Silmäni ovat olleet koko kesän todella kuivat, punaiset ja kutisevat. En tiedä mistä tämä johtuu. Kärsin siitepölyalergiasta, mutta edellisinä kesinä se ei kyllä ole vaikuttanut silmiin mitenkään muuten kuin lievänä kutiamisena. Meille otettiin koira viime syksynä ja olen miettinyt olisiko mahdollista että se aiheuttaisi minulle tämän. Tosin syksyllä ja talvella minulla ei ollut vielä mitään oireita. Käytin keväällä silmien kutinaan paljon kortisoni pohjaisia voiteita, kunnes äitini käski minun lopettaa käytön ettei ihoni tottuisi kortisonin saantiin liikaa. Äidilläni on myös ollut allergia ongelmia nuorena ja hänen ihonsa on joskus tottunut kortisoniin niin, että se oli hilseillyt monta kuukautta käytön lopettamisen jälkeen. Nyt olen siis käyttänyt pelkkää perusvoidetta ja syönyt allergia lääkkeitä. Silmäni kuivuvat helposti ja ovat yön jälkeen hilseilevät, mutta päivällä rasvan laittamisen jälkeen ne ovat lähinnä vai punaiset ja kutisevat. Olisiko kenelläkään mitään tietoa mistä vaivani voisi johtua ja mitä voisin tehdä sen parantamiseksi, koska tämä alkaa oikeasti olla aika rasittavaa ja haluaisin saada silmät kuntoon ennen kuin koulut alkavat elokuun puolessa välissä. Niin että olisin kiitollinen neuvoista.
Hilseilee, kutisee ja punoittaa... mikä avuksi?
leenu
1400
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
"pikku"seikka, kortisonivoiteita EI saa koskaan käyttää edes silmien lähettyvillä, iho on siellä ohut jne. Silmien kutinaan on aivan omat voiteensa, ja ne eivät sisällä kortisonia.
Ja kortisonin takia iho ei hilseile, kortisoni ohentaa ihoa jne., äitisi ihon hilseily on johtunut muusta kuin kortisonivoiteen lopettamisesta, kortisoni ei yksinkertaisesti aiheuta mainitsemiasi oireita.
Koira voi olla yksi oireiden aiheuttaja.
Tarviset lääkärissäkäyntiä,saat niin silmäluomille/silmän ympäristöön laitettavaa voidetta, sekä silmätippoja.
Omahan on totta kai asianne, ihemtystä herättää se, että allergiaperheeseen otetaan koira....