Voisko joku valasta mua, mitä urethran syndrooma on?? Mulla sen kaltasia oireita(jatkuva pissahädän tunne,kirvelyä virtsaamisen jälkeen..)ollut melkein kaks vuotta. Uron polilla asiaa tutkittu ja kuulin "salaa", että mulla olisi joku syndrooma eli ajattelin sitten että se olisi urethan, vai onko niitä muitakin?? Lääkäri ei suoraan mulle kertonut diagnoosia :(
Mulle tehdään nyt venytystä jollain putkilla.
Kertokaa kaikki mitä tiedätte urethran syndroomasta!! kiitos ja tsemppiä kaikille virtsaongelmista kärsiville!!
urethran syndroomasta
3
2264
Vastaukset
- hyvin samantyyppisiä sairau...
Hei! Olisikohan oheisesta nettisivustosta sinulle apua? http://www.duj.com/cystitis.html. Siinä kerrotaan molemmista syndroomista.
Itse sairastan tuota interstitiaalista kystiittiä, jolle on myös tyypillistä polte, kirvely, jatkuva pissalla juoksu, rakon tilavuuden pieneneminen jne. Sen hoitoon käytetään mm. rakon venytyshoitoja, DMSO-huuhteluja sekä oireiden hillitsemiseen (mm. polte ja kivut) myös lääkehoitoa. - lantionp.fysioterapeutti
-pitkäaikainen naisten virtsaputken ärsytystila
- bakteeriviljely negatiivinen
-kivulias virtsaaminen
epämääräinen virtsahädän tunne
-painon ja täyteyden tunne vatsalla
-kouristavaa kipua alavatsalla
-saattaa olla myös yhdyntäkipuja
syitä: hivayms.inf.jälkitila, allergia, tamponit, valkoiset pikkuhousunsuojat(Vuokkoset-siteessä ei valkaisuainetta=ei ärsytä), vaihdevuosien/synnytyksen jälkeinen limakalvojen heikko kunto(apteekista esim. ovestin, seridal, pepanthen emättimeen/iholle riippuen valmisteesta)
hoito;lantionpohjan lihasten rentouden ja hallinnan opettelu esim.fysioterapia, rakkokoulutus(=pidennetään pissavälejä normaaliin 3-4t väleihin pikku hiljaa)pitämällä virtsapäiväkirjaa, elektroterapia ft;ssa, ummetuksen hoito eli pyydä lähete yksityiseen fysioterapiaan lääkäriltä ja mene koulutetun lantionpohjan hoitoon erikoistuneen ft;n vastaanotolle, sieltä apu. - sessoli
lukekaa ehottomasti tää: http://www.urethralsyndrome.ca/ ohjeita alkalooivaan ruokavalioon jolla tekemistä kivun kanssa.eli kun virtsa alkaalinen niin kivut vähenevät.Myös lisäravinteita kuten kalium bikarbonaatti tai sitraatti, magnesium oksidi sekä kalsium oksidi tai sitraatti kannattaa kokeilla tuon sivun mukaan.Ihan tavallista ruokasoodaa voi kokeilla kivun lievittämiseen.Eli noin 1/4 teelusikkaa tai noin. puolikas teelusikka soodaa lasilliseen vettä ja sitten sekoittelet sen ja juot.Olen itse miettinyt kärsinkö kyseisestä ongelmasta kun vähän väliä on ollut ongelmia virtsateiden kirvelyiden ja outojen tuntemuksien kanssa ja mitään pöpöä ei ole löytynyt.hiiva on toinen mitä myös miettinyt.tarkoituksena olisi ehkä kokeilla noita ohjeita tuolla sivuilla jos toimisi.Tsemppiä kaikille!!Kukaan muu kuin kanssakärsijä ei voi tietää kuinka ikäviä nämä virtsateiden kivut voivat olla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.585545- 954491
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752654Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s751203Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3341072- 62881
- 28863
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46846Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106817Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52799