Tämä kysymys liittyy erään rikoksen tutkimiseen. Asian yksityisluontoisuuden vuoksi en voi siitä paljoa kertoa (liittyy omaiseeni).
Kysymykseni kuuluu, että millaisessa (humala)tilassa ihminen on, jos veressä on 2.8 promillea alkoholia? Kyse on alkoholiin tottuneesta, isokokoisesta mieshenkilöstä. Pystyykö tuolla promillemäärällä kävelemään ja puhumaan jne.? Sammuuko?
Tietoa/ kokemuksia?
Millainen humalatila, kun veressä
20
7984
Vastaukset
- tosiaan...
tyypistä ihan, jos on tottunut juoja niin ei välttämättä ole vielä hirvee känni edes päällä.
Itse olen ns. harjoitellut hyvin ja kerran mittautin humalatilani ja se oli 2% mut olo oli suht normaali vaikka tietty kännissä olin mut liikkeet ja puhe yms. oli vielä ihan normaalia.
Välttämättä kukaan ei olis huomannut että olin kännissä. - asioista.
Joltain saattaa mennä muisti ja sammua. Toisesta ei juurikaan ulospäin huomaa.
Kyllä tuollaisessa promillemäärässä pystyy kävelemään ja puhumaan. Muistikaan ei mene eikä se harkintakykykään välttämättä ole paljon normaalista poikkeava. Siis jos on juonut ennenkin ja toleranssi on korkeampi kuin raittiilla ihmisellä joka vetää ekat kännit.
Riippuu varmaan onko mies syytetty vai kantaja mihin kannattaa vedeota. Syytetty ei tietenkään muista mitään koska oli tolkuttomassa humalassa. Kantaja taas hallitsee juomisensa hyvin ja muistaa kaiken. Eli tilanteen mukaan pitää tutkijat vakuuttaa asiantilasta. Toisekseen jos promillet on mitattu poliisin toimesta niin he antavat ammattinsa puolesta lausuntonsa vaikutelmastaan.- 2.8 promillea?
Poliisin mukaan ei ole kyennyt juuri puhumaan, eikä kävelemään. Kysymys tässä on siitä, onko uhrin (omaiseni) tilassa voinut olla kyse vain pelkästä humalatilasta. Eli näistäkin viesteistä saa sen kuvan, että kokeneempi alkoholin käyttäjä ei olisi vielä ihan mihinkään (mm.kävelemään/puhumaan) kykenemättömässä kunnossa.
Kiitos kaikille tähän asti vastanneille. Mielelläni lukisin lisää kokemuksia/tietoja/mielipiteitä asiasta. - Juuso.
2.8 promillea? kirjoitti:
Poliisin mukaan ei ole kyennyt juuri puhumaan, eikä kävelemään. Kysymys tässä on siitä, onko uhrin (omaiseni) tilassa voinut olla kyse vain pelkästä humalatilasta. Eli näistäkin viesteistä saa sen kuvan, että kokeneempi alkoholin käyttäjä ei olisi vielä ihan mihinkään (mm.kävelemään/puhumaan) kykenemättömässä kunnossa.
Kiitos kaikille tähän asti vastanneille. Mielelläni lukisin lisää kokemuksia/tietoja/mielipiteitä asiasta.Kokenut juoppo voi olla monia tunteja aivan toimintakuntoinen joka suhteessa tuossa vahvassa humalatilassa, mutta hänellekin tulee yhtäkkinen romahdus - ja onkin sitten täysin vetämätön.
Kiitos kaikille tähän asti vastanneille. Mielelläni lukisin lisää kokemuksia/tietoja/mielipiteitä asiasta.Ja syytäjä sanoi että minun autolla ajamisesta ei olisi nähnyt että shefu oli humalassa ja muistan selvästi mitä silloin tapahtui, takana oli kylläkin jo parin viikon putki joten nuot promillet on vähän sellaisia juttuja että miten ne nyt ottaa. Jos selvään päähän juodaan niin paljon että promillet nousee nohin lukemiin niin luultavasti ollaan melkoisessa kaatokännissä tai sammuneena, en tiedä vaikea sanoa, jokainen on kait yksilö noissa promilleissakin, nyt puhallan nollat.
- Juoppo-sika.
raitis kirjoitti:
Ja syytäjä sanoi että minun autolla ajamisesta ei olisi nähnyt että shefu oli humalassa ja muistan selvästi mitä silloin tapahtui, takana oli kylläkin jo parin viikon putki joten nuot promillet on vähän sellaisia juttuja että miten ne nyt ottaa. Jos selvään päähän juodaan niin paljon että promillet nousee nohin lukemiin niin luultavasti ollaan melkoisessa kaatokännissä tai sammuneena, en tiedä vaikea sanoa, jokainen on kait yksilö noissa promilleissakin, nyt puhallan nollat.
Syyttäjäsi lausunnoista näkee, että treeni on aina paikallaan.
Kun on treenannut tarpeeksi ja perusteellisesti, voi lingota naamaan pullon kossua, ja ihmettelee, että mikä on, kun ei vaikuta ollenkaan? Tuntuu, että koko ajan krapulaa pukkaa, mutta on samalla täysin toimintakuntoinen, vaikka veressä on huippulukemat. Se kunnottomuus tulee vasta vähän myöhemmin, kun kossun tulo loppuu.
Mediassa lukemani ennätys on bulgarialaisella vanhalla patulla, jonka veressä oli 8 promillea, kun joutui virkavallan haltuun. Oli ollut vielä suunnilleen puhe-, ja kävelykunnossa. - 2.8 promillea?
raitis kirjoitti:
Ja syytäjä sanoi että minun autolla ajamisesta ei olisi nähnyt että shefu oli humalassa ja muistan selvästi mitä silloin tapahtui, takana oli kylläkin jo parin viikon putki joten nuot promillet on vähän sellaisia juttuja että miten ne nyt ottaa. Jos selvään päähän juodaan niin paljon että promillet nousee nohin lukemiin niin luultavasti ollaan melkoisessa kaatokännissä tai sammuneena, en tiedä vaikea sanoa, jokainen on kait yksilö noissa promilleissakin, nyt puhallan nollat.
Kyse oli aikoinaan "hyvin harjoitelleesta" mieshenkilöstä, joka oli kuitenkin juonut viimeisen vuoden aikana vain pari kertaa. En ole varma oliko ensimmäinen vaiko toinen peräkkäinen juontipäivä, mutta ainakaan niitä ei ollut sen useampia takana.
Tottahan se varmasti on, että jokainen on yksilö näissä asioissa. Olin kerran paikalla kun eräs sukulaiseni puhallutettiin ja lukemaksi tuli 3,4 promillea, ja hän oli aivan toimintakuntoinen, joskin kännin huomasi kyllä ulkopuolinenkin, mutta täytyy sanoa, että tuo sukulainen oli kyllä "harjoitellut" huomattavasti enemmän kuin hän, josta tässä kyse.... - 2.8 promillea?
Kyse oli aikoinaan "hyvin harjoitelleesta" mieshenkilöstä, joka oli kuitenkin juonut viimeisen vuoden aikana vain pari kertaa. En ole varma oliko ensimmäinen vaiko toinen peräkkäinen juontipäivä, mutta ainakaan niitä ei ollut sen useampia takana.
Tottahan se varmasti on, että jokainen on yksilö näissä asioissa. Olin kerran paikalla kun eräs sukulaiseni puhallutettiin ja lukemaksi tuli 3,4 promillea, ja hän oli aivan toimintakuntoinen, joskin kännin huomasi kyllä ulkopuolinenkin, mutta täytyy sanoa, että tuo sukulainen oli kyllä "harjoitellut" huomattavasti enemmän kuin hän, josta tässä kyse....Pitäisi kai käyttää pilkkua, eikä pistettä, vai?
- ...........
Tottahan se varmasti on, että jokainen on yksilö näissä asioissa. Olin kerran paikalla kun eräs sukulaiseni puhallutettiin ja lukemaksi tuli 3,4 promillea, ja hän oli aivan toimintakuntoinen, joskin kännin huomasi kyllä ulkopuolinenkin, mutta täytyy sanoa, että tuo sukulainen oli kyllä "harjoitellut" huomattavasti enemmän kuin hän, josta tässä kyse....Promille määrässä on ollut sellaisessa kunnossa ettei muista tapahtuneesta mitään, olise mikä hyvänsä. Tai voi hän muistaa jotain, mutta tuskin on pystynyt hallitsemaan itseään juurikaan.
