Kännykkään puhuminen autoillessa

aaa.

On se kummaa kun pidetään kännykkää korvalla eikä uskota onnettomuuteen.
Vaikka joka päivä kymmeniä puheluja katkeaa kolariin tmv. onnettomuuteen.

Mutta lottomiljonääriksi tulemiseen uskotaan,
vaikka niitä ei tule joka viikko yhtään,
kännykkäpuhelu onnettomuuksia tulee joka viikko yli 200 kpl.

Pahin ja turhin kännykkäpuhelu onnettomuus oli,
kun mies väisti kaupungissa pulloa,
ohjaten yhdellä kädellä,
osui korkeaan sillan jalkakäytävän reunaan,
rengas ja vanne hajosi, etupää putosi,
JA VIERESSÄOLIJAN turvatyyny laukesi.

Kuljettaja kertoi että etupenkillä ei ole kukaan koskaan istunutkaan,
hänkin on 42v poikamies.

Koettakaapa ajaa yhdellä kädellä !, onnistuuko hyvin.

Tosipaikan tullen ei ole kuin korkeintaan sekuntti aikaa heittää puhelin ja tarttua kahdella kädellä ratista.

12

1151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh..

      ..hmphh..hih..mies väisti..ethän tee enää vastaavaa?ethän?muistat pitää sen puhelimen ajon aikana poissa.

      • aaa.

        Tossa tapauksessa olin kävelemässä.

        tässä tarinani, 26v, ei kolaroitu,
        eikä rypyttykään sen jälkeen kun sain 18 v ajokortin.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001330&posting=22000000018112632

        Voisin lisätä,
        yhden kaverini olen kantanut hautaan,
        yhtä työntelen rullatuolissa,
        kaksi koulukaveriani kuoli ensimmäisen kesän aikana,
        kun saimme ajokortin.

        Nämä pikkasen ovat hiljentäneet vauhtiani,
        vain aivan hiljaisena aikana ajelen "sallittuja nopeuksia",
        muuloin yleensä 90 ja 75 km/h,
        mutta hyvin on ehtinyt kun lähtee 10 % aikaisemmin liikkeelle.


    • on moneksi

      Jotkut osaa ajaa autoa,jotkut ei. Jotkut osaa käyttää kännykkää,jotkut ei. Jotkut osaa ajaa ja puhua kännykkään,jotkut ei. Miksi ne eivät saa puhua ajaessa kännykkään, kun nekin saavat ajaa autoa jotka eivät osaa??

      • oikeassa olet

        Toiset kolhivat autoaan jopa alle 10 vuoden välein ja pitävät sitä normaalina,
        mutta katseleppas tilastoja ja kysele automyyjiltä.


        Keskimääräisesti auto kolhitaan noin 30-40 ajovuoden jälkeen ja 800-900 000 ajokilometrin jälkeen.


        On paljon henkilöitä, jotka eivät kolhi useuden miljoonien ajokilometrienkään aikana kertaakaan.

        Meidänkin talossa oli yli 90 vuotias mies,
        kun kertoi että oli ensimmäinen kolari, kun linja-auto ajoi hänen peräänsä, kaupungilla.
        Hän aloitti autoilun 13 vuotiaana rakennustyömaalla,
        ajoi taksia ja postia koko elämänsä yli 70 vuoden ikään.
        Nyt hän ajoi joka päivä,
        koska kuljetti muita vanhusia, kauppaan ym.
        Arvioi että 3 000 000 km on mennyt rikki.

        Eli jotkut, yli 90 % todella osaa ajaa,
        eivätkä aja koskaan kolaria,
        olet aivan oikeassa.


    • Autoilijanainen

      kun on automaattivaihteinen auto.

      Tosin käytän aina langatonta handsfreeta.

      • jos.

        mitä automaatti auttaa, jos pitää jostain syystä väistää yllättäen ja tarkasti, ettei ajaudu ojaan,

        kysyn vaan.


      • jos. kirjoitti:

        mitä automaatti auttaa, jos pitää jostain syystä väistää yllättäen ja tarkasti, ettei ajaudu ojaan,

        kysyn vaan.

        on yleensä tarkoitettu niille ihmisille, jotka eivät kykene tekemään useampaa asiaa samaan aikaan, eli lähinnä painamaan kytkintä, vaihtamaan vaihdetta ja vielä seuraamaan liikennettä. Tähän soppaan kun vielä lisätään mahdollinen äkkitilanne jossa pitäisi kyetä tekemään nopeita, ja ennen kaikkea oikeita, ratkaisuja, niin johan meinaa mennä vaikeaksi. Puhumattakaan jos tällaisessa edellä mainitussa tilanteessa ajellaan jo valmiiksi puhelin korvalla ja luu ulkona, ja ohjataan vaikka polvella.


      • ole.
        puukuski kirjoitti:

        on yleensä tarkoitettu niille ihmisille, jotka eivät kykene tekemään useampaa asiaa samaan aikaan, eli lähinnä painamaan kytkintä, vaihtamaan vaihdetta ja vielä seuraamaan liikennettä. Tähän soppaan kun vielä lisätään mahdollinen äkkitilanne jossa pitäisi kyetä tekemään nopeita, ja ennen kaikkea oikeita, ratkaisuja, niin johan meinaa mennä vaikeaksi. Puhumattakaan jos tällaisessa edellä mainitussa tilanteessa ajellaan jo valmiiksi puhelin korvalla ja luu ulkona, ja ohjataan vaikka polvella.

        et ole koskaan ollut tosi onnettomuuta lähellä,

        yleensä ei ole muuta tehtävissä kuin sekuntti aikaa ohjata auto tarkasti ja oikein.


      • ole. kirjoitti:

        et ole koskaan ollut tosi onnettomuuta lähellä,

        yleensä ei ole muuta tehtävissä kuin sekuntti aikaa ohjata auto tarkasti ja oikein.

        kun kerran sie niin sanot. Minkäs sie lasket tosi onnettomuudeksi? Mielestäni kaikki läheltä piti-tilanteet ovat tosi lähellä onnettomuutta-tilanteita. Vai mitä sie sanot siihen kun joku idiootti henkilöautoilija lähtee rekan ohi juuri ennen mäen harjaa? Tai jos joku henkilöautoilija lähtee rekan ohi kaarteessa vaikka vastaan on tulossa toinen rekka? Eikä tämä ha:n kuljettaja ymmärrä keskeyttää ohitusta vaikka vasemmalla vilkulla näytetään, että äläpäs nyt mene ohi.

        Niin mie kuin se vastaantulevakin väistettiin niin paljon kuin vähänkin mahdollista, että tämä tötterö pääsi onnellisesti määränpäähänsä. Oisko siinä autojen välissä ollu tilaa noin puolisen metriä suuntaansa.

        Ja ettei vain kukaan luule että miun mielestä vain henkilöautoilijat tekevät virheitä, niin kyllä mekin osataan ihan samalla tavalla. Kävipä tässä joku aika siten niin, että oli suora tie ja minusta katsottuna tien vasemmalta puolelta oli täysperävaunullinen kuorma-auto kääntymässä oikealle, eli miun tulosuuntaan. Näinhän mie jo kaukaa, pitkällä suoralla kun oltiin, että se joutui odottelemaan aika kauan muuta liikennettä että pääsisi kääntymään. Kuinka ollakkaan se ensimmäinen sopiva rako tulikin siinä vaiheessa kun mie olin jo suhteellisen lähellä tätä kyseistä liittymään. Tämä kuljettaja joutui risteyksen muodon vuoksi koukkaamaan melkoisesti vastaantulijoiden (eli miun kaistan) kautta, että myös perävaunu tulisi nätisti perässä.

        Aattelin siinä itsekseni, että kylläpä koukkasi aika reilusta miun kaistan kautta ja että kohta se alkaa se kärrin etukulmakin pilkistellä vielä enemmän tällä miun kaistalla. Vähän ehdin hiljennellä ja aloittaa väistön oikealle, niin samassa se kärrin etukulma todellakin putkahti siihen eteeni. Olisinko kaiken kaikkiaan väistänyt noin paripyörien leveyden verran pientareelle, onneksi se oli mahdollista että vehkeet pysyi pystyssä.
        Eli jos en olisi jo joitakin sekunteja aiemmin aavistanut tämän tilanteen tulevan eteeni, niin empä olisi tässä naputtelemassa.

        Nämä 3 tapausta ovat tältä keväältä ja kesältä, paljon muitakin miun mielestä tosi tilanteita on matkan varrella nähty ja koettu, jopa tänä keväänä ja kesänä noiden mainitsemieni lisäksi.


    • Ohjaamotarkkailija

      Pitempää puhelua puhun hf:llä koska käsi väsyy. Tai niska jos pitää pään ja olan välis. Ei ongelmaa...
      Lottoamisessa on ongelmaa kun ei sillä voita kuin eläkeläiset.
      Pulloa väistänyt mies olisi voinut toheloida kaksinkäsinkin.
      Ei tarvii kokeilla ajaa yhdellä kädellä kun ajan yhdelläkädellä jatkuvasti. Jossain yli 160 km/h nopeuksissa otan toisen käden mukaan ohjaukseen. Mutta niin ettei ne näy vastaantulioille.
      Tosipaikantullen on helppo toimia kun sen syntymisen on jo havainnut hetkeä aiemmin. Hyvin moni tilanne syntyy niin että,se on nähtävissä ennen varsinaista "tositilanetta". Ja yksikäsi ratissa riittää...

      Autolla-ajo on helppoa. Miksi se on teille niin vaikeaa?? Miksi siitä tehdään niin isoa numeroa,autolla-ajosta...

      Mitäköhän sinäkin teet valittamalla ilman rekisteröityä nimimerkkiä? Parempi "painoarvo" on kun kirjoittelee rekisteröidyllä...

      Mutta sellaisia valittajat yleensä ovat. Pää auki! Kunhan sen tekee niin ettei kukaan tiedä eikä tunne!

    • etenkin ajaessani........

      Ei voisi tuollainen typerä laki VÄHEMPÄÄ kiinnostaa.

      • kiitos.

        Lain laatijat ovat aivan tyhmiä,
        kyllä mies


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9317
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      58
      4833
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      56
      2851
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1566
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1336
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    8. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      44
      1254
    9. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1232
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      169
      1164
    Aihe