Mitä verukkeita

Pirre*

keksisit viikatemiehelle, jos hän tulisi vaatimaan sinua matkaansa?

Oletttaen että neuvottelu olisi mahdollista.

97

2834

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cocas sheik

työt kutsuvat ensi yönä,saako vähän jatkoaikaa,please!Paluurahat ansaittava. ;DD
      Eikö se ole tarpeeksi tyhmää,vois jopa suostua.

• Pirre*

lom.pal.rahat jos olisit yhden päivän töissä loman jälkeen - luulen että pitäisi keksiä jotain parempaa selitystä :)

• liina

pöllöt kuole tai tarvitse lomarahaa. Sinä pidät yöjutuista vai..

• cocas sheik
        liina kirjoitti:

pöllöt kuole tai tarvitse lomarahaa. Sinä pidät yöjutuista vai..

rahat elämiseen jostakin on repiä,vaikka se noutaja ei sitä selitystä huolisi.Pidän en pidä,pidän.Yön jälkeen on aina vapaata.saa juosta sitä noutajaa karkuun

• cocis
        Pirre* kirjoitti:

lom.pal.rahat jos olisit yhden päivän töissä loman jälkeen - luulen että pitäisi keksiä jotain parempaa selitystä :)

voi minnuu ,voi sinnuu Pirre! ;D

• liina
        cocas sheik kirjoitti:

rahat elämiseen jostakin on repiä,vaikka se noutaja ei sitä selitystä huolisi.Pidän en pidä,pidän.Yön jälkeen on aina vapaata.saa juosta sitä noutajaa karkuun

joskus puhuit. Noutajaa ei pääse karkuun ,kun jo idullasi ollessa on turvetuomaan pidot ja päivämäärät sädetty. Älä juokse karkuun vaan elä ja unelmoi vielä paremmasta.

• cocas sheik
        liina kirjoitti:

joskus puhuit. Noutajaa ei pääse karkuun ,kun jo idullasi ollessa on turvetuomaan pidot ja päivämäärät sädetty. Älä juokse karkuun vaan elä ja unelmoi vielä paremmasta.

heilahtaa,niin juoksut on juostu.Täytyy yrittää elellä hitaasti nautiskellen ja odottaa mitähän
        "kivaa"minulle on tuolla puolen varattuna.

• liina
        cocas sheik kirjoitti:

heilahtaa,niin juoksut on juostu.Täytyy yrittää elellä hitaasti nautiskellen ja odottaa mitähän
        "kivaa"minulle on tuolla puolen varattuna.

on juostu. Mutta sinua saattaa odottaa viikatemies tai jotakin vielä auvoisempaa. Muslimimarttyyreille luvataan neitsyitä. Tokkopa lie totta ,mutta miesten unelmia ...

• cocas sheik
        liina kirjoitti:

on juostu. Mutta sinua saattaa odottaa viikatemies tai jotakin vielä auvoisempaa. Muslimimarttyyreille luvataan neitsyitä. Tokkopa lie totta ,mutta miesten unelmia ...

sentään,pitäiskö kääntyä,vai?Jos kerran neitsyitä?

• liina
        cocas sheik kirjoitti:

sentään,pitäiskö kääntyä,vai?Jos kerran neitsyitä?

voit tehdä valintasi ,vaikka indikaatio on melko väljä.Saattaisit väsyä neitsyihin tai paremminkin nakerosi??

• Pirre*
        cocis kirjoitti:

voi minnuu ,voi sinnuu Pirre! ;D

lisää sen, vaikka yhden päivän, niin että saisit sen lom.pal.rahan :) - tarkoitin.

• cocas sheik
        Pirre* kirjoitti:

lisää sen, vaikka yhden päivän, niin että saisit sen lom.pal.rahan :) - tarkoitin.

meinaan se viikatemies.Kolme kertaa väläytti "lampulla" ja kolisteli vielä päälle.Ja sitten huudatti pilliäkin vielä ja vei sähköt mennessään ,kun en lähtenyt sovinnolla mukaan.Tuli äkkilähtö netistä.

• Pirre*
        cocas sheik kirjoitti:

meinaan se viikatemies.Kolme kertaa väläytti "lampulla" ja kolisteli vielä päälle.Ja sitten huudatti pilliäkin vielä ja vei sähköt mennessään ,kun en lähtenyt sovinnolla mukaan.Tuli äkkilähtö netistä.

ja missä päin semmonen myräkkä olj?

