Kertokaas

mulle

Kertokaas että pystyykö 4.5 kaliberisellä ilmakolla ampuu 5.5 paukkuja?

Onko liian leveitä?

Oisko mitään hyvää neuvoo millä sais tehokkaita panoksii ilmakkoon. (siis ite tekemällä)

Pystyylö ilma-kivääriin tehee rähähtävii panoksii ite?

14

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • räjäytä ittees :)

      Joo ei ne 5.5milliset kyllä siihen käy ovat liian isoja.
      Jotain eetteriä tms. voi laittaa sylinteriin ja menettää todennäköisesti näkönsä tai ainakin varmasti tuhota ilmakkonsa, joten ei kannata edes yrittää!!!
      Tuskin ilmakivääriin kovin hyviä räjähtäviä panoksia pystyy tekemään, mutta ainahan voit yrittää laittaa vaikka nallimassaa luotiin. Ei se kyllä mitenkään varmaan räjähdä vaan ehkä poksahtaa ja todennäköisesti jo piipussa. Unohda koko "kranaatti"!!!

    • älä räjäy...

      Joko lähti näkö?

      • lästihän se

        ainakin äly, jossei näkö


    • Minä tässä

      Juuri tuollaisten kotirassaajien takia ammunnan ja ampumaurheilun harrastajat saa olla koko ajan varpaillaan, että lakeja tiukennetaan ja harrastusta vaikeutetaan kun käy "vahinkoja". Ensin tehdään itse jotain räjähtäviä luoteja ilmakivääriin, ja sitte lukee seuraavana päivänä lehdessä, että AMMUNNAN harrastaja ampui vahingossa sivullisen tai jotain vastaavaa, tai että AMMUNNAN harrastaja menetti näkönsä aseen varomattoman käsittelyn vuoksi...

      4.5 kaliiberisella ei voi ampua 5.5 paukkuja.

      Miksi tarvitset "tehokkaita panoksii ilmakkoon"?

      Miksi pitää saada ilmakivääriin räjähtäviä panoksia?

      Mene opettelemaan sitä ampumataitoa, ja unohda kaikenmaailman räjähtävät panokset, ennenkuin itsellesi tai jollekkin muulle käy huonosti!!

      • keski-ikäinen mies

        Joku kertoi jippiillä aikoinaan tehneensä ilmakosta hiltin paukuilla toimivan. Kopioin sitten ratkaisun.
        Männästä vain tiiviste pois ja ruuvin reikään iskupiikki, hieman muotoiltuna tietenkin. Patruunaperä pitää porata hiltille sopivaksi, ja ei kun ampumaan.
        Lupia ei tarvita ja tehoa on enemmin kuin pienoiskiväärissä.


      • arska
        keski-ikäinen mies kirjoitti:

        Joku kertoi jippiillä aikoinaan tehneensä ilmakosta hiltin paukuilla toimivan. Kopioin sitten ratkaisun.
        Männästä vain tiiviste pois ja ruuvin reikään iskupiikki, hieman muotoiltuna tietenkin. Patruunaperä pitää porata hiltille sopivaksi, ja ei kun ampumaan.
        Lupia ei tarvita ja tehoa on enemmin kuin pienoiskiväärissä.

        Jaa pitäisköhän itekin kokeilla kyhätä vastaava! Jos alkaa lapsettaa oikein kovasti. Epäilenpä ettei se kyllä piekkarin tehoinen ole vai miten perustelet väitteesi?

        Kyllähän se luvanvaraiseksi vempaimeksi menee tuollaisten muutostöiden jälkeen!


      • GRIZZLY
        keski-ikäinen mies kirjoitti:

        Joku kertoi jippiillä aikoinaan tehneensä ilmakosta hiltin paukuilla toimivan. Kopioin sitten ratkaisun.
        Männästä vain tiiviste pois ja ruuvin reikään iskupiikki, hieman muotoiltuna tietenkin. Patruunaperä pitää porata hiltille sopivaksi, ja ei kun ampumaan.
        Lupia ei tarvita ja tehoa on enemmin kuin pienoiskiväärissä.

        Vai on joku pelle peloton taas tehny tussarin!?
        Ihan niinku vaan tiedoksi olet tehnyt luvattoman ampuma-aseen joka tarvitsee hallussapitoluvan.


      • arska
        GRIZZLY kirjoitti:

        Vai on joku pelle peloton taas tehny tussarin!?
        Ihan niinku vaan tiedoksi olet tehnyt luvattoman ampuma-aseen joka tarvitsee hallussapitoluvan.

        Luvaton ampuma-asehan se hiltiviritys tietenkin on, mutta... Kuis tosissas oot GRIZZLY huolissas mokoman härvelin rakentamisesta? Ite ainakaan en näe vekotinta mitenkään suuresti yhteiskuntajärjestysta uhkaavana!


      • Minä tässä
        arska kirjoitti:

        Luvaton ampuma-asehan se hiltiviritys tietenkin on, mutta... Kuis tosissas oot GRIZZLY huolissas mokoman härvelin rakentamisesta? Ite ainakaan en näe vekotinta mitenkään suuresti yhteiskuntajärjestysta uhkaavana!

        Sitten kun tuolla vekottimella tapahtuu joku onnettomuus, niin iltapäivälehtien otsikoissa lukee, että ammunnan harrastaja teki näin jne, ja sitten on kaikenmaailman kukkahattutädit kieltämässä taas kaiken.

        Ampumaurheilun harrastajia pystytään mustamaalaamaan iltapäivälehtien toimesta ihan vaan sillä, että tuommoiset asehullut, jotka eivät edes kunnolla osaa ampua, tekee omia virityksiä ja puhkoo niillä kavereilta silmät tai pahempaa. Sitte otsikoissa lukee että ammunnan harrastaja aiheutti sitä ja tätä...


      • GRIZZLY
        arska kirjoitti:

        Luvaton ampuma-asehan se hiltiviritys tietenkin on, mutta... Kuis tosissas oot GRIZZLY huolissas mokoman härvelin rakentamisesta? Ite ainakaan en näe vekotinta mitenkään suuresti yhteiskuntajärjestysta uhkaavana!

        Minä ajattelen ja näen asian lähinnä siltä kantilta mitä lakiin on kirjoitettu. Toisaalta jos joku teloo itsensä itsetehdyllä "hilti" virityksellä, mulle aivan sama. Valitettavasti näistä tahtoo jossakin vaiheessa kärsiä aina sivulliset tavalla tai toisella.....


      • Minä tässä kirjoitti:

        Sitten kun tuolla vekottimella tapahtuu joku onnettomuus, niin iltapäivälehtien otsikoissa lukee, että ammunnan harrastaja teki näin jne, ja sitten on kaikenmaailman kukkahattutädit kieltämässä taas kaiken.

        Ampumaurheilun harrastajia pystytään mustamaalaamaan iltapäivälehtien toimesta ihan vaan sillä, että tuommoiset asehullut, jotka eivät edes kunnolla osaa ampua, tekee omia virityksiä ja puhkoo niillä kavereilta silmät tai pahempaa. Sitte otsikoissa lukee että ammunnan harrastaja aiheutti sitä ja tätä...

        Samoilla linjoilla olen kanssasi. .177 luodin saa parhaiten lähtemään piipun suusta .17HMR kaliiberin aseella. .224 luodin saa lähtemään parhaiten .22-250 aseen suusta. Tässä ei ole nyt mainittu varsinaisia villikissakaliibereita, joten jokainen voi rahapussinsa mukaan harkita kaliiberia.

        Typerää ja vastuutonta on alkaa puhumaan noista virityksistä julkisella puolella. Muistanette tämän Myyrmannin pommittajan? Kyseisen kaksikirjaimisen nimimerkin kirjoitukset sain netistä joskus ongittua ja niissä oli suora ohje esim. käsikranaatin valmistukseen.

        Nimimerkin "minä tässä" kanssa haluaisin liittyä suomen kansalliseen kiväärijärjestöön ihan vaan oman harrastuksen turvallisen jatkumisen vuoksi.


      • Minä tässä
        k0rh0nen kirjoitti:

        Samoilla linjoilla olen kanssasi. .177 luodin saa parhaiten lähtemään piipun suusta .17HMR kaliiberin aseella. .224 luodin saa lähtemään parhaiten .22-250 aseen suusta. Tässä ei ole nyt mainittu varsinaisia villikissakaliibereita, joten jokainen voi rahapussinsa mukaan harkita kaliiberia.

        Typerää ja vastuutonta on alkaa puhumaan noista virityksistä julkisella puolella. Muistanette tämän Myyrmannin pommittajan? Kyseisen kaksikirjaimisen nimimerkin kirjoitukset sain netistä joskus ongittua ja niissä oli suora ohje esim. käsikranaatin valmistukseen.

        Nimimerkin "minä tässä" kanssa haluaisin liittyä suomen kansalliseen kiväärijärjestöön ihan vaan oman harrastuksen turvallisen jatkumisen vuoksi.

        En ole liittymässä kansalliseen kiväärijärjestöön. Kuulun Suomen Ampumaurheiluliiton jäsenseuraan, ja se riittää minulle. Suomen Ampumaurheiluliitto ei ole mukana kansallisessa kiväärijärjestössä.


    • kamaa!

      Puolustusvoimilta voisit tiedustella vähän käytettyjä 75mm:n pst-tykin laukauksia. Imppaa kun vähän poraa ja kranujen pinnasta pesee maalin pois, niin jo mahtuu. Rekyyliä joku saattaa moittia, mutta siihen tottuu.

    • I-M

      5,5mm voi ampua 4,5mm jos nyt ihan välttämättä haluaa. Eipä siihen ole oikein syytä.
      Venäjän maa on ihmeellinen, sieltä löytyy räjähtäviä impukan panoksia.
      http://img455.imageshack.us/img455/3861/expl1rh1.png

      Määrittele tehokas panos? Hyvä läpäisy? Hyvä pysäytysvoima? Kova lentonopeus? Tiukat kasat?
      Nuo kaikki tarkoittaa erilaisia ominaisuuksia dilun suhteen ja niitä ei voi kaikkia yhdistää yhteen diluun. Kysymys siis kuuluu, mitä haluat niillä tehdä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe