Mies 22 ihastunut 16 tyttöön

Avuton

niin olen ihastunut tai oikeastaan ollutkin jo hiukkasen aikaa eli noin puolisen vuotta yhteen 16 vuotiaaseen neitoseen. Suurimmat ongelmat miksen o mitään tehnyt niin hän on kaverini pikkusisko ja kuusi vuotta minua nuorempi sekä olen erittäin ujo en uskalla näyttää tunteitani hänelle olemme toki ystäviä koska harrastus yhdistää ja paikka jossa asumme on pieni kylä jossa "kaikki" tuntevat toisensa... joten suurimmat kysymykset pyörivät päässäni

1. onko ikä eromme liian suuri tai onko hän liian nuori ?

2. miten ystävyydemme käy jos hän ei haluakkaan olemaan minun kanssani ?

3. mitä kaverini tuumaa jos olen hänen pikkusiskonsa kanssa ?

4. miten kertoisin hänelle että olen ihastunut häneen ?

5. mistä tiedän olisiko hän kenties ihastunut minuun?

kaikki pienetkin vastaukset ovat tarpeen ja otan ne kiitollisina vastaan...

31

3266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhh

      1. onko ikä eromme liian suuri tai onko hän liian nuori ?
      -ei ole liian suuri ikäero

      2. miten ystävyydemme käy jos hän ei haluakkaan olemaan minun kanssani ?
      -jatkakaa ystävinä

      3. mitä kaverini tuumaa jos olen hänen pikkusiskonsa kanssa ?
      -pitää pervona koska on itse hänen veli

      4. miten kertoisin hänelle että olen ihastunut häneen ?
      -kysy mikä sinä olet hänelle rehellisesti

      5. mistä tiedän olisiko hän kenties ihastunut minuun?
      -seuraa sydämen ääniä

    • nyt 17-vuotias....

      Voin kertoa ainakin vastauksen ensimmäiseen kysymykseen... Kun olin itse 16-vuotias seurustelin erään 22-vuotiaan miehen kanssa ja voin kertoa että suhde toimi loistavasti...(kesti 5kk...) Juttu loppui liialliseen mustasukkaisuuteen:( Muihin kysymyksiin en oikein osaa vastata, kun en tunne osapuolia paremmin... Mut ZEMPPII sulle...:) ja vielä lopux...olemalla oma itsesi ja rehellinen pärjäät naismaailmassa HYVIN...:)
      Merry Christmas!!!

    • ex-hölmö

      Terve,

      Sen verran on omaa kokemusta saman tyyppisestä asiasta paitsi pienemmällä ikäerolla. Itse asuin myöskin pienellä paikkakunnalla, jossa kaikki todella tunsivat toisensa. Tämä tapahtui kaikki kun olin 16-19. Olin ihastunut kaverin pikku siskoon ihan kybällä, rehellisesti voin sanoa, että se oli ensirakkaus! Eipä ole vieläkään sattunut tyttöä kohdalle reilun 10vuoden jälkeen joka silloin poltti vatsaa tuon koko kolmen vuoden ajan. Usko vaan, mutta se tuntuu vieläkin! Tyttö oli muutaman vuoden nuorempi minua ja hyvän kaverini pikkusisko. Minä en koskaan saanut aikaiseksi sanoa, että välitin ja tykkäsin hänestä yli kaiken. Harmittaa vieläkin pirusti kun en sitä ikinä sanonut. Suurimmaksi osaksi se johtui siitä, koska ajattelin, että hän on niin nuori ja kaverini sisko! Vielä nuoremman tuntuisen hänestä teki se, että hän todella oli kaverin pikkusisiko! Siis, tarinan opetus on se: Että vaikka teillä 6 vuotta ikäeroa niin so what jos vatsassa nipistelee. Tartu tilaisuuteen, rakkaus odottaa mutta ei kauan! Itselle kävi niin, että kaverini luokkakaveri sitten nappasi tytön "nenäni" edestä. Arvaa vituttiko?

      Siis neuvo: Puhu tytölle ja pyydä hänet vaikka kahdestaan jonnekin jossa voitte jutella, niin silloin voin kertoa että välität hänestä. Jotenkin sinun pitää kertoa hänelle tämä asia. Sitten asian voi kertoa vaikka sille veljelle pehmoisasti! Tai muuten sua vituttaa koko seuraavat 10 vuotta, usko pois! :-)

      Vastaan nyt noihin sun kysymyksiiskin.. mutta hyvä mies. Vielä kerran, hyvin äkkiä huomaat että se sun tyttös on jonkun muun kainalossa, hyvässä lykyssä sun kaverin! Joten toimi!


      1. onko ikä eromme liian suuri tai onko hän liian nuori ?

      EI

      2. miten ystävyydemme käy jos hän ei haluakkaan olemaan minun kanssani ?

      JATKATTE YSTÄVINÄ! TOKI SEN YSTÄVYYDEN LUONNE MUUTTUU, MUTTA ON SEN ARVOISTA "MENETTÄÄ" SE JA KYSYÄ TYTÖN TUNTEITA

      3. mitä kaverini tuumaa jos olen hänen pikkusiskonsa kanssa ?

      ALUKSI LUULTAVASTI HÄMMENTYY, MUTTA AJAN KANSSA TAJUAA ASIAN JA SAA SEN SULATETTUA

      4. miten kertoisin hänelle että olen ihastunut häneen ?

      NIIN JUURI, ETSI YHTEINEN AIKA JA PAIKKA TEILLE VAIKKA JOLLAKIN VERUKKEELLA JA KERRO SITTEN MILTÄ SUSTA TUNTUU. SEN JÄLKEEN VOITTE KERTOA VELJELLE. JOS EI MITÄÄ SYNNY, VOITTE PITÄÄ SEN OMANA SALAISUUTENANNE

      5. mistä tiedän olisiko hän kenties ihastunut minuun?

      SEN VOIT SELVITTÄÄ TUTUSTUMALLA PAREMMIN HÄNEEN. LÄHETÄ VAIKKA TEKSTARI JA KYSY ETTÄ MITÄ KUULUU. TAI SÄ OLE SIISTI/KIVA TYYPPI. YMS: JOTAIN VIHJAILUJA, ILMAN ETTÄ HETI KERROT OLEVASI IHASTUNUT.

      (sori nää isot kirjaimet, eiköhän tämän asian saa täältäkin poimittua!)

    • tilanne

      Minä vain olen se toinen osapuoli ja me ko. miehen kanssa olemme vanhempia kuin te. Mutta nuo samat kysymykset pyörivät ainakin minulla mielessä. En tiedä tunteeko hän samoin minusta, mutta jos tuntee, miettiikö samoja kysymyksiä?
      Vähän vaikuttaa siltä, esim. kun veljeni ei ole seurassamme, hän käyttäytyy huomattavasti lämpimämmin minua kohtaan.
      Minä ainakin koetan kovasti eleillä, puheilla, katseilla yms. ilmaista että olen hänestä kiinnostunut. Tällaisia merkkejä voit tarkkailla tytössä tietty. Ja ainakin minulle uskaltaa kyllä kaverikin tunnustaa tunteensa. Vaikken itse tuntisi samoin, voisin silti ihan hyvin jatkaa kaverina kuten ennenkin. Uskoisin että naiset yleensäkin kykenevät tähän. Joten uskalla vain tehdä aloite, itseksin toivoisin että ihastukseni tekisi samoin.

    • Naimisissa ollaan...

      Tapasin ja aloin seurustella nykyisen aviomieheni kanssa kun olin 16, hän 22. Kihloihin mentiin kun olin 19, naimisiin ollessani 23. Nyt olemme 31 ja 36, lapsia kolme kappaletta ja rakkautta riittää edelleen...

      • Hanna

        Minä tunnen muutaman vastaavanlaisen parin. Koska eivät olleet juuri koskaan mitään miitään kokeilleet/nähneet, tuli avioero neljänkympin ja viidenkympin välillä.


    • Piru

      Tuo ikä on vaan semmonen, ettei ehkä ole vielä ollenkaan tiedossa mitä elämältä haluaa.

      Ensin kaikki menee aivan mahtavavasti vaikka 3v ja kihlat siinä jne. sitten aikuistuessaan tämä neito tajuaa ettei tässä ole kaikki mitä hän haluaa. Sinä olet 25v ja alat jo miettiä että tässähän perhettä kohta ja tuota. Toinen on 19v ja tajuaa että hänen elämänsä oli tässä jos nyt vakiintuu totaalisesti.

      En nyt halua maalata Piruja seinille, mutta kannattaa miettiä tarkkaan kyllä. Voihan se olla että hän haluaa vaan hyvän miehen ja 12 lasta.

    • Hanna

      Odota, että hän ehtii kasvaa aikuiseksi. Kuusitoista vuotias, voi vielä muuttua lähimmän parin vuoden aikana vielä rajustikin. Odota syrjässä, pari vuotta ja palaa asiaa, kun tyttö on henkisesti kypsynyt naiseksi. Silloin saatte kestävämmän suhteen, ettekä päädy avioerään, kun olet 30-vuotias.

      Nimimerkki "nähnyt monta paria, jotka kiintyvät nuorina, menevät kihloihin, hankkivat lapsia ja sitten eriavat 5-8 vuoden kuluttua"

      • Olen 30 mies ja taas rakastunut 16 tyttöön.Hän saa mut tunteen itseni nuoreksi.Edlliset suhteet on päättynyt eroon,muutta ei ole valituksia jälkeen päin kuulunut.30 osaa jo ajatella toista osapuoltakin.Ei varmasti jää kylmäksi sexin osalta tai muutenkaan.


      • ex-hölmö

        Ei tässä nyt naimisiin olla menossa vaan nautitaan ensin elämästä. Asiat kerrallaan! Anteeksi vaan negatiivisuuteni, mutta tuskin tuo suhde nyt avioliittoon johtaa, ei ainakaan enää silloin parin vuoden kuluttua. Hyvä ihminen, mies on ihastunut ja sinä pyydät odottamaan pari vuotta.. ajattelitkohan tämän loppuun asti :-)


      • Hanna
        kirjoitti:

        Olen 30 mies ja taas rakastunut 16 tyttöön.Hän saa mut tunteen itseni nuoreksi.Edlliset suhteet on päättynyt eroon,muutta ei ole valituksia jälkeen päin kuulunut.30 osaa jo ajatella toista osapuoltakin.Ei varmasti jää kylmäksi sexin osalta tai muutenkaan.

        >30 osaa jo ajatella toista osapuoltakin.Ei varmasti jää kylmäksi sexin osalta tai muutenkaan.

        16-vuotias on kyllä mieleltään vielä hyvinkin lapsi. Sinulla on jo vuosien elämänkokemus, toivon ettet ole niin lapsellinen, että edes kuvittelet löytäväsi syvää henkistä yhteyttä tuon lapsen kanssa. Seksiä nyt saa mistä vain. Seksi ei ole tässä asiassa tärkeää. Pointti on se, että sinun ei kannata takertua lapseen vain siksi, että tunnet olosi nuoreksi. Onkohan sinulla menossa jokin kolmenkympin kriisi, kun tarvitset vakuutteluja nuoruudestasi? Toisekseen, se 16-vuotias kasvaa tuosta vielä, muuttuu paljonkin. Ja kun kasvaa tarpeeksi vanhaksi, että uskaltaa ja osaa ajatella, hän luultavasti jättää sinut itseään 14 vuotta vanhemman miehen (joka voisi käytännössä olla isänsä) ja vaihtaa nuorempaan, jonka kanssa hänellä on enemmän yhteistä.

        Niin se on käynyt ennenkin. Älä pilaa tytyön nuoruutta, vapautta ja viattomuutta. Viattomuudella en tarkoita neitsyyttä, van henkistä viattomuutta.


      • Hanna
        ex-hölmö kirjoitti:

        Ei tässä nyt naimisiin olla menossa vaan nautitaan ensin elämästä. Asiat kerrallaan! Anteeksi vaan negatiivisuuteni, mutta tuskin tuo suhde nyt avioliittoon johtaa, ei ainakaan enää silloin parin vuoden kuluttua. Hyvä ihminen, mies on ihastunut ja sinä pyydät odottamaan pari vuotta.. ajattelitkohan tämän loppuun asti :-)

        >Hyvä ihminen, mies on ihastunut ja sinä pyydät odottamaan pari vuotta.. ajattelitkohan tämän loppuun asti :-)

        Ajattelin. Jos mies on todella ihastunut/rakastunut hän tekee sen, mikä on tytölle parasta, eikä vain ajattele itsekkäästi omia halujaan. Ja parasta tässä tapauksesa on odottaa muutama vuosi.


      • Tiina_bi
        Hanna kirjoitti:

        >Hyvä ihminen, mies on ihastunut ja sinä pyydät odottamaan pari vuotta.. ajattelitkohan tämän loppuun asti :-)

        Ajattelin. Jos mies on todella ihastunut/rakastunut hän tekee sen, mikä on tytölle parasta, eikä vain ajattele itsekkäästi omia halujaan. Ja parasta tässä tapauksesa on odottaa muutama vuosi.

        Mitä väärää ihastumisessa on? Mitä pahaa seurustelusta voisi tytölle seurata? Ja tuo, että "jos mies on todella ihastunut/rakastunut hän tekee sen, mikä on tytölle parasta, eikä vain ajattele itsekkäästi omia halujaan. Ja parasta tässä tapauksesa on odottaa muutama vuosi." Miten niin parasta odotta muutama vuosi? kerroppa minulle se, kun olet niin pirun fiksu! Miksi 16-vuotias ei sinun mielestäsi ansaitse rakkautta ja lämmintä kainaloa? Ja miten niin ajattelee itsekkäästi omia halujaan...? Voisi kommentistasi päätellä, että kyse on sairasmielisestä seksuaalisesta hyväksi käytöstä eikä viattomasta ihastuksesta! Taidat olla vain katkera vanha ämmä...


      • ex-hölmö
        Hanna kirjoitti:

        >Hyvä ihminen, mies on ihastunut ja sinä pyydät odottamaan pari vuotta.. ajattelitkohan tämän loppuun asti :-)

        Ajattelin. Jos mies on todella ihastunut/rakastunut hän tekee sen, mikä on tytölle parasta, eikä vain ajattele itsekkäästi omia halujaan. Ja parasta tässä tapauksesa on odottaa muutama vuosi.

        >Ajattelin. Jos mies on todella ihastunut/rakastunut hän tekee sen, mikä on tytölle parasta, eikä vain ajattele itsekkäästi omia halujaan. Ja parasta tässä tapauksesa on odottaa muutama vuosi.<

        Höpsistä Hanna! Miksi odottaa, jos on todella ihastunut johonkin ihmiseen niin odottaminen sattuu. Sä ajattelet enemmän järkiperäisesti, mä tunteella. Jos todella tuntee jotain toista kohtaan, silloin saa antaa mennä. Onhan tuo 16 nuori ja lain mukaan vissin rangaistavaakin. Kyse ei kuitenkaan ole heti seksistä. Sitä voi odottaa pari vuotta jos siltä tuntuu :-) Tuskin se enää mikään lapsi on, ei 22-vuotias rakastu lapseen. huh.. jos mulle sanois joku, että odottele parivuotta.. eiii eii ja ei! Silloin saatoit juuri missata parhaan kokemuksen nuoruusvuosilta ja suuren ensi-ihastumisen ilon!
        Musta se on lähempänä sadismia kuin itsekkyyttä jos jää odottelemaan..


      • Hanna
        Tiina_bi kirjoitti:

        Mitä väärää ihastumisessa on? Mitä pahaa seurustelusta voisi tytölle seurata? Ja tuo, että "jos mies on todella ihastunut/rakastunut hän tekee sen, mikä on tytölle parasta, eikä vain ajattele itsekkäästi omia halujaan. Ja parasta tässä tapauksesa on odottaa muutama vuosi." Miten niin parasta odotta muutama vuosi? kerroppa minulle se, kun olet niin pirun fiksu! Miksi 16-vuotias ei sinun mielestäsi ansaitse rakkautta ja lämmintä kainaloa? Ja miten niin ajattelee itsekkäästi omia halujaan...? Voisi kommentistasi päätellä, että kyse on sairasmielisestä seksuaalisesta hyväksi käytöstä eikä viattomasta ihastuksesta! Taidat olla vain katkera vanha ämmä...

        >Mitä väärää ihastumisessa on? Mitä pahaa seurustelusta voisi tytölle seurata? Miten niin parasta odotta muutama vuosi? Miksi 16-vuotias ei sinun mielestäsi ansaitse rakkautta ja lämmintä kainaloa?

        Siksi että muutaman vuoden kuluttua tyttö on henkiseltä kehitykseltään lähempänä sitä kundia ja täysi-ikäinen eikä enää "sakkolihaa". Jos 16-vuotias tyttö kainaloa tarvitsee, olisi syytä katsella sitä samanikäisistä tai 17-vuotiaista, eikä aikuisista miehistä. Muutoin voi sattua kumpaakin.


      • Hanna
        ex-hölmö kirjoitti:

        >Ajattelin. Jos mies on todella ihastunut/rakastunut hän tekee sen, mikä on tytölle parasta, eikä vain ajattele itsekkäästi omia halujaan. Ja parasta tässä tapauksesa on odottaa muutama vuosi.<

        Höpsistä Hanna! Miksi odottaa, jos on todella ihastunut johonkin ihmiseen niin odottaminen sattuu. Sä ajattelet enemmän järkiperäisesti, mä tunteella. Jos todella tuntee jotain toista kohtaan, silloin saa antaa mennä. Onhan tuo 16 nuori ja lain mukaan vissin rangaistavaakin. Kyse ei kuitenkaan ole heti seksistä. Sitä voi odottaa pari vuotta jos siltä tuntuu :-) Tuskin se enää mikään lapsi on, ei 22-vuotias rakastu lapseen. huh.. jos mulle sanois joku, että odottele parivuotta.. eiii eii ja ei! Silloin saatoit juuri missata parhaan kokemuksen nuoruusvuosilta ja suuren ensi-ihastumisen ilon!
        Musta se on lähempänä sadismia kuin itsekkyyttä jos jää odottelemaan..

        >Tuskin se enää mikään lapsi on, ei 22-vuotias rakastu lapseen.

        Tiedän jopa 30-vuotiaita miehiä, jotka ovat ihastuneet (rakkaudeksi luulevat) 16-vuotiaaseen tyttöön.


      • Tiina_bi
        Hanna kirjoitti:

        >Mitä väärää ihastumisessa on? Mitä pahaa seurustelusta voisi tytölle seurata? Miten niin parasta odotta muutama vuosi? Miksi 16-vuotias ei sinun mielestäsi ansaitse rakkautta ja lämmintä kainaloa?

        Siksi että muutaman vuoden kuluttua tyttö on henkiseltä kehitykseltään lähempänä sitä kundia ja täysi-ikäinen eikä enää "sakkolihaa". Jos 16-vuotias tyttö kainaloa tarvitsee, olisi syytä katsella sitä samanikäisistä tai 17-vuotiaista, eikä aikuisista miehistä. Muutoin voi sattua kumpaakin.

        Titämyksessäsi on kyllä nyt paha aukko... 16 vuotias ei ole enää sakkolihaa!Saman ikäistä ja saman ikäistä...tunteet ei katso ikää! ja seurustella voi toki ilman seksiäkin...vaikka ei sillä, että itseäni mitenkään suuremmin kiihottaisi ajatus 16 vuotiaasta pojasta, seurustelusta puhumattakaan.Kiitos ei minulle!


    • mies

      olet vielä lapsi. Ainakin mieleltäsi :) Se, onko ok ihastua niin nuoreen toiseen lapseen onkin tapauskohtainen. Jossain tapauksissa se käy jos osapuolet ovat harkitsevia ja järkeviä, mutta sitä 16-vuotiaat harvemmin ovat. Sinä olet toki paljon elämää kokeneempi häneen verrattuna, mutta paljon on kiinni siitä, oletko sinut itsesi kanssa, eli tiedätkö mitä todella haluat? Kyllä minä muistan itsekin ajan tuossa iässä, kun pillua teki mieli aivan hirvittävästi ja välillä erehtyi siinä puutteessa kuvittelemaan, että sitä on ihastumaan 15-18 vuotiaisiin, mutta lopulta sitä ymmärsi, että arvostan paljon myös muita ominaisuuksia, kuin tiukkaa peppua ja hmmhh..niin edelleen ;D

      • Avuton

        siis pidän hänestä paljon muustakin kuin hänen ulkonäöstään olemme jutelleet ja hän on erittäin mukava ja voimme jutella asioista jotenkin ajattelemme asioista samalla tavalla... en tiedä mitä tarkoitit sillä että olen vielä "lapsi" tosin en haluakkaan olla tämän ikäisenä mikään kaavoihin kangistunut kurppa vaan säilyttää koko elämäni pienen lapsen mielisyyden. Ulkonäkö ei ole se tärkein asia minun ajatusmailmassani vaan se on luonne ja miten muutoin tulee juttuun mutta en voi väittää etteikö hänen vartalonsa olisi ihan mukavan näköinen...


      • JÄTKÄ29
        Avuton kirjoitti:

        siis pidän hänestä paljon muustakin kuin hänen ulkonäöstään olemme jutelleet ja hän on erittäin mukava ja voimme jutella asioista jotenkin ajattelemme asioista samalla tavalla... en tiedä mitä tarkoitit sillä että olen vielä "lapsi" tosin en haluakkaan olla tämän ikäisenä mikään kaavoihin kangistunut kurppa vaan säilyttää koko elämäni pienen lapsen mielisyyden. Ulkonäkö ei ole se tärkein asia minun ajatusmailmassani vaan se on luonne ja miten muutoin tulee juttuun mutta en voi väittää etteikö hänen vartalonsa olisi ihan mukavan näköinen...

        Toi on oikee asenne.Hittojako se ikä ero meinaa jos synkkaa niin ihan ok.


      • mies
        Avuton kirjoitti:

        siis pidän hänestä paljon muustakin kuin hänen ulkonäöstään olemme jutelleet ja hän on erittäin mukava ja voimme jutella asioista jotenkin ajattelemme asioista samalla tavalla... en tiedä mitä tarkoitit sillä että olen vielä "lapsi" tosin en haluakkaan olla tämän ikäisenä mikään kaavoihin kangistunut kurppa vaan säilyttää koko elämäni pienen lapsen mielisyyden. Ulkonäkö ei ole se tärkein asia minun ajatusmailmassani vaan se on luonne ja miten muutoin tulee juttuun mutta en voi väittää etteikö hänen vartalonsa olisi ihan mukavan näköinen...

        tätä minä vähän hahmottelinkin tuossa! Eli juttu luistaa hyvin 16-vuotiaan kanssa ;) heh..eihän siinä ole mitään pahaa, mutta sinä olet tällaisessa suhteessa se vastuunkantaja ja siksi sinun ei tulekaan haluta toistaiseksi muuta kuin suurinpiirtein vain jutella hänen kanssaan, sillä ei lapsesta ole vastuuta ottamaan. Vahingossa kieltämättä lipsautin tuon ulkonäön vähän liian merkitsevään osaan, enkä sillä tarkoittanut mitenkään sinua erityisesti...se on aivan luonnollista :)


      • mies
        JÄTKÄ29 kirjoitti:

        Toi on oikee asenne.Hittojako se ikä ero meinaa jos synkkaa niin ihan ok.

        kyllähän se on niin, että meidän iässä monesti vielä 23-vuotiaskin on lapsi, saati sitten 16-vuotias, mutta kyllä se ero on melkoinen sille 23-vuotiaalle, mikä sitten hämmentääkin. Meillä ei liene ongelmia sen suhteen, kun ero on jo niin suuri. Tämä menee vähän huonon maun puolelle, mutta mitään yli 2-kymppisten sinkkuseikkailuja ei ole tarkoitettu vielä 16-vuotiaille :(
        vaikka kykenesivätkin, ei se ole kovinkaan kaunista katsottavaa minun mielestäni...
        Ja jos puhutaan vakavasta suhteesta, jonka on tarkoitus kestää hamaan loppuun, niin sitten taas eri juttu, jolloin ei ikäero haittaa, kun ei tarvitse olla muuta, kuin tavallista parempaa kaveria..kunnes ovat kumpikin aikuisia ;)


      • JÄTKÄ29
        mies kirjoitti:

        tätä minä vähän hahmottelinkin tuossa! Eli juttu luistaa hyvin 16-vuotiaan kanssa ;) heh..eihän siinä ole mitään pahaa, mutta sinä olet tällaisessa suhteessa se vastuunkantaja ja siksi sinun ei tulekaan haluta toistaiseksi muuta kuin suurinpiirtein vain jutella hänen kanssaan, sillä ei lapsesta ole vastuuta ottamaan. Vahingossa kieltämättä lipsautin tuon ulkonäön vähän liian merkitsevään osaan, enkä sillä tarkoittanut mitenkään sinua erityisesti...se on aivan luonnollista :)

        Tietenki vastuu on vanhemmalla osapuolela,mutta yleensä sexuaalisesti hyökkäävä osapuoli on nuorempi.Nuorilla tahtoo olla kokeilun halua vähän liiaksi,mutta jokainen vastaa teoistaan itse.Ja siihen ulkonäkö juttuu sen verran,että kauniita ovat.


      • mies
        JÄTKÄ29 kirjoitti:

        Tietenki vastuu on vanhemmalla osapuolela,mutta yleensä sexuaalisesti hyökkäävä osapuoli on nuorempi.Nuorilla tahtoo olla kokeilun halua vähän liiaksi,mutta jokainen vastaa teoistaan itse.Ja siihen ulkonäkö juttuu sen verran,että kauniita ovat.

        ja koska olen saivartelu tuulella:
        Suomen valtiossa käytännössä vastaa se vanhempi, jos se nuorempi on alle 18v.
        Ei sinällään haittaa minua, mutta aikamoisen turha ja ikävä juttu tulee, jos tämä nuorempi sitten jostain syystä haluaa viedä tahtoaan jossain oikeudessa läpi :(
        Eli järki kädessä parempi elämä?