• cocas sheik
        Pirre* kirjoitti:

ja missä päin semmonen myräkkä olj?

paukutteli,salamoi rakeita ja vettä sateli.Kapea kaista.Sähköt pois pari kertaa.Pari tulipaloa jne.Sanotaan vaan ,että lännessä.Hiukan hirvitti,vaikka joku tykkääkin siitä.Vähä vaikutti viikatteen välkynnältä.;-)))

• Pirre*
        cocas sheik kirjoitti:

paukutteli,salamoi rakeita ja vettä sateli.Kapea kaista.Sähköt pois pari kertaa.Pari tulipaloa jne.Sanotaan vaan ,että lännessä.Hiukan hirvitti,vaikka joku tykkääkin siitä.Vähä vaikutti viikatteen välkynnältä.;-)))

mahtavia näytöksiä, pieneksi niiden rinnalla joskus ihtesä tuntee - niskat kyyryssä sitä odottaa viimeistä "heilahdusta", en kyllä pelkää ukkosia - pikemminkin kunnioitan.

• liina

valmis mukaan lähtemään,koska kuolema kuuluu ihmisen ja elollisen elämään muutenkin. Ei kukaan tänne jää ikikukaksi.

• Pirre*

eikö 30 lisävuottakaan olisi jotain?

• liina
        Pirre* kirjoitti:

eikö 30 lisävuottakaan olisi jotain?

nyt elämä on hyvää ,mutta kohta laatu huononee ,kun ei muista mittää ja eikä näe ja kuuleekin vain harhoja. Näin asianlaita 80:llä naapurissa. Revi siitä..

• Pirre*
        liina kirjoitti:

nyt elämä on hyvää ,mutta kohta laatu huononee ,kun ei muista mittää ja eikä näe ja kuuleekin vain harhoja. Näin asianlaita 80:llä naapurissa. Revi siitä..

silloin olekin parasta, ei huolen häivää - itsellä :)

• liina
        Pirre* kirjoitti:

silloin olekin parasta, ei huolen häivää - itsellä :)

olevan huolen häivä ,kun öisin koputtelee ja etsii Kaleviaan jo noutajan viemää viime vuosisadalla. Kun saa kiikutettua punkkaa ,niin eikös kohta postiluukku rapise ja kuuluu kuiskaus yössä"onko Kalevi siellä". Muuten ihana vanhus .

• Pirre*
        liina kirjoitti:

olevan huolen häivä ,kun öisin koputtelee ja etsii Kaleviaan jo noutajan viemää viime vuosisadalla. Kun saa kiikutettua punkkaa ,niin eikös kohta postiluukku rapise ja kuuluu kuiskaus yössä"onko Kalevi siellä". Muuten ihana vanhus .

sille vanhukselle ahdistavaa, kun "tietää", että se rakas läheinen, vaikka lapsi, on olemassa, mutta sitä ei sitten kuitenkaan löydy - kamalaa varmasti.

Tarkoitinkin heitä jotka eivät tajua enää mistään mitään, muuta kun nukkuvat vaan - vai elävätkökään he enää sellaisina kuinka kauan?

• mikael-poju

...tuopa onkin mielenkiintonen juttu...jaa'a.jos neuvotteluvaraa ois,hmm..meniskö läpi,jot mie oon saikulla viel jonkusen päivän,,hmm...velkoihe ei kantsi vedota,,niistähän kerralla erroon pääsis..)))tuohon naisasijaan vois vedota,eijoo läheskää tarpeeksee saant viel,josko jatkoaikaa siihe..)))nii ja miul eijoo viel tulityökorttii hankittun,,sitähä siel vissii tarviis...)))josko sen suorittas enne tulisee pätsii mennoo..))

• haluaisin tavata

Pirren ennen kuolemata.

• Pirre*

kysy vaikka ukolta.

• ukkossi on
        Pirre* kirjoitti:

kysy vaikka ukolta.

sammoo mieltä.

• Pirre*
        ukkossi on kirjoitti:

sammoo mieltä.

mie olen ymmärtänyt hänet väärin. :)

• celine3

Paljon jää kesken, sekä täytyyhän minun saada nähdä lapsenlapseni, ennenkuin lähden niin pitkälle matkalle. Sitä paitsi, sinä et etene kronologisessa järjestyksessä, minun vanhempianikaan et ole vielä vienyt "matkallesi."
      Lisäksi, elämä on ihanaa ja minulla on paljon näkemättä ja kokematta. Mene kaupunkimme terveyskeskuksen vuodeosastolle! Siellä on monia, jotka toivottavat sinut tervetulleeksi, ovat jopa odottaneet sinua vuosikaudet, liikuntakyvyttöminä, vuoteeseen sidottuina.
      Minä olen terve, keski-ikäinen ja en edes pidä sinusta, vaikka yleensä miehistä pidänkin;- en vaan sinusta Viikatemies.
      Hupsista, miten itserakas oletkaan - alat huitoa viikatteellasi, minuun vaan et osu aivan vielä.
      Tule muutaman kymmenen vuoden kuluttua takaisin, silloin saatan hyväksyä "kosintasi!"

• sitä tullut useaan kertaa tarjottua ilman omaa tahtoa itseään matkaseuraksi, mutta taitaa viikatemies ajatella, että tuolla ukolla on vielä jotain käyttöä maanpäällä.

