Olen lukenut että kun ilmoitan pankkikortin/electron tässä tapauksessa varastetuksi, siirtyy vastuu siitä pankille. sain kuitenkin ilmoituksen, että tililtäni on veloitettu 8e "kortin löytöpalkkiota". Kysyin mistä korttini on löytynyt ja onko sen löytäjälle mitään seurauksia, esim jos yrittänyt käyttää korttia, viestitse pankilta(joka lupaa vastata viesteihin 3n päivän kuluessa). Sain yli viikon päästä vastauksen että kortin löytäjä "ei osannut kertoa tarkemmin mistä kortin on löytänyt". Lisäksi kortti oli löytynyt lähes heti sen anastamisen jälkeen, 1,5 kk sitten. ilmoituksen sain siis vasta hiljattain.
Annetaanko löytöpalkkiot noin vaan kyselemättä jotta se joka korttini on vienyt saa edes 8e pilkkaeuroja.ja nauraa minulle paskaisesti?
Viestitin taas pankille mutta saa nähdä koska vastaa. Luotan enemmän kuitenkin kirjallisiin vastauksiin kuin puhelinpalveluun, onpa jotain johon vedota.
kyllä vituttaa.
kadonnut kortti
18
14961
Vastaukset
- rahat taskussa
Ihan normaalilta kuulostaa.
Ainakaan minulta ei juurikaan ole kyselty, että mistä tarkasti kortin löysin, vaan löytöpalkkio on maksettu korttia palauttaessa pankkiin.
Tämä:
"Sain yli viikon päästä vastauksen että kortin löytäjä "ei osannut kertoa tarkemmin mistä kortin on löytänyt"." ,tarkoittaa kai sitä, ettei pankin virkailija (jolta asiaa kysyit) nähnyt mistään tietoja, että miten/kuka kortin oli palauttanut.
Palautuksista ei yleensä aleta kuulustelemaan, koska muutenhan kukaan ei tohtisi korttia palauttaa. 8 euroa tietysti ketuttaa, mutta jos huonosti olisi käynyt, niin koijarit olisivat voineet höyläillä tiliäsi miten tykkäävät.
Käsittääkseni jos korttia yrittää käyttää väärin, niin kassatäti nappaa kortin pois (jos siis kassatäti tietää väärinkäytöksestä) eikä tällöin löytöpalkkioita maksella.- werty
voih. Siis tarkoitatko ettei sinulta kysytty edes henkilötietoja?
"8 euroa tietysti ketuttaa, mutta jos huonosti olisi käynyt, niin koijarit olisivat voineet höyläillä tiliäsi miten tykkäävät. "
Olin siis ilmoittanut kortin varastetuksi, eli sitä ei voinut missään käyttää. Ja juuri se tosiaan eniten vituttaa että jos on mahdollista että joudun maksamaan niille jotka korttini ovat veivanneet!
"Käsittääkseni jos korttia yrittää käyttää väärin, niin kassatäti nappaa kortin pois (jos siis kassatäti tietää väärinkäytöksestä) eikä tällöin löytöpalkkioita maksella. "
Sen verran tiedän, että ainakin tietyt kassajärjestelmät tunnistavat varastetun kortin, ja kassakone antaa myyjälle ohjeen soittaa poliisit. Se miten myyjä tilanteessa toimii on tietenkin toinen juttu. Harva varas jää odottamaan poliiseja, kasvot ovat tietenkin tallentuneet kameralle mutta kuinka moni myyjä toimittaa asiaa eteenpäin? - Vaatemyyjä
werty kirjoitti:
voih. Siis tarkoitatko ettei sinulta kysytty edes henkilötietoja?
"8 euroa tietysti ketuttaa, mutta jos huonosti olisi käynyt, niin koijarit olisivat voineet höyläillä tiliäsi miten tykkäävät. "
Olin siis ilmoittanut kortin varastetuksi, eli sitä ei voinut missään käyttää. Ja juuri se tosiaan eniten vituttaa että jos on mahdollista että joudun maksamaan niille jotka korttini ovat veivanneet!
