Moi! mitä mieltä olette Seitsemän veljeksen naiskuvasta ja naishahmoista? Miten veljekset suhtautuvat romaanin naisiin?
naiset seitsemässä veljeksessä
3
237
Vastaukset
- ...........
joka huutaa kaulin kädessä että mulle tilaa tasa-avvo. Sellainen on suomalainen nainen.
- 5 veljsestä
Veljeksethän pakenivt naisia eli impiä Impivaaraan. Tulivat naimahan, kun olivat rohkeutta keränneet.
arvostavasti veljekset suhtautuvat naisiin. Naiset ovat heille kylläkin arvoitus. Tietämättä, tuntematta naisia juurikaan he silti vaistomaisesti kunnioittavat näitä.
Tosin Juhani vihjailee nähneensä ja kokeneensa yhtä ja toista, Turun markkinoilla ja muutenkin.
Kiven kuvaamat naiset ovat melko kovakouraisia kaikki. Veljesten äiti antaa pojille reippaita selkäsaunoja ja myöhemmin aviossa Tuomas saa tuntea vaimonsa kuransseerausta. Iso ja hyväluontoinen Tuomas puolustautuu pakenemalla ulos tuvasta, ei käymällä vastaavasti kiinni, kuten nykymies olisi palstan sovinistisiiven mukaan oikeutettu tekemään.
Laurinkaan vaimo ei ole sopuisimmasta päästä, joten Lauri ottaa omaa lomaa metsässä samoilemalla.
Henkilökohtaisesti en (vielä) pidä tärkeänä kysymystä naiskuvasta Seitsemässä veljeksessä, vaikka ilman muuta naiskuvaa kartoitetaan erityisesti kirjallisessa kaanonissa. Nimittäin Veljeksien dynamiikasta on jäänyt vielä paljon tärkeämpiäkin puolia tutkimatta. Tiedän ainakin mitä itse tutkisin siitä ensimmäiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.617119Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652773Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191892- 1471884
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181848Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1361771Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291552- 1021467
- 381241
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411206