340 volvon tyyppiviat

volvomies

mitkä on 340 volvon yleisimmät tyyppiviat? ja
katsastuksen yhteydessä esiintyviä vikoja?
kun harkitsen ostaa kyseisen volvon,
mitä volvokerhoja on?

10

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • never again

      on kaikki yleisimmät ja harvinaisimmat viat.
      Mulla oli -87 malli 2 kk,en kestänyt enempää:
      hermot meni.Katsastuksessa jäi kiinni esim.liias-
      ta öljyvuodoista.Talvella pakkasta -10 ei lähte-
      nyt edes tolpasta.Kävin ostamassa 28 tuumasen tv:n
      ei mahtunut mistään reiästä,piti ottaa laatikos-
      ta kaupan pihalla.Lisäksi meluinen,bensarosvo,öl-
      jyt ja vedet sekaisin.
      Summasummarum:harkitse vielä!

      • Zle

        talvella ihan hyvin lähti -28c ilman tolppaa, ei
        vuoda öljyä, on hiljainen, bensaa palaa 7l/100km,
        täysmittainen astianpesukone mahtuu huoletta
        sisään ja vedetkin on pysyny siellä missä pitää.
        ainii, mut toi mun olikin vm -88 ;)

        mutta yksi tyyppivika on ainakin ihan oikeesti
        käsijarru. Ei prkl. ole kuin yksi liikkuva nivel,
        mutta jää jumiin. Tosin kun sen muutaman kerran
        fixaa, niin se on aika helppo ja nopea toimenpide


      • 343
        Zle kirjoitti:

        talvella ihan hyvin lähti -28c ilman tolppaa, ei
        vuoda öljyä, on hiljainen, bensaa palaa 7l/100km,
        täysmittainen astianpesukone mahtuu huoletta
        sisään ja vedetkin on pysyny siellä missä pitää.
        ainii, mut toi mun olikin vm -88 ;)

        mutta yksi tyyppivika on ainakin ihan oikeesti
        käsijarru. Ei prkl. ole kuin yksi liikkuva nivel,
        mutta jää jumiin. Tosin kun sen muutaman kerran
        fixaa, niin se on aika helppo ja nopea toimenpide

        ainakin vanhemmat mallit jos ei uutena ole
        tehty ruostesuojausta.
        Se käsijarrun nivel rummun sisällä on jumiutuva
        paikka, mutta ei ongelmaa jos kerran vuodessa
        viitsii avata rummut ja voidella nivelen, harva
        vaan viitsii.. :)
        Itselläni meni muutaman sadan kilsan välein
        männänrenkaat poikki kahdesta etummaisesta sylin-
        teristä ja rengasurat oli poikkeuksellisen paljon
        kuluneet muutenkin. Kone on 1,4 ja ajettu
        vasta 145 tuhatta, joten se tuntui jotenkin
        ennenaikaiselta vauriolta. Hajottamolta onneksi
        löytyy näihin autoihin halvalla osia.
        Katsastuksessa ei ole ollut ongelmia niiden 13:n
        kerran kanssa mitä olen kärryä katsastanut kun
        vaan muistaa rasvata etukäteen sen kässärin
        nivelen. Erittäin halpa ja käytännöllinen
        käyttöauto, mukavan pehmeä ajaa, ei mikään
        kolukärry kuin vastaavat japsit esim.


    • Jönsson

      Aika moneen kertaan nämäkin asiat on täällä
      käsitelty, mutta mikä ettei.

      1. Moottorin apulaitteet: Startti laturi
      kestävät n. 150 000 km, vesipumppu hyvällä
      tuurilla kauemmin. Kaasutinta ei tahdo
      vanhemmiten saada enää sellaiseksi, että auto
      suostuisi käymään tyhjäkäyntiä kylmänä.

      2. Sisustus. Sisustukseen läytetty maailman
      halvimmat materiaalit, jotta saataisiin
      hinnaneroa isompiin Volvoihin. Ovipahvit puhki,
      erilaiset koristelistat ja -kehykset irti,
      avausvivut väljiä, lämmityslaitteen säätimet
      väljiä, kuljettajan istuin veltto, kombi-mallin
      hattuhylly retkahtanut käyttökelvottomaksi.
      Nätisti pidetyssä autossa nämät voivat olla
      ehjiäkin, mutta jos auto on ollut koirallisessa
      lapsiperheessä, se on kuin pommin jäljiltä.

