Multa varastettiin kytky kännykkä. Joudun maksaa sen 500€ elisalle kertakorvauksena 2 vuotta maksan 26€ kuussa sitä puhelinta. Onko muka laillista ottaa tuplahinta puhelimesta. yli 1000€ nokian n70:stä on snadisti liikaa.
elisa vedättää
20
3403
Vastaukset
- yhteyttä
kuluttaja-asiamieheen, elisa kusettaa täysillä tos.
Mitäihmettä tarkoitat ja mitä jätit sanomatta? Mikä on tuo 500 euron kertakorvaus? Sekö, että päätit ostaa uuden N70 puhelimen? Siis sinä ostit ensin puhelimen, sitten hukkasit sen ja ostit toisen. Miksi ihmeessä sinun ei pitäisi maksaa kahden puhelimen hintaa? Miksi se olisi Elisan syy, että sinun puhelimesi varastettiin?
- Ei Elisan
Siis jos kyse on vain tuosta yhdestä kytkykännystä, joka varastettiin, ei se kuulu Elisalle. Omistusoikeus siihen siirtyi sillä hetkellä kun vastaanotit puhelimen etkä käyttänyt palautusoikeutta. Joudut tietenkin maksamaan sitä sopimuksen mukaan, vaikka sitä ei enää sinulla olisikaan. Pyydä Elisalta uusi kortti kadonneen tilalle, niin saat ainakin vähän vastinetta rahoillesi.
- on?
"Omistusoikeus siihen siirtyi sillä hetkellä kun vastaanotit puhelimen etkä käyttänyt palautusoikeutta."
Onko muka näin?
Eikö se oo ihan tavallinen osamaksukauppa, jossa omistusoikeus siirtyy vasta kun viimeinenkin lyhennyserä on maksettu? - Oho!
on? kirjoitti:
"Omistusoikeus siihen siirtyi sillä hetkellä kun vastaanotit puhelimen etkä käyttänyt palautusoikeutta."
Onko muka näin?
Eikö se oo ihan tavallinen osamaksukauppa, jossa omistusoikeus siirtyy vasta kun viimeinenkin lyhennyserä on maksettu?Operaattorit kiertävät osamaksukaupasta seuraavan vastuun/epävarmuuden lisäämällä sopimukseen ehdon että matkapuhelimen omistus siirtyy heti asiakkaalle.
- tällä kertaa
on? kirjoitti:
Onko muka näin?
Eikö se oo ihan tavallinen osamaksukauppa, jossa omistusoikeus siirtyy vasta kun viimeinenkin lyhennyserä on maksettu?Eipä ole tavallinen osamaksukauppa, vaan omistusoikeus nimenomaan siirtyy asiakkaalle heti. Kerrotaan kyllä esim. mainoksissa tai myös, jos olet ostanut kännyn puhelinmyynnistä. Ja siinä siirtyy siis vastuutkin samalla heti.
- Oho!
Ja esittäisitkö asian vähän selkeämmin? Joka tapauksessa sopimus sitoo sinua sopimuksen ehdoin ja jos matkapuhelimen omistus on siirretty sinulle niin matkapuhelimen menettäminen varkauden seurauksena on sinun vastuulla ja tappio on yksin sinun.
Tietenkin sinulla menee puhelim(i)en hankintaan tuplahinta, jos puhelimia saat kaksi.
Avauksesi oli hieman epäselkeästi kirjoitettu, mutta kyse taisi olla siitä että sinulla on liittymä, jonka kuukausimaksu (sis. puhelimen) on 26 euroa. Se jatkuu niin kauan kuin on sovittu, eli kaiketi 2 vuotta. Kun kadotat puhelimen, niin tietysti uusi maksaa. Eli kaiketi nyt sen 500 e?
Mikä nyt mielestäsi oli se vedätys? Sekö että Elisa ei maksa sinun kadottamiasi puhelimia?Siis halusit Elisalta uuden puhelimen, jossa kytkykortti toimii?
Toivottavasti sinulla on kotivakuutus, joka korvaa edes osan varastetusta puhelimesta?- pumpökt
en hanki tuollaista 3G puhelinta koska se on niin sikakallis. jos sen hankin niin pitää saada ehdot että puhelin pysyy puhelimena ja siitä ei vedätetä ylimääräistä. puhelin pysyy kaupassa jos mun ehdot ei toteudu, samoin liittymä pistetään poikki jos rupeaa tippumaan satasien laskuja.
- pommimies
Siis mulla oli yksi kytkypuhelin elisalta.Ostin uuden ihan eri kaupasta, mihin laitoin elisan liittymän. Minkä takia siis joudun maksaa 2:n puhelimen hinnan 1:stä puhelimesta?
- takia
pommimies kirjoitti:
Siis mulla oli yksi kytkypuhelin elisalta.Ostin uuden ihan eri kaupasta, mihin laitoin elisan liittymän. Minkä takia siis joudun maksaa 2:n puhelimen hinnan 1:stä puhelimesta?
Elisa sen maksaisi? Elisan työntekijäkö sen varasti?
- käsitinkö...
nyt oikein? Sinulla oli kytky kännykkä joka maksaa 26 egee kuus.Sinulta varastettiin puhelin.Ostit uuden puhelimen omilla rahoillasi vanhan tilalle.Elisa vaatii 500 egee ton kuukausmaksun lisäksi koska vanha puhelin katos.Eli periaattees maksat ns. yhtä puhelinta nyt kolmatta kertaa (26egee/24kk 500 egen kertakorvaus kaupasta ostettu uus puhelin)? Vai väitätkö että Elisan olisi pitänyt hommata sinulle uus puhelin ilmasiks varastetun tilalle?
- pommimies
hähähäää olen siis maksanu sen pöllityn luurin elisalle kertakorvauksena. Elikkä mun mielestä en ole niille enää mitään velkaa. Silti joudun maksaa lisää 2v elisalle
- edelleen
pommimies kirjoitti:
hähähäää olen siis maksanu sen pöllityn luurin elisalle kertakorvauksena. Elikkä mun mielestä en ole niille enää mitään velkaa. Silti joudun maksaa lisää 2v elisalle
korvasitko sen pöllityn Elisalle kertakorvauksena vai ostit uuden tilalle kertakorvauksella?
- Ihan tosissasi???
pommimies kirjoitti:
Voi herranen aika, miten dorkia juttuja täällä palstalla on.Välillä ihmettelen miten jengi osaa käydä edes vessassa ilman avustajaa.Tämäkin tarina;niin dorka että huimaa vitutuksesta kun juttua lukee.
- Puhelinmyyjä
pommimies kirjoitti:
Minusta olisi oikeudenmukaista puhelimen varkaustapauksessa, että puhelimeen liittyvät maksut siirtyvät varkaalle. Ainakin minä vaatisin tällaisen sopimukseen. Operaattorin velvollisuus on selvittää uusi maksaja.
- Oho!
Puhelinmyyjä kirjoitti:
Minusta olisi oikeudenmukaista puhelimen varkaustapauksessa, että puhelimeen liittyvät maksut siirtyvät varkaalle. Ainakin minä vaatisin tällaisen sopimukseen. Operaattorin velvollisuus on selvittää uusi maksaja.
Vai niin, varsin erikoinen näkökulma! Aivan hullua! Kyllä se on kuules hyvä niin että kukin vastaa omaisuudestaan ja kukin rikollinen vastaa rikoksestaan yhteiskunnalle ja vahingon kärsineille. Sinä vastaat omaisuudestasi ja rikollinen vastaa sinulle sinulle aiheuttamastaan vahingosta.
Nyt minä ymmärrän paljon paremmin puhelinmyyjiä.. - joudut
pommimies kirjoitti:
puheluista!Ärrr!!!
- tiedän
et sinä mitään 2 kertaa maksa vaan hävinneen/varastetun puhelimen pois jotta voit ottaa uuden tilalle tai olla ilman ja maksaa vain puheluista!
Pitäiskö mielestäsi operaattorin kustantaa sun hävitämäsi puhelin?
Dorka mieti ennenkuin puhut/kirjoitat tollaista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau446146Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens363819Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html653551Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k5083066Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2322235Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1592106- 522072
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat341727Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61381- 781343