Ainalaina - ei rahaa

Jote54

Sain pari viikkoa sitten vipin Ainalainasta ja maksoin kolme päivää etuajassa lainan takaisin. Nyt hakiessani uutta laitaa, sieltä tuli ilmoitus, ettei voida myöntää.

Erääntyneitä laskuja ei mihinkään paikkaan ole, ei maksuhäiriömerkintää tms. Onkohan ainalaina kimpassa jonkun muun vippipaikan kanssa? Eli jos on muualta ottanut vipin, niin eivät anna enää toista?

Jote

18

7895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Kai se nyt muutaman päivän kestää että maksusi näkyy siellä maksettuna. Koska maksoit?

      • vippaaja

        vastasivat ainkin mun mailiin nopeasti.. Ja jos tosiaan olet alle viikko sitten maksanut vanhan lainan niin voi olla että ei ole vielä kirjautuut maksetuksi...


      • ainalaina puuhaa?
        vippaaja kirjoitti:

        vastasivat ainkin mun mailiin nopeasti.. Ja jos tosiaan olet alle viikko sitten maksanut vanhan lainan niin voi olla että ei ole vielä kirjautuut maksetuksi...

        Siis mitä helvettiä? Suoritukset liikkuvat pankkijärjestelmässä suomessa päivässä. Joku sössii ainalainan päässä jos rahan kirjautuminen kestää noin kauan.


      • Nimetön
        ainalaina puuhaa? kirjoitti:

        Siis mitä helvettiä? Suoritukset liikkuvat pankkijärjestelmässä suomessa päivässä. Joku sössii ainalainan päässä jos rahan kirjautuminen kestää noin kauan.

        Homma menee silleen, että jos maksat esimerkiksi perjantaina pankkiajan jälkeen eri pankista kuin vastaanottajan pankki, niin suorituksesi lähtee pankistasi eteenpäin vasta maanantaina (vaikka tililtäsi se on heti hävinnyt) ja on perillä vastaanottajan tilillä tiistaina ja tiistaina tilille saapuneet maksut selvitellään maksunsaajayrityksessä keskiviikkona.


      • kesti
        Nimetön kirjoitti:

        Homma menee silleen, että jos maksat esimerkiksi perjantaina pankkiajan jälkeen eri pankista kuin vastaanottajan pankki, niin suorituksesi lähtee pankistasi eteenpäin vasta maanantaina (vaikka tililtäsi se on heti hävinnyt) ja on perillä vastaanottajan tilillä tiistaina ja tiistaina tilille saapuneet maksut selvitellään maksunsaajayrityksessä keskiviikkona.

        minullakin kesti 5 päivää, että suoritus näkyi ainalainalla! se on ihan ok, että kirjautuminen kestää, mutta se on mun mielestä törkeetä, että kun hakee uutta lainaa, vastaukseksi tulee vain hylkäävä päätös ilman ilmoitusta avoimesta laskusta.
        Muutamilla muilla palveluilla ainakin tulee vastausviestinä ilmoitus jos maksu ei vielä näy heidän koneellaan. Ainalainalta tulee vaan suoraan hylkäävä päätös ja sitten saa olla sähköpostia laittamassa ja kyselemässä tilannetta. ja turhaa näkyy olevan sekin vaiva, kun eivät tunnu enää kenellekkään lainaa myöntävän.


      • Anonyymi

    • Juusoman

      Ei ole ihme ettet saanut lainaa. Olen kokenut saman tilanteen ja päätellyt, että vippifirmat vaihtavat tietoja ja osa onkin samaa "konsernia". Eli jos toisaalta on otettu vippi tai kulutusluotto, niin voipi olla ettei pikavippiä heru.

      • joo...

        halloo äijä!!!!
        mul on tällä hetkellä kaikki vipit perintätoimistossa,maksusuunnitelma kylläkin tehty,silti sain vipin ainalainasta!!!


      • Sama
        joo... kirjoitti:

        halloo äijä!!!!
        mul on tällä hetkellä kaikki vipit perintätoimistossa,maksusuunnitelma kylläkin tehty,silti sain vipin ainalainasta!!!

        Kirjoitin viestissäni, että jos on vippejä TAI kulutusluottoja, niin voi olla ettei saa. Ainalaina on todennäköisesti samaa puljua jonkun kulutusluottoja tarjoavan yrityksen kanssa. Jos näin on, niin lainaa ei välttämättä heru, jos kulutusluotto on otettu saman puljun toiselta firmalta.


    • tympii

      Minä maksoin kanssa ainalainan vipin etuajassa ja nyt eivät enää myönnä lainaa. Mitään minulla ei ole perinnässä ja minkäänlaisia maksuhäiriöitä ei ole koskaan ollut.
      Asiakaspalvelusta vielä tarkistin, että lainahakemuksen muoto on ollut TÄYSIN oikein.

      Eivät perustele hylkäystä, koska se ei perustu henkilöluottotietoihin.

    • Vippi-Ville

      AinaLainalla on ainaski tilapäsesti rahat loppu tai vähissä.
      Kaikki kierteessäolevat iskevät sankoin joukoin uuden puljun asiakkaiksi heti kun kuulevat siitä.
      Minä myös.

      • ei todellakaan

        ole osa mitään finanssikonsernia tai vippifirmaa. Sen takana on kuulemani mukaan tamperelainen puhelinmyyntiyhtiö.


      • on nopea
        ei todellakaan kirjoitti:

        ole osa mitään finanssikonsernia tai vippifirmaa. Sen takana on kuulemani mukaan tamperelainen puhelinmyyntiyhtiö.

        Ainoa asia joka ainalainalla toimii on nopea asiakaspalvelu. Itse oon saanut maileihin vastauksen tosi nopeasti, mutta näyttää siltä, että on vaan tekstiviesteillä rahastava firma! Aikaisemmin kun tarkistelin että suoritukseni on varmasti tullut ja näkyy heidän tiedoissaan, sain todella ystävällisiä vastauksia, mutta kun aloin kyselemään tarkemmin lainojen hylkäämisen perusteista, vastaukset muuttu heti tosi tylyiksi.

        Ei myönnä enää lainoja vaikka entiset olisikin maksettu ja koskaan ei maksuhäiriöitä olisi ollut. Taas vaan yksi lisää siihen joukkoon, josta kaikki vippikierteessä olevat ottavat lainaa ja "yllättäen" firmalta onkin rahat loppu


      • vittuuntunut
        on nopea kirjoitti:

        Ainoa asia joka ainalainalla toimii on nopea asiakaspalvelu. Itse oon saanut maileihin vastauksen tosi nopeasti, mutta näyttää siltä, että on vaan tekstiviesteillä rahastava firma! Aikaisemmin kun tarkistelin että suoritukseni on varmasti tullut ja näkyy heidän tiedoissaan, sain todella ystävällisiä vastauksia, mutta kun aloin kyselemään tarkemmin lainojen hylkäämisen perusteista, vastaukset muuttu heti tosi tylyiksi.

        Ei myönnä enää lainoja vaikka entiset olisikin maksettu ja koskaan ei maksuhäiriöitä olisi ollut. Taas vaan yksi lisää siihen joukkoon, josta kaikki vippikierteessä olevat ottavat lainaa ja "yllättäen" firmalta onkin rahat loppu

        itse hain lainaa ni tuli se sama viesti sieltä et ei myönnetä (ei johdu pykälästä plaa plaa plaa)...sitten laitoin mailia et miks ei myönnetä. jonka jälkeen he vastasi että ei kommentoi. jonka jälkeen kysyin että ovatko he valmiita lähtemään kommentoimaan toimiaan televisioon. vastasivat että ei suostu. sais luvan loppuu tollaset kusetusfirmat


      • onpi varmaan
        vittuuntunut kirjoitti:

        itse hain lainaa ni tuli se sama viesti sieltä et ei myönnetä (ei johdu pykälästä plaa plaa plaa)...sitten laitoin mailia et miks ei myönnetä. jonka jälkeen he vastasi että ei kommentoi. jonka jälkeen kysyin että ovatko he valmiita lähtemään kommentoimaan toimiaan televisioon. vastasivat että ei suostu. sais luvan loppuu tollaset kusetusfirmat

        rahat loppu. Kuolis pois koko pikavippiala niin ei tarttis näidenkään toimijoiden kituuttaa ja odottaa palautuvaa lainapääomaa.


      • mää vaan
        onpi varmaan kirjoitti:

        rahat loppu. Kuolis pois koko pikavippiala niin ei tarttis näidenkään toimijoiden kituuttaa ja odottaa palautuvaa lainapääomaa.

        Siis sun kans olen täysin samaa mieltä. Tänään maksoin vipin jonka aikoinaan otin eli 198 euroa. Onneks oli vaan yks vippi ja kun pääsin siitä eroon niin nyt elämä hymyilee ja maanantaina tulee liiton päiväraha, mukavaa


      • John doe
        mää vaan kirjoitti:

        Siis sun kans olen täysin samaa mieltä. Tänään maksoin vipin jonka aikoinaan otin eli 198 euroa. Onneks oli vaan yks vippi ja kun pääsin siitä eroon niin nyt elämä hymyilee ja maanantaina tulee liiton päiväraha, mukavaa

        kuulemma rahat loppu ja tänäänkin ovat muka lainoja myöntäneet ja nyt oli joku toimintahäiriö, meni taas 1.5e hevon kuuseen.


    • Anonyymi

      Mikä järki on maksaa vippi etuajassa pois ja heti seuraavana päivänä ottaa uutta tilalle? Voi tätä pisa-pisteiden luvattua maata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe