Älä koskaan lista

netissä ajatuksia

28

3383

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelee

      Tuon listan mukaan ei mitään saa tehdä kaikki olis kielettyy aivan huumorilla tehty lista varmasti :)

      • ei tiiä

        Mielestäni saa tehä, kunhan miettii mitä tekee ja miten tekee. Ei siellä ole mitään kieltoja...


      • taloustietoinen

        Tuon listan voi tiivistää yksinkertaisesti "harkitse kulutustasi". Toki jos ns. elämäsi koostuu muodikkaimman mahdollisen roinan shoppailusta, pillurallista ja terassikännäyksestä niin sitten voi tehdä tiukkaa keksiä tekemistä.


      • mitä maksaa

        Siis kannattaa miettiä mitä ostaa, koska ja mitä maksaa.
        Jopa tarjous joskus saattaa olla liikkeessä ylihinnoiteltu, vaikka olisi kuinka kirkuvat punaiset hintalaput ja kissan kokoiset kirjaimet. Hinnat ovat liikekohtaisia ja siten jonkun tarjous on kalliimpi kun toisen normaalihinta.

        Kannattaa miettiä tarkkaan tarvitseeko uudet sukset syksyllä vai ostaako uudet sukset vasta kevään ALEsta. Auton renkaat voi osta 'off season' myös, T-paitoja uimapukuja saa halvalla syksyllä jne. jne. jne.


    • Mitä Äksyin Ämmä

      tosin vain hiljaa itsekseni, listoja mihinkään kirjaamatta. Pyrin noudattamaan useaa näistä ohjeista ja aika montaa tästä usean ryppäästä noudatankin.
      Itse listailen aatoksiani netissä harvahkosti, koenhan luetteloinnin vaikeaksi aatosteni runsaan rönsyilyn takia.

      • goocle

        Vinkki:

        Suosittele ko. linkkiä ystäville ja tuttaville. Seuraavan kerran kun lähetät sähköpostia ystävillesi niin anna ko. webbi-linkki myös heille.

        Lista on yllättävän hyvä ja varmasti pistää harkitsemaan kulutusta. Tietenkin tuo lista on vain jäävuoren huoppu mutta hyvä alku kuitenkin.


      • maaaaalia
        goocle kirjoitti:

        Vinkki:

        Suosittele ko. linkkiä ystäville ja tuttaville. Seuraavan kerran kun lähetät sähköpostia ystävillesi niin anna ko. webbi-linkki myös heille.

        Lista on yllättävän hyvä ja varmasti pistää harkitsemaan kulutusta. Tietenkin tuo lista on vain jäävuoren huoppu mutta hyvä alku kuitenkin.

        Minä pistin kaikkiin päivän aikana lähettämiini tekstareihin ko. linkin.
        Monia listan juttuja ei tule ajatelleeksi jokapäiväisessä elämässä, tuo todellakin saattaa tuoda säästöjä jos alkaa noudattaa sääntöjä mahdollisimman kirjallisesti.


      • gooclleee
        maaaaalia kirjoitti:

        Minä pistin kaikkiin päivän aikana lähettämiini tekstareihin ko. linkin.
        Monia listan juttuja ei tule ajatelleeksi jokapäiväisessä elämässä, tuo todellakin saattaa tuoda säästöjä jos alkaa noudattaa sääntöjä mahdollisimman kirjallisesti.

        Kuinka ollakaan, tein juuri saman. Laitoin sähköpostivieteihin ja tekstareihin. Listassa on järkeä


    • Stockmann

      Nyt kun ihmiset alkavat puhua ns. Hulluista päivistä niin, ehkä olisi aika avata ihmisten silmät ja pistää tuo listallesi.

      "Alä koskaan mene Stockmannin hulluille päiville"

      Stockmann kun ei todellakaan ole edullinen edes tuolloin ja 'joukossa' & 'paniikissa' tyhmyys tiivistyy ja tulee tehtyä ostoksia, joita sitten katuu seuraaviin Hulluihin päiviin asti kunnes tekee lisää näitä idiootti-ostoksia.

      -

      On todella naurettavan surkuhupaisaa miten ihmiset saadaan ostamaan tavaraa sanomalla, että tuote on alennusmyynnissä !! Punainen hintalappu saa suurimman osan ihmisistä ihan kahjoiksi vaikka hinnat olisivat itseasiassa korotettu 10-20% !

      Hei ihmiset kierrelkää yksi viikonloppu paikkakuntanne liikkeissä ja tutkikaa mikä liike todellakin on se edullisin, tulette yllättymään miten hirveitä hintaeroja voi olla.
      Esim. Eilen kun kävin ostoksilla niin huomasin seuraavaa . INGMANN VOI 500g oli 3.30€ kun sen halvimmillaan saa alle eurolla !! Minä en ole ostanut voita muualta kun tarjouksesta viimeiset 10 vuotta. Sama pätee kahviin, leipään ja muuhun, jota kuluu paljon.

      !!! Avatkaa silmänne, ÄLKÄÄ AINA MENKÖ SAMAAN LIIKKEESEEN OSTOKSILLE !!!

      !!! VAIHTAKAA tuotteita, joita ostatte. Älkää aina ostako sitä 'tuttua' ja turvallista. Vaihtelu virkistää !!!

      • dollylammas

        Pyritään tekemään näin jonnin aikaa ja katsotaan miten onnistui.


      • Se ku on hirveen kallis paikka

        En mene myöskään tuonne ns. Hulluille päiville, hinnat on törkeet ja ihmiset sekopäisen idioottimaisia !


    • melko hyvä

      Pisti harkitsemaan

    • rahat loppuu

      Siis vaikka miten seuraan sinun listaasi ??

      • he heh eheeee

        Mulla on 4€ tilillä tällä hetkellä .


    • naulan kantaan !

      Osuit kyllä noin 60 akilleen kantapäähän minun kanssani !

    • saattaa johtaa harhaan

      Itse ostan punaisen-tagin tuotteita ainoastaan kun hinta on todella alhainen esim. TIEDÄN tarjouksen olevan noin 50-75% alkuperäisestä hinnasta.

      On olemassa joitain kauppoja, jossa lähes aina on olemassa ns. tarjoustuotteita ja paljon punaisia Tagejä. Näistä kaupoista en juurikaan osta mitään.

      On todella hyvä neuvo lähteä shoppailemaan aina välillä niin, että ei osta mitään vaan katselee hintoja Teen tätä todella paljon ja tiedä säästäväni helposti 100€ kuukaudessa.

      Ei aina ole pakko ostaa sitä mitä aina ennenkin on tullut ostettua. Kannattaa myös muistaa, että mainostaminen maksaa PALJON ja siksi merkkituotteet ovat kalliimpia. Vaihtoehtoiset tuottee esim. sinapeissa ovat usein jopa edullisempia. Vaihtoehtoisilla tuotteilla tarjoitan esim. ketjujen omia tuotteita. Niitä todella kannattaa kokeilla.

      • saattaa auttaa myös

        Jos haluaa varmanpäälle pelata niin kannattaa lukea lehtien tarjoukset tarkkaan, silloin päähän rakentuu kuva hintakehityksestä. Saattaa olla hyvä idea myös tallettaa hyviä ostopaikkoja ja pistää muistikirjaan ns. pysyvät tarjoukset yms.


    • Kohta viisi

      En lukenut listaa loppuun mutta jo tässä vaiheessa pitää kommentoida kohtaa 5.

      5. Älä koskaan hanki maksuaikakorttia ( Luottokortti, Aktiiviraha jne.)!

      Ensinnäkin tässä on (jälkeen kerran) sotkettu kaksi termiä. Maksuaikakortti on sellainen jolla saa maksuaikaa enintään kuukauden, sen jälkeen on summa maksettava kokonaisuudessaan. Luottokortilla sen sijaan saa maksaa ostoksensa vähittäin, monen kuukauden aikana.

      Luottokortin kanssa on moni joutunut vaikeuksiin, maksuaikakortin kanssa riski on huomattavasti vähäisempi.

      Ja on monia sellaisia palveluita joiden käyttämisessä kortti on suuri helpotus. Sen avulla voi jopa säästää rahaa. On järjetöntä kategorisesti sanoa että kaikki maksuaikakortit olisivat pahasta.

      • Kivat sulle

        No voi voi !


    • Ilotonta elämää

      Monet noista vinkeistä ovat ihan hyviäkin, mutta joukossa on kyllä aika monta todella outoa.

      Esim. tämä:

      13. Älä koskaan mene elokuviin !

      Entäs jos ihminen todella tykkää käydä elokuvissa? Jos se on rakas harrastus josta todella nauttii? Sanot että listasi on "normaaleille" ihmisille, jolla käsitän sen että ihmiset ovat töissä ja saavat vakituista palkkaa. Kyllä siitä silloin on minusta riitettävä myös pieniin, mieltä piristäviin nautintoihin.

      Itse käyn nykyisin elokuvissa vähintään kaksi kertaa kuussa, joskus jopa neljä kertaa kuussa. Opiskeluaikana kävin vielä paljon useammin, ainakin kahdesti viikossa. Enkä yhtään reissuani kadu.

      35. Älä koskaan parkkeeraa autoasi maksulliselle paikalle !

      Jos on paljon kannettavaa? Ja lähin maksuton paikka on kahden kilometrin päässä?

      54. Älä koskaan osta jäätelöä jäätelökioskeista !

      Yksi kesän suurimpia nautintoja on se ensimmäinen jätskitötterö joka syödään aurinkoisena päivänä puistonpenkillä istuen. Kyllä se minusta on hyvinkin parin euron arvoista.

      Ja monet muutkin noista olivat sellaisia että jos niitä orjallisesti noudattaa niin aika ilotonta ja harmaata on elämä.

      Itse voisin noudattaa noista ehkä pariakymmentä maksimissaan. Enkä ole koskaan pitänyt itseäni mitenkään tuhlaavaisena. En ole myöskään koskaan ollut minkäänlaisissa taloudellisissa vaikeuksissa.

      • Talous määrää tahdin

        Eipä siinä muu auta kun leikata menoja jos ei kertakaikkiaan ole tuloja.


      • voi sun heiluvilles

        "itse käyn nykyisin elokuvissa vähintään kaksi kertaa kuussa, joskus jopa neljä kertaa kuussa. Opiskeluaikana kävin vielä paljon useammin, ainakin kahdesti viikossa. Enkä yhtään reissuani kadu. "

        No huh huh !! Opiskeluaikana kaksi kertaa viikossa tarkoittaa noin 100 kertaa vuodessa eli noin 1000 Euroa olet sitten pistänyt elokuviin, jotka voit hetken odottelemalla ostaa DVD:llä taikka katsia TV:stä ?! Aika tyhmä olet ! huh huh
        Kuka mahtoi maksaa sinulle nuo 1000 Euroa ? IsiPappako maksoi ?


        "Yksi kesän suurimpia nautintoja on se ensimmäinen jätskitötterö joka syödään aurinkoisena päivänä puistonpenkillä istuen. Kyllä se minusta on hyvinkin parin euron arvoista. "

        Yksi tötterö maksaa noin 2.5 - 3 € tuolla hinnalla saa noin 2-3 litraa jäätelöä kaupasta. Eli samalla hinnalla voit tarjota jäätelöt noin 10-15 hengelle ! Kannattaako siis maksaa kymmenkertainen hinta tuosta tötteröstä, EI TODELLAKAAN !!


      • Ilotonta elämää
        voi sun heiluvilles kirjoitti:

        "itse käyn nykyisin elokuvissa vähintään kaksi kertaa kuussa, joskus jopa neljä kertaa kuussa. Opiskeluaikana kävin vielä paljon useammin, ainakin kahdesti viikossa. Enkä yhtään reissuani kadu. "

        No huh huh !! Opiskeluaikana kaksi kertaa viikossa tarkoittaa noin 100 kertaa vuodessa eli noin 1000 Euroa olet sitten pistänyt elokuviin, jotka voit hetken odottelemalla ostaa DVD:llä taikka katsia TV:stä ?! Aika tyhmä olet ! huh huh
        Kuka mahtoi maksaa sinulle nuo 1000 Euroa ? IsiPappako maksoi ?


        "Yksi kesän suurimpia nautintoja on se ensimmäinen jätskitötterö joka syödään aurinkoisena päivänä puistonpenkillä istuen. Kyllä se minusta on hyvinkin parin euron arvoista. "

        Yksi tötterö maksaa noin 2.5 - 3 € tuolla hinnalla saa noin 2-3 litraa jäätelöä kaupasta. Eli samalla hinnalla voit tarjota jäätelöt noin 10-15 hengelle ! Kannattaako siis maksaa kymmenkertainen hinta tuosta tötteröstä, EI TODELLAKAAN !!

        Yliopistossa opiskellessani minulla on loistava tilaisuus hyödyntää päivänäytöksiä, jotka olivat huomattavasti normaaleja näytöksiä edullisempia. Opiskelin 1990-luvun alussa joten muistan lippujen hinnat markoissa; olisikohan ollut sellaiset 25 mk lippu, ehkä. Eli huomattavasti vähemmän kuin 10 euroa.

        Elokuvalippuni kuten muunkin elämiseni rahoitin sekä tekemällä ilta- ja kesätöitä ja myöskin opintolainalla. Muutin kotoa 18-vuotiaana ja sen jälkeen en penniäkään vanhemmiltani rahaa saanut. Päinvastoin olen jo vuosia tukenut heitä taloudellisesti. Ne opintolainatkin on maksettu jo vuosia sitten.

        Olen edelleenkin sitä mieltä että nuo kaksi-kolme viikottaista elokuvakäyntiä olivat minulle todella tärkeitä. Kyllä elämästä saa nauttiakin!

        Sama koskee tuota jäätelötötteröä. Se tunnelma siinä puistonpenkillä tötterön kanssa on sellainen ettei sitä kotisohvalla saa.


      • jos opiskelut venyy !
        Ilotonta elämää kirjoitti:

        Yliopistossa opiskellessani minulla on loistava tilaisuus hyödyntää päivänäytöksiä, jotka olivat huomattavasti normaaleja näytöksiä edullisempia. Opiskelin 1990-luvun alussa joten muistan lippujen hinnat markoissa; olisikohan ollut sellaiset 25 mk lippu, ehkä. Eli huomattavasti vähemmän kuin 10 euroa.

        Elokuvalippuni kuten muunkin elämiseni rahoitin sekä tekemällä ilta- ja kesätöitä ja myöskin opintolainalla. Muutin kotoa 18-vuotiaana ja sen jälkeen en penniäkään vanhemmiltani rahaa saanut. Päinvastoin olen jo vuosia tukenut heitä taloudellisesti. Ne opintolainatkin on maksettu jo vuosia sitten.

        Olen edelleenkin sitä mieltä että nuo kaksi-kolme viikottaista elokuvakäyntiä olivat minulle todella tärkeitä. Kyllä elämästä saa nauttiakin!

        Sama koskee tuota jäätelötötteröä. Se tunnelma siinä puistonpenkillä tötterön kanssa on sellainen ettei sitä kotisohvalla saa.

        Siinä sitä nähdään, siinä on taas päivät rilluteltu ja illalla istuttu baarissa taikka oltu töissä... Just näin !


      • Ilotonta elämää
        jos opiskelut venyy ! kirjoitti:

        Siinä sitä nähdään, siinä on taas päivät rilluteltu ja illalla istuttu baarissa taikka oltu töissä... Just näin !

        Valmistuin yliopistosta neljässä ja puolessa vuodessa käyden kolmen ensimmäisen vuoden ajan säännöllisesti iltaisin töissä. Samoin kaikki kesät olin töissä.

        Baarissa kävin noina vuosina lukukausien aikana yhteensä noin viisi kertaa.


      • BlaBlaBla
        Ilotonta elämää kirjoitti:

        Valmistuin yliopistosta neljässä ja puolessa vuodessa käyden kolmen ensimmäisen vuoden ajan säännöllisesti iltaisin töissä. Samoin kaikki kesät olin töissä.

        Baarissa kävin noina vuosina lukukausien aikana yhteensä noin viisi kertaa.

        Niinpä niin.


    • hulluilta päiviltä

      Stokka ryöstää sinut roska tavaralla !

    • ......

      Älä koskaan mene elokuviin! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4683
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4542
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      615
      4141
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3097
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2661
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2153
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      213
      2130
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1755
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1492
    Aihe