Terassin koolaus

jts

suunnitteilla terassin rakentaminen; mitat: 1,8m leveä ja 4,2m pitkä, kansilaudoitus tulee pituussuunnassa.

Runkomateriaalina 45mmx95mm ja kansilaudoitus 28mmx95mm, painekyllästettyä puuta.

Nyt olisin kysynyt mielipidettä koolauksesta; tuleeko terassi kestämään hyvin painoa eikä ala heti notkumaan jos koolausvälinä on 800mm ? vai mikä olisi paras koolausväli ?
Kokemuksia/mielipiteitä/kommentteja kiitos !

7

9911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

kyllä itse laittaisin 60 cm välit, joka tapauksessa. Ja laitankin, tämän uuden talomme terassiin. Entisessä kun oli leveämmät välit ja kyllä se terassi notkui.

• 60 cm välit

Huomasin jälkijunassa, että olihan sulla tuo rallilaudan paksuus.

• Klapss

Minimissään koolauksen väli 600mm.

• Klapss

maksimissaan. Kumminkammin

• RakIns

Eli max k600. Sun terassiinhan tuo jako passaa kuin nenä päähän 4200/600= 7.

• Terassi

Tolla rungolla ei kyllä 600 mm suurempi koolausväli voi olla.Runko pitäis tehdä 150mm tavarasta. Itse laitoin 50x125mm koolauksen 600mm jaolla 1.5m terasiin eikä notku.

• Kannakeväli

Tuohan on täysin kiinni siitä, millaisella välillä rungon alla on tukipisteet. Jos tukipisteet eli joko betonilaatat tai pilariharkot laittaa vaikka 50 cm välillä tai vaikka runkopuut suoraan sepelipatjalle, niin ei se silloin notku vaikkei unko olisikaan 150x50.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3189
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3077
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2932
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2611
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2122
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      60
      1677
    7. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    8. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1647
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1635
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59