Enpä nyt keksi mitään ihmeempiä verukkeita, mutta perhe, ystävät ja tekemättömät työt voisi toimia verukkeena tai perusteluna, mutta niittäköön viikatemies tahtonsa mukaan ja eipä siihen selittelyt taida paljon auttaa, vaikka joskus tulee mieleen, miksi sekin piti ottaa mukaan.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

sitä tullut useaan kertaa tarjottua ilman omaa tahtoa itseään matkaseuraksi, mutta taitaa viikatemies ajatella, että tuolla ukolla on vielä jotain käyttöä maanpäällä.

Enpä nyt keksi mitään ihmeempiä verukkeita, mutta perhe, ystävät ja tekemättömät työt voisi toimia verukkeena tai perusteluna, mutta niittäköön viikatemies tahtonsa mukaan ja eipä siihen selittelyt taida paljon auttaa, vaikka joskus tulee mieleen, miksi sekin piti ottaa mukaan.

on kai huomannut ettet ole tarkoittanut ihan oikeasti päästä mukaan, ja hyvä niin - ja kai sitä itsekukin on joskus ehkä kevyinkin perustein todennut "kuolis edes", mutta onneksi -viikatemies ei ole ottanut minua todesta :)

• Pirre* kirjoitti:

on kai huomannut ettet ole tarkoittanut ihan oikeasti päästä mukaan, ja hyvä niin - ja kai sitä itsekukin on joskus ehkä kevyinkin perustein todennut "kuolis edes", mutta onneksi -viikatemies ei ole ottanut minua todesta :)

vaara tilanteita ja on ollut sekunneista kiinne henkiriepu, mutta eipä niistä sen enempää tällä kertaa kehtaa kertoa.

• Pirre*

voisi mennä vaikka läpikin.

Sinä siis et yrittäisi lahjoa hra Viikatemiestä?

• celine3
        Pirre* kirjoitti:

voisi mennä vaikka läpikin.

Sinä siis et yrittäisi lahjoa hra Viikatemiestä?

Panisin äijälle kovan kovaa vastaan:))))
        Muuten, jotkut ovat nuorenakin jo mielestään valmiitä lähtemään sille matkalle, mistä ei sitten olekaan paluuta. Kuitenkin monet tulevat katumapäälle ja jopa hälyyttävät apua vielä viimeisillä voimillaan.
        Ei kuoleman kanssa ole leikkimistä, mutta viritit vakavasta aiheesta keskustelun epätavallisella, mukavalla tavalla.
        Kaikkihan me sille matkalle kerran lähdemme, mutta syy, miksi ei aivan vielä, on monilla luullakseni itsesäilytysvietti, vaikka elämäntilanne olisi vaikeakin.
        Hyvä aloitus, Pirre! Kuolemasta ei usein edes tahdota puhua koska se on siellä jossakin hamassa tulevaisuudessa. Minun mielestäni taas asiasta voitaisiin puhua, vaikka ei mitään iankaikkisuuden näkökulmaa tuotaisikaan esiin.

• Pirre*
        Mettäläinen kirjoitti:

vaara tilanteita ja on ollut sekunneista kiinne henkiriepu, mutta eipä niistä sen enempää tällä kertaa kehtaa kertoa.

esim. autolla olin ajaa rekkaa ohittaessani toisen rekan alle - silloin oli tosi täpärällä ettäkö viikatemies onnistui.:/

Tämä tapahtui melkein heti sen jälkeen kun olin saanut ajokortin, mutta kai aikani ei ollut silloin vielä ns. täysi - ainakin yksi lapseni- ja kuusi lapsenlasta olisi jäänyt näkemättä.:)

Muutamia muitakin niitto tilaisuuksia "hänelle" olisi ollut.

• Pirre*
        celine3 kirjoitti:

Panisin äijälle kovan kovaa vastaan:))))
        Muuten, jotkut ovat nuorenakin jo mielestään valmiitä lähtemään sille matkalle, mistä ei sitten olekaan paluuta. Kuitenkin monet tulevat katumapäälle ja jopa hälyyttävät apua vielä viimeisillä voimillaan.
        Ei kuoleman kanssa ole leikkimistä, mutta viritit vakavasta aiheesta keskustelun epätavallisella, mukavalla tavalla.
        Kaikkihan me sille matkalle kerran lähdemme, mutta syy, miksi ei aivan vielä, on monilla luullakseni itsesäilytysvietti, vaikka elämäntilanne olisi vaikeakin.
        Hyvä aloitus, Pirre! Kuolemasta ei usein edes tahdota puhua koska se on siellä jossakin hamassa tulevaisuudessa. Minun mielestäni taas asiasta voitaisiin puhua, vaikka ei mitään iankaikkisuuden näkökulmaa tuotaisikaan esiin.

Nykyihminen sairastaa kaikkivoipaisuuden harhaa -
        kuolemat tapahtuvat jossain vain...siltä on helppo ummistaa silmät - poissa silmistä, poissa mielestä.

