mitkä on 340 volvon yleisimmät tyyppiviat? ja
katsastuksen yhteydessä esiintyviä vikoja?
kun harkitsen ostaa kyseisen volvon,
mitä volvokerhoja on?
340 volvon tyyppiviat
10
1691
Vastaukset
- never again
on kaikki yleisimmät ja harvinaisimmat viat.
Mulla oli -87 malli 2 kk,en kestänyt enempää:
hermot meni.Katsastuksessa jäi kiinni esim.liias-
ta öljyvuodoista.Talvella pakkasta -10 ei lähte-
nyt edes tolpasta.Kävin ostamassa 28 tuumasen tv:n
ei mahtunut mistään reiästä,piti ottaa laatikos-
ta kaupan pihalla.Lisäksi meluinen,bensarosvo,öl-
jyt ja vedet sekaisin.
Summasummarum:harkitse vielä!- Zle
talvella ihan hyvin lähti -28c ilman tolppaa, ei
vuoda öljyä, on hiljainen, bensaa palaa 7l/100km,
täysmittainen astianpesukone mahtuu huoletta
sisään ja vedetkin on pysyny siellä missä pitää.
ainii, mut toi mun olikin vm -88 ;)
mutta yksi tyyppivika on ainakin ihan oikeesti
käsijarru. Ei prkl. ole kuin yksi liikkuva nivel,
mutta jää jumiin. Tosin kun sen muutaman kerran
fixaa, niin se on aika helppo ja nopea toimenpide - 343
Zle kirjoitti:
talvella ihan hyvin lähti -28c ilman tolppaa, ei
vuoda öljyä, on hiljainen, bensaa palaa 7l/100km,
täysmittainen astianpesukone mahtuu huoletta
sisään ja vedetkin on pysyny siellä missä pitää.
ainii, mut toi mun olikin vm -88 ;)
mutta yksi tyyppivika on ainakin ihan oikeesti
käsijarru. Ei prkl. ole kuin yksi liikkuva nivel,
mutta jää jumiin. Tosin kun sen muutaman kerran
fixaa, niin se on aika helppo ja nopea toimenpideainakin vanhemmat mallit jos ei uutena ole
tehty ruostesuojausta.
Se käsijarrun nivel rummun sisällä on jumiutuva
paikka, mutta ei ongelmaa jos kerran vuodessa
viitsii avata rummut ja voidella nivelen, harva
vaan viitsii.. :)
Itselläni meni muutaman sadan kilsan välein
männänrenkaat poikki kahdesta etummaisesta sylin-
teristä ja rengasurat oli poikkeuksellisen paljon
kuluneet muutenkin. Kone on 1,4 ja ajettu
vasta 145 tuhatta, joten se tuntui jotenkin
ennenaikaiselta vauriolta. Hajottamolta onneksi
löytyy näihin autoihin halvalla osia.
Katsastuksessa ei ole ollut ongelmia niiden 13:n
kerran kanssa mitä olen kärryä katsastanut kun
vaan muistaa rasvata etukäteen sen kässärin
nivelen. Erittäin halpa ja käytännöllinen
käyttöauto, mukavan pehmeä ajaa, ei mikään
kolukärry kuin vastaavat japsit esim.
- Jönsson
Aika moneen kertaan nämäkin asiat on täällä
käsitelty, mutta mikä ettei.
1. Moottorin apulaitteet: Startti laturi
kestävät n. 150 000 km, vesipumppu hyvällä
tuurilla kauemmin. Kaasutinta ei tahdo
vanhemmiten saada enää sellaiseksi, että auto
suostuisi käymään tyhjäkäyntiä kylmänä.
2. Sisustus. Sisustukseen läytetty maailman
halvimmat materiaalit, jotta saataisiin
hinnaneroa isompiin Volvoihin. Ovipahvit puhki,
erilaiset koristelistat ja -kehykset irti,
avausvivut väljiä, lämmityslaitteen säätimet
väljiä, kuljettajan istuin veltto, kombi-mallin
hattuhylly retkahtanut käyttökelvottomaksi.
Nätisti pidetyssä autossa nämät voivat olla
ehjiäkin, mutta jos auto on ollut koirallisessa
lapsiperheessä, se on kuin pommin jäljiltä.
3. Käsijarru: ei ole pitänyt juuri uutenakaan.
4. Tuulilasinpyyhkijän vivusto: alkaa lonksua ja
voi remahtaa kokonaan. Maksaa maltaita.
5. Takavalot: nelivalojärjestelmä, jossa
vähintään kaksi lamppua yleensä toimii.
6. Ruoste: kynnykset ruosteessa, takaoven alta
puhki, takaluukun alareunan tiiviisteen alta
haperoa, kombi-mallin takakannessa kukkii,
konepellin alla iskarien/jousien kiinnityskohtien
lähitienoot usein pehmoisia.
Ulkopellit ja alusta vastustavat hyvin ruostetta,
varsinkin -86 ja uudemmissa malleissa. Pelti ja
sen käsittely on näissä sama kuin 200- ja 700-
sarjassa, mutta käyttäytyy paikoin eri tavalla,
johtuen eri muotoilusta. Esim. kynnykset eivät
ilmeisesti tuuletu hyvin.
Auto on helppo hallita ja dedion-akseliston
ansiosta hyvä ajaa kaikenlaisissa olosuhteissa,
joskin nykyautoihin verrattuna meno on ehkä vähän
kallistelevaa eikä korikaan ole varsinkaan 5-
ovisessa kovin jäykkä. Näkyvyys on hyvä,
ketteryys uskomaton ja ohjaus TM:nkin mukaan
aikansa paras.
340:n ja 360:n tekniikka on moottorin lisäksikin
erilaista. 360 on jämerämpi laite. Moottorina
tasapainoisin on kuitenkin mielestäni 340 GL:n
1,7.
Itselläni on ollut 3 kpl 300-sarjalaisia, ostin
kaikki noin 100 tkm ajettuina ja ajoin niihin
yhteensä 190 000 lisää.- Jönsson
Renun moottori on sitten yhdestä asiasta tarkka:
sitä ei saa päästää keittämään. Alumiininen kansi
vääntyy justiinsa ja muutakin tuhoa voi tulla.
Olen kuullut noista ennenaikaisista männänrenkaan
katkeamisista 1,4:ssä (joista kerrottu ylempänä).
Eos., sattumaa vai ei, mutta tietämässäni
tapauksessa on auto keittänyt pahemman kerran
muutamaa viikkoa aikaisemmin (kiehun syynä
osittain jäätynyt neste - ei virrannut).
- volvomies
kiitos vastauksista
hommasin 340 ja se on ok ja aika näyttää
auton kunnon
tv: volvomies- Jönsson
se yleensä myös on hyvä. Autossa näkyy
huolettoman käytön jäljet. Jos ei näy, käyttö on
ollut huolellista. Sitä perinnettä kun jatkat,
sinulla on hyvä ja pitkäikäinen auto.
- 740
käytetty solexin kaasutin on osoittautunut
monissa tapauksissa varsin epävarmaksi. Faijan
340 vm. -88:ssa on ollut paljon käyntiongelmia,
jotka on johtuneet kaasarista. Kaasari on myös
erittäin tarkka jäänestoaineen käytöstä.
Mieluiten ei kannata käyttää ollenkaan. Volvokin
taitaa suositella, että ei käytettäis tenttua
ollenkaan.- volvo340
kysyisin miten nämä volvo340 diesel mallit ovat kestäviä ja kuinka paljon niillä yleensä ajelee sievällä käytöllä ennen ku moottori on loppusuoralla.malli on tosiaan 340 diesel vm -89 1.6 ja ajettu 300000km ps.paljos on volvolla vielä km eessä.
- Kalevis
Tyhjäkäynti on olematon en tiedä mistä ruuvista sen saisi suuremmaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"819052Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645769Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1425144Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään263960Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m863509Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta563428Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El112972Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1082808Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä432780En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102771