Hei! Minulla on 2kk vanha poika. Ilmavaivoja ollu pienestä pitäen. Poika vääntelehtii ja masu kipristelee,saa päivisin jatkuvasti hyssytellä. Onneksi yöt nukkuu suht hyvin. Mistä johtuu kun kakka on muuttunut aivan vesimäiseksi..Ettei vaan olisi äidinmaidon allergiaa?? Lääkärille olen varannut ajan. Onko vastaavia kokemuksia??
kovat ilmavaivat ja" vesi "kakka
3
4934
Vastaukset
- voivat
johtua maitoallergiasta, ainakin aikuisilla. Meidänkin poika pienestä pitäen kova piereen,hyvä merkki niin ei tule samanlaisia mahavaivoja kuin niillä, jotka ei osaa pierrä. Vetinen kakka voi sekin olla merkki allergiasta, mutta muistaakseni meilläkin vauvan kakka muuttui löysäksi, johtuen tuosta nestemäisestä ruokinnasta. Aluksihan vauva kakkaa raskausaikana varastoimia vihreitä kakkoja, jotka kiinteämpiä. Vähitellen muuttuu sinapinväriseksi ja ryynimäiseksi, veteläksi. Sitten taas kakka kiinteytyy, kun siirtyy soseruokaan. Sama tapahtuu sinullakin, jos juot ylenpalttisesti vettä, kakka löystyy ja suoli toimii paremmin.
Kipristelyä meillä ei ole ollut, mutta ilmavaivoja kyllä. Kokeile luonnonkumisia muotoiltuja pullotutteja, jotka vähentävät lapsen ilman nielemistä syödessä. Myös erityisiä koliikkipulloja voi käyttää kaikki. Ne vähentävät kans ilmavaivoja. Äläkä anna juoda pulloa aivan tyhjäksi, jos pulloruokit ja röyhtäytä kesken syönnin, jos hotkii kovasti. Muista röyhtäytys heti ruoan jälkeen ja ilmavaiva vatsakipuun meillä auttoi parhaiten, kun pojan pani omien polvien päälle vatsalleen ja silitteli selästä. Ellei se auta, kantamista pystyasennossa tai vatsa lattiaa kohti käsivarsilla voi kokeilla. Puklu tulee yleensä 5 sekuntia röyhtäisyn jälkeen, joten harso kannattaa olla valmiina. Röyhtäsyjä voi myös tulla useampia, joten kannattaa odottaa, tuleeko lisää.- parantaa
Meillä kans poika kova pieremään eikä ole ollut vaivoja. Vääntelyä oli ihan pienenä alle 1 kk iässä. Ei ole onneksi ollut koliikkia, mutta samaa mieltä, että on hyvä pierrä!
- äidinmaidolle
allerginen ole, mutta jollekin ainesosalle, jolle allergisoituu sinun kauttasi. Lehmänmaito on esimerkiksi usein ongelma. Et siis voi itse käyttää MITÄÄN maitotuotteita, jos näin on. Kannattaa kokeille dieettiä pari viikkoa. Katso tuolta Imetys-osiosta lisää "paukuttavista" ruuista. Löysä kakka sinänsä ei ole ollenkaan epänormaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446