onks tietoo, olen ostamassa 240 farmaria ja nyt
pitäis saada tietää heikot kohdat, siina on joku
parempi kaasari kuulemma.kone on 2 litranen ja
laatikko on 5 lovinen.
mistä kohdin ruostuu ja mitä pitäis käydä läpi.
ps onks se niin levoton bensasyöppö ku joku uhkas
20l/100 km
volvo 240 farmari 87
5
1034
Vastaukset
- cardan
Takaluukussa saattaa olla ruostetta tai sitten se
on kertaalleen korjattu, Samoin takalokarien ja
niiden takapuolella olevissa kupeissa saattaa olla
myöa ruostetta. Jos ei ole niin ei ole
todennäköisesti muuallakaan. Ota huomioon, että
auto on 14 v. vanha ja siinä on ns. kulutusosia,
joita pitää sillointällöin uusia. Takatukivarren
helat, jarrulevyt (4kpl), kardaanin
kannatinlaakeri, olkatapit, raidetangon päät ym.
Tämä ei nyt tarkoita, että ne olisivat huonossa
kunnossa. Ovatpahan vaan kulutusosia. Auto on
vielä tukeva eikä turhia natinoita vanhanakaan
kuulu, onhan kyseinen malli ehkä paras koskaan
tehty Volvo. Kulkee ainakin tasapäin mattsonnin
kanssa. Kulutus riippuu tietty kaasujalasta.
Kaupungissa revitellen valoista toisiin saat
talvella kulumaan yli 15 ltr/100 km. Maantiellä
pääsee 6,8 ltr. Mun entisellä 86 mallisella
kaverin ukko ajoi Helsinskistä Rovaniemelle niin
vähällä, vaikka meni kokoajan "ylämäkeen" ;-) Jos
peli kuluttaa 20 niin kaasari kaipaa 1200 mk:n
sisuskaluremonttia, jolla kulutus putoaa ja käynti
ja veto paranevat. Mulla kulutus oli keskimäärin
11 ltr/100 km ja ajosta oli 85 % kaupungissa.
Maantiellä pääsin 7,5:llä eli jalka ei ollut niin
kevyt kuin kaverin isällä. Nykyisen 87 turbon
kulutus on samaa luokkaa, tosin sillä saa
palaamaan sen 20, mutta silloin palavat
takarenkaatkin. Niin asiaan. Kulutusta nostaa 2
litranen kone (Suomen verotus jeee..). 2,3:n
kuluttaa vähemmän huomattavasti paremman väännön
avulla (hevoset samaa luokkaa), mutta vitosvaihde
taas nipistää maantiellä. Summasummarum, jos peli
on suht siisti ja tekniikaltaan kunnossa niin osta
pois ja tule onnelliseksi meinaan, että 14 v.
vanhoja kunnollisia käyttöpelejä ei montaa merkkiä
ole. Se kertonee jotain laadusta. Niin ja vielä se
on takavetoisenakin helppo ajaa talvella kunhan
maltillisesti oikoo oikeaa jalkaansa varsinkin
kurveissa. Korkea maavara auttaa selviämään
hangessa johon etuvetoriisikuppi jää mahastaan
kiinni. Ugh olen puhunut....- Kake
Vähän lisäystä edelliseen eli....
"Parempi" kaasutin on Solex Cisaac joka toimii
hyvin mutta ei siihen tosin mitään
korjaussarjaakaan ole olemassa.
5-Vaihteinen on hyvä asia ja samoin jos
ohjaustehostin löytyy sekä GL merkki takaluukusta,
(joka tosin saattaa olla hieman ruostunut
alareunastaan)...
Miksi GL ja 5-vaihdetta??
Siksi että melutaso ja kulutus on kuin eri
autoissa vrt. DL 4-vaihteinen/GL 5-vaihteinen.
Tämä oma mielipiteeni kun olen molemmilla
laitteilla tuossa muutamat sadat tuhannet
päästellyt.Ohjaustehostin on että joku tykkää ja
toinen ei... tavallisesti ainakin hameväki
tykkää!!
Edellinen puhuja kertoi jo varsin kattavasti
kuluvista osista mutta huomioi että sähkölaitteita
saattaa jo tuon ikäisestä mennä eli
laturia,puolaa,lämmityslaitteen puhallinta ym...
Eli tämä sillä että jos näistä on vaihtokuitteja
niin sehän on pelkkää plussaa!!!
Katso auton konepellin saranat ja nivelet! Miksi?
Jos niitä ei ole voideltu seuraa varsien
murtuminen... Mistäkö huomaa??
Jos näet Volvon missä konepelti on etureunastaan
koholla niin siinäpä sellainen yksilö!!!
Ovien saranat,rullat ym. on huolletussa autossa
rasvattu tai muuten kyseessä on yksilö jolla ei
ole muuta tehty kuin ajettu!!!
Moottori puolesta voi sen verran sanoa niinkuin
eräs huoltomies volvolta sanoi eli "sä kyllästyt
siihen autoos ennekun sun tarttee kone siitä
remontoida"....
Eli eikun rinta rottinkilla vaan Volvo kauppoja
hieromaan!!! - huolettomia kilometrejä
Kake kirjoitti:
Vähän lisäystä edelliseen eli....
"Parempi" kaasutin on Solex Cisaac joka toimii
hyvin mutta ei siihen tosin mitään
korjaussarjaakaan ole olemassa.
5-Vaihteinen on hyvä asia ja samoin jos
ohjaustehostin löytyy sekä GL merkki takaluukusta,
(joka tosin saattaa olla hieman ruostunut
alareunastaan)...
Miksi GL ja 5-vaihdetta??
Siksi että melutaso ja kulutus on kuin eri
autoissa vrt. DL 4-vaihteinen/GL 5-vaihteinen.
Tämä oma mielipiteeni kun olen molemmilla
laitteilla tuossa muutamat sadat tuhannet
päästellyt.Ohjaustehostin on että joku tykkää ja
toinen ei... tavallisesti ainakin hameväki
tykkää!!
Edellinen puhuja kertoi jo varsin kattavasti
kuluvista osista mutta huomioi että sähkölaitteita
saattaa jo tuon ikäisestä mennä eli
laturia,puolaa,lämmityslaitteen puhallinta ym...
Eli tämä sillä että jos näistä on vaihtokuitteja
niin sehän on pelkkää plussaa!!!
Katso auton konepellin saranat ja nivelet! Miksi?
Jos niitä ei ole voideltu seuraa varsien
murtuminen... Mistäkö huomaa??
Jos näet Volvon missä konepelti on etureunastaan
koholla niin siinäpä sellainen yksilö!!!
Ovien saranat,rullat ym. on huolletussa autossa
rasvattu tai muuten kyseessä on yksilö jolla ei
ole muuta tehty kuin ajettu!!!
Moottori puolesta voi sen verran sanoa niinkuin
eräs huoltomies volvolta sanoi eli "sä kyllästyt
siihen autoos ennekun sun tarttee kone siitä
remontoida"....
Eli eikun rinta rottinkilla vaan Volvo kauppoja
hieromaan!!!kiitos näistä vinkeistä, on tullu jo pari sataa
kilsaa ajettua ja ihan hyvältä tuntuu.
lampun vika valo vaan palaa vaikka kaikki lamput
tuntuu toimivan,ainoan laittoa vaativan ruoste
vian löysin takaata puskurin vierestä en tiedä
löytyisköhän siihen jostain korjauspeltiä jo
jostain valmiina. ja sit pitäis kysyä mitä öljyä
kannattaa käyttää koneessa, laatikon ja perän
öljyt
olen jo ostanut aattelin vaihtaa ne huomenna.
jako hihnan ja siihen kuuluvan kiristimen(tai
mikä sen nimi nyt onkaan)ostin myös, sen laittoon
saan apua alan ammattilaiselta.