- 2.8 promillea?
........... kirjoitti:
Promille määrässä on ollut sellaisessa kunnossa ettei muista tapahtuneesta mitään, olise mikä hyvänsä. Tai voi hän muistaa jotain, mutta tuskin on pystynyt hallitsemaan itseään juurikaan.
toisaalta surullista, koska huonosti hänelle kävi...
- .AAnuksenhaju
raitis kirjoitti:
työnnä löylykauha percereikääsi
- Tri.Torvinen
Samaan promillemäärään päästäkseen painavan ihmisen on tietysti juotava enemmän, kuin kevyemmän. Asiaan vaikuttaa vielä ikä, kunto, sukupuoli, milloin syönyt, eli monta tekijää.
Itse painan 64 kg, ja luulin, että on tavallinen krapula, ja kävelin pari kilometriä A-klinikalle. Juteltiin henkeviä, ja pilli suuhun - 2,7 promillea.
Joku toinen sammuu noissa promilleissa.
Miten juopunut käyttäytyy 2,8-promillen humalatilassa, riippuu pitkälti koko elämän juomishistoriasta, eli millaiseksi toleranssi, ts. sietokyky on kehittynyt.
Yksi riehuu mielipuolena tuossa humalassa, toinen sammuu, kokeneesta vanhasta tekijästä ei välttämättä edes tunnista humalatilaa hänen käytöksessään. - logiikka
Ryyppyvuosina alkoivat vieroitusoireet ja kova krapula jyskyttämään jo tuossa 3 promilen korvilla. Sellaiseen "saavutukseen" yltäminen toki edellytti minulta useamman kuukauden mittaista, yhtäjaksoista ja ympärivuorokautista ryyppäämistä.
- retale
Olisko mahdollisesti ollut takana vaikka viikon säännöllinen tankkaus, vai ottiko tapaus tuon kännin parin viikon tipattoman jakson päätteeksi?
Vaikuttaa meinaan saavutettuun kilpailukuntoon oleellisesti. - 22245
Tuollaisessa humalatilassa ihminen voi olla helposti,niin sekaisin ettei muista yhtään mitään ja pystyssä pysyminen voi olla vaikeaa sekä puhuminen todella epäselvää.
Luulen,että useimmilla on noin.
Kokenut juopottelija voi olla suht selvässäkin kunnossa tuosta,mutta todennäköisempää on silti,että tuollaisessa humatilassa itsekontrolli ja itsensähallitseminen ovat pahasti pielessä ja estoja ei ole. - omista asioista
Taitaa jo stondata valmiiksi, kun luulet pääseväsi vielä mässäilemään toisen mahdollisesta huumeongelmasta?
- 2.8 promillea?
Mitä olet ottanut? ;)
- Kri1
Äitini menehtyi tuohon määrään.
- aika päälikkö äijä
"Itse olen ns. harjoitellut hyvin ja kerran mittautin humalatilani ja se oli 2% mut olo oli suht normaali vaikka tietty kännissä olin mut liikkeet ja puhe yms. oli vielä ihan normaalia.
Välttämättä kukaan ei olis huomannut että olin kännissä. "
Oot kyllä aika kova tenuttaja jos veressä on 2 prosenttia eli 20 promillea alkoholia ja et edes ollu kovassa känissä. Joku maailman ennätys oli 11 promillea ja yleinen tappava määrä 5 promillea, että pakko nostaa hattua. - Järkipäissään
Kun olen juonut 3,5 desin pullon Macig Icea, on humala lähes kolme promillea. Olen 59 kiloa painava nainen. Hyvä fysiikka, terve ja juon pari-kolme kertaa viikossa, toisen kerran vähemmän toisen kerrran enemmän. Olen kännissä, mutta en tolkuttomassa. Ihan normalisti menen nukkumaan sitä ennen meikit pesten ja yöpaitaan sonnustautuneena. En siis nukahda mihin sattuu eli jos pitäisi esim. hädän tullen ruveta toimimaan niin uskon että pystyisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246989Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271062- 75901
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48855Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733