sellainen pieni pulma. Yritän selittää. En kuulu mihinkään kirkkokuntaan. Kristyksi minut on kastettu.
Miten on mahdollista, että seurakunnat suomessa huutavat hallelujaa juutalaisille. Onko ne sotarikollisia. Minun mielstäni Haagiin joutavia kansakunnan murhaajia. No, tappoivat ne surutta Jeesuksenkin ja nyt "itketään pyhän maan puolesta" koko kirkokunnassa, kun murhaajat ovat taas liikkellä.
Hävetkää Suomen kirkoissa!
Minua
4
250
Vastaukset
- .....
on hyvin lähellä antisemitismiä. ISRAELIN politiikkaa voi kritisoida (siinä missä esim. palestiinankin). minä kritisoin israelin viimeaikaista politiikkaa, mutta kannatan laillista ja suvereenia israelin valtiota.
ja mitä tulee juutalaisuuteen, he ovat kautta maailmanhistorian olleet yksittäisenä kansana kaikkein syrjityin, heidät on lähes kaikkialta karkoitettu -ilman MITÄÄN perusteltua, oikeudellista syytä- pois kansana. jos juutalaisilla on maailmassa yksi piste, joka on heille pyhä (sieltäkin heidät aikoinaan karkoitettiin väkivalloin btw), suon sen heille omaksi valtioksi. inhimillisyyttä, ihmiset! ja historiantuntemusta...
p.s. olen vain muodollisesti kristitty. kuulun kirkkoon, mutten monessakaan asiassa jaa kirkon näkemyksiä. tässä israel-kysymyksessä olen sattumalta samoilla linjoilla kuin kirkko pääsääntöisesti on, mutta perustelumme poikennevat toisistaan.- kehoittaa
rakastamaan myös juutalaisia,kreikkalaisia kuin muitakin.
Lyhyesti,mielipiteitä saa olla sodankäynneistä,mutta kristityn on syytä rakastaa ihmisiä ihmisinä,ja siksi,että he löytäisivät myös pelastuksen Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta.
Rakkaus tuo rauhan,ei viha ja katkeruus valtiota tai uskontoa kohtaan.Pahuutta ei voiteta pahalla.
eikä Jumala tee virheitä. Jeesus itse sanoo Raamatussa: Me palvomme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastus tulee juutalaisten keskuudesta. Joh.4:22
Joka rakastaa Jeesusta, rakastaa myös juutalaisia. " Jos joku sanoo rakastavansa Jumalaa mutta vihaa veljeään, hän on valehtelija. Sillä se, joka ei rakasta veljeään, jonka on nähnyt, ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt. Tämä käsky meillä on häneltä: joka rakastaa Jumalaa, rakastakoon myös veljeään." 1 Joh.4:20-21- selitys on tämä
olet joutunut median aivopesemäksi.
Juutalaiset ovat erittäin leppoista ja rauhallista porukkaa. Eivätkä todellakaan mitään rahanahneita juonittelijoita. saatika murhaajia.
Ensinnakin - Roomalaiset tappoivat Jeesuksen. Kristinusko oli periaatteessa alunperin juutalainen herätysliike. Jeesus oli juutalainen. Ei ole mitään järkeä selittää tuota hitleripropagandaa enää. Ikäänkuin syyttäisi amerikkalaisia John Lennonin murhasta.
Israel on muslimivaltioiden ympäröimä. Kuin lapsi koululuokassa jota kaikki vihaavat. Kun sitä piikitellään jatkuvasti niin tottakai jossain vaiheessa loppuu kärsivällisyys. Miltä sinusta tuntuisi jos et saisi edes ravintolaan mennä Helsingissä tai Jyväskylässä ilman että reppusi tongittaisiin pommin pelossa. Tai ostoskeskuksiin pääsee ainoastaan turvatarkastuksen ohitse.
Miltä sinusta tuntuisi jos äitisi ja siskosi räjähtäisivät kappaleiksi ahvenanmaalaisen radikalistin vuoksi seutubussissa. Jättäisitkö itse tekemättä mitään? Voisit painostaa ahvenanmaalaiset pitämään vartiota etteivät radikalistit pääsisi enää tussauttelemaan turun satamassa? Näin israel teki. Lebanon ei välittänyt kuuteen vuoteen - piikittely jatkui.
Hisbollah pommittaa jatkuvasti siviilikohteisiin.
Israel yrittää parhaansa mukaan saada terroristit siivottua.
Virheitä sattuu. Hirveää kaikkien kannalta.
Mutta tietyllä tasolla ymmärrän Israelia.
Ainahan pitäisi kääntää toinen poski. Jeesus näin sanoi. Mutta mitä tapahtui toisessa maailmansodassa? Keskitysleireillä natsit antoivat koirien raiskata juutalaisnaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293135- 1191265
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101145- 58981
- 70969
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26917Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu171899Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38891Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66860Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794