onko ideaa rakentaa osakeyhtiölle lainaa vastaan pieni omakotitalo, vuokrata osa asukkaille (itselle) ja osaa käyttää toimistona. Mahdollisesti myydä talo muutaman vuoden päästä.
Onko joku palstalla tehnyt vastaavaa jo ja kokemusta tällaisesta järjestelystä? Onko kannattavuutta...
Osakeyhtiö ja talon rakentaminen
3
912
Vastaukset
- Jeesus N
Mitä ideaa siinä voisi olla? Tuskin on mitään järkeä.
2 ongelmaa:
- asunnon myyntivoitto ei ole yhtiölle verovapaata, itsellesi on
- rakentaminen saatetaan katsoa peitellyksi osingoksi
- jos on käypä vuokrataso (niin kuin pitäisi olla ettei katsota peitellyksi osingoksi), tulee ihan turhia vuokratuloja yhtiölle
Lisäksi tekemällä juuri päinvastoin eli rakentamalla omiin nimiisi talon ja vuokraamalla toimistotilan yrityksellesi saat yhtiöstäsi irti pääomatuloa.- alkup..
vastauksesta, mutta alkukysymys oli turha. Ideoita syntyy, kun vaihtoehtoja miettii ja toisaalta jos ei ole ideoita, ei ole mitään kehitystäkään.
- raxaaja
itse rakensin 2007 185ke asunnon maalämmöllä. rakentaja oli itse omistamani Oy jonka perustin rakentamista varten alv kotiuttamiseksi. yhtiö lyhntää lainaa maksamaini vuokran verran. aion ostaa asunnon lähivuosina 10KE alv.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740