Audi TT vs Porsche 968

kumpikampi

Kumman ostaisit, Audi TTn 225hv quattro vai Porsche 968sin?
Molemmat vähän yli 20t€. Vakiona suurinpiirtein yhtä liukkaita suoralla ja radalla, chipattuna Audi liukkaampi. Audi samanhintaisena ~7 vuotta uudempi, mutta uutena ollut puolet halvempi, eli huonolaatuisempi?

37

13701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosissas

      niin osta nyt ihmeessä toi Audi TT. Kuka nyt millään vanhalla Porschen romulla jaksaa ajella...

      Samoin jos alkaa tuntua tehottomalta, niin Audiin saa todella helpolla lisää kaakkeja, kuten jo mainitsit.

    • kukkonene

      pitääkö tuollaista vielä kysyä. TT on ns. hairdresser "auto" huonoilla ominaisuuksilla ja Porsche on AUTO.

      • 911 ja TT

        Olen vähän eri mieltä kanssasi, perustuen kokemukseen. Epäilen, että sinulla ei ole kummastakaan kovin paljon kokemusta. Veikkaan että olet ihaillut molempia vain nettisivuilla.


    • arvo

      Vanhempi Porsche on jo pudottanut hintaansa reilusti, kun taas uudemman Audin jälleenmyyntiarvo tulee putoamaan huomattavasti enemmän...

      • mualaismiäs

        Porsche (ja tietysti jotkut muutkin autot) voi jopa nostaa arvoaan joillakin malleilla (miksei kaikilla jos kunnossa on) ja 968 saattaa kuulua noihin "harvinaisuusarvonsa takia?. Kumman valmistusmäärät lienevät pienemmät?


      • ekir
        mualaismiäs kirjoitti:

        Porsche (ja tietysti jotkut muutkin autot) voi jopa nostaa arvoaan joillakin malleilla (miksei kaikilla jos kunnossa on) ja 968 saattaa kuulua noihin "harvinaisuusarvonsa takia?. Kumman valmistusmäärät lienevät pienemmät?

        Ei paljon kannata miettiä jos haluat ostaa takuuvarman klassikon, ota TT. 968 on samaa välimallin muotoilua kuin 944, eli kohta niitä saa nettiautosta 2-3 tonnilla. Mielestäni 968 ei ole edes oikea possu, 911 on se ainoa oikea.


      • kupla,
        ekir kirjoitti:

        Ei paljon kannata miettiä jos haluat ostaa takuuvarman klassikon, ota TT. 968 on samaa välimallin muotoilua kuin 944, eli kohta niitä saa nettiautosta 2-3 tonnilla. Mielestäni 968 ei ole edes oikea possu, 911 on se ainoa oikea.

        koska tt mikään klassikko ole, golfin tekniikkaahan se vaan on, pieni neloskone melkein kaikissa. 911 on vaan evoluutio-kupla ja 968 & 944 on jo monesti tällä asiantuntevalla palstalla kerrottu olevan passatin osista ym. kasattuja rumiluksia.

        Boxster ja Caymankaan mitään possuja ole, kasataankin jossain pasklahden rannalla.


      • pientä munantonta
        kupla, kirjoitti:

        koska tt mikään klassikko ole, golfin tekniikkaahan se vaan on, pieni neloskone melkein kaikissa. 911 on vaan evoluutio-kupla ja 968 & 944 on jo monesti tällä asiantuntevalla palstalla kerrottu olevan passatin osista ym. kasattuja rumiluksia.

        Boxster ja Caymankaan mitään possuja ole, kasataankin jossain pasklahden rannalla.

        parkaa, ei taida olla varaa Porscheen, Audiin tai muuhunkaan?

        Vai trollitteletko huviksesi täällä? Hyppää vaan moposi selkään, sikäli jos ikä riittää.


      • oikeesti näin,
        pientä munantonta kirjoitti:

        parkaa, ei taida olla varaa Porscheen, Audiin tai muuhunkaan?

        Vai trollitteletko huviksesi täällä? Hyppää vaan moposi selkään, sikäli jos ikä riittää.

        et ilmeisesti ymmärtänyt kirjoituksen pointtia. taidat olla asiantuntija, niinkuin useimmmat muutkin täällä.


      • Keijo 100

        Mihin perustat väitteesi. TT:tä on tehty vuodesta 1998 eli se on moneen muuhun vanhaa autoon nähden todella uutta tekniikkaa. Jos sinulla on käytössä esim 2002-2005 TT niin veikkaan, että moni vanha - 7v Porche on tekniikaltaa paljon hunompi. Mutta voinhan olla väärässä vaikka omistakin molemmat vanhat autot. Eli ei TT:n hinta putoa yhtään enempää kuin Porshen. Et saa ilmaiseksi koskaan toimivaan TT:tä jossa on 280 hp, koska aina löytyy joku joka haluaa vähän maksaakin siitä ajonautinnosta.


      • Munat mukan
        kupla, kirjoitti:

        koska tt mikään klassikko ole, golfin tekniikkaahan se vaan on, pieni neloskone melkein kaikissa. 911 on vaan evoluutio-kupla ja 968 & 944 on jo monesti tällä asiantuntevalla palstalla kerrottu olevan passatin osista ym. kasattuja rumiluksia.

        Boxster ja Caymankaan mitään possuja ole, kasataankin jossain pasklahden rannalla.

        käteen Pelle. Mitähän vikaa luettelemiesi autojen tekniikassa on? Ei taida löytyä kovin montaa parempaa automerkkiä joissa olisi parempi tekniikka. Tosin VW:ssä on Audin vanhaa tekniikkaa eikä niin päin kun sinä munaton ja todennäköisesti autoton pelle kirjoitat asiasta josta et mitään tiedä. Sulla ei ole varaa edes 80 luvun Golfiin. Ymmärrän, että vituttaa kun vuokrakasarmin parkkipaikalla on 70 luvun Corolla.


    • Porsche-Peku

      Audi TT tuskin tulee koskaan olemaan mikään klassikko. 968 oli taas Porschen nelisylinteristen etumoottoristen versioiden viimeinen malli. Porsche tunnetusti kehittää autojaan koko mallin valmistus kaaren ajan. Ajettavuudeltaan 968 onkin todella hyvä ja pesee saman vuotiset evo kuplat (=911) mennentullen. Jos sinulla on käytettävissäsi hankintaan 20K€, osta ihmeessä 968 CS malli M030 alusta ja jarruoptioilla varustettuna. CS mallien hinta on jo alkanut nousta, joten kyseessä on varmasti tuleva klassikko.Lastutettuna autosta saa hieman paremman, tosin TT turbona on helpompi virittää.Toisaalta kuinka hyvin viritetty pieni nelos turbo kestää onkin toinen juttu.
      968 hankinnassa kannattaa kääntyä Porsche harrastajien pariin osoitteessa http://www9xxfin.com, josta on jokunen 968 harrastajakin

      • ei ainakaan saksassa

        PIstä mulle linkki missä hinnnat nousevat? www.autoscout24.de ja mobile.de ei ainakaan ole kuin tippuneet ja rankasti


      • Porsche-Peku
        ei ainakaan saksassa kirjoitti:

        PIstä mulle linkki missä hinnnat nousevat? www.autoscout24.de ja mobile.de ei ainakaan ole kuin tippuneet ja rankasti

        Ilmeisesti et tunne eri Porsche malleja? En kirjoittanutkaan 968 mallista, vaan 968 CS mallista M030 optiolla


      • kokemuksi

        Porsche Peku kertoo meille tässä meille faktaa. Käytännössä vanhalla Porschella ajaminen/omistaminen
        ei ole amatöörien puuhaa. Itelläni on ollut 944 S2 ja
        968 ja ne autoina eivät ole vertailukelpoisia keskenään vaikka tietyt ominaisuudet olisivatkin samanlaisia. Mikäli onnistut löytämään hyväkuntoisen
        968 niin suosittelisin sitä. Omassani -91 mallisessa
        oli maalipinta hiukan haalistunut ja kone kulutti vähän öljyä 0,4/5000 km. Siinä ei ollut YHTÄÄN
        ruostetta ! nyt 15 vuotta vanhassa autossa joten möinpä se paljon kalliimmalla kuin 20 k€. MIKSI nykyään ei tehdä näin kestäviä AUTOJA ?
        Jos olisi olemassa auto joka suomen olosuhteessa on
        lähes "normaali" käytössä niin ostaisin sen vaikka velkarahalla.


      • 911 S
        kokemuksi kirjoitti:

        Porsche Peku kertoo meille tässä meille faktaa. Käytännössä vanhalla Porschella ajaminen/omistaminen
        ei ole amatöörien puuhaa. Itelläni on ollut 944 S2 ja
        968 ja ne autoina eivät ole vertailukelpoisia keskenään vaikka tietyt ominaisuudet olisivatkin samanlaisia. Mikäli onnistut löytämään hyväkuntoisen
        968 niin suosittelisin sitä. Omassani -91 mallisessa
        oli maalipinta hiukan haalistunut ja kone kulutti vähän öljyä 0,4/5000 km. Siinä ei ollut YHTÄÄN
        ruostetta ! nyt 15 vuotta vanhassa autossa joten möinpä se paljon kalliimmalla kuin 20 k€. MIKSI nykyään ei tehdä näin kestäviä AUTOJA ?
        Jos olisi olemassa auto joka suomen olosuhteessa on
        lähes "normaali" käytössä niin ostaisin sen vaikka velkarahalla.

        Possua, Ainoa oikea on 911 muut on ihan leluja ja tehty siksi, että perseauksisillakin oli varaa ajatella että mulla on muutakin perseen alla kuin paskaset kalsarit. En tarkoita ratavehkeet eivät olisi aitoja. Muttase kategoria missä sä pyörit on ihan Mondeo osastoa.


    • _Q4_

      Oletko tosissasi. Audi on pelkkä Golfin pohjalle rakennettu tyttöjen poseerauspeli, 968 on ihan oikea ajajan auto. Omien tarpeiden mukaan valitsemaan. Katu-uskottavuus on noissa kyllä VÄHÄN eri tasolla, vaikka niitä lastuja laitettaisiin muovikasillinen OOOO:n takakonttiinkin.

      • sinä,

        pieni äidin tissiposki ottaisit selvää TT:n rakenteesta ja pitäisit sen turpasi kiinni.

        Että voi vituttaa tuollaiset paskanjauhajat, joilla ei ole mitään muuta tekemistä, kuin oksentaa pitkin palstoja.


      • _Q4_
        sinä, kirjoitti:

        pieni äidin tissiposki ottaisit selvää TT:n rakenteesta ja pitäisit sen turpasi kiinni.

        Että voi vituttaa tuollaiset paskanjauhajat, joilla ei ole mitään muuta tekemistä, kuin oksentaa pitkin palstoja.

        Mikä osa viestissäni ei pitänyt paikkaansa? Eikös TT:n rakenne ole sellainen, että auto lähtee lentoon kun tarpeeksi kovaa ajetaan? Bulevardikruisailuun kyllä ihan kiva peli - varsinkin avona.


      • otettu selvää ja
        sinä, kirjoitti:

        pieni äidin tissiposki ottaisit selvää TT:n rakenteesta ja pitäisit sen turpasi kiinni.

        Että voi vituttaa tuollaiset paskanjauhajat, joilla ei ole mitään muuta tekemistä, kuin oksentaa pitkin palstoja.

        vittu, sieltähän löytyi GTI-Golfin alusta! Onpas siinä todellinen tekninen taidonnäyte...


      • Ryynänen2
        otettu selvää ja kirjoitti:

        vittu, sieltähän löytyi GTI-Golfin alusta! Onpas siinä todellinen tekninen taidonnäyte...

        Tarkennatko mistä versiosta puhut? Jos sulla on 110-132 KW TT niin se on ihan sama mikä alusta siinä on ei niillä tehoilla parempaa alustaa tarvitsekaan. Menisi ihan hukkaan hyvät osat.
        Mutta voin kertoa, että jos KW:t menee yli 165 niin silloin alustakin on erilainen. Aiankin se toimii ihan hyvin TT:ssä missä tehoa oli 450 hp.


    • = tusina-auto

      Porche != tusina-auto

      • jkljhkjhkljh

        audi sopii sulle paremmin, sen sä osaat jopa kirjoittaa oikein....


    • Tapas-keksi

      niinkuin joku PAISE tai kovakuoriainen eli hyytelömuotti.
      Ehdottomasti 968.

      • eeromies

        968 ja 944 historian rumimmat autot


      • paljon pillua

        todella hyvin pillua. Joten tytöt tykkää ilmeisesti rumista autoista ja miehistä kun se hame nousee heti korviin TT:n jakkaralla. Ei ole sen jälkeen kun ostin ensimmäisen TT: v 2000 ollut pulaa pildestä. Nyt menossa 3 ihan neves TT ja tuntuu kissojen laatu vaan entisestään paraneva. Mutta sua ei taida naiset edes kiinnostaa niin tää on vähän kun helmiä sioille. Jatka vaan samaan malliin.


    • ihan

      hiljaa Porcshelaisina ja miettisin ennemmin, että mitkä osat tiedän autoista löytyy myös Skodista. Katsokaas kun on yhteistyötä VAG:n ja Porschen välillä. Taitaa Cayennekin olla Touaregin kopio. Ja 911 Fabian alusta.

      • Pecos Bill

        Tämähän kuullostaa hieman Tapastikoksen kirjoittelulta.

        No, kerroppas mitä Skodan kanssa yhteneviä osia löytyy Porscheista, itse en nimittäin tiedä?

        Cayenne ja Touareg ovat kyllä yhteistyön tulosta, joten niistä autoista löytynee yhtäläisyyksiä, tosin ovat kuitenkin "pikkuisen " erilaiset tuotteet kyseessä silti...

        911 mallissa ei käsittääkseni ole Fabian alustaa, senhän kumoaa jo se seikka että Fabia on etumoottorinen, ja etuvetoinen. Eikä sitä nyt ehkä muutenkaan uskoisi...


      • Pikkupoikana.

        Itse luulin pikkupoikana naapurin Skodaa Porscheksi. Moottorikin oli takana ja kaikkea. Täytyy tuollainen häpeäkseni tunnustaa. ;)

        Todettakoon, että muistaakseni se naapurin mies ei korjannut käsitystäni. Liekö luullut, että vittuilen.


    • gdsahgn

      Ehdottomasti noista Audi TT.

      • Mieluummin

        Audi TT:stä on tullut uusi versio myyntiin, joka varmaan tipauttaa vielä lisää vanhan korimallin hintoja. Itse taas mietin, jos olisin vaihtanut 944 turbon Audiin, mutta TT ei antanut mitään uutta, kuin aavistuksen modernimman sisustuksen. Ajettavuudeltaan ei kyllä pärjännyt Porschelle. Uudesta TT-mallista ei ole kokemusta, eikä myöskään 968:sta


    • kokenut

      Porsche 968 (ja 928 GTS myös) on sentään transakselilla varustettu takavetoinen auto, mikä itsessään alustaratkaisuna on parasta mitä takavetoisessa etumoottorisessa voi olla. Tehokkaita etu- nelivetoja löytyy nykyään melkein jokaiselta valmistajalta. Perus Audi TT on sitäpaitsi ETUVETOINEN nuhapumppu, eli sikäli tuo malli ei arvostustani saa, kun ajo-ominaisuudetkin ovat siis minkätahansa etuvetoisen nykyauton tasoa. Kaiken lisäksi Porschesta saa käyttöauton lisäksi myös loistavan harrasteauton, mitä on vaikea kuvitella ainakaan uudemmista Audeista. Täälläkin moni yltyy haukkumaan Porscheja, etenkin 924/944/968. Useimmiten heitä ovat juuri ne jotka eivät moisilla autoilla ole elämässään päässeet metriäkään ajamaan...saatika kokemaan niitä parhaita ajo-ominaisuuksia mitä tuossa käytettyjen autojen hintaluokassa on tarjolla.

      • mietin tässä

        että taitaa olla Audimiehillä jo aika iso ego, kun aletaan Porschea haastamaan ja vielä etuvedolla. Onhan osa asioista tietenkin makuasioita, mutta miten tuollaista mummon huopatossun näköistä autoa voi mennä vertailemaan esim. Porschen muotoiluun? Ja vanhaa 944 ajaneena voisin kyllä sanoa, että siinäkin autossa olisi vähän mallia uusille Audeille ajo-ominaisuuksista. Minä en ymmärrä tätä hirveää ylistystä Audin ja BMW:n ajo-ominaisuuksista, kun ne ovat olleet sporttisemmassa autossa jo pitkään saatavilla. Kyllä piristetyissä perheautoissa ja urheilullisissa sporteissa on eroa, edelleenkin. Jospa nämäkin Audistit edes kerran oikeasti ajaisivat Porschea, niin voisivat olla hieman objektiivisiakin. Tosin näillä palstoilla nyt mutu heiluttelee huulia hyvin paljon, eikä kaikilla kirjoittelijoilla taida olla autokaan, saatika ajokorttia.


      • Tämä on faktaa

        ihan perusasioista liikkeelle. Ne autot mitä sinä pidä loistavina ja jne 924... ja muut paska eivät ole edes urheiluautoja nähneetkään. 911 on urheiluauto olen ajanut ja omistan edelleen sellaisen 911 T. Minulla on myös TT 2004 1,8 T 450 hp eikä sekään kyllä huono ole vaikka tällä palstalla sitä moni pitää paskana. Veikkaan, että harva on ajanut sellaisella autolla. Vosi tulla mopo pojille paskat housuun kun pääsisi kerran painamaan pedaalin pohjaan. Kukaan ei sitä usko mutta se kiihtyy ihan kivasti. Ihan kaikki fretkään ei pärjää sille mutta en viitsi kerota asiasta enempää. Täällä alkaa kohta kova kirjoittelu siitä, että ei pidä paikkaan fere voittaa iana. Ja kirjoittajina ne samt heput jotka oikeesti näkevät vain märkiä unia ko. autoista. Mutta yhteenvetona ovat 911 ja TT ovat erilaisia autoja mutta pidän molemmista.


      • Possut possuina

        Jos nyt puhuttas edes porschesta, niin ymmärtäisin pointin, mut jos nyt puhutaan esim 944:stä, niin sehän on ihan yhtä paljon porsche kuin Seat Ibiza SXI system porsche, kun saattuu olemaan lähes täysin audin tekniikalla rakennettu vehe tuo 944. Ja kuten jutun aloittaja taisi mainitakin, kukaan ei puhunnut etuveto TT:n ostamisesta, joka onkin vain "sportimman" näköinen golf gti tai fr ibiza. Jo moottoriratkaisuna 2.5l nelisylinterinen kone on täysin idioottimaista saati vielä isommat.


    • Sphinxi

      Porsche ja Audihan ovat tunnetusti maailman laadukkaimpia autoja. Ei se hinta aina merkkaa sitä että se huonolaatuisempi olisi =) Itse ostaisin noista vaihtoehdoista audin, neliveto kumminkin. Vaikka tt:ssä onkin Haldexin neliveto eli sähköisesti ohjattu neliveto, joka jakaa aina siinä tapauksessa takapyörille enemmän voimaa kun edestä pito loppuu. Normaali olosuhteissa TT on kuitenkin melkein etuveto eli 90% voimasta menee etupyörille ja 10% takapyörille. Itse olen myös tt:tä ostamassa =)

      • ClubSport

        Porschen 968 CS-mallit ovat harvinaisia. Autoja tuntemattomalle Audi TT kuulostaa ihan Twin Turbolta.

        968 CS on ainoa oikea valinta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1540
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1247
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      84
      841
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      381
      751
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe