Paula Koivuniemi oli ehdottoman oikea valinta tämän vuoden Iskelmä Finlandian voittajaksi. Hän on upea artisti, joka kunnioittaa yleisöään.
Tapani Kansa esimerkiksi on ylimielinen tyyppi, joka joskus konserteissaan on jopa menettänyt hermonsa ja alkanut sättimään orkestia, vaikka on itse ollut syypää huonoon vireeseen.
Ehdokkaista ehkä Fredi olisi ollut yhtä hyvä kuin Paula, mutta kyllä Paula ehdottomasti ansaitsi voittonsa. Hän oli myös ylivoimainen yleisön suosikki.
Parasta Paulassa on myös se, että hän on osannut koko ajan uudistua. Tapani Kansa on jämähtänyt paikoilleen ja hokee vain ylimielisenä, että hänestä "olisi voinut tulla kansainvälinen tähti". Anna mun kaikki kestää.
Oikea artisti voitti Iskelmä Finlandia
25
1068
Vastaukset
- Heguli*
Mitä se Paulan uudistuminen tarkalleen ottaen oikein on ? Kertokaahan nyt jo joku !
Minusta kun kyseinen rouva artisti ei ole laulanut koko urallaan mitään muuta, kuin sitä samaa renkutusta tyyliin : "Kuuntelen Tomppaa- Kuka pelkää Paulaa ". Kaikki biisit on, kuin toistensa kopioita.
Tapani kansa sitävastoin on kokoajan esittänyt vaihtelevaa ja monipuolista musiikkia. Viimeisin Tapsan levy on laulelma- tyyppinene, joka sisältää Rautavaaran lauluja. Nyt syksyllä tulee levy, joka on ihan täyttä iskelmää ja kaikki biisit Tapsan itsensä sanoittamia. Siinä siis yksi esimerkki täysin erityylisistä levyistä.
Olen kyllä muuten sitä mieltä ,että Paula Koivuniemi ansaitsi voittonsa nimenomaan just sentakia ,että on kokoajan pysytellyt vaan ja ainoastaan iskelmän parissa.
T.Kansa taas on niin monipuolinen ,että hänelle moinen palkinto saattaisi olla jopa loukkaus.- ja hoi
Palkinto on nimeltään Iskelmäfinlandia - mitä hevon huikkaa tässä pitäisi painaa että on laulanut oopperaa tai muita lallatuksia tahansa. Päinvastoinhan sen pitäisi vaikuttaa negatiivisesti, sillä silloin ei elämäntyö ole ollut iskelmä. Ja ei kukaan voi väittää ettei Paula ole uudistunut iskelmän saralla vuosien saatossa. Iskelmä vaan sattuu olemaan melkoista pullamössöä kautta rantain esittäjästä riippumatta. Uudistuksena iskelmän saralla ei voi siis olla et alkaa laulamaan muutamaa aariaa välillä. Se ei ole iskelmää. Paulankin kappaleisiin on tullut erilaista vuosien saatossa kuitenkin, vert. esim. Perhonen ja Kuuntelen Tomppaa - melko erilaista iskelmää. Niin erilaista kuin voi musiikkilajissa 'iskelmä' pysytellen olla.
Naamanleikkaukset ei liity musiikkiin eikä keikkailuun - taas ei voi muutamat pysyä asiassa keskusteluissa, ei sitten millään. - **********''
ja hoi kirjoitti:
Palkinto on nimeltään Iskelmäfinlandia - mitä hevon huikkaa tässä pitäisi painaa että on laulanut oopperaa tai muita lallatuksia tahansa. Päinvastoinhan sen pitäisi vaikuttaa negatiivisesti, sillä silloin ei elämäntyö ole ollut iskelmä. Ja ei kukaan voi väittää ettei Paula ole uudistunut iskelmän saralla vuosien saatossa. Iskelmä vaan sattuu olemaan melkoista pullamössöä kautta rantain esittäjästä riippumatta. Uudistuksena iskelmän saralla ei voi siis olla et alkaa laulamaan muutamaa aariaa välillä. Se ei ole iskelmää. Paulankin kappaleisiin on tullut erilaista vuosien saatossa kuitenkin, vert. esim. Perhonen ja Kuuntelen Tomppaa - melko erilaista iskelmää. Niin erilaista kuin voi musiikkilajissa 'iskelmä' pysytellen olla.
Naamanleikkaukset ei liity musiikkiin eikä keikkailuun - taas ei voi muutamat pysyä asiassa keskusteluissa, ei sitten millään.Olen täysin samaa mieltä. Paula Koivuniemi on oikeastaan ainoa, joka on koko uransa ajan pysytellyt uskollisena iskelmälle eli on esittänyt vaan ja ainoastaan iskelmää jote siinäsuhteessa hän on mielestäni juuri oikea valinta Iskelmä-Finlandian saajaksi.
- Paula fani
Niin oikealle artistille meni tuo voitto.
Paula on aivan ihana ihminen kun hänen kanssaan juttelee. Ei mikään sellainen mitä täällä kirjoitatte.
Katsokaa itseänne peilistä ja kirjoittakaa sitten vasta. Paula nyt ei ole uudistunut mitenkään muuten, kuin mitä nyt aina välillä kerran vuodessa käy Yhdysvalloissa ns."uusiutumassa" ja palaa sitten naama piukeana takaisin.
- näin on
Tuosta olen kyllä ihan samaa mieltä.Mitähän uusiutumista siinä naisessa muuta mukamas on tapahtunut?Siis paitsi sitä ulkoista ;D
- Paula fani
Justiinax taitaa olla kateellinen kun Paula on hyvän näköinen aikuinen nainen.
Paula fani kirjoitti:
Justiinax taitaa olla kateellinen kun Paula on hyvän näköinen aikuinen nainen.
No onhan se ihan hyvän näköinen nainen, mutta on sillä sitten meikkiäkin naamassa enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Kauhean vahvat silmämeikitkin aina.
Mun mielestä siinä on jotain samaa , kuin Hannele Laurissa. Kumpikin on ihan varmasti kohennellut ulkonäköään kauneuskirurgin avulla.- ...että
Justiinax kirjoitti:
No onhan se ihan hyvän näköinen nainen, mutta on sillä sitten meikkiäkin naamassa enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Kauhean vahvat silmämeikitkin aina.
Mun mielestä siinä on jotain samaa , kuin Hannele Laurissa. Kumpikin on ihan varmasti kohennellut ulkonäköään kauneuskirurgin avulla.Laurihan taitaa olla myöntänyt sen ihan itse.Niin ja onhan se hyvän näköinen kuuskymppiseks muijaks,mut miltähän näyttäis sekään ilman pakkelia ja niitä kiristyksiä.Tuota kateuspointtia en mä ymmärrä.Onko joidenkin ihmisten ajatusmaailma niin kiero että ainut syy siihen ettei pidä jostain on se että on sille kateellinen.Otan osaa jos niin on.En pidä Matti Nykäsestäkään ja todentotta,sille ei oikeesti kukaan voi olla kateellinen.Kyllä miehellä menee joka kantilta niin päin p:tä.
- en tykkää
Justiinax kirjoitti:
Mun mielestä siinä on jotain samaa , kuin Hannele Laurissa. Kumpikin on ihan varmasti kohennellut ulkonäköään kauneuskirurgin avulla.Monsterisarjaa molemmat. Iän karttuessa korjaustoimenpiteet menevät vaativammiksi. Kunnes jossain tulee raja vastaan...
- tympääntynyt
Mihinkäs se aikuinen nainen unohti kiitokset niille tavallisille ihmisille, jotka ostaa levyjä, käy konserteissa, tanssipaikoilla ja ostaa helkutin kalliita lippuja niihin? Kyllä pitäisi muistaa,että ilman sitä joukkoa olisi Paula ihan muissa hommissa ja ihan tavallinen "aikuinen nainen"
Eipä taida paljon kunnioittaa yleisöään, kun antoi kiitokset ihan muulle joukolle, ihan tärkeille kuitenkin.
En ole Paula fani, en jaksa kuunnella samanlaista jumputusta koko iltaa, eikä musiikki ole oikein tanssittavaakaan, muut tykätköön, minä en. - tuo artisti
ei kisassa ollutkaan yhtää ihmistä joka osaisi LAULAA
- Iskelmäfriikki
Kyllä Paula minustakin oli ihan hyvä valinta voittajaksi. Tosin huono valinta ei olisi ollut kukaan muukaan niistä viidestä. Upeita laulajia, mahtavia taiteilijoita !
- maksaaa
sanottiin Kummelissakin
maksaaa kirjoitti:
sanottiin Kummelissakin
Speedy ja Saku taksissa Helsingistä matkalla Tampereellle :
- JEE JEE, Artisti maksaa !
- JEE!!
-Saku hei. Kuka se Artisti o ?
- En mä tiä, mut se maksaa !
;D;D- r.moore
Justiinax kirjoitti:
Speedy ja Saku taksissa Helsingistä matkalla Tampereellle :
- JEE JEE, Artisti maksaa !
- JEE!!
-Saku hei. Kuka se Artisti o ?
- En mä tiä, mut se maksaa !
;D;Dlol, hyvä! :)
- Amppari
Tapsa Kansa on suosikkilaulajani ja hänelle pidin peukkuja, mutta jos ihan tottapuhutaan ja järjellä ajattelee, eikä sydämellä , niin kyllä se palkinto mielestäni kaikista eniten olisi kuulunut Jukka Kuoppamäelle.
Hän on sanoittanut ja myös säveltänyt niin valtavan määrän lauluja, niin itselleen, kuin muillekkin artisteille ja niistä suurinosa on ikivihreitähittejä ,että hän jos kuka tuon Iskelmä Finlandian arvoinen musiikkiammattilainen on.
Jos Iskelmä-Finlandia jaettaisiin vain YHDEN ainoan kerran yhdelle ja ainoalle ( ei siis jokavuosi jollekkin) iskelmämusiikin parissa työskentelevälle, niin Jukka Kuoppamäki olisi oikea valinta.- aikuinen mies
Totta on, että Jukka on säveltänyt valtaisan määrän lauluja, mutta suurin osa siitä on joutavaa rallatusta ja vain muutama on jäänyt ikivihreäksi. Vain keskinkertaisuudet onnistuvat aina. Jukka ei onnistu.
- Amppari
Tapsa Kansa tosiaan on välillä kiukutellut bändilleen, mutta hänen ansiokseen on sanottava ,että nyt tänäkesänä sellaista bändin sättimistä yleisön kuullen ei ole ilmennyt lainkaan ! Eli kehitystä positiiviseen on tapahtunut tässäkin suhteessa.
- hellevi
eks oo hienoa kun iso ihminen oppii kayttaytymaan,se on niinkuin isompikin uutinen,voi herran jee tata touhua...
- Tanjuska
hellevi kirjoitti:
eks oo hienoa kun iso ihminen oppii kayttaytymaan,se on niinkuin isompikin uutinen,voi herran jee tata touhua...
Olet oikeassa. Ei se ole mikään hehkuttamisen aihe sen pitäisi pikemminkin olla itsestään selvyys ,että osataan edes alkeellisimmat käyttäytymissäännöt.
- yx vaan
Paula keräsi varmaan aikapaljon yleisöääniä Pirkkalaistorilla Nokialla ( torstaina päivällä Iskelmä-Finlandia ehdokkaat esiintyivät siellä ), kun kuljeskeli siellä torilla ja juttelin ihmisten kanssa ihan rennosti esiintymisensä jälkeen. Kovasti keräsi ihmisiä ympärilleen.Näitä muita ehdokkaita en siellä torilla nähnytkään kuljeskelemassa.
- ###
Kaikenlaisia sitä palkitaan.
Itse tykkään paljon Paulasta. Hän selvästi katsoi yleisöön ja oli rento laulaessaan. Fredi oli vähän jäykkä ja yritti nuorempaa ääntä epäonnistuneesti. Tapani Kansan eläytyi hyvin, mutta eka kappalevalinta oli huono, tuntui ettei loppuisi ollenkaan. Arja Saijonmaa oli kanssa hyvä ja samoiten Jukka Kuoppamäki. Tosin Jukkakin oli vähän kankea.
- Jee,jee
Hurmaava Paula Koivuniemi sitten pokkasi Iskelmä-Finlandian.
Ei mennyt väärään osoitteeseen, mutta Tapsan tahdeissa järjestetty iskelmätähtikisa oli sama, kuin olisi ängennyt paremmuusjärjestykseen perunamuusia ja hernesoppaa. On ihan järjetöntä asettaa vastakkain Koivuniemeä, Tapani Kansaa, Jukka Kuoppamäkeä ja Frediä. Kun yhtä kumartaa, toiselle pyllistää, ja silti kaikki ovat iskelmähistorian ikihonkia.
Arja Saijonmaa sen sijaan oli ihan väärässä seurassa.
Illan komeimmasta tulkinnasta vastasi Tapani Kansa. Harvoin keikkaileva tähti veti superhittinsä Delilahin niin tunteita tihkuen, että suurin osa yleisöstä vaipui oitis hurmioon.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422214- 241740
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271425- 1081247
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!151219- 181035
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut107864Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333853Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad74846