Voisko joku valasta mua, mitä urethran syndrooma on?? Mulla sen kaltasia oireita(jatkuva pissahädän tunne,kirvelyä virtsaamisen jälkeen..)ollut melkein kaks vuotta. Uron polilla asiaa tutkittu ja kuulin "salaa", että mulla olisi joku syndrooma eli ajattelin sitten että se olisi urethan, vai onko niitä muitakin?? Lääkäri ei suoraan mulle kertonut diagnoosia :(
Mulle tehdään nyt venytystä jollain putkilla.
Kertokaa kaikki mitä tiedätte urethran syndroomasta!! kiitos ja tsemppiä kaikille virtsaongelmista kärsiville!!
urethran syndroomasta
3
2370
Vastaukset
- hyvin samantyyppisiä sairau...
Hei! Olisikohan oheisesta nettisivustosta sinulle apua? http://www.duj.com/cystitis.html. Siinä kerrotaan molemmista syndroomista.
Itse sairastan tuota interstitiaalista kystiittiä, jolle on myös tyypillistä polte, kirvely, jatkuva pissalla juoksu, rakon tilavuuden pieneneminen jne. Sen hoitoon käytetään mm. rakon venytyshoitoja, DMSO-huuhteluja sekä oireiden hillitsemiseen (mm. polte ja kivut) myös lääkehoitoa. - lantionp.fysioterapeutti
-pitkäaikainen naisten virtsaputken ärsytystila
- bakteeriviljely negatiivinen
-kivulias virtsaaminen
epämääräinen virtsahädän tunne
-painon ja täyteyden tunne vatsalla
-kouristavaa kipua alavatsalla
-saattaa olla myös yhdyntäkipuja
syitä: hivayms.inf.jälkitila, allergia, tamponit, valkoiset pikkuhousunsuojat(Vuokkoset-siteessä ei valkaisuainetta=ei ärsytä), vaihdevuosien/synnytyksen jälkeinen limakalvojen heikko kunto(apteekista esim. ovestin, seridal, pepanthen emättimeen/iholle riippuen valmisteesta)
hoito;lantionpohjan lihasten rentouden ja hallinnan opettelu esim.fysioterapia, rakkokoulutus(=pidennetään pissavälejä normaaliin 3-4t väleihin pikku hiljaa)pitämällä virtsapäiväkirjaa, elektroterapia ft;ssa, ummetuksen hoito eli pyydä lähete yksityiseen fysioterapiaan lääkäriltä ja mene koulutetun lantionpohjan hoitoon erikoistuneen ft;n vastaanotolle, sieltä apu. - sessoli
lukekaa ehottomasti tää: http://www.urethralsyndrome.ca/ ohjeita alkalooivaan ruokavalioon jolla tekemistä kivun kanssa.eli kun virtsa alkaalinen niin kivut vähenevät.Myös lisäravinteita kuten kalium bikarbonaatti tai sitraatti, magnesium oksidi sekä kalsium oksidi tai sitraatti kannattaa kokeilla tuon sivun mukaan.Ihan tavallista ruokasoodaa voi kokeilla kivun lievittämiseen.Eli noin 1/4 teelusikkaa tai noin. puolikas teelusikka soodaa lasilliseen vettä ja sitten sekoittelet sen ja juot.Olen itse miettinyt kärsinkö kyseisestä ongelmasta kun vähän väliä on ollut ongelmia virtsateiden kirvelyiden ja outojen tuntemuksien kanssa ja mitään pöpöä ei ole löytynyt.hiiva on toinen mitä myös miettinyt.tarkoituksena olisi ehkä kokeilla noita ohjeita tuolla sivuilla jos toimisi.Tsemppiä kaikille!!Kukaan muu kuin kanssakärsijä ei voi tietää kuinka ikäviä nämä virtsateiden kivut voivat olla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416