Terassin koolaus

jts

suunnitteilla terassin rakentaminen; mitat: 1,8m leveä ja 4,2m pitkä, kansilaudoitus tulee pituussuunnassa.

Runkomateriaalina 45mmx95mm ja kansilaudoitus 28mmx95mm, painekyllästettyä puuta.

Nyt olisin kysynyt mielipidettä koolauksesta; tuleeko terassi kestämään hyvin painoa eikä ala heti notkumaan jos koolausvälinä on 800mm ? vai mikä olisi paras koolausväli ?
Kokemuksia/mielipiteitä/kommentteja kiitos !

7

10101

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

kyllä itse laittaisin 60 cm välit, joka tapauksessa. Ja laitankin, tämän uuden talomme terassiin. Entisessä kun oli leveämmät välit ja kyllä se terassi notkui.

• 60 cm välit

Huomasin jälkijunassa, että olihan sulla tuo rallilaudan paksuus.

• Klapss

Minimissään koolauksen väli 600mm.

• Klapss

maksimissaan. Kumminkammin

• RakIns

Eli max k600. Sun terassiinhan tuo jako passaa kuin nenä päähän 4200/600= 7.

• Terassi

Tolla rungolla ei kyllä 600 mm suurempi koolausväli voi olla.Runko pitäis tehdä 150mm tavarasta. Itse laitoin 50x125mm koolauksen 600mm jaolla 1.5m terasiin eikä notku.

• Kannakeväli

Tuohan on täysin kiinni siitä, millaisella välillä rungon alla on tukipisteet. Jos tukipisteet eli joko betonilaatat tai pilariharkot laittaa vaikka 50 cm välillä tai vaikka runkopuut suoraan sepelipatjalle, niin ei se silloin notku vaikkei unko olisikaan 150x50.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      111
      1040
    2. 64
      973
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      92
      758
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      733
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      41
      665
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      34
      637
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      63
      579
    8. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      22
      572
    9. Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille

Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka
      Lieksa
      27
      559
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      37
      498
    Aihe