Tarvitsin apua vanhan järkkärin kanssa. Minulla on 70-luvun alkupuolella hankittu Canon EX EE (50mm 1:1,8)
Ostin nelisatasen filmirullan ja otin muutamia koevedoksia. Osaako kukaan neuvoa minulle mitkä olisivat oikeat säädökset, kun kuvaan esim. tällaisena pilvettömänä kirkkaana päivänä?...vai pitääkö lähteä liikkeelle ihan vain kokeilemalla?
Canon EX EE säädökset
3
390
Vastaukset
- Mika....
...ei ole valotusmittaria, niin katso filmirullan mukana tulleesta ohjeesta aukot ja ajat kulloiseenkin olosuhteeseen. Aurinkoisena päivänä itse saattaisin haarukoida jotain seuraavan suuntaisia arvoja F:8-11 s. 1/500 - 1/1000. Valotusmittari kyllä kannattaisi hankkia, vaikka uutena ovatkin vähän kalliita. Käytettyjä kannattaa katella vaikka huutonetistä tms. paikasta.
- Alvari R, antiikkia itekin
Siinähän on valotusmittari ja automaattivalotus, ajan esivalinnalla jos oikein muistan. Oli ainakin tehtaalta lähtiessään. Jos mittari on pimentynyt niin pariston vaihto auttaa. Saattaa vaatia käynnin kamerakorjaamolla, EX:n aikoina yleisiä elohopeapattereita ei enää myydä. Huolto värkkää toimimaan nykysillä virtalähteillä, ellet itse osaa. Edellyttäen tietennii jotta mittari on vielä ehjä. Ei sekään mahdotonta ole, vaikka vuosia vierinyt.
Kai me samasta puhutaan:
http://www.canon.com/camera-museum/camera/f_camera.html
Hakemistosta 1970-75 ja EXAuto- alkuperäinen tyyppi
Mittari pelaa mielestäni vallan hyvin. Kävin vielä varmistamassa liikkeessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921373Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841350Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761145- 891096
- 80930
- 77911
- 36889
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5821Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61815