"Käsittääkseni jos korttia yrittää käyttää väärin, niin kassatäti nappaa kortin pois (jos siis kassatäti tietää väärinkäytöksestä) eikä tällöin löytöpalkkioita maksella. "
Sen verran tiedän, että ainakin tietyt kassajärjestelmät tunnistavat varastetun kortin, ja kassakone antaa myyjälle ohjeen soittaa poliisit. Se miten myyjä tilanteessa toimii on tietenkin toinen juttu. Harva varas jää odottamaan poliiseja, kasvot ovat tietenkin tallentuneet kameralle mutta kuinka moni myyjä toimittaa asiaa eteenpäin?Heip.
Kyllä myyjät tekevät parhaansa sellaisen tilanteen selvittämisen suhteen jossa yritetään käyttää sulkulistalla olevaa korttia. Syy tähän on yleensä ammattitaito ja se että väärän henkilön käytöstä pois otetusta kortista myyjä saa rahapalkkion (Summa riippu kortista, kuitenkin useita kymppejä). Jos kortti ei ole vielä sulkulistalla, asiakkaan ostokset eivät ylitä 50€, hän ei käyttäydy epäilyttävästi, nimi kortissa vastaa sukupuolta ja nimikirjoitus on edes sinne päin, ei myyjä voi edes epäillä asiakasta kortin väärinkäytöstä, ja tällöin ostosten teko kyllä onnistuu, ikävä kyllä.
Muuten minulla ei ole kommentoitavaa tähän asiaan, paitsi nyt ehkä sen verran että vaikka kävisikin niin huonosti että 8€ maksu menisi korttisi varastajalle, on se kuitenkin siinä mielessä hyvä järjestely, että näin kortin viejällä/löytäjällä on kenties pienempi kiusaus yrittää käyttää korttiasi maksuvälineenä, kun hän kerran voi saada vähän rahaa ihan laillisestikin kortista irti. Taitava varas kun voi kuitenkin periaatteessa saada isonkin summan tuhlattua jos osaa kaikki keinot ja onni on myötä.
- huolimattomuudestasi
Siis mikä sulla on ongelma? Sekö ettet voi olla varma siitä, että onko kortin löytäjä itse varastanut sulta kortin vai ihan rehellinen kortin löytäjä joka sen on pankkiin palauttanut? Vai se, että oletit ettei kortista joudu maksamaan mitään, ei edes löytöpalkkiota?
Kyllä ainakin mun kortin kääntöpuolella lukee että kadonneen kortin löytäjälle maksetaan löytöpalkkio. Selvähän se. Itse ainakin maksaisin ilomielin vaivaiset 8 euroa, jos itse olisin korttini hukannut ja joku hyväsydäminen ihminen sen olisi talteen korjannut.
Vastuun siirtymisestä pankille tarkoitetaan tapauksia, joissa korttia on luvatta käytetty, mutta se edellyttää tosiaan vain sitä, että kortti on ilmoitettu varastetuksi. Voihan varastettuja kortteja käyttää pikkukioskeissa, joissa kortti vanhanaikaisesti höylätään, tai vaikkapa nettikaupoissa.
Tuskinpa korttisi löytäjä on yrittänyt käyttää korttiasi, sillä siinä jää helposti kiinni. Ne, jotka varastettua korttia käyttävät, tekee sen HETI varastamisen jälkeen, jolloin voi olla aikas varma ettei henkilö ole vielä huomannut että hänen korttinsa on varastettu. (kyllä aivan varmasti myyjät ilmoittavat poliiseille jos heillä on hallussaan varastettu kortti, siitä ei ole epäilystäkään).
Ja mitä se edes hyödyttäisi jos löytäjän pitäisi antaa täydelliset tietonsa ja selvitykset mistä kortin on löytänyt, milloin jne. Kyllä huijaritkin osaisi valehdella.- werty
Ongelmani on se, että kortin yhteydessä minulta anastettiin muutakin omaisuutta, joka olisi helpompi jäljittää kun olisi tietoja mistä omaisuuttani on löytynyt. Jos kortin paluttajalta kysyttäisiin tarkemmin mistä kortti on löytynyt, tietäisi missä päin anastaja on oluut kortin kanssa. Tämä myös vastauksena viimeiseen kappaleeseesi, jossa kysyt miksi pankin kannattaisi kysyä kortin palauttajalta tietoja. toki HUIJARITKIN VOIVAT HUIJATA,mutta myös rehellinen ihminen puhua totta.
