Olen koittanut katsella josko retkuilukauppojen nettisivuilta löytyisi minkään sortin mainintaa bensakeittimestä, mutta hedelmätöntä on ollut. Bensakeitin kiinnostaisi parhaan hyötysuhteen takia, kaasulla on pelattu tähän asti ihan hyvin mutta siinäkin tulee ylimääräistä painoa varapullon kantamisesta, loppumista kun on vaikea arvioida ennen reissuun lähtöä. Osaisiko kukaan neuvoa, mistä noita saisi?
Bensakeitintä?
8
1627
Vastaukset
- Koskikara
niitä pitäisi vain selailemalla löytyä.Itse olen löytänyt liiankin monta,kylläkin Ruotsissa.Muuten,aika hyvä keino ottaa selville paljonko polttoainetta on kaasupullossa,etenkin jos käyttää samanlaisia pulloja on että punnitsee tyhjän ja täyden pullon.Sitten vain lähdön edellä punnitsee pullon niin tietää ainakin paljonko ainetta on jäljellä ja paljonko on kulunut.
- esim
Näistä linkeistä
www.ulkoilukauppa.com =>astiat ja keittimet
Primus Gravity MF,Primus MultiFuel ja Omnifuel.
www.reittipiste.fi => keittimet ja astiat
MSR:n keittimiä löytyy - .....ooo7....
onkos se bensiini turvallista???
Muule on kerrottu,et alussa voi tulla isokin liekki!!?
Eikös se oo vaarallista näin kuivaan aikaan ja teltas.
Kaasua itte käytän,mut talvella se ei tietty pelitä.
Ja sinolikin on talvelle hidasta,varsinkin jos se pitää viel lantrata nokeamisen estämiseksi.
Eli onko bensa yhtä kuumaa kesät ja talvet?
Sehän kans höyrystyy ennenkuin syttyy???- jabooo
niin, nuohan ovat monipolttoainekeittimiä joten ei välttämättä kannata bensaa käyttää sen ärhäkkyyden vuoksi vaan mieluummin lamppuöljyä, ei leimahda niin helposti ja muutenkin paremmin hallittavissa, lämpöarvoltaan lähes sama bensan kanssa.
- ...........
jabooo kirjoitti:
niin, nuohan ovat monipolttoainekeittimiä joten ei välttämättä kannata bensaa käyttää sen ärhäkkyyden vuoksi vaan mieluummin lamppuöljyä, ei leimahda niin helposti ja muutenkin paremmin hallittavissa, lämpöarvoltaan lähes sama bensan kanssa.
Ja ei noi keittimiin tarkoitetut bensat leimahda yhtä voimakkaasti, kuin normi ysi-viis-ee.
- jabooooooooooo
........... kirjoitti:
Ja ei noi keittimiin tarkoitetut bensat leimahda yhtä voimakkaasti, kuin normi ysi-viis-ee.
kyllä muuten leimahtaa... lamppuöljy on turvallisempi
- joojuujaa
...ne olis tunkenu sylin niit täyteen,kyl niit on
kaikis retkuiluliikkeis tai ainaki retkeilysellasis.
retkuiluliikkeis mä teen muuta....
(mun yks kamu sanoo kapakoita retkuiluliikkeiks :)- ofjky'123
Löytyy käytettyinä aina silloin tällöin tarjolle. tuolla voi olla nyt -> http://www.kivelaoutdoor.com/Tervetuloa.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521774037Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään813189Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka242346Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv502190Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?862056TUNNISTELAATIKKO
Tähän ketjuun voi laittaa yhdellä tai kahdella lauseella (tai vaikka yhdellä sanalla) täydellisen tunnisteen, jonka vain851371Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä?
Tykkäätkö enemmän tavis- vai julkkiskisaajista tv:ssä? Moni reality ja visailuohjelma luottaa julkkiksiin, mutta sentään251288- 401280
Zoo jatkaa - jatkuuko mustamaalaus?
Tänään on päätetty Zoon avaamisesta uudelleen. Mielenkiintoista nähdä kautokurujen reaktio, nyt kun kyse ei ole kunnalli621101Valehdella saa, totuus salataan
Vaikuttaa vähän siltä, että sensuuria toteutetaan juorupalstallakin. Asioita saa kaunistella ja vääristellä, mutta totuu10778