Tervehdys,
löytyisikös täältä apua ongelmaani, eli tiedostojen siirron automatisoiminen olisi kyseessä, joudun nyt joka aamu työssäni päivittämään netti sivuja, sivujen tiedostot sijaitsevat hp-ux koneella. joten avaan ftp yhteyden ja siirrän tiedostot käsin.
Miten saisin automatisoitua tämän toimen piteen, jotta siirto tapahtuisi esim*.bat tiedoston tai vastaavan avulla. skriptin pitäisi siis tehdä seuraavaa.
1. avata ftp yhteys hp -ux koneeseen windows koneesta
2. antaa käyttäjätunnus ja salasana koneeseen
3. siirtää c:\siirto\*.*(eli kaikki tiedostot siirto kansion sisältä
4. kirjoittaa logi c:\logi\siirto_logi.txt
5. sulkea ftp yhteys
En tiedä onko vaikea homma, mutta minä en vain osaa =(
kittos avustanne
skripti: tiedon siirtoon
windows--> HP-ux
2
690
Vastaukset
- Ruussi
voi tehdä vaikka tällä: http://www.scriptftp.com
Hintakin on aika edullinen (EUR 29.95). - Piru_
osaa suorittaa skriptejä, kun antaa vaan -s option sille ja tiedoston nimen.
Tiedostossa on sitten tekstinä vaan samat komennot, mitä kirjoittaisit käsin sille ftp.exelle.
tekstifileen "siirto" vaikka:
lcd c:\siirto
open ftp.webbiservo.fi
tunnus
salasana
cd /var/www/html
prompt
mput *.html
binary
put keke.jpg
put tane.gif
bye
Sitten vaikka schedulerilla ajastaa joka päivä kello kolme
ftp -s:siirto
tuolla oli vielä hienompiakin esimerkkejä
http://www.tinyapps.org/ftp.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354443- 553055
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462938- 302743
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82635- 382319
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542075- 51911
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703