Murheet ei ole pienet silloin kun kaikki tärkeä omaisuus on viety
"Itse ainakin maksaisin ilomielin vaivaiset 8 euroa, jos itse olisin korttini hukannut ja joku hyväsydäminen ihminen sen olisi talteen korjannut."
Luitko viestiäni ollenkaan?! En ole HUKANNUT korttiani vaan tiedän sen varastetuksi, eikä sen talteen otto paljon auta kun olen sen jon sulkenut. Ja kiitos vaan niille jotka vaivan jaksavat nähdä, mutta edelleen, olin kiinnostunut lähinnä siitä kuka ja mistä korttini oli löytänyt.
"Tuskinpa korttisi löytäjä on yrittänyt käyttää korttiasi, sillä siinä jää helposti kiinni. Ne, jotka varastettua korttia käyttävät, tekee sen HETI varastamisen jälkeen, jolloin voi olla aikas varma ettei henkilö ole vielä huomannut että hänen korttinsa on varastettu. (kyllä aivan varmasti myyjät ilmoittavat poliiseille jos heillä on hallussaan varastettu kortti, siitä ei ole epäilystäkään). "
voi jeesus.Oletko ikinä kohdannu nistiä, jonka rahat ovat lopussa ja pää piikitetty sekaisin. Naurettavaa sanoa esim.miten itse asian näet, he eivät toimi samalla tavalla saati järkevästi! JA edelleenkään en sanonut ettivät myyjät toimita korttia eteenpäin, vaan spekuloin miten myyjä toimii. Jos myyjä mulkoilee asiakasta ja mutisee varastetusta kortista, on varkaalla hyvä sauma painua kaupasta ulos. jos myyjä kutsuu mahdollisen vartijan paikalle ja soittaa poliisille, voi tekijä jopa jäädä kiinni. - kortiton
werty kirjoitti:
Ongelmani on se, että kortin yhteydessä minulta anastettiin muutakin omaisuutta, joka olisi helpompi jäljittää kun olisi tietoja mistä omaisuuttani on löytynyt. Jos kortin paluttajalta kysyttäisiin tarkemmin mistä kortti on löytynyt, tietäisi missä päin anastaja on oluut kortin kanssa. Tämä myös vastauksena viimeiseen kappaleeseesi, jossa kysyt miksi pankin kannattaisi kysyä kortin palauttajalta tietoja. toki HUIJARITKIN VOIVAT HUIJATA,mutta myös rehellinen ihminen puhua totta.
Murheet ei ole pienet silloin kun kaikki tärkeä omaisuus on viety
"Itse ainakin maksaisin ilomielin vaivaiset 8 euroa, jos itse olisin korttini hukannut ja joku hyväsydäminen ihminen sen olisi talteen korjannut."
Luitko viestiäni ollenkaan?! En ole HUKANNUT korttiani vaan tiedän sen varastetuksi, eikä sen talteen otto paljon auta kun olen sen jon sulkenut. Ja kiitos vaan niille jotka vaivan jaksavat nähdä, mutta edelleen, olin kiinnostunut lähinnä siitä kuka ja mistä korttini oli löytänyt.
"Tuskinpa korttisi löytäjä on yrittänyt käyttää korttiasi, sillä siinä jää helposti kiinni. Ne, jotka varastettua korttia käyttävät, tekee sen HETI varastamisen jälkeen, jolloin voi olla aikas varma ettei henkilö ole vielä huomannut että hänen korttinsa on varastettu. (kyllä aivan varmasti myyjät ilmoittavat poliiseille jos heillä on hallussaan varastettu kortti, siitä ei ole epäilystäkään). "
voi jeesus.Oletko ikinä kohdannu nistiä, jonka rahat ovat lopussa ja pää piikitetty sekaisin. Naurettavaa sanoa esim.miten itse asian näet, he eivät toimi samalla tavalla saati järkevästi! JA edelleenkään en sanonut ettivät myyjät toimita korttia eteenpäin, vaan spekuloin miten myyjä toimii. Jos myyjä mulkoilee asiakasta ja mutisee varastetusta kortista, on varkaalla hyvä sauma painua kaupasta ulos. jos myyjä kutsuu mahdollisen vartijan paikalle ja soittaa poliisille, voi tekijä jopa jäädä kiinni.Ehäpä asia on niin, että jääräpäisyytesi ei nyt lopu, vaan HALUAT kuin pikkulapsi tietää, mistä korttisi on löytynyt. Miten se tieto sinua voi vaivata, etta jankutat sitä yhä ja yhä. Lopeta jo, Aikuinen ihminen.
- örpis
Lue pankkikortin yleiset toimitusehdot. Ne olet allekirjoituksellasi hyväksynyt korttia hakiessasi. Sieltä löytynee tuo kahdeksan euron löytöpalkkiokin.
- asiaan törmännyt
Aikanaan ei pankeissa korttia palauttaessa kysytty välttämättä edes palauttajan nimeä, löytypalkkio (markka-aikana yleisesti 30mk) annettiin käteisenä ja sillä selvä.
Nykyään olen kyllä huomannut, että ainakin parissa pankkiryhmässä menee tilin kautta eli kun viet kortin niin sanot nimesi ja tilinumerosi ja rahat laitetaan sinne. Eli tulee henkilöllisyys sitä kautta esille.
Korttien palautteluun nyt voidaan puuttua jos alkaa samalta/samoilta henkilöiltä tulla kortteja, edes kaksi kertaa. Mutta jos on kunnialliseksi muutoin tiedetty ja asiallinen ihminen niin ei siinä silloin tietty mitään.
Kun viet kortin pankkiin niin ei sitä kysytä mistä sen on löytänyt. Vastaukset nyt muutenkin ovat yleisluontoisia ja pari korttia itsekin palauttaneena ei tullut mieleenkään sen kummemmin mitään tarkkaa raporttia selittää. Varsinkaan kun ei kysytty, tietty jos kysytään.
Kyllä se menee puhtaasti tällä tavoin:
-Hyvää päivää, löysin tällaisen teidän pankkinne kortin tuolta puistosta/torilta/kadulta...
-Jaahas, niinpäs onkin. Kiitoksia palautuksesta ja sanotteko vielä nimenne ja pankkiyhteytenne niin laitamme löytöpalkkiorahat tilillenne.
Kuka tahansahan pankkikortin voi löytää, eli jos nyt kerran osuu vaikka millaisen laitapuolenkulkijan kohdalle niin ei se ole mikään syy alkaa tenttaamaan. Yksi kerta on ihan normaali todennäköisyys, siitä ylöspäin on sitten jo vähän epäilyttävämpää...
Ja kyllä joskus jotkut tekevät oikein tiliä jos sattuvat osumaan esim. sopivaan aikaan baarin roskikselle jonka luona on paikassa asioinut taskuvaras asioinut. Meinaan äärimmäisen yleistä on, että rahat ja hyödylliset otetaan mukaan mutta lompakko kortteineen heitetään mäkeen jos nyt ei bongata jonkun sinne kirjoittamaa tunnuslukua. Olen itsekin joskus nähnyt kuinka tällaisia lompakoita on parikymmentä samassa yökerhon roskiksessa.
Asiallinen tapahan tietty on palauttaa tavarat esim. portsarille tai baarimikolle mutta kyllä niitäkin löytyy jotka ottavat huomaamatta kortit sisältä ja palauttavat sitten, tai antavat olla niillä sijoillaan. Sitten vain arkipäivänä pankkeihin ja selitys on, että löytyivät tipottain pitkin kaupunkia kun käveli kotiin. Yhtä hyvinhän näpistelijä olisi ne voinut heitellä menemään vastaavalla tavalla eikä siitäkään näyttöä ole onko tarina totta.
Pitkin hampain löytöpalkkiot voidaan maksaa tällaisessakin tapauksessa, vaikka oikea osoite olisi korteille tietty jo poliisilaitos eikä pankki. Kuitenkin ilmeistä ja jokaisen olisi ymmärrettävä, että jos löydät kahden kilometrin matkalta 20 pankkikorttia niin jotain outoa siinä on pakko olla...Mutta jos palauttaja on rehti ihminen eikä ole syytä olettaa hänen tietävän rikoksista jotain tai olisi itse tekijä, on hän käytännössä vain palauttaja. - löytäjä
Löysin jokuaika sitten pankkikortin, ja palautin sen tietenkin pankkiin. Naurettavaa, että siitä maksetaan 10e löytöpalkkio! Päätin, että seuraavankerran kun löydän pankkikortin, niin käyn ainakin yrittämässä jos pystyis höyläämään itselleen vaikka 20e jotain ostettavaa. (yleensä kortin/rahapussin löytää yöllä joten muutama drinkki enne kortin sulkemista voisi olla ihan mahdollista)ja sen jälkeen vois palauttaa kortin pankkiin ilman löytöpalkkiota. Kyse ei ole isoista summista, mutta onhan se ihan naurettavaa että maksaa 10e löytöpalkkion, mikä pitäisi ilmoittaa vielä verottajalle. Näin meitä rehellisiä taas kusetetaan
- jotta se joka korttini on v...
jotta se joka korttini on vienyt saa edes 8e pilkkaeuroja.ja nauraa minulle paskaisesti?
-------------
jos puhut VIEMISESTÄ, sinun pitää tehdä rikosilmoitus poliisille,
muuten sinulla ei ole oikeutta julkisesti väitää että jokin henkilö on vienyt kortin.
Voit jopa joutua kunnianloukkauksesta vastuuseen,
kaikkein ilkeimmän löytäjän kanssa.- werty
hui mikä uhkaus mutta mikä saa sinut päättelemään etten ole rikosilmoitusta tehnyt!!!
Pointti koko jutussa on se että korttini ja muuta omaisuuttani on VARASTETTU. ja joudun maksamaan vieläkin siitä. - hyvinhän tässä kävi?
werty kirjoitti:
hui mikä uhkaus mutta mikä saa sinut päättelemään etten ole rikosilmoitusta tehnyt!!!
Pointti koko jutussa on se että korttini ja muuta omaisuuttani on VARASTETTU. ja joudun maksamaan vieläkin siitä.Olisit onnellinen, että kortti palautui ilman väärinkäytöksiä.
Voihan olla, että JOS joku on paperisi varastanut, on hän vintannut tarpeettomat roskiin, mukaan lukien tämän kortin. Joku toinen on kortin löytänyt ja tehnyt SINULLE palveluksen, palauttamalla sen.
Nyt ei tarvitse pohtia missä päin itämaita kortinnumerosi viuhuu, kun kortti on tallessa. 8 egee on pikkuraha tuosta tiedosta, eikö? - werty
hyvinhän tässä kävi? kirjoitti:
Olisit onnellinen, että kortti palautui ilman väärinkäytöksiä.
Voihan olla, että JOS joku on paperisi varastanut, on hän vintannut tarpeettomat roskiin, mukaan lukien tämän kortin. Joku toinen on kortin löytänyt ja tehnyt SINULLE palveluksen, palauttamalla sen.
Nyt ei tarvitse pohtia missä päin itämaita kortinnumerosi viuhuu, kun kortti on tallessa. 8 egee on pikkuraha tuosta tiedosta, eikö?"Voihan olla, että JOS joku on paperisi varastanut, on hän vintannut tarpeettomat roskiin, mukaan lukien tämän kortin."
On naurettavaa spekuloida asiaa jos ei siitä tiedä. onko vaikeaa ymmärtää että TIEDÄN korttini varastetuksi. Ja edelleen se 8e ei ole asia mikä minua tässä huolettaa vaan muiden tavaroideni väärinkäyttö, eli se että yhdessä kyttien kanssa haluaisin selvittää missä tavarani nyt ovat.
Mitä teen tiedolla että kortti on jossain tallessa? Niinkuin toistettu ei itselläni ole enää vastuuta sen käytöstä jos olen ilmoittanut sen varastetuksi. - viesti
werty kirjoitti:
"Voihan olla, että JOS joku on paperisi varastanut, on hän vintannut tarpeettomat roskiin, mukaan lukien tämän kortin."
On naurettavaa spekuloida asiaa jos ei siitä tiedä. onko vaikeaa ymmärtää että TIEDÄN korttini varastetuksi. Ja edelleen se 8e ei ole asia mikä minua tässä huolettaa vaan muiden tavaroideni väärinkäyttö, eli se että yhdessä kyttien kanssa haluaisin selvittää missä tavarani nyt ovat.
Mitä teen tiedolla että kortti on jossain tallessa? Niinkuin toistettu ei itselläni ole enää vastuuta sen käytöstä jos olen ilmoittanut sen varastetuksi.oli nimenomaan valitusvirsi tuosta palkkiosta, joka tililtäsi oli maksettu.
Poliisi ja tapahtumien selvittäminen on ihan toinen juttu - metsä on nyt vain vastannut siihen mitä olet sinne huutanut. - werty
viesti kirjoitti:
oli nimenomaan valitusvirsi tuosta palkkiosta, joka tililtäsi oli maksettu.
Poliisi ja tapahtumien selvittäminen on ihan toinen juttu - metsä on nyt vain vastannut siihen mitä olet sinne huutanut.ei valitusvirsi palkkiosta vaan siitä miten pankki toimíi tilanteessa; jos on mahdollista että palkkio maksetaan samalle tyypille kyselemättä joka sen on pöllinyt. ja ettei pankki tiedota minulle kortin löytymisestä kuin vasta pitkällä viiveellä. ja tämän näkee jo aloitusviestistä aivan selvästi.
- werty
Olinkin saanut pankilta viestin, jossa sanotaan, ettei tietoja kortin palauttaneesta henkilöstä tai sen löytöpaikasta anneta kortin haltijalle. Kun asiasta on tehty rikosilmoitus, voi poliisi kysyä tiedot.
Noh, tämähän on ihan järkeenkäypää ja reilua, mutta ihemttelen edelleen miksi minulle ensimmäisessä viestissä sanottiin, ettei "kortin löytäjä osannut tarkemmin sanoa, mistä kortin löysi". Tavallaanhan tässä minulle on jo kerrottu, ettei löytöpaikka ole tiedossa, luoja ties miksi, mutta viitsinkö siis vaivata poliisia jos mitään tietoja ei ole saatavilla? Edelleen mielestäni pankkini on toiminut väärin, varsinkin sen suhteen että ilmoitus kortin löytymisestä tuli vasta 1,5 kk sen jälkeen kun pankki oli sen saanut.
Lisäksi viestissä luki,että löytöpalkkio, tässä se 8e maksetaan aina kun kortin kääntöpuolella näin lukee. Eli olen sen itse tosiaan sopimuksellani hyväksynyt. Nämä siis ovat sääntöjä jotka on vaan hyäksyttävä kortin hankkiessaan ja vieläkin; se ei siis ole asia josta tässä olen katkera.. - löytöpalkkio?
Löysin erään firman kortin, jossa on maksuominaisuus erääseen liikkeeseen. Kortin takapuolella lukee vain osoite, johon löytynyt kortti palautetaan. Osoitteena on postilokero... oletan siis, ettei varsinaista käyntiosoitetta ole? Kuuluisiko tällaisesta kortista saada löytöpalkkio? Jos palautan kortin postitse, laitanko mukaan tilinumeroni ja viestin, että tänne sopii löytöpalkkiota maksella?
- löytäjä 5 x
Sinun kannattaa viedä kortti poliisilaitokselle. Siellä kysytään, haluatko löytöpalkkion. Itse vein lompakon, jossa oli erilaisia kortteja ja minulta kysyttiin löytöpalkkiosta. Vastasin, etten vaadi mitään, pääasia, että omistaja saa korttinsa. Henkilötietoni otettiin ylös.
Tuskin pääsin kotiin, kun jo mersu ajoi pihaan ja mies tyrkytti puoliväkisin minulle 50 e ja kertoi olevansa huojentunut, kun sai kaikki korttinsa takaisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3442742Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201519Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481360Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa56967Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15934Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27914Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149878- 79868
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm58826