mut yks tärkee juttu vielä mitä bensaa ois syytä
käyttää entinen on kuulema ajanu 95:sella onko 98
tai 99 parempi? lompakosta viis kunhan kone tykkää - tbo
huolettomia kilometrejä kirjoitti:
kiitos näistä vinkeistä, on tullu jo pari sataa
kilsaa ajettua ja ihan hyvältä tuntuu.
lampun vika valo vaan palaa vaikka kaikki lamput
tuntuu toimivan,ainoan laittoa vaativan ruoste
vian löysin takaata puskurin vierestä en tiedä
löytyisköhän siihen jostain korjauspeltiä jo
jostain valmiina. ja sit pitäis kysyä mitä öljyä
kannattaa käyttää koneessa, laatikon ja perän
öljyt
olen jo ostanut aattelin vaihtaa ne huomenna.
jako hihnan ja siihen kuuluvan kiristimen(tai
mikä sen nimi nyt onkaan)ostin myös, sen laittoon
saan apua alan ammattilaiselta.
mut yks tärkee juttu vielä mitä bensaa ois syytä
käyttää entinen on kuulema ajanu 95:sella onko 98
tai 99 parempi? lompakosta viis kunhan kone tykkääkai se 98:si on yleisimminkäytetty bensa ja ei
aínakaan rupee nakuttaa tms. siis 98:sia.
ps. jos haluat säästää polttoainetta matkaajossa
ja sulla ei ole mihinkään kiire niin aja 80km/h.
itse mittasin 240:lle matkakulutukseksi
5.3l/100km nopuden ollessa 80km/h. ilmanvastus
kasvaa nopeuden kasvaessa ja kulutus myös. - Cardan
Kake kirjoitti:
Vähän lisäystä edelliseen eli....
"Parempi" kaasutin on Solex Cisaac joka toimii
hyvin mutta ei siihen tosin mitään
korjaussarjaakaan ole olemassa.
5-Vaihteinen on hyvä asia ja samoin jos
ohjaustehostin löytyy sekä GL merkki takaluukusta,
(joka tosin saattaa olla hieman ruostunut
alareunastaan)...
Miksi GL ja 5-vaihdetta??
Siksi että melutaso ja kulutus on kuin eri
autoissa vrt. DL 4-vaihteinen/GL 5-vaihteinen.
Tämä oma mielipiteeni kun olen molemmilla
laitteilla tuossa muutamat sadat tuhannet
päästellyt.Ohjaustehostin on että joku tykkää ja
toinen ei... tavallisesti ainakin hameväki
tykkää!!
Edellinen puhuja kertoi jo varsin kattavasti
kuluvista osista mutta huomioi että sähkölaitteita
saattaa jo tuon ikäisestä mennä eli
laturia,puolaa,lämmityslaitteen puhallinta ym...
Eli tämä sillä että jos näistä on vaihtokuitteja
niin sehän on pelkkää plussaa!!!
Katso auton konepellin saranat ja nivelet! Miksi?
Jos niitä ei ole voideltu seuraa varsien
murtuminen... Mistäkö huomaa??
Jos näet Volvon missä konepelti on etureunastaan
koholla niin siinäpä sellainen yksilö!!!
Ovien saranat,rullat ym. on huolletussa autossa
rasvattu tai muuten kyseessä on yksilö jolla ei
ole muuta tehty kuin ajettu!!!
Moottori puolesta voi sen verran sanoa niinkuin
eräs huoltomies volvolta sanoi eli "sä kyllästyt
siihen autoos ennekun sun tarttee kone siitä
remontoida"....
Eli eikun rinta rottinkilla vaan Volvo kauppoja
hieromaan!!!Mulla oli 86:nen DL cisacilla ja siihen tehtiin
remppa eli kaasari pestiin ultraäänipesukoneessa,
vaihdettiin suuttimet, tiivisteet ja kourallinen
pikkuosia. Toimenpide maksoin n. 5 vuotta sitten
Turussa 1200 ,- ja sen seurauksena polttoaineen
kulutus putosi n. 4 litraa sadalla ja käynti tuli
huomattavasti paremmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803