Itsellenikin kuolema kongretisoitui vasta isäni kuoltua - vasta silloin ymmärsin kuinka helposti ja nopeasti ihminen voi kuolla, vaikka kuinka olisi käytettävissä viimeisimmät lääketieteen apukeinotkin.

Mutta terve elämänhalu on varmasti ihmisen voimakkain vietti, ja siitä syystä kai ihmiskunta täällä muapiällä on niinkin kauan tallanut.

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Nykyihminen sairastaa kaikkivoipaisuuden harhaa -
        kuolemat tapahtuvat jossain vain...siltä on helppo ummistaa silmät - poissa silmistä, poissa mielestä.

Itsellenikin kuolema kongretisoitui vasta isäni kuoltua - vasta silloin ymmärsin kuinka helposti ja nopeasti ihminen voi kuolla, vaikka kuinka olisi käytettävissä viimeisimmät lääketieteen apukeinotkin.

Mutta terve elämänhalu on varmasti ihmisen voimakkain vietti, ja siitä syystä kai ihmiskunta täällä muapiällä on niinkin kauan tallanut.

vastaus tähän "Panisin äijälle kovan kovaa vastaan:))))" - ihan irrallaan muusta tekstistäni.:)

• Takila M

Vanhaa tuttua on helppo moikata -- neljäästi on jo lähtöä siirretty ja viimenen sopimus on että mut ampuu mustasukkanen teknikan opiskelija, lienne se poikanen olettanut että olen sen morsianta :::::, ampuu minut kun täytän 93 vuotta.

Se Merivoimissa omattu Sinisen pitsikantisen kirjan charmantti tapa ja opit on juurtunut minuun.

Siis ei mitään verukkeita Pietarille kun tiedustelem että onks nyt mun 93 syntymäpäivä??

• Pirre*

tarkasti elinikäsi tiijjät, ennustajallako kävit - vai neuvottelun tulosko? :)

• Takila M
        Pirre* kirjoitti:

tarkasti elinikäsi tiijjät, ennustajallako kävit - vai neuvottelun tulosko? :)

Kun on kanta-asiakas niin saa tiettyjä etuja joita ei ole satunnaisilla poikkeajilla.
        Kun on kanta-asiakas pääsee neuvottelemaan ja esittämään omia toiveitaan

Ja sen tiedän että pilvenreunalle mua ei huolita koska olen hevosmiehiä avitellut tavallani. Taasen hiilivarastolla tiedetään että olen heidän kirjoihinsa merkitty joten siellä ei pidetä kiirettä ja saan rauhassa aloittaa 93v päivän vietän.

• koko viikatemiehen touhut!
      Ensinnäkin sanoisin että sen työkalu joutaa museoon.
      Kehoittaisin menemään vaikka maatalousnäyttelyyn tutkimaan nykyaikaisia leikkuupuimureita ja hankkimaan kunnon työkalun, jolla voi erotella "jyvät akanoista", punnita ja kevyeksi havaita.
      Tarjoutuisin kuskaamaan hänet Seinäjoelle, missä elokuun alkupäivinä on maatalousnäyttelyt. :D

• Pirre*

"hänellä" miten kehittynyt huumorintaju :)

Jo se meistä olisi kinni, ne maatalousnäyttelyt olisivat varmasti pullollaan esillä olevia viikatteita :))

ps. muuten - maatalousnäyttelyt ovat mukavia käydä..

• Pirre* kirjoitti:

"hänellä" miten kehittynyt huumorintaju :)

Jo se meistä olisi kinni, ne maatalousnäyttelyt olisivat varmasti pullollaan esillä olevia viikatteita :))

ps. muuten - maatalousnäyttelyt ovat mukavia käydä..

lie säästänyt henkeni muutamista katastrofeista...Läheltä on liipannut viikatteen terä.
        Estonia - sitten tsunami - ja joitakin muita täpäriä tilanteita. Mutta kuolemankin on oltava ajan hermolla, siksi tuli nuo leikkuupuimurit ja maatalousnäyttelyt mieleen ;)

• Pirre*
        MdK-MdK kirjoitti:

lie säästänyt henkeni muutamista katastrofeista...Läheltä on liipannut viikatteen terä.
        Estonia - sitten tsunami - ja joitakin muita täpäriä tilanteita. Mutta kuolemankin on oltava ajan hermolla, siksi tuli nuo leikkuupuimurit ja maatalousnäyttelyt mieleen ;)

saanko udella, että olitko ihan laivalla mukna, vai vähällä lähteä mukaan tuolle epäonniselle matkalle - elä vastaa jos kyselen liikoja, mutku tää savolaisuus ikkäänkuin velevottaa..:)

• mies_vm56

etten millään vielä malttaisi kun juuri vaimonkin kanssa on sovittu uudesta alusta, minun täytyy saada osoittaa hänelle rakkauteni.
      Pojan opinnot on vielä kesken, minun täytyy nähdä hänen valmistumisensa ammattiin.
      Lapsenlapsikin on nähtävä mutta se ei ole vielä edes suunnitteilla.
      Minulla on vasta kaksivuotias minusta riippuvainen ihana koira, mihin se reppana sitten joutuisi.
      Sopisiko mitenkään, että antaisit vielä ainakin 25 vuotta aikaa. Voisin kiitokseksi antaa sinulle tuon hienon Peugeotini, siinä on suuri tavaratila, jonne viikatteesikin mahtuu hyvin.
      Kiitos! Olet jalomielinen!

• Pirre*

tuli lisäaikaa, eihän tuollaista "minun täytyy saada osoittaa hänelle rakkauteni.", kertakaikkiaan voiii ohittaa viikatemieskään :)!

Paljon Onnea uudelle alulle - ole tooooooooosi hieno mies!

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

tuli lisäaikaa, eihän tuollaista "minun täytyy saada osoittaa hänelle rakkauteni.", kertakaikkiaan voiii ohittaa viikatemieskään :)!

"olet...jne.."

*sormen tökelöt taas*

• mies_vm56
        Pirre* kirjoitti:

ja piiiiiitkää ikää;)

Onhan se vähän ilkeä mies se viikatemies mutta onneksi hänelläkin on sentään joskus jonkinlaiset tunteet.

• oletkin?
        Pirre* kirjoitti:

Kun näköjään annat lisäaikaakin tosta noin vaan...?

• Pirre* kirjoitti:

lupaus uudesta alusta, vaan Peugeotti lahjuksena vois auttaa.

ps.Kyllä kai viikatemieskin tietää, että jos ranskalaisen auton kanssa on sinut, niin naiset yleensä ja vaimo(t) vallankin ovat helppohoitoisia yhteistyökumppaneita sellaiselle kaverille?

• mies_vm56
        emw34 kirjoitti:

lupaus uudesta alusta, vaan Peugeotti lahjuksena vois auttaa.

ps.Kyllä kai viikatemieskin tietää, että jos ranskalaisen auton kanssa on sinut, niin naiset yleensä ja vaimo(t) vallankin ovat helppohoitoisia yhteistyökumppaneita sellaiselle kaverille?

viimeaikoina ranskattaria juuri kokeilla, on niin suloista kyytiä, että paluuta ei ole;)

• Pirre*
        oletkin? kirjoitti:

Kun näköjään annat lisäaikaakin tosta noin vaan...?

onneksi - ymärsitköhän väärin leikinlaskuni? Hyvää Huomenta.:)

• mies_vm56 kirjoitti:

viimeaikoina ranskattaria juuri kokeilla, on niin suloista kyytiä, että paluuta ei ole;)

Tälläkin hetkellä meillä liikenteessä kolme ranskatarta.

Oon muutaman mersun kaksi bemaria ja yhden volvon omistanut, mutta pösöjä on n.50kpl.ja citikoita 10kpl.
        Ei muten yhtään renuu.

Joo aika monta on mahtunut niitä matkan varrelle, mutta olen kuin evakelista ja jakanut niitä tähän ympäristöön, jopa paatuneille 'antiranskalaismielisille'.

Jopa olen lapsenikin kasvattanut niin hyvin, että hekin parin väärä uskoisen (vw/nissan prim)jälkeen jo toisella citkulla ajelee.

• mies_vm56
        emw34 kirjoitti:

Tälläkin hetkellä meillä liikenteessä kolme ranskatarta.

Oon muutaman mersun kaksi bemaria ja yhden volvon omistanut, mutta pösöjä on n.50kpl.ja citikoita 10kpl.
        Ei muten yhtään renuu.

Joo aika monta on mahtunut niitä matkan varrelle, mutta olen kuin evakelista ja jakanut niitä tähän ympäristöön, jopa paatuneille 'antiranskalaismielisille'.

Jopa olen lapsenikin kasvattanut niin hyvin, että hekin parin väärä uskoisen (vw/nissan prim)jälkeen jo toisella citkulla ajelee.

se olikin, käsitin ensin väärin.
        Minä vasta 5 vuotta sitten hankin ensimmäisen ranskattaren eli pösön (14. autoni) ja melko pian oli selviö, että seuraavakin on ranskatar.

• mies_vm56 kirjoitti:

se olikin, käsitin ensin väärin.
        Minä vasta 5 vuotta sitten hankin ensimmäisen ranskattaren eli pösön (14. autoni) ja melko pian oli selviö, että seuraavakin on ranskatar.

'oikea klassikkokin' 504 coupe. ostin jo-89-v. mutta en ole vielä 'ehtinyt' sitä restauroimaan.
        Ajokuntoinen, alle 'satku'ajettu.

• maaton, taloton

Ollut jo toistakymmntä vuotta. Säästetään jälkeläiset sotkulta. Että asianajalla pitäs piipahtaa ja ehken jotain papereita penkoa, jos suinkin kävis vielä päinsä.

• Pirre*

uskomattomalta, tuohan on jo liiiiiiiian jalomielistä - ja sanoisinko epäsopivan sopuisaa - tuossa tilanteessahan kuuluisi laittaa karvakin kahtia :)

Voip tulla jatkoaikkoo.

• keksii

niin älyttömiä aiheita, että haluaisin seurata niiden jatkumoa! Ja lukea älyttömiä vastauksia aiheisiin! Hih!

• Pirre*

hihhiä ja mukavaa että viihdyt - älykköjen kanssa on helppoa keskustella :)

Hyvää Huomenta vaan.

• menneestä.

Kun et silloin huolinut, kun olin valmis luopumaan, niin enää en mukaas lähde.
      Ja toisekseen, mitäs melkein tervettä miestä sinne vaivoikses ottaisit.
      Viimeinen jarma keino
      'viikatemiehelle',siinä kuin muillekin miehille tehoaa meidän epäitsekäs kohteliaisuus.
      Siispä lausuisin kaksi sanaa:"Naiset ensin"

• joku vuosi sitten vieressä mukaansa hakemassa. Sanoin, että joudanhan minä, mutta vieläkö tuo lapsi isää tarvitsisi. Sitten siirsi tapaamisen tuonnemmaksi.
        Nyt ei lapsi isää tarvitse enää. Lukittujen ovien takana hyvin vähän muutakaan paitsi päivittäiset lääkkeensä.
        Lähden mielelläni mukaan. Kesken ne ovat muillakin projektit jääneet, tärkämmätkin (?) kuin minulla.
        Helpotus se lienee muillekin.

• Pirre*

..:)))

Jospa näin tasa-arvon aikakaan (viimeinkin) toteutuisi kuollut kirjain eläväksi "sanaksi".:)

• Pirre*
        sitroen kirjoitti:

joku vuosi sitten vieressä mukaansa hakemassa. Sanoin, että joudanhan minä, mutta vieläkö tuo lapsi isää tarvitsisi. Sitten siirsi tapaamisen tuonnemmaksi.
        Nyt ei lapsi isää tarvitse enää. Lukittujen ovien takana hyvin vähän muutakaan paitsi päivittäiset lääkkeensä.
        Lähden mielelläni mukaan. Kesken ne ovat muillakin projektit jääneet, tärkämmätkin (?) kuin minulla.

Ymmärsinkö oikein, onko lapsesi sairastunut vakavasti?

Elämä on kohtuuttoman kovan tuntuista silloin kun oma lapsi sairastuu pahoin -, mutta älä silti vaivu toivottomuuteen ja katkeroidu; uusia lääkkeitä kehitellään kaikkiin sairauksiin ja tällähetkellä hoitotulokset ovat jo parantuneet.

Sitten muista - lapsesi varmasti tarvitsee sinua yhä, vaikkei sitä pystyisi selvästi ilmaisemaankaan.

Olen tutustunut moniin psykiatrisiin kuntoutujiin tyttäreni työn kautta, ja nämä nuoret ovat ihania tavallisia nuoria ihmisiä - he tarvitsevat kipeästi kuuntelijaa.

Eikä lapsemme - eikä omammekaan ihmisarvo saa muodostua lapsiemme menestyksen ja viisauden ja tulosten kautta - he ovat arvokkaita ihan itsenään.

• sitroen kirjoitti:

joku vuosi sitten vieressä mukaansa hakemassa. Sanoin, että joudanhan minä, mutta vieläkö tuo lapsi isää tarvitsisi. Sitten siirsi tapaamisen tuonnemmaksi.

Kirjoitin jo yhden vastineen, mutta jouduin lähtemän koneelta pois ja se läksi varkain ja virheitä täynnä.

Tässä on taas hakusassa löytää jotain sellaista sanottavaa, joka olisi jossain suhteessa sinulle, joka joudut sen raskaiman surun kantamaan, oman lapsen vakavan sairauden.

Turhautuneisuus jopa vihakin ovat niitä 'sallittuja' tunteita, joita varmasti pintaan nousee.

"Maalla on helppo olla viisas,kun merellä on hätä".
        Sen kyllä voin kokemuksesta sanoa, että toivottomasta tilanteesta on myös ulospääsy ja nuoren ihmisen voimavarat ovat 'rajattomat', kun vain pääsee toipumisen alkuun.

Vaikka kuinka raskasta on, niin kannattaa kuitenkin odottaa, että 'jos, ei vaan,'kun' toipuminen alkaa, on läheisiä, joille ei tarvitse selitellä oloaan, vaan veri- ja tunnesiteet antavat vastaukset niihin. Siten suo mahdollisuuden käyttää kaikki energia ja virikkeet paranemiseen.

ps.Jos on tarvetta jutella toisen aikuisen kanssa 'kahdenkesken', niin sp.on sitä varten, että sinne voi kirjoittaa. Vaikken sen kummemmin asioista ole perillä, niin hengessä koetan mukana olla ja jutella voi mielenvirkeydeksi vaikka muista aisioista/ kokemuksista, mitä mieleen juolahtaa.

Jokatapauksessa toivotan: jaksamista sekä "oikeudenmukaisempaa" tulevaisuutta.

• Likka

Miten täältä malttaa lähteä, kun on kuusi lastenlasta ja yksi uusi tulossa. Heidän kasvuaan on ihana seurata ja haluaisin nähdä heidän puolisonsa ja lapsensa ja mitä heistä tulee. Isänikin sanoi aina, ettei hän juuri jälkikasvun takia malttaisi lähteä. Hän kuoli 82-vuotiaana, äiti on 85-vuotias ja hänellä on 11 lapsenlapsenlasta.

• muuta kuin että,mä olen sitten kova nalkuttamaan eli onkos meillä pitkäkin matka? Ei takuulla huoli mua mukaansa..;)

• Pirre*

Voi tokkiisa, nalkuttajia tarvitaan siellä miesten puoleisessa helvetissä...:))

• Pirre* kirjoitti:

Voi tokkiisa, nalkuttajia tarvitaan siellä miesten puoleisessa helvetissä...:))

Mä kun luulin keksineeni hyvänkin,mut ei näköjää mene läpi...:DD
        Täytyypä miettiä uusi juttu....

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

Mä kun luulin keksineeni hyvänkin,mut ei näköjää mene läpi...:DD
        Täytyypä miettiä uusi juttu....

tekelehttii viikatemiehen virkkaan, joten ei tarvvii - ainakkaa näin julukisesti :))

• Pirre* kirjoitti:

tekelehttii viikatemiehen virkkaan, joten ei tarvvii - ainakkaa näin julukisesti :))

ois sun selitys viikatemiehelle...Viet sen työpaikan,jos se uhkaa viedä sut mukanaan...;)

• tavatonta
        Pirre* kirjoitti:

Arvatkaapa kuinka nonta viestiä tämä Pirre* on kirjoittanut itse avaamaansa ketjuunsa,eri nikeill nikeillä. On jo tosi typerää.

• liekkö
        tavatonta kirjoitti:

Arvatkaapa kuinka nonta viestiä tämä Pirre* on kirjoittanut itse avaamaansa ketjuunsa,eri nikeill nikeillä. On jo tosi typerää.

sitten kysymyksessä vakavista identtiteetti häiriöistä. Ei enää tunnista itseensä. Minä tunnen, Ajomieshän se siinä säveltää taas uusilla nikeillään.

• cocas sheik
        tavatonta kirjoitti:

parane ruveta arvoomaan,mehtään männöö kuitennii,josko hää ite tietee?

• jermu.
        liekkö kirjoitti:

sitten kysymyksessä vakavista identtiteetti häiriöistä. Ei enää tunnista itseensä. Minä tunnen, Ajomieshän se siinä säveltää taas uusilla nikeillään.

Älkää sekoittako ympyröitäni.

• koneesi on linjalla
        cocas sheik kirjoitti:

parane ruveta arvoomaan,mehtään männöö kuitennii,josko hää ite tietee?

Kyllä tuosta logista näkyy mistä IP:stä viestit tulee. Helppo homma.

• FINALIZA
        koneesi on linjalla kirjoitti:

Kyllä tuosta logista näkyy mistä IP:stä viestit tulee. Helppo homma.

ESTA HISTORIA !

• Pirre*
        tavatonta kirjoitti:

jatkuva natina käynnissä, onku rahevihas aennai..:)

• Pirre*
        liekkö kirjoitti:

pistä vuan se ristallipallo pöyvvän alle, on männy vanahaks..:)

• tavatonta kirjoitti:

varmasti kirjoittaa vain yhdellä nimmarilla...Ja senkin täytyy tähän sanoa,että on tosi mukavia nää Pirre pirteän avaukset...:)

• Pirre*
        mii-su kirjoitti:

varmasti kirjoittaa vain yhdellä nimmarilla...Ja senkin täytyy tähän sanoa,että on tosi mukavia nää Pirre pirteän avaukset...:)

tulee lunta tuppaan, vuotahan _ pitäskö arvata millä sanoilla se alkaa :)) ?

• jooo-o
        tavatonta kirjoitti:

varmaan aika Nonta, mutta ihan omalla nikillään. Etkös saanut tänään, vai mikä noin happameks veti?

• ei sävellä enää
        liekkö kirjoitti:

kauaa ajomiehenä. Totta viserrät!

• Liipata

viikatteen ensin ja jos antas ois mulla viikate;)

• Pirre*

ensin sipasta..oiskkoon tuo nuin narrattavissa :)?
        Vai puuttuuko sulta vain viljan leikkuuvehe?

• minäkin sitten
        Pirre* kirjoitti:

ensin sipasta..oiskkoon tuo nuin narrattavissa :)?
        Vai puuttuuko sulta vain viljan leikkuuvehe?

Työnnä nyt Pönttö jääpala hanuriisi, Ota lääkkeesi ja rauhoitu.

• Pirre*
        minäkin sitten kirjoitti:

jutut eiku parannoo :)

• se siellä
        minäkin sitten kirjoitti:

puutteessaan huuteloo? (eip o Pirre sitte tässä ip:ssä, jottas tiiät puutiaisen oksennuksen kirppu!)

• täälläkö muka
        Pirre* kirjoitti:

jutut eiku parannoo :)

jutut paranis? Pyh, tuu siekii tuonne meitin kans,siel o rauhallisempaa väkkee.
        t. tiiät varmaa g-uka? ;)

• verukkeita,

minun noutajani tulee olemaan 'se toinen'.
      ja Hänen matkaan lähden mielelläni.

• Pirre*

enemmän - oletko uskossa oleva?

• naisenröpi

Palattaisko asiaan sitte ko oon laihtunut?Kuulostaa olevan ne taivaan portit niin ahtaat ,ettei tämmönen satakiloinen kaunokainen taija mahtua sisään,enkä kuumuuvesta oikein välitä.
      Ja sitä laihtumistahan saa oottaa...

• ja uusien seikkailujen kokeminen on aina ollut minulle mieleistä. Tuskin keksisin mitään pitäviä syitä lähdön viivyttämiselle viikatemiehellekään.
      Erityisesti työkuvioissa olen pitänyt kunnia-asianani, ettei miesten ole tarvinnut minua odotella. Ehkä toteaisin viikatemiehellekin, että mitä sitä turhaan viivyttelemään jos kerran lähdössä ollaan. Tai ehkä pyytäisin hetken saadakseni kirjoittaa viimeisen viestin rakkailleni, ellen ehtisi heitä muuten hyvästellä. ;)

Toivottavasti ehditään tehdä vielä monenlaisia matkoja ja kokea uusia seikkailuja ennen viikatemiehen kohtaamista.;)
      Mihin sinun seuraava matkasi suuntautuu?

• Pirre*

toivottavasti ei tällä teemalla ainakaan...:))

Ruotsiin veljen tyttären häihin parin viikon päästä - nimittäin jos onnistun laihduttamaan iltapukuuni :))

Siitä Islannin tai Irlannin matkastahan minä olen haaveillut - jaa Tanskakin oisi listalla, mutta mihinkään en ole varannut - enkä saanut ajoiksi vielä...

• leino
        Pirre* kirjoitti:

toivottavasti ei tällä teemalla ainakaan...:))

Ruotsiin veljen tyttären häihin parin viikon päästä - nimittäin jos onnistun laihduttamaan iltapukuuni :))

Siitä Islannin tai Irlannin matkastahan minä olen haaveillut - jaa Tanskakin oisi listalla, mutta mihinkään en ole varannut - enkä saanut ajoiksi vielä...

härrä guuud

• Pirre*
        leino kirjoitti:

härrä guuud

niin se vuan on - pieni mikä pieni..

Vai mitteekä voivottelit? :)

• Anskuliini

kysysin viikatemieheltä, että olisko mitenkään mahdollista saada velipoikaa kiinni, hän lähti viikatemiehen matkaan perjantaina.

• Pirre*

miten sopimattomaksi tunnenkaan nyt tämän ketjuni aiheen :/

Ps.onneksi kaikkia toiveitamme ei sentään oteta todesta.

• Railakka

Huushollini on niin kamalan sekainen ja täynnä roinaa. Haluaisin edes hiukan hävittää sotkujani. Muuten ne jäisivät 6-vuotiaan perilliseni ongelmaksi. Olen nimittäin testamentannut hänelle koko oamisuuteni. Tietysti hän saa vain osan siitä, koska on myös lain määräämät perilliset.

Taitaa tulla aikamoiset siivoustalkoot, kun minusta aika jättää. Opin tämän kamalan siivottomuuden hyvältä ystävältäni, jota kovasti kunnioitin. Ajattelin, että jos hän kerran voi elää sotkun keskellä, niin miksi en minäkin. - Hän kuoli v. 1991. Sukulaiset olivat käärmeissään, kun joutuivat siivoamaan hänen lukaalinsa.

• Pirre*

mitä minulta jää sellaista jälkeeni, jota en haluaisi toisten näkevän kuolemani jälkeen - sekaiset kaapit, pesemätön wc, likaiset lauteet, putsaamattomat viemärikaivot, jne, jne..eihän täältä yksinkertaisesti uskalla lähteä ennenkuin ed.mainitut asiat on kondiksessa :), jos nyt näin viihteellisesti otetaan tämä aiheeni.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      37
      3361
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      97
      1684
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      136
      1585
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      1470
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      91
      1290
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      29
      1192
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      57
      1085
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      243
      1034
    9. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      990
    10. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      981
    Aihe