      • JÄTKÄ29
        mies kirjoitti:

        ja koska olen saivartelu tuulella:
        Suomen valtiossa käytännössä vastaa se vanhempi, jos se nuorempi on alle 18v.
        Ei sinällään haittaa minua, mutta aikamoisen turha ja ikävä juttu tulee, jos tämä nuorempi sitten jostain syystä haluaa viedä tahtoaan jossain oikeudessa läpi :(
        Eli järki kädessä parempi elämä?

        Olet oikeassa tosta vastuusta,mutta jos on valmis kantamaan sen niin naikoot kuin kanit.


      • mies
        JÄTKÄ29 kirjoitti:

        Olet oikeassa tosta vastuusta,mutta jos on valmis kantamaan sen niin naikoot kuin kanit.

        on paha enää lisätä mitään ;)


      • Hanna
        JÄTKÄ29 kirjoitti:

        Tietenki vastuu on vanhemmalla osapuolela,mutta yleensä sexuaalisesti hyökkäävä osapuoli on nuorempi.Nuorilla tahtoo olla kokeilun halua vähän liiaksi,mutta jokainen vastaa teoistaan itse.Ja siihen ulkonäkö juttuu sen verran,että kauniita ovat.

        >Nuorilla tahtoo olla kokeilun halua vähän liiaksi,mutta jokainen vastaa teoistaan itse.

        Nuoret kun ovat itse niin tyhmiä, että luulevat tietävänsä tekojensa seuraukset, mutteivat silti tiedä. SIKSI ikäräjat, siksi 16-vuotias on alaikäinen, koska luulee jo tietävänsä kaiken, muttei tiedä mitään, eikä loppupelissä pysty kantamaan vastuuta teoistaan. SIKSI vanhemmat ja yhteiskunta ovat 16-vuotiaasta vielä vastuussa. Siksi se vanhempi osapuoli (=täysi-ikäinen) on vastuussa teoistaan.


      • Tiina_bi
        Hanna kirjoitti:

        >Nuorilla tahtoo olla kokeilun halua vähän liiaksi,mutta jokainen vastaa teoistaan itse.

        Nuoret kun ovat itse niin tyhmiä, että luulevat tietävänsä tekojensa seuraukset, mutteivat silti tiedä. SIKSI ikäräjat, siksi 16-vuotias on alaikäinen, koska luulee jo tietävänsä kaiken, muttei tiedä mitään, eikä loppupelissä pysty kantamaan vastuuta teoistaan. SIKSI vanhemmat ja yhteiskunta ovat 16-vuotiaasta vielä vastuussa. Siksi se vanhempi osapuoli (=täysi-ikäinen) on vastuussa teoistaan.

        "Nuoret kun ovat itse niin tyhmiä, että..." Voi jeesus mitä tekstiä! ei se ikä aina takaa viisautta ja henkistä kypsyyttä. Taidat pitää itseäsi niin aikuisena että! Ei sinulla kyllä paljon mahda siellä päässäsi sitä älliä ja tietämystä olla kun luulet että kaikki ihmiset ovat samanlaisia. On totta että osa 16-vuotiaista on lapsellisia... suorastaan leikkikoulu ikäisiä kakaroita(niin myös osa teistä "aikuisista"), mutta se että me kaikki olisimme samanlaisia... En ole vielä aikuinen, enkä väitä olevanikaan, mutta luulempa olevani sentään hivenen kypsempi kuin sinä. Itseasiassa, minulle on lähestulkoon aina käynyt niin, että kun olen tutustunut uuteen ihmiseen, hän on olettanut minun olevan yli parikymppinen. Eikä se johdu pelkästään siitä, että näytän ikäistäni vanhemmalta, vaan olen kuulemma olemukseltani ja luonteeltani kympsempi kuin monet ikäiseni. Tottakai nuorilla on kokeilun halua, sehän on itsestään selvää...Miten ihminen oppii ottamaan vastuuta, jollei harjoittelemalla? Sinun muukaasi "16-vuotias on alaikäinen koska luulee tietävänsä kaiken, muttei tiedä mitään, eikä pysty kantamaan vastuuta teoistaan". Voi kuinka mukava kuulla, että sanot minua idiootiksi joka ei tiedä edes, että maito on valkoista, vaikket ole minua koskaan nähnytkään. Tiesitkö, että monet minun ikäiseni ottavat vastuuta ja joutuvat jopa huolehtimaan vanhemmistaan tai sisaruksistaan? Ai että olet kypsä ja viisas ihminen! Tiesitkös muuten että Italiassa äidit ovat velvollisia huolehtimaan mammanpojistaan melkein kolmikymppisiksi asti?

        T:16.v


      • Hanna
        Tiina_bi kirjoitti:

        "Nuoret kun ovat itse niin tyhmiä, että..." Voi jeesus mitä tekstiä! ei se ikä aina takaa viisautta ja henkistä kypsyyttä. Taidat pitää itseäsi niin aikuisena että! Ei sinulla kyllä paljon mahda siellä päässäsi sitä älliä ja tietämystä olla kun luulet että kaikki ihmiset ovat samanlaisia. On totta että osa 16-vuotiaista on lapsellisia... suorastaan leikkikoulu ikäisiä kakaroita(niin myös osa teistä "aikuisista"), mutta se että me kaikki olisimme samanlaisia... En ole vielä aikuinen, enkä väitä olevanikaan, mutta luulempa olevani sentään hivenen kypsempi kuin sinä. Itseasiassa, minulle on lähestulkoon aina käynyt niin, että kun olen tutustunut uuteen ihmiseen, hän on olettanut minun olevan yli parikymppinen. Eikä se johdu pelkästään siitä, että näytän ikäistäni vanhemmalta, vaan olen kuulemma olemukseltani ja luonteeltani kympsempi kuin monet ikäiseni. Tottakai nuorilla on kokeilun halua, sehän on itsestään selvää...Miten ihminen oppii ottamaan vastuuta, jollei harjoittelemalla? Sinun muukaasi "16-vuotias on alaikäinen koska luulee tietävänsä kaiken, muttei tiedä mitään, eikä pysty kantamaan vastuuta teoistaan". Voi kuinka mukava kuulla, että sanot minua idiootiksi joka ei tiedä edes, että maito on valkoista, vaikket ole minua koskaan nähnytkään. Tiesitkö, että monet minun ikäiseni ottavat vastuuta ja joutuvat jopa huolehtimaan vanhemmistaan tai sisaruksistaan? Ai että olet kypsä ja viisas ihminen! Tiesitkös muuten että Italiassa äidit ovat velvollisia huolehtimaan mammanpojistaan melkein kolmikymppisiksi asti?

        T:16.v

        >ei se ikä aina takaa viisautta ja henkistä kypsyyttä.

        Eipä takaakkaan.

        >luulet että kaikki ihmiset ovat samanlaisia. On totta että osa 16-vuotiaista on lapsellisia...

        Aivan. Ja kun puhumme tuntemattomasta ihmisestä X, täytyy olettaa pahinta, ettei käy hullusti. Jos laskee sen mahdollisen varhaiskypsyyden varaan voi mennä pahasti metikköön.

        >mutta luulempa olevani sentään hivenen kypsempi kuin sinä.

        Tässää nyt hyvä esimerkki siitä mitä tarkoititn. On niin tärkeää olla jo aikuinen ja oikeutettu kaikkiin aikuisten asioihin (seksiin aikuisten miesten kanssa, ryypiskelyyn, tupakointiin, yms..) samaan aikaan kuullutetaan, että: "En ole vielä aikuinen, enkä väitä olevanikaan". Eli halutaan kaikki edut, mutta väistetään vastuu. Tiedän kyllä: Been there, done that.

        >Itseasiassa, minulle on lähestulkoon aina käynyt niin, että kun olen tutustunut uuteen ihmiseen, hän on olettanut minun olevan yli parikymppinen.

        Tunnet varmaan olosi imarrelluksi. Ja jos vanhempi mies vilkuttaa silmää, tunnet olosi niin kypsäksi ja aikuiseksi..

        >Tottakai nuorilla on kokeilun halua, sehän on itsestään selvää...Miten ihminen oppii ottamaan vastuuta, jollei harjoittelemalla?

        Aivan, mutta nuorilla on olemassa tiettyjä asioita, mitä kannattaa kokeilla (kuten seurustelu, opiskelu, tms.) ja sioita, joita ei kannata kokeilla (kuten tupakointi ja vanhemmat miehet)

        >Voi kuinka mukava kuulla, että sanot minua idiootiksi joka ei tiedä edes, että maito on valkoista, vaikket ole minua koskaan nähnytkään.

        En puhu juuri sinusta, vaan 16-vuotiaista yleensä.

        >Tiesitkö, että monet minun ikäiseni ottavat vastuuta ja joutuvat jopa huolehtimaan vanhemmistaan tai sisaruksistaan?

        Tiedän ja se on valitettavaa. Joutuu tietyssä mielessä kypsymään vastuuseen liian varhain. Mutta vastuullisuus ei tarkoita sitä, etteikö persoonasi voisi muuttua iän mukana.


      • Tiina_bi
        Hanna kirjoitti:

        >ei se ikä aina takaa viisautta ja henkistä kypsyyttä.

        Eipä takaakkaan.

        >luulet että kaikki ihmiset ovat samanlaisia. On totta että osa 16-vuotiaista on lapsellisia...

        Aivan. Ja kun puhumme tuntemattomasta ihmisestä X, täytyy olettaa pahinta, ettei käy hullusti. Jos laskee sen mahdollisen varhaiskypsyyden varaan voi mennä pahasti metikköön.

        >mutta luulempa olevani sentään hivenen kypsempi kuin sinä.

        Tässää nyt hyvä esimerkki siitä mitä tarkoititn. On niin tärkeää olla jo aikuinen ja oikeutettu kaikkiin aikuisten asioihin (seksiin aikuisten miesten kanssa, ryypiskelyyn, tupakointiin, yms..) samaan aikaan kuullutetaan, että: "En ole vielä aikuinen, enkä väitä olevanikaan". Eli halutaan kaikki edut, mutta väistetään vastuu. Tiedän kyllä: Been there, done that.

        >Itseasiassa, minulle on lähestulkoon aina käynyt niin, että kun olen tutustunut uuteen ihmiseen, hän on olettanut minun olevan yli parikymppinen.

        Tunnet varmaan olosi imarrelluksi. Ja jos vanhempi mies vilkuttaa silmää, tunnet olosi niin kypsäksi ja aikuiseksi..

        >Tottakai nuorilla on kokeilun halua, sehän on itsestään selvää...Miten ihminen oppii ottamaan vastuuta, jollei harjoittelemalla?

        Aivan, mutta nuorilla on olemassa tiettyjä asioita, mitä kannattaa kokeilla (kuten seurustelu, opiskelu, tms.) ja sioita, joita ei kannata kokeilla (kuten tupakointi ja vanhemmat miehet)

        >Voi kuinka mukava kuulla, että sanot minua idiootiksi joka ei tiedä edes, että maito on valkoista, vaikket ole minua koskaan nähnytkään.

        En puhu juuri sinusta, vaan 16-vuotiaista yleensä.

        >Tiesitkö, että monet minun ikäiseni ottavat vastuuta ja joutuvat jopa huolehtimaan vanhemmistaan tai sisaruksistaan?

        Tiedän ja se on valitettavaa. Joutuu tietyssä mielessä kypsymään vastuuseen liian varhain. Mutta vastuullisuus ei tarkoita sitä, etteikö persoonasi voisi muuttua iän mukana.

        "Tunnet varmaan olosi imarrelluksi. Ja jos vanhempi mies vilkuttaa silmää, tunnet olosi niin kypsäksi ja aikuiseksi.."

        En tunne itseäni niin kypsäksi ja aikuiseksi, jos vanhempi mies vilkuttaa silmää...en todellakaan. Pikemminkin etoo, jos se on paljonkin vanhempi... ja sillä kun sanoin, että ihmiset pitävät minua vanhempana kuin mitä olen, niin tarkoitin ihmisiä yleensä, kuten vaikkapa parikymppisiä naisia, joiden kanssa satun vaihtelemaan ajatuksia...en siis pelkkiä kolmikymppisiä kuolaavia miehiä!Ja se kun sanoin, että luulempa olevani hivenen kypsempi kuin sinä, tarkoitin sitä, että minä en sentään tuomitse kaikkia ihmisiä vaikkapa hiuksen värin perusteella. Aivan sama, jos sanoisin, että kaikki kaksikymppiset miehet on pikku-pillun perään kuolaavia oreja, kaikki blondit on aivottomia ja kaikilla tummaihoisilla on iso muna...Hei haloo!!!Jokainen ihminen on yksilö ja minä sentään ymmärrän sen...En sano tätä pahalla, mutta kirjoituksesi on kuin 60 mummelin tekstiä. Vanhukset kun ovat niin elämää kokeneita ja viisaita ja luulevat tietävänsä kaiken, vaikkeivat todellisuudessa tiedä mistään mitään...ainakaan nuorista.Vanhuksilla on vain päähän pinttymiä ja oletuksia nuorista...Tässä oli esimerkki yleistämisestä. Kaikki vanhukset eivät ole tuollaisia, mutta olaan taipuvaisia ajattelemaan niin.
        On hankalaa olla nuori aikuinen... kohdellaan kuin lasta ja samalla vaaditaan aikuismaisia tekoja. meitä kohtaan tunnetaan ennakkoluuloja, ja kohdellaan niiden mukaisesti. Ja se kun sanoit, että alle 18 vuotias on alaikäinen siksi, koska me emme osaa ottaa vielä vastuuta teoistamme, niin muistuttaisin sinua siitä, että 15 vuotias on lakien mukaan jo vastuussa omista teoistaan...Eli sinun taktiikkaasi käyttäen, voisi sanoa, että 15 vuotias on jo lakien mukaan aikuinen...
        Miksen sitäpaitsi saisi harrastaa seksiä aikuisten miesten/naisten kanssa? Laki ei sitä enää kiellä, ei äiti, eikä kukaan muukaan...Vähän yli parikymppinen mies on mielestäni parempi vaihtoehto kuin 16-vuotias pojan koltiainen jo senkin takia, että miehet kehittyy hitaammin...Lisäksi pojat ei vielä osaa eikä välitä ottaa huomioon naista sängyssä. Tyyliin viis työntöö ja vihellys...ja tottakai seuraavana koulupäivänä pitää kavereille rehvastella. Haluaisitko itse mieluummin pikapanon pikku pippelin kanssa vai kiihkeen rakastelun ihanan suonikkaan kyrvän kanssa? Tietty makunsa kullakin...

        "En puhu juuri sinusta, vaan 16-vuotiaista yleensä" Vainiin.. Minä olen sitten varmaan ymmärtänyt sanan KAIKKI merkityksen väärin...


    • Anonyymi

      Entä kun ex.poikaystävä on liian ihastunut tyttölapseen, joka ei ole hänen omansa? Erossa ei tahdo laskea hänestä irti, vaan höylisti kuljettelee ja tekee tytölle palveluksia, mitä tämä nyt millonkin haluaa. Tyttö kyllä tietää sen ja pelkäänkin, että tätä kautta hän oppii miesten hyväksikäytön. Jotenkin tämä menee yliäyräiden ja vaikea kieltää kun se menee auttamisen nimissä. Ja minä tietysti mustasukkainen, mitä en ole. Tämän tyyppiselle ihastumiselle ei ole nimitystä? Vai onko se jonkinlainen pedofilian alamuoto. Sosiaalihuolto ei tässä auta. He kun ovat ihastuneita hänen ystävällisyyteensä ja auliuteensa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe