Mietin tässä hölmönä että onko mun 1. raskausviikko tosiaan jo silloin ku viimeiset menkat on alkanu???
Eli jos ne alkoi 28.6. Niin sen mukaan olisin nyt 4.llä raskausviikolla....Voisko joku selventää, kiiiitos :)
Lasketaanko raskausviikot viimeisistä menkoista?
14
1054
Vastaukset
- SelvääOttava
..Mitä tarkoitetaan kun ihmiset kirjoittaa rv esim 9 2, mitä se jälkimmäinen plussaus meinaa...?
- Ensikertalainen
Näin ymmärsin neuvolan oman hoitajani puheesta. Ainakin kai siihen asti, kun ultran avulla saadaan tarkempi ikä määritettyä.
Olen minäkin ihmetellyt tuota kaksiosaista viikkolukua... - .....
Raskausviikkoja aletaan laskea viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, eli olet neljännellä viikolla ja 4 2= neljäs raskausviikko ja kaksi päivää.
- laskea
juu, viikkoja aletaan laskea menkkojen alkamispäivästä. hedelmöittyminenhän tapahtuu n. 2 vkoa menkoista, että sikiö on 2vkoa nuorempi! ja se 9 2 on 9 kokonaista viikkoa ja 2 päivää päälle..eli 5 päivän päästä tasan 10 viikkoa. toivottavasti oli selkee..
- SelvääOttava
..Onko mulla nyt siis tavallaan 2 2??
"ja se 9 2 on 9 kokonaista viikkoa ja 2 päivää päälle..eli 5 päivän päästä tasan 10 viikkoa. toivottavasti oli selkee.. "
Tossa kyllä sanotaan että 9 kokonaista viikkoa ja 2 PÄIVÄÄ päälle....En kai tajuu oikeen hehh...=) - Ensikertalainen
SelvääOttava kirjoitti:
"ja se 9 2 on 9 kokonaista viikkoa ja 2 päivää päälle..eli 5 päivän päästä tasan 10 viikkoa. toivottavasti oli selkee.. "
Tossa kyllä sanotaan että 9 kokonaista viikkoa ja 2 PÄIVÄÄ päälle....En kai tajuu oikeen hehh...=)Jos oikein ymmärsin, niin sulla nyt 4 4, eli 4. viikko ja 4. päivä (jos siis vikat menkat alkoi 28.6.)
- sulla
SelvääOttava kirjoitti:
Tossa kyllä sanotaan että 9 kokonaista viikkoa ja 2 PÄIVÄÄ päälle....En kai tajuu oikeen hehh...=)ois nyt 4 4..
- SelvääOttava
sulla kirjoitti:
ois nyt 4 4..
Millä perusteella noita päiviä tulee lisää..Ensi viikolla sit ilmeisesti 5 5 ja sit 6 6, tai miten osaan niitä sinne lisätä?
- HDlady
SelvääOttava kirjoitti:
Millä perusteella noita päiviä tulee lisää..Ensi viikolla sit ilmeisesti 5 5 ja sit 6 6, tai miten osaan niitä sinne lisätä?
Eli ajatellaan nyt vaikka että sulla on huomenna maanantaina 5 viikkoa täynnä, se on siis 5 0, tiistaina 5 1 jne, ens sunnuntaina siis olis 5 6. Ja seuraava maanantai on sitten 6 0. Selvensikö yhtään?
- SelvääOttava
HDlady kirjoitti:
Eli ajatellaan nyt vaikka että sulla on huomenna maanantaina 5 viikkoa täynnä, se on siis 5 0, tiistaina 5 1 jne, ens sunnuntaina siis olis 5 6. Ja seuraava maanantai on sitten 6 0. Selvensikö yhtään?
..Joo selvää teki, kiitos =) Mutta mietin että mistä ihmeestä ne päivät siihen sitten tulee?? Mikä idea siinä on?
- tulee
SelvääOttava kirjoitti:
..Joo selvää teki, kiitos =) Mutta mietin että mistä ihmeestä ne päivät siihen sitten tulee?? Mikä idea siinä on?
päivistä, jotka ovat täysien viikkojen päälle. Kun alkaa uusi viikko, niin sehän on vajaa, niin lasketaan päivinä siihen täyden viikon päälle.
- Bumblebee
tulee kirjoitti:
päivistä, jotka ovat täysien viikkojen päälle. Kun alkaa uusi viikko, niin sehän on vajaa, niin lasketaan päivinä siihen täyden viikon päälle.
Mielenkiinnosta vain kyselen, miten te pysytte noissa laskuissa mukana? Kun jos edelliset menkat on alkaneet keskellä viikkoa niin silloinhan yksi viikko on vajaa ja ei voi aina aloittaa uutta viikkoa maanantaista, vaan ehkä perjantai onkin 6 1 päivä jne..? Miten tuossa voi pysyä mukana ellei joka päivä tuijota kalenteria? :O
- .......
Bumblebee kirjoitti:
Mielenkiinnosta vain kyselen, miten te pysytte noissa laskuissa mukana? Kun jos edelliset menkat on alkaneet keskellä viikkoa niin silloinhan yksi viikko on vajaa ja ei voi aina aloittaa uutta viikkoa maanantaista, vaan ehkä perjantai onkin 6 1 päivä jne..? Miten tuossa voi pysyä mukana ellei joka päivä tuijota kalenteria? :O
Ei mitenkään! Tai ainakaan minä en pysynyt. Tiesin (yleensä) monesko raskauskuukausi on menossa, mutta en koskaan mikä viikko pv. Kyllä siellä neuvolassa kirjoitettiin kaikki näkyviin.
Idea on yksinkertainen. Jos kuukautisesi alkavat vaikka keskiviikkona niin, joka viikon keskiviikko on täysi viikko ja seuraava päivä (torstai) on se 1. - tarkistaa
....... kirjoitti:
Ei mitenkään! Tai ainakaan minä en pysynyt. Tiesin (yleensä) monesko raskauskuukausi on menossa, mutta en koskaan mikä viikko pv. Kyllä siellä neuvolassa kirjoitettiin kaikki näkyviin.
Idea on yksinkertainen. Jos kuukautisesi alkavat vaikka keskiviikkona niin, joka viikon keskiviikko on täysi viikko ja seuraava päivä (torstai) on se 1.tosiaan äitiyskortista. Ni ei tarvi alusta alkaa laskee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881617
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151511- 981410
- 1211343
- 731302
- 1161170
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2611037- 69991
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18955- 37937