Kertokaapa te kokeneemmat, mikä ruusu olisi kaikista pisimpään kukkiva ja kauniimman muotoisena pysyvä? Vai voiko pensasruusua leikata niin että se pysyy kauniin pyöreänä. (Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta näistä ruusuista.) Onko älytön ajatus laittaa ison kukkapenkin päätyyn ruusu? Kyseessä vyöhyke II ja hyvin aurinkoinen ja paahteinen paikka.
pitkään kukkiva kaunis
12
8155
Vastaukset
- ruusufani
Neilikkaruusu kukkii kauan eikä tule kovin suureksi. Sen voisit penkin päähän istuttaakin. Monet ruusupensaat kyllä vievät vähitellen kaiken tilan ja voiman kukuilta. Mutta laita jaloruusuja penkin päähän. Minulla on hyviä kokemuksia maanpeittoruusuista.
- millaska
itselläni on useita ruusuja (n. 35 kpl), joista pisimpään kukkinut Europeana, Alain, Rumba ja maanpeiteruusuista Fairy. Aurinko ja paahde tekee ruusuille hyvää, kunhan muistaa kuitenkin kastella.
- pensasruusuja
millaskan ruusut eivät ole pensasruusuja vaan jaloruusuja.Kauniita silti.
- millaska
pensasruusuja kirjoitti:
millaskan ruusut eivät ole pensasruusuja vaan jaloruusuja.Kauniita silti.
luin huonosti, tosiaankin pensasruusuja...;-)
- tantti
pihaani istutettiin hansaland ruusu. itse tutkin juuri että minkähänlainen ruusu se mahtaa olla.. kukkii noin kolmisen kuukautta todella runsain kukinnoin. meillä vyöhyke III ja kukkinut noin kuukauden. kasvaa vähän reilu metrin korkuiseksi. meillä kasvupaikka on nyt kyllä väärä. aurinkoinen paikka kuten teillä sopii sille vallan mainiosti. laita vaikka googleen asiasana hansaland ruusu niin löydät kuvia siitä. aika monet ruusut kukkii vain kuukauden..
- kukkivat koko kesän
Esim. neilikkaruusu, hansa, teresanruusu, nukkeruusu... Kukkivat saman vuoden versoilla, eli ei haittaa vaikka pakkanen palelluttaisi vanhoja oksia...
Ihastuin tänä kesänä Viron-matkallani Ritausma-nimiseen tarhakurtturuusuun. Ilokseni huomasin kirjastani, että se menestyy vielä täällä II-vyöhykkeelläkin!
Laitan tähän linkin Suomen Ruususeuran sivuille. Siellä on hyvät kuvat ja muutkin tiedot.
http://puutarha.net/ruususeura/a-suomi/kehys.html - ruusurouva
Kiitos teille kaikille ihanille ihmisille asiallisista vastauksista ja kommenteista!
- ellit
Katso tuolta ruususivulta, Rugosaryhmän ruusuista, valkoinen puolikerrottu 'Blanc Double de Coubert'. Minulla se on nyt kukkinut pari kuukautta ja jatkaa niin kauan kuin viitsin leikata kuihtuneet kukat pois, se kasvattaa aina uudet kukkatertut.Myös tuoksu on HUUMAAVA ;)
Kannattaa kysellä ,jos tykkää valkoisista kukista.Viihtyy myös hyvin täällä III-vyöhykkeellä talvet. - Multavarvas
ellit kirjoitti:
Katso tuolta ruususivulta, Rugosaryhmän ruusuista, valkoinen puolikerrottu 'Blanc Double de Coubert'. Minulla se on nyt kukkinut pari kuukautta ja jatkaa niin kauan kuin viitsin leikata kuihtuneet kukat pois, se kasvattaa aina uudet kukkatertut.Myös tuoksu on HUUMAAVA ;)
Kannattaa kysellä ,jos tykkää valkoisista kukista.Viihtyy myös hyvin täällä III-vyöhykkeellä talvet.Mistä olet ostanut?
Olen kolunnut postimyyntejä, ja suurimpia myymälöitäkin, muttei tuollaista ole tullut vastaan.Tai sitten en vain ole huomannut... - ellit
Multavarvas kirjoitti:
Mistä olet ostanut?
Olen kolunnut postimyyntejä, ja suurimpia myymälöitäkin, muttei tuollaista ole tullut vastaan.Tai sitten en vain ole huomannut...Jos tarkoitit tätä 'Blanc Double de Coubert'ruusua, niin sitä myymälää ei enään ole,mistä sen ostin jokunen vuosi sitten. En kyllä osaa sanoa mistä sen saisit.
- Tarhakurtturuusu
Multavarvas kirjoitti:
Mistä olet ostanut?
Olen kolunnut postimyyntejä, ja suurimpia myymälöitäkin, muttei tuollaista ole tullut vastaan.Tai sitten en vain ole huomannut...Hei!
Suomen ruususeuran sivuilla oli kuva tuosta ruususta ja maininta, että sitä saa omajuurisena Hongiston taimistolta. Laitan tähän linkin sinne. Mene katsomaan "Pensasruusuja"; kuvaa siellä ei ole juuri tästä ruususta mutta kuvien alta löytyy piiitkä lista, jossa tämänkin saatavuudesta kerrotaan.
http://www.hongistontaimisto.fi/ - Multavarvas
Tarhakurtturuusu kirjoitti:
Hei!
Suomen ruususeuran sivuilla oli kuva tuosta ruususta ja maininta, että sitä saa omajuurisena Hongiston taimistolta. Laitan tähän linkin sinne. Mene katsomaan "Pensasruusuja"; kuvaa siellä ei ole juuri tästä ruususta mutta kuvien alta löytyy piiitkä lista, jossa tämänkin saatavuudesta kerrotaan.
http://www.hongistontaimisto.fi/En vain tainnut ihan saada selvää, että myyvätkö postitse ollenkaan. Tällä hetkellä siis laittelen vain niitä mitä lähikaupoista saa... Haaveenani oli monenlaista valkoista ruusua laittaa, mutta ihmeen paljon tuossa penkissä nyt tummanviininpunaisiakin pönöttää. Laitettava niitä mitä käsiinsä saa. Ja varsinkin niitä mitä halvalla sai ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418