Tarvitsin apua vanhan järkkärin kanssa. Minulla on 70-luvun alkupuolella hankittu Canon EX EE (50mm 1:1,8)
Ostin nelisatasen filmirullan ja otin muutamia koevedoksia. Osaako kukaan neuvoa minulle mitkä olisivat oikeat säädökset, kun kuvaan esim. tällaisena pilvettömänä kirkkaana päivänä?...vai pitääkö lähteä liikkeelle ihan vain kokeilemalla?
Canon EX EE säädökset
3
393
Vastaukset
- Mika....
...ei ole valotusmittaria, niin katso filmirullan mukana tulleesta ohjeesta aukot ja ajat kulloiseenkin olosuhteeseen. Aurinkoisena päivänä itse saattaisin haarukoida jotain seuraavan suuntaisia arvoja F:8-11 s. 1/500 - 1/1000. Valotusmittari kyllä kannattaisi hankkia, vaikka uutena ovatkin vähän kalliita. Käytettyjä kannattaa katella vaikka huutonetistä tms. paikasta.
- Alvari R, antiikkia itekin
Siinähän on valotusmittari ja automaattivalotus, ajan esivalinnalla jos oikein muistan. Oli ainakin tehtaalta lähtiessään. Jos mittari on pimentynyt niin pariston vaihto auttaa. Saattaa vaatia käynnin kamerakorjaamolla, EX:n aikoina yleisiä elohopeapattereita ei enää myydä. Huolto värkkää toimimaan nykysillä virtalähteillä, ellet itse osaa. Edellyttäen tietennii jotta mittari on vielä ehjä. Ei sekään mahdotonta ole, vaikka vuosia vierinyt.
Kai me samasta puhutaan:
http://www.canon.com/camera-museum/camera/f_camera.html
Hakemistosta 1970-75 ja EXAuto- alkuperäinen tyyppi
Mittari pelaa mielestäni vallan hyvin. Kävin vielä varmistamassa liikkeessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786535- 1481794
- 1131578
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46992Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢38953Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu96933Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5859Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan241835- 41809