urethran syndroomasta

tiitu

Voisko joku valasta mua, mitä urethran syndrooma on?? Mulla sen kaltasia oireita(jatkuva pissahädän tunne,kirvelyä virtsaamisen jälkeen..)ollut melkein kaks vuotta. Uron polilla asiaa tutkittu ja kuulin "salaa", että mulla olisi joku syndrooma eli ajattelin sitten että se olisi urethan, vai onko niitä muitakin?? Lääkäri ei suoraan mulle kertonut diagnoosia :(
Mulle tehdään nyt venytystä jollain putkilla.
Kertokaa kaikki mitä tiedätte urethran syndroomasta!! kiitos ja tsemppiä kaikille virtsaongelmista kärsiville!!

3

2240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvin samantyyppisiä sairau...

      Hei! Olisikohan oheisesta nettisivustosta sinulle apua? http://www.duj.com/cystitis.html. Siinä kerrotaan molemmista syndroomista.

      Itse sairastan tuota interstitiaalista kystiittiä, jolle on myös tyypillistä polte, kirvely, jatkuva pissalla juoksu, rakon tilavuuden pieneneminen jne. Sen hoitoon käytetään mm. rakon venytyshoitoja, DMSO-huuhteluja sekä oireiden hillitsemiseen (mm. polte ja kivut) myös lääkehoitoa.

    • lantionp.fysioterapeutti

      -pitkäaikainen naisten virtsaputken ärsytystila
      - bakteeriviljely negatiivinen
      -kivulias virtsaaminen
      epämääräinen virtsahädän tunne
      -painon ja täyteyden tunne vatsalla
      -kouristavaa kipua alavatsalla
      -saattaa olla myös yhdyntäkipuja
      syitä: hivayms.inf.jälkitila, allergia, tamponit, valkoiset pikkuhousunsuojat(Vuokkoset-siteessä ei valkaisuainetta=ei ärsytä), vaihdevuosien/synnytyksen jälkeinen limakalvojen heikko kunto(apteekista esim. ovestin, seridal, pepanthen emättimeen/iholle riippuen valmisteesta)
      hoito;lantionpohjan lihasten rentouden ja hallinnan opettelu esim.fysioterapia, rakkokoulutus(=pidennetään pissavälejä normaaliin 3-4t väleihin pikku hiljaa)pitämällä virtsapäiväkirjaa, elektroterapia ft;ssa, ummetuksen hoito eli pyydä lähete yksityiseen fysioterapiaan lääkäriltä ja mene koulutetun lantionpohjan hoitoon erikoistuneen ft;n vastaanotolle, sieltä apu.

    • sessoli

      lukekaa ehottomasti tää: http://www.urethralsyndrome.ca/ ohjeita alkalooivaan ruokavalioon jolla tekemistä kivun kanssa.eli kun virtsa alkaalinen niin kivut vähenevät.Myös lisäravinteita kuten kalium bikarbonaatti tai sitraatti, magnesium oksidi sekä kalsium oksidi tai sitraatti kannattaa kokeilla tuon sivun mukaan.Ihan tavallista ruokasoodaa voi kokeilla kivun lievittämiseen.Eli noin 1/4 teelusikkaa tai noin. puolikas teelusikka soodaa lasilliseen vettä ja sitten sekoittelet sen ja juot.Olen itse miettinyt kärsinkö kyseisestä ongelmasta kun vähän väliä on ollut ongelmia virtsateiden kirvelyiden ja outojen tuntemuksien kanssa ja mitään pöpöä ei ole löytynyt.hiiva on toinen mitä myös miettinyt.tarkoituksena olisi ehkä kokeilla noita ohjeita tuolla sivuilla jos toimisi.Tsemppiä kaikille!!Kukaan muu kuin kanssakärsijä ei voi tietää kuinka ikäviä nämä virtsateiden kivut voivat olla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9910
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      404
      4321
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2976
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      229
      2654
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2644
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1835
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      70
      1691
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe