Ruohonleikkurin moottori

mikroautoon

Terve!

Noniin, nurkissa pyörii toimiva B&S 3,5hp moottori ja ajattelin, että jos väsäis siitä moottorin mikroautoon.

Ongelmia on tässä parikin kappaletta. Ensinnäkin akseli. Eli pitäisi hommata jonkinlainen kulmavaihde, jolla muuttaa akselin pyöriminen vaakataasoon. Toinen on kytkin. Siihen en ole mitää oikeen keksinyt. Miten on, toimisko kytkimenä joku moottorisahasta otettu keskipakokytkin? Vai pitääkö alkaa virittelemään joku kiilahihna kytkin.

Kertokaa jotain vinkkejä, kiitos.

Tiedän, että kaikista helpoin tapa selvitä kaikista nuista ongelmista olisi ostaa oikea mikroauton moottori...

10

3451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • briggs&stratovar

Tee siitä ruohonleikkurin koneesta verkonpaino tai soutuveneen ankkuri, mutta unohda naru:) Sitten romikselle josta etsit mäsän puuterhajyrsimen tai lumilingon, niin tulee helpommaksi sekä halvemmaksi. vanhasta moottorisahastakin saa kivasti karttiin koneen.

• ...

No onhan se tuokin vaihtoehto, mutta ei oikee täälläpäin ole mitään paikaa mistä voisi löytää kyseisiä koneita. Ainut, jos jostain Oulusta löytys. Eli vinkkejä, mistä oulusta löytyy?

Moottorisahasta sen verran, että olen yhesti yrittäny, mutta teho ei oikeen riittänyt. Pitääkö olla kuinka iso kone?

• sahassa
        ... kirjoitti:

No onhan se tuokin vaihtoehto, mutta ei oikee täälläpäin ole mitään paikaa mistä voisi löytää kyseisiä koneita. Ainut, jos jostain Oulusta löytys. Eli vinkkejä, mistä oulusta löytyy?

Moottorisahasta sen verran, että olen yhesti yrittäny, mutta teho ei oikeen riittänyt. Pitääkö olla kuinka iso kone?

Moottorisahassa on välitys tärkeä. Eli niin pieni kuin mahd. eteen esim. 10 piikkinen ja niin iso taakse kuin mahtuu n. 95 piikkinen. Ajeletko pihalla vai radalla? Jos pihalla, niin vielä pitää lisätä yksi lisäakseli alennusvaihteeksi. Edelleen suosittelen oikean mikroauton hankintaa. Syyt:
        1. turvallisempi. 2. halvempi.

• aa'a
        sahassa kirjoitti:

Moottorisahassa on välitys tärkeä. Eli niin pieni kuin mahd. eteen esim. 10 piikkinen ja niin iso taakse kuin mahtuu n. 95 piikkinen. Ajeletko pihalla vai radalla? Jos pihalla, niin vielä pitää lisätä yksi lisäakseli alennusvaihteeksi. Edelleen suosittelen oikean mikroauton hankintaa. Syyt:
        1. turvallisempi. 2. halvempi.

Välityssuhde tais olla mulla vähä huono. Muistaakseni mulla oli neljätoistanen edessä ja joku kakskymppinen takana.

Mökillä tuolla ajelisin, eli sorateitä pitkin.

Miten oikea mikroauto on halvempi kuin itse tehty?
        Mulle itse tehty auto tulee maksamaan tasan nolla euroa, jos ei hitsauslankaa ja rälläkänlaikkoja lasketa mukaan. Turvallisuudesta en sano sitten mitään.

• tulee
        aa'a kirjoitti:

Välityssuhde tais olla mulla vähä huono. Muistaakseni mulla oli neljätoistanen edessä ja joku kakskymppinen takana.

Mökillä tuolla ajelisin, eli sorateitä pitkin.

Miten oikea mikroauto on halvempi kuin itse tehty?
        Mulle itse tehty auto tulee maksamaan tasan nolla euroa, jos ei hitsauslankaa ja rälläkänlaikkoja lasketa mukaan. Turvallisuudesta en sano sitten mitään.

No se hinta tulee siitä, kun sattuupi pikku vahinko.
        Kun sun "ilmainen" hitsisauma repee ja tulee vähän ihottumaa & katkenneita luita. Eli terveydellä ei ole hintalappua ;)

• :D.
        tulee kirjoitti:

No se hinta tulee siitä, kun sattuupi pikku vahinko.
        Kun sun "ilmainen" hitsisauma repee ja tulee vähän ihottumaa & katkenneita luita. Eli terveydellä ei ole hintalappua ;)

Tuo on kyllä aivan totta. :D Pitää yrittää hitsata saumat mahdollisimman hyvin. Ja ei passaa virittää autoa kulkemaan liian lujaa.

• rassaajapoika

Mä tein 3,5 hv ruohonleikkurin moottorista vaaka-akselin, eli tulppa ylöspäin, tankin kääntö 90 astetta, voi joutua vähän muotoilemaan tankkia, että se sopisi siihen asentoon. Sitten joku kiinnityspatentti, että se pysyy paikallaan ja öljyä saa olla enemmän. On toiminu mulla 3-kuukautta eikä oo ollu kiinnileikkaamisen vaaraa.

• kysy3

Kestäiskö tollanen tavallisen työnnettävän ruohonleikurin moottori? Jos sitä muotolis vähän . Ja vaihteet mua on kiivastuttanu jo pitkän aikaa, että miten tavalliseen työnnettävään ruohonleikuriin saa vaihteet? (ETTÄ AJAESSA VOI VAIHTAA?)

• kyllä kestää

kaverin kaveri hankki kerran pari tuollaista ajettavan ruohonleikkurin moottoria ja vaihtoi niitä. En tiedä vaihtoiko kesken ajon vai ajojen välillä, mutta oli ainakin melko väsyneen näköinen seuraavana aamuna joten ei se tainnut ihan kevyttä olla.
        Ei niitä varmaan kannata paljoa muotoilla, jotkin yksilöt toki tekee sitä ihan itsekseen.

• Älä ota enää

Jos on jo tässäkohtaa kesää tuossa kunnossa, niin kannattaa heti hakeutua katkolle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe