Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö

Minulla todettiin se ja myös paniikkihäiriö.
Minulla lääkkeenä sepram, seroquel ja temesta. Silti välillä ahdistaa oikein urakalla. Onko kokemusta siitä että ahdistaa lääkityksestä huolimatta?
Paniikkikohtaukset on kyllä jäänyt pois.
Minulla nostettiin viikko sitten sepran 30:stä 40:n mg/vrk. Olen kuullut että myös lääkkeen nosto voi ensimmäiset pari viikkoa tehdä huonomman olon????
KERTOKAA OMISTA KOKEMUKSISTA JA LÄÄKKEISTÄ! Pelkään että tilanne menee uudelleen yhtä huonoksi mitä se oli ennen kuin sain lääkityksen.
2522
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Edmund J. Bourke: Vapaaksi ahdistuksesta - Työkirja paniikista ja peloista kärsiville.

Mielenkiintoinen, monipuolinen ja selkeä (suomennettu) teos, jota jotkut psykologit käyttävät työnsä apuna.
Hyvää loppukesää Sinulle:)

Äänestä

Minulle on myös määrätty sepram 20mg/vrk... ennen sitä minulle määrättiin rauhoittavia ja on sanottiin että kun aloittaa sepramin käytön ahdistuneisuus saattaa lisääntyä ja että sen vaikutus alkaa olikohan se 2-4 viikon kohdalla. Eli näin ens alkuun syön myös rahoittavia tarvittaessa. Psykiatrin juttusilla olen ollut ja odotankin pääsyä jonkinlaiseen hoitoon ja myöhemmin psykoterapiaan.

En tiedä mikä mulla on, ahdistus, hermostuneisuus, äreys on suurimmat tunteet tällä hetkellä. Minulle sanottiin et vaikuttaa siltä et mulla on pitkäaikainen masennus ja että nyt on sitten "romahtanut". Itsella on kauhea tarve tutkia ja ihmetellä että kuinka laaja tämä mun "ongelma" on. Olen lukenut masennuksesta, yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä ja persoonallisuushäiriöstä...

Olen rauhoittunut siitä mitä olin ennen rauhoittavia... mut aamut on kamalia ja usein on sellainen olo että oksettaa, eikä tiedä onko se henkistä vai fyysistä. Ei tieddä mikä on lääkkeen sivuvaikutus ja mikä on minusta lähtöisin. Kysyin asiaa lääkäriltä, et onko normaalia että on paineen tuntua päässä, kuristavaa tunnetta kaulassa ja lievää pahoinvointia pitkin päivää... kuulemma on ihan normaalia hoitoa aloitettaessa.

Ennen kaikkea tätä lääkettä mulla oli aivan jatkuva "möykky" mahassa ja rinnan kohdalla ahdisti, jatkuvaa tunnetta siitä et haluaisi oksentaa pahan olon pihalle. Keinutuolissa keinuminen auttoi hiukan=) Hassua, rahoitti jollain tapaa. Mielessä mulla oli ikäänkuin toinen minä joka kiusasi ja syyllisti minua jatkuvasti. Tilanne on parantunut, mutta uskon suureksi osaksi sen olevan lääkkeiden vaikutusta. Uskon että mun ongelmat on ollu hollilla jo jonkin aikaa, mahdollisesti useamman vuoden. Haluan ehdottomasti terapiaan ja olen sitä mieltä et jos lääkkeet on määrätty niin sitten on myös syytä hoitaa mun mieltäkin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


PPP kirjoitti:

Minulla todettiin se ja myös paniikkihäiriö.
Minulla lääkkeenä sepram, seroquel ja temesta. Silti välillä ahdistaa oikein urakalla. Onko kokemusta siitä että ahdistaa lääkityksestä huolimatta?
Paniikkikohtaukset on kyllä jäänyt pois.
Minulla nostettiin viikko sitten sepran 30:stä 40:n mg/vrk. Olen kuullut että myös lääkkeen nosto voi ensimmäiset pari viikkoa tehdä huonomman olon????
KERTOKAA OMISTA KOKEMUKSISTA JA LÄÄKKEISTÄ! Pelkään että tilanne menee uudelleen yhtä huonoksi mitä se oli ennen kuin sain lääkityksen.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu