tietoa B.albopilosumista..

hevari

saan parin päivän päästä b.albopilosum slingin.. tiiän jtn oleellisia ja tärkeitä juttuja.. mut oon silti ihan pihalla.. eka hämppis ja kaikkee.. :D
jos viittitte ni jtn hoito-ohjeita vois skrivaa.. :D

4

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyn vaan

      slingin?

    • Mii_

      Edelliselle kirjoittajalle tiedoksi että slingi=pieni poikanen.

      Itse en albopilosumia omista,mutta B.smithin,B.bohmein,A.geroldin ja C.Faciatumin kyllä.
      En tiedä mitä sinä jo hämpyistä tiedät,mutta kerron nyt jotakin.
      Slingi on siis todella pieni poikanen vasta,joten sen kodiksi käy pakastusrasia tai joku muu sopivankokoinen rasia.
      Ilmanvaihto kannattaa tehdä hyväksi,eli pistellä rasiaan paljon reikiä jokapuolelle.
      Jos ilmanvaihto ei pelaa,homehtuu koko loota ja se on vaarallista hämylle.
      Lannoittamatonta turvetta eli luonnonturvetta pohjalle paksu kerros,jotta lukki voi toteuttaa kaivamishalujaan.
      Piilopaikka ja laakea vesikuppi varustukseksi riittää.
      Turvetta voi ajoittain kastella hiukan, jotta kosteus pysyy hyvänä.
      Kannattaa pelata varmanpäälle ja tehdä asumuksesta pakovarma.
      Pientä slingiä ei noin vain löydetä asunnosta...
      Mitään lämpölamppuja tai valaisimia ei kannata lukille laittaa. Liika lämpö kuivattaa ja on kuolemaksi lukille.Yöeläimenä se ei todellakaan tarvitse lamppua.
      Lämpömattoakaan ei tarvita. Normaali huoneenlämpö riittää hyvin.

      Ruoaksi pienelle,sen suuhun sopivankokoista ruokaa.Liian isoa sen ei saa olla.Jos ruokaeläin on liian suuri,hämy lähtee sitä yleensä karkuun.
      Ruokaa ei saa jättää oleskelemaan terraan,vaan syömättömät ruuan pitää poistaa saman päivän aikana.
      Jos terraan jää ruokaeläimiä ne saattavat tappaa lukin sen luodessa nahkaa.Kuolleet ja pilaantuneet ruokaeläimet terrassa ovat myös terveyshaitta lukille.
      Tähän voisi laittaa sellaisen moton että: Mitä paremmin ruokittu ruokaeläin,sitä paremmin hämähäkki voi.

      Ruokalistalla esim.Jauhomatoja,buffalomatoja,banaanikärpäsiä,sirkkoja....

      Nahanluonti tapahtuu lukin maatessa selällään,ja poikasilla on silloin tärkeää ilman kosteus.
      Liian kuivassa nahanluonti saattaa epäonnistua ja viedä hengen.
      Lukkia ei saa häiritä nahanluonnin aikana!
      Ennen nahanluontia hämpyllä kaljuuntuu peräpää ja kaljussa kohdassa näkyvä nahka alkaa tummumaan.
      Hämähäkki ei syö ennen nahanluontia mitään hetkeen aikaan joten ei kannata hermostua jos ei ruoka kelpaa.
      Pienet poikaset luovat nahkansa tosi nopeasti ja suhteellisen lyhyellä aikavälillä.
      Isommilla tapauksilla huomaa kyllä apaattisuutta ennen nahanluontia,kun yhteys vanhaan nahkaan katoaa.Oleskellaan vaan paikallaan ja odotetaan.

      Hmm...mitähän vielä...
      Kysy jos jokin asia kaivertaa mieltä.

      • deisid

        kyllä se kosteus on aina tärkeää varsinkin moltin yhteydestä koosta riippumatta!!

        pakasterasiaan jos laitat saat laittaa hyvin pieneen. mulla alboslingit moltanneet nyt kolme kertaa ja oleilee pienissä pilttipurkeissa. Koko on sopiva. Ruoka löytää syöjänsä ja kanteen on helppo pistää happireikiä.

        ei mulla noilla tuolla oo ku kosteaa paperia tuomassa kosteutta. Mulla ei ainakaan slingit syöneet tänne tulon jälkeen mitään kun vasta moltin jälkeen. nyt syövät jo suht säännöllisesti. Kunhan muistat siivota ruuat pois jossei kelpaa, ja jos hämä molttaa niin anna moltata ja sen jälkeen pois ruoka heti. moltin aikana ei saa häiritä, mutta ruoka on poistettava ettei hampaat mene.

        useimmiten ovat syömättä ennen molttia, mutta on sitä täälläkin tapahtunu että mato naamariin ja kuori uusiksi. urticans sitte pitää kunnon paaston ennen molttia ja eiköhän albotkin kunhan tuosta kasvavat :)


      • vähäisenjuttua

        Ei niitä reikiä kannata hirmusesti laittaa, pysyy paremmin ilmankosteus korkealla. Eikä slingille mitään vesikuppia laiteta, hukkuu vielä sinne. Suihkepullolla sumuttelua kerran päivässä niin että seinille muodostuu vesipisaroita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe