onko ideaa rakentaa osakeyhtiölle lainaa vastaan pieni omakotitalo, vuokrata osa asukkaille (itselle) ja osaa käyttää toimistona. Mahdollisesti myydä talo muutaman vuoden päästä.
Onko joku palstalla tehnyt vastaavaa jo ja kokemusta tällaisesta järjestelystä? Onko kannattavuutta...
Osakeyhtiö ja talon rakentaminen
3
811
Vastaukset
- Jeesus N
Mitä ideaa siinä voisi olla? Tuskin on mitään järkeä.
2 ongelmaa:
- asunnon myyntivoitto ei ole yhtiölle verovapaata, itsellesi on
- rakentaminen saatetaan katsoa peitellyksi osingoksi
- jos on käypä vuokrataso (niin kuin pitäisi olla ettei katsota peitellyksi osingoksi), tulee ihan turhia vuokratuloja yhtiölle
Lisäksi tekemällä juuri päinvastoin eli rakentamalla omiin nimiisi talon ja vuokraamalla toimistotilan yrityksellesi saat yhtiöstäsi irti pääomatuloa.- alkup..
vastauksesta, mutta alkukysymys oli turha. Ideoita syntyy, kun vaihtoehtoja miettii ja toisaalta jos ei ole ideoita, ei ole mitään kehitystäkään.
- raxaaja
itse rakensin 2007 185ke asunnon maalämmöllä. rakentaja oli itse omistamani Oy jonka perustin rakentamista varten alv kotiuttamiseksi. yhtiö lyhntää lainaa maksamaini vuokran verran. aion ostaa asunnon lähivuosina 10KE alv.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk305770Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin183194Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_171311Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511303Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231164PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1521085Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43979- 126964
- 37854
- 142793