Miten modeemin asetuksiin käsiksi??

Ei voi tajuta.

MOdeemini on zyxel prestige 660H-61 (jossa näköjään vikaa ja vaikeuksia lyötyy tän palstan perusteella).

Ongelma on se, että tässä pari viikkoa sitten ukkosen jäljiltä netti rupes katkomaan vähän väliä. Tiedän että luultavasti modeemin asetuksista joku on mennyt sekaisin. Aattelin että äkkiäkös ne tsekkaan läpi, mutta yllätyimpä melkoisesti kun selaimella en pääse modeemin asetuksiin käsiksi en sitten millään. Oon resetoinu modeemin ja sit koittanu, mutta ei. "sivua ei voi näyttää". Olen myös kokeillut sammuttaa kaikki palomuurit, virustorjunnat yms. Mutta ei.

Eli, miten pääsen modeemin asetuksiin käsiksi?! (Manuaali tutkittu MONEEN kertaan läpi jne, ei apua)

ps. tän kirjoittamiseen meni 3min, netti katkes kahdesti tätä kirjoittaessa :((

17

6626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääset

      Mene verkkoyhteyksiin ja klikkaa nykyisen yhetyden Ominaisuudet auki, avaa edelleen tcp/ip ominaisuudet, laita täppi siihen toiseen kohtaan (alempana)jossa sanotaan Käytä ip-osoitetta..
      Sitten laitat ylimpää ruutuun tuon Prestigen osoitteen:
      192.168.1.2

      seuraavaan ruutuun aliverkon peite:
      255.255.255.0
      ja alimpaan vielä
      tuo sama
      192.168.1.2 (tässä kohtaa iski epävarmuus, pitäiskö tuo poiketa yhdellä numerolla?)
      No, kokeile.
      Tuoltahan noita katselin, lataa pdf:ät tai tässäkin tuo on mainittu:
      ftp://ftp.zyxel.dk/P660H-61/document/P660H-61_v3-40(QT)_QuickStartGuide.pdf

      • Korjaus

        Se on 192.168.1.1 =)


    • mä ja mä

      jos motukkasi on säädetty siltaavaan tilaan eli saat julkisen ip osoitteen operaattoriltasi, ei purkkiin pääsekkään, eli jos osoitteesi on vaikka tyyliin 212.94.83.155.

      tämän saat katsottua vaikka winkkarin komentokehoitteesta komennolla ipconfig/all.

      Jos osoitteesi on tosiaan jotain muuta kuin 192.168.1.XX, 172.168.1.XX tai 10.0.0.XX on purkkisi melkoisella varmuudella siltaavana.

      Joten mene verkkokorttisi asetuksiin, sieltä TCP/IP ---> ominaisuudet, kirjoittelet IP osoitteeksi vaikka 192.168.1.2 ja aliverkoksi 255.255.255.0 --->ok---> käytä

      sitten selaimellasi IE tai Firefox menet osoiteriville ja otat yhteyttä osoitteeseen 192.168.1.1 (muistaakseni zyxel prestigen oletusosoite on tuo, katso manuualista).

      Eli sun pitää säätää verkkokorttisi samaan ip-osoite avaruuteen kuin mikä on modeemisi oletus ip.

      Ennen toimenpiteeseen ryhtymistä kannattaa käydä tsekkaamassa palveluntarjoajalta oikeat asetukset, eli lähinnä Wan puolen VPI ja VCI arvot jos ovat kolahtaneet vaikka purkkia resetoidessasim, niin saattaa aiheuttaa pätkimistä. Jos ei tunnu auttavan niin hae zyxelin sivuilta purkkiisi sopiva uusin firmware..etc.. monta kertaa ukon ilman jälkeen jos modeemi alkaa sekoilemaan, eikä tunnu paranevan uudelleen käynnistyksestä (virrat pois --> virrat takas) niin modeemi on saanut jonkun vian joka ei korjaannu kuin uudella modeemilla

      • ei voi tajuta

        Ei ole julkista ip:tä. Ja tiedän että modeemi on joko rikki tai sitten juuri mainitsemasi vpi ja/tai vci on pielessä. Pitää kotia päästyä testailla, nyt kun selvisi tuokin miten pääsen asetuksiin (tyhmä minä!!!)

        Tosin tuntuu oudolta, että modeemin olisi mennyt rikki ukkosesta mut silti toimii. Sillon tällöin pätkäsee, joskus kolmesti minuutissa, joskus toimii puolisen tuntia ilman mitään. Ja katkeamisen jälkeen on heti samantien yhdistetävissä uudelleen. Hmm. Saa nyt nähä. Kiitos neuvoista!


      • Ruussi
        ei voi tajuta kirjoitti:

        Ei ole julkista ip:tä. Ja tiedän että modeemi on joko rikki tai sitten juuri mainitsemasi vpi ja/tai vci on pielessä. Pitää kotia päästyä testailla, nyt kun selvisi tuokin miten pääsen asetuksiin (tyhmä minä!!!)

        Tosin tuntuu oudolta, että modeemin olisi mennyt rikki ukkosesta mut silti toimii. Sillon tällöin pätkäsee, joskus kolmesti minuutissa, joskus toimii puolisen tuntia ilman mitään. Ja katkeamisen jälkeen on heti samantien yhdistetävissä uudelleen. Hmm. Saa nyt nähä. Kiitos neuvoista!

        modeemin muuntajan toimivuus.

        Jos kerran kone ei saa julkista ip:tä ja on sisäverkon ip (192.168.x.x), etkä pääse siltikään asetuksiin voi muuntaja olla sökönä.


      • Ei voi tajuta
        Ruussi kirjoitti:

        modeemin muuntajan toimivuus.

        Jos kerran kone ei saa julkista ip:tä ja on sisäverkon ip (192.168.x.x), etkä pääse siltikään asetuksiin voi muuntaja olla sökönä.

        Modeemi toimii täydellisesti, mutta vain pätkii yhteyttä välillä. Pääsin asetuksiin nyt kun vihdoin osasin tehdä sen oikein, asetukset ovat täysin kunnossa. Silti pätkii. Kuuluukohan sen VPI asetuksen oikeasti olla 0 (siis nolla). Netin mukana tullut lappunen niin väittää, kun taas kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet että ei kuulu olla nolla. Voi jeesus onko nää tahallaan tehty tämmöseks pelleilyks kaikkien asetuksien sun muiden kanssa..


      • mä ja mä
        Ei voi tajuta kirjoitti:

        Modeemi toimii täydellisesti, mutta vain pätkii yhteyttä välillä. Pääsin asetuksiin nyt kun vihdoin osasin tehdä sen oikein, asetukset ovat täysin kunnossa. Silti pätkii. Kuuluukohan sen VPI asetuksen oikeasti olla 0 (siis nolla). Netin mukana tullut lappunen niin väittää, kun taas kaikki joilta olen kysynyt ovat sanoneet että ei kuulu olla nolla. Voi jeesus onko nää tahallaan tehty tämmöseks pelleilyks kaikkien asetuksien sun muiden kanssa..

        kyllä VPI:n arvo useimmilla yhteyksillä on nimenomaan nolla ( 0 ), VCI:n arvo yleinsä on 100, muistaakseni soneralla arvo on 33.

        mutta mutta, oletko katsonut onko purkissasi uusinta firmwarea, muistaakeni siis versio 9. voi olla että on tullut uudempikin, mutta itselläni on joskus jonkun modeemin mystisesti alkanut pätkintä loppunut firmware päivityksellä vaikka hämärältä kieltämättä kuulostaakin.

        Pätkiikö modeemisi verkkoyhteyttä, siis että purkissa oleva Active / Dsl valo sammuu välissä, vai että koneesi ilmoittaa "verkkokaapeli ei kytketty"

        Jos olet saanut modeemin liittymän "kylkiäisenä" niin operaattorilta pitäisi saada uusi modeemi kiikuttamalla vanha samalla vaihtoon. Tietenkin vika voi olla modeemiasi syvemmällä, eli jossain vuokrakupereissa tai operaattorin runkoverkonlaitteisssa, jos ukkosesta ei ole montaa päivää kulunut niin voisi kannattaa odotella sanotaanko keskiviikko - torstahin, että onko operaattorin laitteistoon iskenyt jokin.


