kohta inssi edessä!
mitä virheitä saa tehdä,mutta niin että pääsee kuitenkin läpi?
onko taas olemassa jotain mitä EI TODELLAKAAN kannata tehdä!?
olisin super kiitollinen jos ihmiset viitsisivät vastata!!!
inssi....!?
10
2884
Vastaukset
- Per Saukko
...pannakseen viime yönä niin reputat.
- hjhjhjhjhj
tänään inssi parin tunnin päästä ja jännittää suht.paljon.ihan varmasti teen jonkun uskomattoman virheen mitä en ikinä ole tehnyt ennen... :(
- sdhj
Ihan tapauskohtaista ja yksillöllistä. Kyllä ne katsoo (ainakin pitäisi) sitä kokonaisuutta, mutta kai sekin valitettavasti saattaa riippua siitä tutvosta. Itse ajelin jossain kohdin reippaasti ylinopeutta, mutta silti pääsin läpi ensimmäisellä.
Eikä ne välttämättä edes huomaa kaikkia virheitä ja sekin on joskus hyvä, että virheen sattuessa itse ilmaiset sen tj. Mutta ei niitä virheitä sen enempää kannata jäädä miettimään...
Jännitys kuuluu asiaan ja kyllä ne senkin ottavat huomioon. Kunhan ei jännitä "liikaa" ja nauttii ajosta, niin ihan hyvin pitäis mennä. Onnea koetukseen!- gayshir
Hyvin sanottu! pitää nimenomaan nauttia ajosta, minä jännitin liikaa ja koko homma meni pipariksi.
Hylätäänkö jos ajaa alinopeutta? Kuinka paljon alinopeutta saa ajaa?? - sdhj
gayshir kirjoitti:
Hyvin sanottu! pitää nimenomaan nauttia ajosta, minä jännitin liikaa ja koko homma meni pipariksi.
Hylätäänkö jos ajaa alinopeutta? Kuinka paljon alinopeutta saa ajaa??Kai tähänkin edelleen pätee sama juttu, kovin yksilöllistä tuo on. Tietenkin omasta mielestäni on aina parempi ajaa hieman alinopeutta kuin ylinopeutta. Ei niistä takana ajavista tulisi välittää niin, että pitäisi lisätä vauhtia kun toinen ajaa melkein persiissä kiinni (sillon sitten lisää pelivaraa edellä ajavaan).
Mutta jos esim. koko ajokokeen ajan köröttelee hissukseen (ja muutenkin), voi ajo tutvon mielestä tuntua epävarmalta tms. En tiedä, näistäkin on ihan hyvä jutella sen opettajan, mutta miksei tutvonkin kanssa vaikka sen kokeen jälkeen.
...selvittänyt, millaisia virheitä sallitaan??
Ensinnäkin: Tutvo valitsee kolmesta "tarkkailukohteesta" yhden, jota hän ajattaa eniten. Nämä ovat; maantieajo, risteysajo ja kaista-ajo.
Virheitä, joita sallitaan on V-tasoiset, eli esim. sulla jää kaistanvaihdossa kerran pari olan yli kurkkaus pois. Mutta sama virhe muukkuu "kooksi" eli konfliktiksi jos siella takana on ajoneuvo, jonka eteen vaihdat kaistan.
Kokonaisuuteen katsotaan eniten, mutta jos tulee konfliktitilanne vaikkapa vain kerran, niin hylsy pamahtaa.
Kysele opelta enempi. Ja yleensä autokouluissa ajetaan ns. leikki-inssi, josta oppilas saa kirjallisen palautteen varsinaista tutkintoa varten. Ja tämän leikki.inssin tarkoitus on saada sinulle sellainen palaute, että voit joko mennä suht turvallisin mielin kokeeseen tai sit ottaa open suosittelemia lisätunteja.
Jos ope suosittelee lisätunteja, niin kannattaa kyllä ajaa ne ja maksaa niistä.
Koska jos käyt reputtamassa inssin, niin lisäkuluja paukahtaa noin 100 -300€ !
Ja kuitenkin tärkein asia on, että sinusta tulee turvallinen kuski, eikä vain nippanappa inssin läpäissyt.
Keskustele opesi kanssa. Jos ole opetusluvalla, niin kannattaisi mennä AKE:n sivuille ja sieltä kuljettajantutkinnot. Niin alkaa löytyä tietoo, että minkälaisesta virheestä hylätään.- the_santra
Itsekkin tuota inssiä jännittelen kovasti :D eikä kyllä ole vielä milloinkaan tullut puheeksi että millä virheillää vielä pääsee kuitenkin inssin läpi. Kyllähän sitä nyt itse pystyy omassa pääkopassa sen verran päättelemään että mistä aivan selvästi hylätään, mutta sitten on niitä vähän siinä rajalla...
Pitäis varmaan alkaa kyselemään ettei tuon takia tarvi jännittää turhia x) - hgr
"Koska jos käyt reputtamassa inssin, niin lisäkuluja paukahtaa noin 100 -300€ ! "
mitenköhän ihmeessä se noin paljon maksaa? ei mulla vaan maksanu yhtään enenpää kuin perusmaksu, eli ei tullut lisähintaa [paitsi uusiks inssi maksu (50e muistaakseni)]
en tiedä mistä oot ton lisähinnan kuullut, enintään ne maksuttaa ne ajotunnit inssi. sekavaa paskaa muttei voi mittää.ei kiinnosta. hgr kirjoitti:
"Koska jos käyt reputtamassa inssin, niin lisäkuluja paukahtaa noin 100 -300€ ! "
mitenköhän ihmeessä se noin paljon maksaa? ei mulla vaan maksanu yhtään enenpää kuin perusmaksu, eli ei tullut lisähintaa [paitsi uusiks inssi maksu (50e muistaakseni)]
en tiedä mistä oot ton lisähinnan kuullut, enintään ne maksuttaa ne ajotunnit inssi. sekavaa paskaa muttei voi mittää.ei kiinnosta.Jos Tutvo määrää lisäopetusta vaikkapa 6-ajokertaa, niin yksi ajokerta maksaa noin 22-30€. Tähän lisätään auton vuokra toiseen ajokokeeseen, joka on yleensä kaksi ajokertaa.
Sit uusintakoe AKE:lle 36€.
Eli keskimäärin 25*6=200, 50=250, 36=286 €. Varsin helppo laskutoimitus.
Jos olet joutunut itse maksamaan vain uuden kuljettajatutkinnon AKE:lle, niin onneksi olkoon. Autokoulu ei ole jostain syystä veloittanut mitään lisäopetuksesta.
Kuyllä suurin osa kouluista sen veloittaa, koska tehtyä työtähän se on.Lisäksi se kyllä mainitaan sopimuksessa, jonka oppilas solmii kouluun mennessä koulun kanssa.
Et sillai.
aja kolaria, änge väkisin rekan eteen,kuuntele inssin ajo-ohjeet tarkkaan.Vilkutukset ja ryhmittäytymiset kannattaa tehdä ajoissa.
Itse suosittelen aamu inssiä koska se on heti pois päiväjärjestyksestä eikä sitä tarvitse miettiä koko päivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172