      3. Käsijarru: ei ole pitänyt juuri uutenakaan.

      4. Tuulilasinpyyhkijän vivusto: alkaa lonksua ja
      voi remahtaa kokonaan. Maksaa maltaita.

      5. Takavalot: nelivalojärjestelmä, jossa
      vähintään kaksi lamppua yleensä toimii.

      6. Ruoste: kynnykset ruosteessa, takaoven alta
      puhki, takaluukun alareunan tiiviisteen alta
      haperoa, kombi-mallin takakannessa kukkii,
      konepellin alla iskarien/jousien kiinnityskohtien
      lähitienoot usein pehmoisia.

      Ulkopellit ja alusta vastustavat hyvin ruostetta,
      varsinkin -86 ja uudemmissa malleissa. Pelti ja
      sen käsittely on näissä sama kuin 200- ja 700-
      sarjassa, mutta käyttäytyy paikoin eri tavalla,
      johtuen eri muotoilusta. Esim. kynnykset eivät
      ilmeisesti tuuletu hyvin.

      Auto on helppo hallita ja dedion-akseliston
      ansiosta hyvä ajaa kaikenlaisissa olosuhteissa,
      joskin nykyautoihin verrattuna meno on ehkä vähän
      kallistelevaa eikä korikaan ole varsinkaan 5-
      ovisessa kovin jäykkä. Näkyvyys on hyvä,
      ketteryys uskomaton ja ohjaus TM:nkin mukaan
      aikansa paras.

      340:n ja 360:n tekniikka on moottorin lisäksikin
      erilaista. 360 on jämerämpi laite. Moottorina
      tasapainoisin on kuitenkin mielestäni 340 GL:n
      1,7.

      Itselläni on ollut 3 kpl 300-sarjalaisia, ostin
      kaikki noin 100 tkm ajettuina ja ajoin niihin
      yhteensä 190 000 lisää.

      • Jönsson

        Renun moottori on sitten yhdestä asiasta tarkka:
        sitä ei saa päästää keittämään. Alumiininen kansi
        vääntyy justiinsa ja muutakin tuhoa voi tulla.


        Olen kuullut noista ennenaikaisista männänrenkaan
        katkeamisista 1,4:ssä (joista kerrottu ylempänä).
        Eos., sattumaa vai ei, mutta tietämässäni
        tapauksessa on auto keittänyt pahemman kerran
        muutamaa viikkoa aikaisemmin (kiehun syynä
        osittain jäätynyt neste - ei virrannut).


    • volvomies

      kiitos vastauksista
      hommasin 340 ja se on ok ja aika näyttää
      auton kunnon
      tv: volvomies

      • Jönsson

        se yleensä myös on hyvä. Autossa näkyy
        huolettoman käytön jäljet. Jos ei näy, käyttö on
        ollut huolellista. Sitä perinnettä kun jatkat,
        sinulla on hyvä ja pitkäikäinen auto.


    • 740

      käytetty solexin kaasutin on osoittautunut
      monissa tapauksissa varsin epävarmaksi. Faijan
      340 vm. -88:ssa on ollut paljon käyntiongelmia,
      jotka on johtuneet kaasarista. Kaasari on myös
      erittäin tarkka jäänestoaineen käytöstä.
      Mieluiten ei kannata käyttää ollenkaan. Volvokin
      taitaa suositella, että ei käytettäis tenttua
      ollenkaan.

      • volvo340

        kysyisin miten nämä volvo340 diesel mallit ovat kestäviä ja kuinka paljon niillä yleensä ajelee sievällä käytöllä ennen ku moottori on loppusuoralla.malli on tosiaan 340 diesel vm -89 1.6 ja ajettu 300000km ps.paljos on volvolla vielä km eessä.


    • Kalevis

      Tyhjäkäynti on olematon en tiedä mistä ruuvista sen saisi suuremmaksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3137
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2518
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2468
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1445
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1310
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1169
    Aihe