      • ei voi tajuta
        mä ja mä kirjoitti:

        kyllä VPI:n arvo useimmilla yhteyksillä on nimenomaan nolla ( 0 ), VCI:n arvo yleinsä on 100, muistaakseni soneralla arvo on 33.

        mutta mutta, oletko katsonut onko purkissasi uusinta firmwarea, muistaakeni siis versio 9. voi olla että on tullut uudempikin, mutta itselläni on joskus jonkun modeemin mystisesti alkanut pätkintä loppunut firmware päivityksellä vaikka hämärältä kieltämättä kuulostaakin.

        Pätkiikö modeemisi verkkoyhteyttä, siis että purkissa oleva Active / Dsl valo sammuu välissä, vai että koneesi ilmoittaa "verkkokaapeli ei kytketty"

        Jos olet saanut modeemin liittymän "kylkiäisenä" niin operaattorilta pitäisi saada uusi modeemi kiikuttamalla vanha samalla vaihtoon. Tietenkin vika voi olla modeemiasi syvemmällä, eli jossain vuokrakupereissa tai operaattorin runkoverkonlaitteisssa, jos ukkosesta ei ole montaa päivää kulunut niin voisi kannattaa odotella sanotaanko keskiviikko - torstahin, että onko operaattorin laitteistoon iskenyt jokin.

        Juu vpi/vci on mulla 0 / 33 (liittymä on dna). Ei ole kyllä tullut uusinta firmwarea vielä laitettua, pitänee se vielä iskeä tuohon. Juu siis kone vaan ilmottelee että "verkkokaapeli ei ole kytketty".

        Sain modeemin liittymän kylkiäsinä, mutta lisähintaan. Eli se oli semmonen tarjous että "jos nyt otat samalla meiltä modeemin niin säästät näin ja näin paljon jne." En tiedä antaisivatko sitten uutta, tämän on kuitenkin ollut jo kohta pari vuotta käytössä.

        Ja on siitä ukkosesta jo kolmisen viikkoa... :/


      • mä jamä
        ei voi tajuta kirjoitti:

        Juu vpi/vci on mulla 0 / 33 (liittymä on dna). Ei ole kyllä tullut uusinta firmwarea vielä laitettua, pitänee se vielä iskeä tuohon. Juu siis kone vaan ilmottelee että "verkkokaapeli ei ole kytketty".

        Sain modeemin liittymän kylkiäsinä, mutta lisähintaan. Eli se oli semmonen tarjous että "jos nyt otat samalla meiltä modeemin niin säästät näin ja näin paljon jne." En tiedä antaisivatko sitten uutta, tämän on kuitenkin ollut jo kohta pari vuotta käytössä.

        Ja on siitä ukkosesta jo kolmisen viikkoa... :/

        ahaa, siis yhteys pätkii koneen ja modeemin välissä, ei siis modeemin ja operaattorin välissä, oisiko mahdollista jos ukkonen olisikin osunut koneeseesi ja rikkonut verkkokorttisi?

        elikkäs itse kokeilisin seuraavia vaihtoehtoja:

        poista resursseista verkkokortti--> boottaa kone--> kun kone on käynnistynyt uudelleen niin se "löytää" verkkokorttisi uudelleen ja lataa sille ajurit. tämä uudistaa tcp/ip pinon joka on voinut mennä sekaisin.

        toinen on että kokeilisin toista verkkokorttia koneessani. verkkokortti on varmasti osa joka on useimmiten itseltäni koneesta hajonnut vaikka ei se mitenkään yleistä ole, mutta sitäkin mahdollisempaa.


      • Lee
        ei voi tajuta kirjoitti:

        Juu vpi/vci on mulla 0 / 33 (liittymä on dna). Ei ole kyllä tullut uusinta firmwarea vielä laitettua, pitänee se vielä iskeä tuohon. Juu siis kone vaan ilmottelee että "verkkokaapeli ei ole kytketty".

        Sain modeemin liittymän kylkiäsinä, mutta lisähintaan. Eli se oli semmonen tarjous että "jos nyt otat samalla meiltä modeemin niin säästät näin ja näin paljon jne." En tiedä antaisivatko sitten uutta, tämän on kuitenkin ollut jo kohta pari vuotta käytössä.

        Ja on siitä ukkosesta jo kolmisen viikkoa... :/

        Vpi ja Vci arvot on sulla 0 ja 33...Ne on Soneran ne! mutta mitä on Dna:lla?


      • ei voi tajuta
        Lee kirjoitti:

        Vpi ja Vci arvot on sulla 0 ja 33...Ne on Soneran ne! mutta mitä on Dna:lla?

        Liittymän mukana tulleet paperit kertovat että vpi ja vci arvot pitää nimenomaan olla 0 ja 33..


      • mä ja mä
        ei voi tajuta kirjoitti:

        Liittymän mukana tulleet paperit kertovat että vpi ja vci arvot pitää nimenomaan olla 0 ja 33..

        juu, vpi ja vci arvot voivat tosiaan vaihdella, eli samalla operaattorilla voi olla eri vpi / vci arvot paikasta riippuen.

        mutta edelleenkin vaihtaisin kyllä koneesta verkkokortin ja ihmettelisin sen jälkeen vasta lisää


      • ei voi tajuta
        mä ja mä kirjoitti:

        juu, vpi ja vci arvot voivat tosiaan vaihdella, eli samalla operaattorilla voi olla eri vpi / vci arvot paikasta riippuen.

        mutta edelleenkin vaihtaisin kyllä koneesta verkkokortin ja ihmettelisin sen jälkeen vasta lisää

        Asetukset on oikein, kokeilin poistaa verkkokorttia ja bootata, ei apua. Kokeilin vaihtaa verkkokorttia, joka ei kyllä tietenkään onnistunut sekään, sanoo jotain "vajaa liitettävyys.. tms"

        Anteeksi kun olen tyhmä, mutta miten firware päivitetään?? Löysin zyxelin sivuilta kyllä jotain, mutta en mitään mihinkään 9-versioon tai vastaavaan viittaavaa.


      • MeRiSaPeLi
        ei voi tajuta kirjoitti:

        Juu vpi/vci on mulla 0 / 33 (liittymä on dna). Ei ole kyllä tullut uusinta firmwarea vielä laitettua, pitänee se vielä iskeä tuohon. Juu siis kone vaan ilmottelee että "verkkokaapeli ei ole kytketty".

        Sain modeemin liittymän kylkiäsinä, mutta lisähintaan. Eli se oli semmonen tarjous että "jos nyt otat samalla meiltä modeemin niin säästät näin ja näin paljon jne." En tiedä antaisivatko sitten uutta, tämän on kuitenkin ollut jo kohta pari vuotta käytössä.

        Ja on siitä ukkosesta jo kolmisen viikkoa... :/

        verkkokaapelin toiminta, onko kunnolla kiinni ym..


    • hyvä modeemi

      > MOdeemini on zyxel prestige 660H-61 (jossa näköjään vikaa ja vaikeuksia lyötyy tän palstan perusteella).

      Tuo modeemimalli on hyvin suosittu koti- ja pienyrityskäytössä ja siksi siitä tuleekin useita kyselyjä täälläkin. Harvemmin kuitenkin itse modeemissa on ollut vikaa. :-)

      Toivottavasti jo saamasi vinkit ovat auttaneet (viimeisimpänä mikrosi verkkokortin ja mikseipä kaapelinkin tarkistus).

      Minulla on ollut vastaava HW-malli käytössä (WLAN) puolitoista vuotta ja no problems. Päivitin firmwaren 9-versioon kun se oli saatavilla ja vähän aikaa sitten päivitin versioon 10. Vähintään versio 9 on hyvä olla käytössä. Ja otan modeemin ja mikron irti seinästä, jos on edes vähänkin vaaraa ukkosista, vaikka asunkin taajamassa.

      • mä ja mä

        jees, jos oikeen muistelen niin tuo firmiksen versio 9 päivittää koko boxsin adsl2 tekniikkaan sopivaksi


    • mannella

      kyssähti kans.Luulin ekaks että modeemi on hajalla kun vilkutti kaikkia valoja mitä löytyy ei auttanu uusikaan laite ja vikahan oli emon verkkokortissa kaivoin loorasta kortin ja nyt pelittää (vanhalla modeemilla) Ja ukkonen se tämänkin rumban aiheutti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe