimiseksi. epäilemättä pysyn hengissä taistelukentällä kun moppaaminen on hallinnassa!
- olitkohan edes
juuh pix kirjoitti:
no nyt sitten osaan tehdä punkan ja siivota tupaa mopilla, kun näitä asioita tehtiin tuhat kertaa motoristen taitojen oppimiseksi. epäilemättä pysyn hengissä taistelukentällä kun moppaaminen on hallinnassa!
siellä metsässä.
- mikkoooo
juuh pix kirjoitti:
no nyt sitten osaan tehdä punkan ja siivota tupaa mopilla, kun näitä asioita tehtiin tuhat kertaa motoristen taitojen oppimiseksi. epäilemättä pysyn hengissä taistelukentällä kun moppaaminen on hallinnassa!
no eiköhän se ole hyvä että pikkupojat oppii siivoomaan että aikuisena sit ei ole uusavuton ja ne tuvat olis ollu helvetin paskasia jos niit ei olis siivottu!! ja samalla oppii kuria jne jne....
- ummetus
eihän siellä kerkeä edes käydä aamupaskalla.
sitä ne siellä opetta.saatika harjata hampaita - vänrikki
juuh pix kirjoitti:
no nyt sitten osaan tehdä punkan ja siivota tupaa mopilla, kun näitä asioita tehtiin tuhat kertaa motoristen taitojen oppimiseksi. epäilemättä pysyn hengissä taistelukentällä kun moppaaminen on hallinnassa!
Esim. punkan teko opettaa täsmällisyyteen ja tarkkaavaisuuteen...
- vänrikki
ummetus kirjoitti:
eihän siellä kerkeä edes käydä aamupaskalla.
sitä ne siellä opetta.saatika harjata hampaitasullakin
- Aikuinen?
Koulutus ei ole turhasta,eikä missään tapauksessa asetta ja patruunoita suoraan käteen.Kukaan ei ole siellä ainoa koulutettava,vaan iso joukko johon mahtuu kaikenlaista kulkijaa.
- niin se on
Ei armeijan tarkoituksena ole kehittää itsenäistä ajattelukykyö. Tarkoituksena on uskotella kaikille, että homma pelaa. Tärkeimmät perustaidot ovat punkan ja pinkan teko, pyyhkeiden särmäys sekä tuvan lattioiden moppaus. Näillä perustaidoilla varmistetaan se, että homma pelaa, vaikka mitään järkeä siinä ei olisikaan. Suomen armeija kouluttaa vuosittain huiman määrän talousmamselleja. Näillä taidoilla maanpuolustus hoituukin sitten kuin leikki vain.
Ei armeijan touhu ole lapsellista, eihän? Tarkoituksena on se, että armeijan jälkeen asevelvollinen osaa olla käyttämättä omia aivojaan ja kuuntelee sinisilmäisesti lapsen tasolla olevien käskyjen sisällön. Pitäähän nyt osata tehdä pinkka, koska jos ei osaa laittaa käskystä ruuuja kohdalleen, ei ole myöskään kykeneväinen puolustamaan maata. Koska siinä ei aivoja saa käyttää.- >>
Elikkä, tavallinen rivisotilas pärjää parhaiten, kun hän tekee mitä käsketää viipymättä/kyselemättä. Tähän totuttaudutaa armeija aikana, tämän takia pidetään kuria yllä. Pienetkin asiat (kuten punkka, pinkka, ynm ynm) käsketään. Kun käskytetään, käskytetään, ja käskytetään, niin siitä alkaa käskyn totteleminen ilman lisäkysymyksiä.
Johtajille annetaan taisteluissa kattavat tiedot vihollisista ja pää tehtävä.
Mitä seuraisi, jos rivisotilaille paljastettaisiin, että heidän ryhmän on vallattava tietty alue, joka on vihollisen hallussa ja heillä on koko komppanian verran tulivoimaa ja pari tankkia?
Tämän takia johtaja ymmärtää antaa ''suuntaa antavia'' , mutta kattavia ohjeita tehtävästä alaisilleen. Johtajien tehtävä on käyttää päätä, rivisotilaat menevät sinne minne käsketään kyseen alaistamatta käskyä. Miksi? Koska jos rupeat kyselemään väärään aikaan käskyn tarkoitusta, niin vaarannat koko joukon. (esim. johtaja keskee pysähtyä, koska huomaa ryhmän olevan menossa miinakentälle, ynm ynm.)
Rivisotilas on ajokoira, joka räksyttää silloin kun sitä käsketään. - vänrikki
Oisit käyny Ruk:in , oisit saanu käyttää aivojas jos niin kova hinku on!!!
- 15w tyttö
Tuo on kyllä totta! Metsissä rämpimiset ja muut pelletouhut saisi kieltää! Tulikin tässä mieleeni, kun joskus sata vuotta sitten jossain ohjelmassa haastateltiin jotain tyyppiä, niin se oli joutunut vankilaan, kun se ei ollut suostunut menemään armeijaan. Mies oli sitä mieltä, että siellä opetetaan ihmisiä tappamaan muita ihmisiä, eikä sen takia halunnut armeijaan mennä. MIKSEI SIIS ARMEIJA VOISI OLLA VAPAAEHTOINEN??? Tai jos ei vapaaehtoinen, niin sitten voisi edes niitä turhia hömpötyksiä vähentää. Veljeni oli n. vuosi sitten armeijassa ja siellä oli kuulemma ollut aivan kamalaa ja mun veli oli laihtunut siellä yli yhdeksän kiloa ja öisin ei ollut saanut nukuttua syystä tai toisesta!
- Res. panssarikorpr:n isä
Poikani laihtui Parolan Panssariprikaatissa 362 päivässä vaivaiset 27 kg eikä ole yhtään pahoillaan, päinvastoin!
- Nimetön
Jos laissa on määrätty asevelvollisuus, niin siitä kieltäytyminen on silloin rangaistavateko. Aika selvä juttu vai mitä.
Suomella on puolustusvoimat ei armreija, tämänkin kun ihmiset jo oppisivat, puolustusvoimat ovat siis nimenomaan puolustusta varten eikä hyökkäystä. Puolustusvoimissa ei opeteta tappamaan ihmisiä vaan siellä opetetaan puolustamaan rakasta isänmaataan.
Sodassa vastustaja on vihollinen ei ihminen ja kyse on omasta ja maansa selviytymisestä.
Eihän kukaan sotaa tahdo mutta Suomen puolustusvoimien olemassaololle on kyllä ihan hyvät perusteet ja se ei ole turhaa. Puoli vuotta tai vuosi ei ole näiden nykyajan saamattomien vätysten elämästä paljon pois, mitään hyödyllistä he eivät saisi kuitenkaan tehtyä sinä aikana, toki on poikkeusiakin. - vänrikki
Koska intti on velvollisuus!!´ja eikö laihtuminen oo hyvä asia , jos veljes laihtu niin paljo ni sil oli kyl varmaan syytäkin laihduttaa....
- maurse
ei valkosen miehen ajatusta maailman valloittamisesta rajoita mikään.
- res.korpr.
se pitää paikkansa että et oppinut mitään joten se todistaa sinun olevan tyhmä sinunlaistesi takia siellä joudutaan lähtemään tyvestä suuntana latva sinä et kovin korkealle yllä vieläkään
- hei...
...saanut siviilissä paljon aikaiseksi. Kannattaisi varmaan jäädä ihan armeijan leipiin. Tuolla kirjoitustaidolla olet ihan omiasi sinne.
- hulluko olet
Että Suomen maata puolustetaan ruudut suorassa, kun ydinasevalta uhkaa?
- vänrikki
Ketä suomeen vois ydinasetta käyttää kato ku ne haitat ei rajotu välttämättä valtion rajoihin!!!
- kerrothan...
...meille,mitä olisit tehnyt kun olisit heti päässyt taisteluammuntoihin ilman koulutusta?
Muista nyt ihmeessä muutkin taidot,mitä puolustusvoimat kouluttaa,mutta olet kaikesta kirjoituksestasi päätellen kokonaan kieltäytyjä (OK-Linnassa)tai niitä sponsoroituja sivareita.
huh..huh..sinua. - heikki p
hieno huomata että täältä kirjoittelijoidenkin joukosta löytyy näitä aivottomia älykääpiöitä. onneksi sentään järki miehiäkin löytyy.
- samoin
Olis se näky, kun tulevaisuudessa vanhat miehet kulkis tuolla kylillä housut puoles tangossa ja kengän nauhat roikkuis niin kun roikkuu nyky nuorilla. Kyllä nämä sun morkkaamat siivous ja muut "ylimääräiset" koulutukset tähtäävät tähänkin asiaan. Oletko pannut ikään merkille kuinka armeijan käyneet nuoret pääasiassa käyttäytyvät, sieltä ikäryhmistä ei löydy enää niin paljon niitä turhan päiväisiä notkujia ja resupekkoja. Olisko todellisuudessa kuitenkin armeijan siivous- ja käytöskoulutuksella ollut kuitenkin positiivinen merkitys tähän asiaan. Samalla nuorille miehille annetaan aikaa miehistyä turvallisessa armeija ympäristössä. Tosiasiassa suomi pärjää ainostaan siviilissä juuri näiden hyvin käyttäytyvien ja työtä pelkäämättömien nuorten voimalla. Ei millään roikkuvilla housuilla kovin pitkälle maailmaa rakenneta.
- 2/92
samoin kirjoitti:
Olis se näky, kun tulevaisuudessa vanhat miehet kulkis tuolla kylillä housut puoles tangossa ja kengän nauhat roikkuis niin kun roikkuu nyky nuorilla. Kyllä nämä sun morkkaamat siivous ja muut "ylimääräiset" koulutukset tähtäävät tähänkin asiaan. Oletko pannut ikään merkille kuinka armeijan käyneet nuoret pääasiassa käyttäytyvät, sieltä ikäryhmistä ei löydy enää niin paljon niitä turhan päiväisiä notkujia ja resupekkoja. Olisko todellisuudessa kuitenkin armeijan siivous- ja käytöskoulutuksella ollut kuitenkin positiivinen merkitys tähän asiaan. Samalla nuorille miehille annetaan aikaa miehistyä turvallisessa armeija ympäristössä. Tosiasiassa suomi pärjää ainostaan siviilissä juuri näiden hyvin käyttäytyvien ja työtä pelkäämättömien nuorten voimalla. Ei millään roikkuvilla housuilla kovin pitkälle maailmaa rakenneta.
"Samalla nuorille miehille annetaan aikaa miehistyä turvallisessa armeija ympäristössä."
Tuosta olisin kyllä täysin erimieltä. Aika monella tutullani on urahaaveet valuneet läpi sormien, kun inttiaikana on tullut joku pitkäaikainen fyysinen vaiva. Eikä ole kauankaan kun se kranaatinheitinkin poksahti omia aikojaan.
Lisäksi, ne nuoret kaverit, joilla housut roikkuu puolitangossa varmasti käyvät intin siinä missä muutkin, joten turha heitä on morkata. Aika naivia sekottaa maanpuollustusinto nykymuotiin ja ulkoiseen olemukseen.
Veikkaisin myös, että nykynuorilla on paljon vähemmän hygieniaongelmia kuin vanhemmilla sukupolvilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560