Tarvitsin apua vanhan järkkärin kanssa. Minulla on 70-luvun alkupuolella hankittu Canon EX EE (50mm 1:1,8)
Ostin nelisatasen filmirullan ja otin muutamia koevedoksia. Osaako kukaan neuvoa minulle mitkä olisivat oikeat säädökset, kun kuvaan esim. tällaisena pilvettömänä kirkkaana päivänä?...vai pitääkö lähteä liikkeelle ihan vain kokeilemalla?
Canon EX EE säädökset
3
383
Vastaukset
- Mika....
...ei ole valotusmittaria, niin katso filmirullan mukana tulleesta ohjeesta aukot ja ajat kulloiseenkin olosuhteeseen. Aurinkoisena päivänä itse saattaisin haarukoida jotain seuraavan suuntaisia arvoja F:8-11 s. 1/500 - 1/1000. Valotusmittari kyllä kannattaisi hankkia, vaikka uutena ovatkin vähän kalliita. Käytettyjä kannattaa katella vaikka huutonetistä tms. paikasta.
- Alvari R, antiikkia itekin
Siinähän on valotusmittari ja automaattivalotus, ajan esivalinnalla jos oikein muistan. Oli ainakin tehtaalta lähtiessään. Jos mittari on pimentynyt niin pariston vaihto auttaa. Saattaa vaatia käynnin kamerakorjaamolla, EX:n aikoina yleisiä elohopeapattereita ei enää myydä. Huolto värkkää toimimaan nykysillä virtalähteillä, ellet itse osaa. Edellyttäen tietennii jotta mittari on vielä ehjä. Ei sekään mahdotonta ole, vaikka vuosia vierinyt.
Kai me samasta puhutaan:
http://www.canon.com/camera-museum/camera/f_camera.html
Hakemistosta 1970-75 ja EXAuto- alkuperäinen tyyppi
Mittari pelaa mielestäni vallan hyvin. Kävin vielä varmistamassa liikkeessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522216
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3511485Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.971473- 2091428
- 681121
- 35988
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59960Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31959Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta29891Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46859