Mistä johtuu, että mersuja...

tauno v

näyttää olevan edelleenkin taksiajossa selvästi enemmän kuin muita merkkejä? (täällähän jotkut kylläkin väittävät muuta)
Sain erityisesti sellaisen vaikutelman kun tarkkailin taksiliikennettä jonkin aikaa Helsinki-Vantaan lentoaseman sillalta...
(Joka toinen auto näytti olevan Mercedes)
Kiinnitin myös huomiota sellaiseen asiaan, että siellä oli vielä jopa mersun 20 vuotta vanhaa 124-malliakin liikenteessä, vaikka näillä Vantaan takseilla ajetaan kuulemma vuositasolla jopa 200000km..??
Lienevätköhän nämä kyseiset vanhemmat autot saksantuonteja?

22

2207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolleega

      Saksasta, Itävallasta ja muualta noita 124sia raahattiin urakalla. Vieläkin tuodaan mutta taitaa ola vähän hiljentynyt. No mersu pitää olla, kun se oli parasta vastinetta mitä rahalle sai vuosina 65-95. Mikäänhän ei muutu koskaan ja vaikka nyt mersu on ylihintainen paska niin täytyyhän sellainen olla.

      • Homer Simpson

        Mikäänhän ei muutu koskaan ja vaikka nyt mersu on ylihintainen paska niin täytyyhän sellainen olla.

        Katkeruutta Mersukuskeja kohtaan? Onko se jollakin lailla sinulta (rahakukkarosta) pois jos joku (siunatkoon) hankkii työkalukseen uuden Mersun (eikä sitä Toyotaa tai Kansanautoa)?


      • Homer Simpson kirjoitti:

        Mikäänhän ei muutu koskaan ja vaikka nyt mersu on ylihintainen paska niin täytyyhän sellainen olla.

        Katkeruutta Mersukuskeja kohtaan? Onko se jollakin lailla sinulta (rahakukkarosta) pois jos joku (siunatkoon) hankkii työkalukseen uuden Mersun (eikä sitä Toyotaa tai Kansanautoa)?

        Meillä on firmassa 11 Mersuu ja 2 Wolsuu, ja aina kun mun vuoro alkaa, ni yritän kaikin konstein järkätä ittelleni Wolsun, läheskään aina en onnistu, joten aika usein joudun ajamaan Mersua.


      • Kolleega
        Homer Simpson kirjoitti:

        Mikäänhän ei muutu koskaan ja vaikka nyt mersu on ylihintainen paska niin täytyyhän sellainen olla.

        Katkeruutta Mersukuskeja kohtaan? Onko se jollakin lailla sinulta (rahakukkarosta) pois jos joku (siunatkoon) hankkii työkalukseen uuden Mersun (eikä sitä Toyotaa tai Kansanautoa)?

        Eihän se pois ole. Kerroin vain kysyjälle mistä johtuu moinen. Turha kysyä muuten ajamaan enää mersulla pl. w123, w124 tai vanhemmat.


    • markkinaosuus

      suomessa on taksiliikenteen osalta n. 30% eli joka kolmas taksi on mersu.

      • thin

        näissä Mersuissa kiehtoo/haittaa niin paljon, että täällä aloitetaan täsmälleen sama keskustelu pari kertaa viikossa.

        Autojen kulut, laatu ym. ovat laskettavissa niille, jotka laskea osaavat. Ne on täällä selitetty ja puitu sekä tiedolla, että tietämättömyydella. Puhtaan laskennan jälkeen tulee mieltymykset tai sitten ennen.

        Mutta on se suuria tunteita herättävä asia tuo Mersu???


      • kateus!
        thin kirjoitti:

        näissä Mersuissa kiehtoo/haittaa niin paljon, että täällä aloitetaan täsmälleen sama keskustelu pari kertaa viikossa.

        Autojen kulut, laatu ym. ovat laskettavissa niille, jotka laskea osaavat. Ne on täällä selitetty ja puitu sekä tiedolla, että tietämättömyydella. Puhtaan laskennan jälkeen tulee mieltymykset tai sitten ennen.

        Mutta on se suuria tunteita herättävä asia tuo Mersu???

        eniten täällä valittaa työuransa väärin valinneet jotka vuosien koulutuksen ja opiskeluvelkojen jälkeen tienaavat vähemmän kuin taksiautoilija joka on kateellisten opiskeluvuosina ajanu yötä päivää pirssiä ja säästäny, saanu luvat ja ostanu mersun.

        toinen valittaja porukka on ne autoilijat joille kirjanpito ja veroasiat on täysin tuntetemattomat, luulevat tietävänsä mutta välillä oikein hirvittää kun nämä "tietäjät" kertovat ja neuvovat uusille autoilijoille miten asioita pitää hoitaa.


      • se on
        kateus! kirjoitti:

        eniten täällä valittaa työuransa väärin valinneet jotka vuosien koulutuksen ja opiskeluvelkojen jälkeen tienaavat vähemmän kuin taksiautoilija joka on kateellisten opiskeluvuosina ajanu yötä päivää pirssiä ja säästäny, saanu luvat ja ostanu mersun.

        toinen valittaja porukka on ne autoilijat joille kirjanpito ja veroasiat on täysin tuntetemattomat, luulevat tietävänsä mutta välillä oikein hirvittää kun nämä "tietäjät" kertovat ja neuvovat uusille autoilijoille miten asioita pitää hoitaa.

        Tyhmyys. Ei kateus. Mites se yks mainostaa, se vaan on tyhmää maksaa liikaa!
        Mesellä kulut 30-38 snt km, halpiksella puolet siitä.


        T. Kirjanpitäjä


      • alaa jos
        se on kirjoitti:

        Tyhmyys. Ei kateus. Mites se yks mainostaa, se vaan on tyhmää maksaa liikaa!
        Mesellä kulut 30-38 snt km, halpiksella puolet siitä.


        T. Kirjanpitäjä

        jos saat kuluiksi noin paljon. kirjanpidon mukaan kulut oli viime vuonna 21snt/km


      • 21 snt km
        alaa jos kirjoitti:

        jos saat kuluiksi noin paljon. kirjanpidon mukaan kulut oli viime vuonna 21snt/km

        Just. Kirjanpidossa lasketaan VARSINAISET AUTOKULUT, jotka sisältävät: AUTON hankinta ja kalustokulu, vakuutukset, polttoaineet,huolto- ja korjauskulut, renkaat yms AUTON KULUT. Siis EI LASKETA kuluja kokonaiskuluista!!!
        Tunnutte aina väittävän valheellisesti väärää tietoa! Teidän laskutapanne mukaan ns. halvan auton kulut ovat silloin 7 snt km!
        Opetelkaa kirjanpitoa ja kertokaa mihin laskelmanne perustuu!


      • sä oikein
        21 snt km kirjoitti:

        Just. Kirjanpidossa lasketaan VARSINAISET AUTOKULUT, jotka sisältävät: AUTON hankinta ja kalustokulu, vakuutukset, polttoaineet,huolto- ja korjauskulut, renkaat yms AUTON KULUT. Siis EI LASKETA kuluja kokonaiskuluista!!!
        Tunnutte aina väittävän valheellisesti väärää tietoa! Teidän laskutapanne mukaan ns. halvan auton kulut ovat silloin 7 snt km!
        Opetelkaa kirjanpitoa ja kertokaa mihin laskelmanne perustuu!

        selität. polttoaineet, korjaukset, huollot, vakuutukset, poistot, autolainankorot, jopa pesut jatarvikkeet on laskettu yhteen ja jaettu ajetuilla kilometreillä. tulos 21 snt/km.

        opettele itte vittu kirjanpitoa ja tuu sitte selittämään.

        p.s.
        samalla laskukaavalla oli aikanaan omistamassani bensa avensiksessa kulut 17 snt/km


      • tarvittaessa
        21 snt km kirjoitti:

        Just. Kirjanpidossa lasketaan VARSINAISET AUTOKULUT, jotka sisältävät: AUTON hankinta ja kalustokulu, vakuutukset, polttoaineet,huolto- ja korjauskulut, renkaat yms AUTON KULUT. Siis EI LASKETA kuluja kokonaiskuluista!!!
        Tunnutte aina väittävän valheellisesti väärää tietoa! Teidän laskutapanne mukaan ns. halvan auton kulut ovat silloin 7 snt km!
        Opetelkaa kirjanpitoa ja kertokaa mihin laskelmanne perustuu!

        kaivaa viimeisen tilinpäätöksen ja laittaa tarkan esimerkin tänne lähipäivinä niin ei sun kaltaisten tollojen tarvii ihmetellä mitään.


      • Kolleega
        sä oikein kirjoitti:

        selität. polttoaineet, korjaukset, huollot, vakuutukset, poistot, autolainankorot, jopa pesut jatarvikkeet on laskettu yhteen ja jaettu ajetuilla kilometreillä. tulos 21 snt/km.

        opettele itte vittu kirjanpitoa ja tuu sitte selittämään.

        p.s.
        samalla laskukaavalla oli aikanaan omistamassani bensa avensiksessa kulut 17 snt/km

        Ave 20% edukkaammaksi. Lisäksi se on vähemmän pajalla kuin nyky merssu.


      • puhut....
        Kolleega kirjoitti:

        Ave 20% edukkaammaksi. Lisäksi se on vähemmän pajalla kuin nyky merssu.

        mutta se merkitsee 120000km/v ajavalle lopullisen verotuksen jälkeen n 200€/kk menetystä. ainaki mun talous kestää sen vielä.


      • vielä...
        puhut.... kirjoitti:

        mutta se merkitsee 120000km/v ajavalle lopullisen verotuksen jälkeen n 200€/kk menetystä. ainaki mun talous kestää sen vielä.

        ei mun mese ole pajalla ollu kertaakaan normaali huoltoja lukuunottamatta. ( ajettu nyt 300 000km)


      • kirjanpitoni
        se on kirjoitti:

        Tyhmyys. Ei kateus. Mites se yks mainostaa, se vaan on tyhmää maksaa liikaa!
        Mesellä kulut 30-38 snt km, halpiksella puolet siitä.


        T. Kirjanpitäjä

        ei ole sinulla. et todellakaan ole kirjanpitäjä, laskelmasi paljastaa että olet arvaillu kuluja ilman oikeaa tietoa.
        laita itse se laskelma josta selviää mitä kuluja olet saanu mersulle noin paljon, kun kuitenkin polttoaineet , huollot ja muut kuin arvonalennus on lähes samoja kaikissa merkeissä. ( ei ole merkittäviä eroja)


    • mersu.

      täälä meillä ei ole kun kaksi mersua,kuudestakymenestä eikä tulekaan..

      • *******

        Olis kiva tietää...


    • Per Saukko

      ...kokonaan pois, niin onhan se nyt paljon räleempää ajaa Mersulla kuin Toyotalla.

      • ajella ilman

        kylttiä. jos mukana ei silloin ole kirjallista sopimusta jossa asiakas haluaa auton ilman kylttiä niin autoveronpalautus voi langeta maksettavaksi. asiasta on ollu juttua taksiliiton lehdessä.


    • tauno v

      Vastauksia kysymykseeni näyttää kerääntyneen,
      (vaikkakin jotkut niistä rönsyilevät hieman alkuperäisestä aiheesta)
      mutta ei vielä kuitenkaan siihen, että ajetaanko noilla Vantaan takseilla todellakin keskimäärin 200000km/v ?

      • Kolleega

        Ajetaan kaikki tunnit n. 500 kk niin tuleehan siitä sitten jotain 16000km /kk eli vuodessa n. 190000km


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe