Bensakeitintä?

Syksy

Olen koittanut katsella josko retkuilukauppojen nettisivuilta löytyisi minkään sortin mainintaa bensakeittimestä, mutta hedelmätöntä on ollut. Bensakeitin kiinnostaisi parhaan hyötysuhteen takia, kaasulla on pelattu tähän asti ihan hyvin mutta siinäkin tulee ylimääräistä painoa varapullon kantamisesta, loppumista kun on vaikea arvioida ennen reissuun lähtöä. Osaisiko kukaan neuvoa, mistä noita saisi?

8

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koskikara

      niitä pitäisi vain selailemalla löytyä.Itse olen löytänyt liiankin monta,kylläkin Ruotsissa.Muuten,aika hyvä keino ottaa selville paljonko polttoainetta on kaasupullossa,etenkin jos käyttää samanlaisia pulloja on että punnitsee tyhjän ja täyden pullon.Sitten vain lähdön edellä punnitsee pullon niin tietää ainakin paljonko ainetta on jäljellä ja paljonko on kulunut.

    • esim

      Näistä linkeistä

      www.ulkoilukauppa.com =>astiat ja keittimet
      Primus Gravity MF,Primus MultiFuel ja Omnifuel.

      www.reittipiste.fi => keittimet ja astiat
      MSR:n keittimiä löytyy

    • .....ooo7....

      onkos se bensiini turvallista???
      Muule on kerrottu,et alussa voi tulla isokin liekki!!?
      Eikös se oo vaarallista näin kuivaan aikaan ja teltas.
      Kaasua itte käytän,mut talvella se ei tietty pelitä.
      Ja sinolikin on talvelle hidasta,varsinkin jos se pitää viel lantrata nokeamisen estämiseksi.

      Eli onko bensa yhtä kuumaa kesät ja talvet?
      Sehän kans höyrystyy ennenkuin syttyy???

      • jabooo

        niin, nuohan ovat monipolttoainekeittimiä joten ei välttämättä kannata bensaa käyttää sen ärhäkkyyden vuoksi vaan mieluummin lamppuöljyä, ei leimahda niin helposti ja muutenkin paremmin hallittavissa, lämpöarvoltaan lähes sama bensan kanssa.


      • ...........
        jabooo kirjoitti:

        niin, nuohan ovat monipolttoainekeittimiä joten ei välttämättä kannata bensaa käyttää sen ärhäkkyyden vuoksi vaan mieluummin lamppuöljyä, ei leimahda niin helposti ja muutenkin paremmin hallittavissa, lämpöarvoltaan lähes sama bensan kanssa.

        Ja ei noi keittimiin tarkoitetut bensat leimahda yhtä voimakkaasti, kuin normi ysi-viis-ee.


      • jabooooooooooo
        ........... kirjoitti:

        Ja ei noi keittimiin tarkoitetut bensat leimahda yhtä voimakkaasti, kuin normi ysi-viis-ee.

        kyllä muuten leimahtaa... lamppuöljy on turvallisempi


    • joojuujaa

      ...ne olis tunkenu sylin niit täyteen,kyl niit on
      kaikis retkuiluliikkeis tai ainaki retkeilysellasis.
      retkuiluliikkeis mä teen muuta....
      (mun yks kamu sanoo kapakoita retkuiluliikkeiks :)

      • ofjky'123

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1915
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1363
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1098
    Aihe