allergia ja siedätyshoito..

anni

Elikkäs ongelma on tämä: minulla on atooppinen iho..ollut jo pienestä lähtien..se kuitenkaan ei ollut moneen vuoteen pahana ja minulla oli myös koira nelisen vuotta.. Yhtäkkiä allergiani paheni todella rajusti ja sain pahoja iho-oireita joten jouduin luopumaan rakkaasta koirastani..olen tästä ihottumasta kärsinyt nyt 8kk verran ja koiran olen laittanut pois 4kk sitten..Nyt siis tarvitsisin neuvoja ja kokemuksia mm. siedätyshoidosta..Mitä se on?Hinta? ja muuta tietoa..
Ja sitten nuo vehnäterrierit ja muut ns "allergisoimattomat koirat"..Täällä enimmäkseen puhutaan ihmisistä joilla on astma tai hengitysvaikeuksia mutta entäpä jos ongelmana onkin iho?Kuinka noiden koirien kanssa pärjäävät iho-ongelmaiset?
Mahdollisimman paljon vastauksia kiitos!:)
Apu on tarpeen!!

6

3171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään

      siedätyshoitoa anneta ellei kyseessä ole allerginen henkilö joka tarvitsee palvelukoiraa, esim. näkövammainen, lihassairautta sairastava jne.
      Vai ymmärsinkö kysymyksesi väärin? Tarkoithan kysymykselläsi sitä että saisit siedätyshoitoa jotta kestäisit koiraa?
      Ei onnaa.

    • hokija.

      Olen sen sanonut tällä palstalla monta kertaa ja jälleen kerran sen siis sanon.

      Kaikissa koirissa on hilsettä. Ei ole koiraa joka ei aiheuta allergisia oireita! Kaikissa koirissa on hilsettä!

      • anni

        tiesin tuon itsekkin... mutta on esimerkiksi bichonit ja muut jotka aiheuttaa vähemmän allergisia oireita..joillekkin ei ollenkaan..


      • mennään..
        anni kirjoitti:

        tiesin tuon itsekkin... mutta on esimerkiksi bichonit ja muut jotka aiheuttaa vähemmän allergisia oireita..joillekkin ei ollenkaan..

        tänään lääkäriin kyselemään tästä siedätyshoidosta ja nimenomaan koiralle.

        Eivät ainakaan heti kättelyssä, kun aikaa varsimme tyrmänneet ajatusta vaan olivat jopa erittäin avuliaita, kertoilen illalla lisää kun olemme käyneet lääkärillä, voihan se olla että asenne on sitten toinen... no katellaan illemmalla.

        Kuulemma nykyään kyllä saa siedätyshoitoa myös eläimille mutta helpommin kuulemma yksityisen sektorin kautta.


      • ainaallerginen
        mennään.. kirjoitti:

        tänään lääkäriin kyselemään tästä siedätyshoidosta ja nimenomaan koiralle.

        Eivät ainakaan heti kättelyssä, kun aikaa varsimme tyrmänneet ajatusta vaan olivat jopa erittäin avuliaita, kertoilen illalla lisää kun olemme käyneet lääkärillä, voihan se olla että asenne on sitten toinen... no katellaan illemmalla.

        Kuulemma nykyään kyllä saa siedätyshoitoa myös eläimille mutta helpommin kuulemma yksityisen sektorin kautta.

        Kuten joku viisaasti ylempänä sanoikin; EI ole olemassa koirarotua, joka ei allergioita aiheuta! Eikä tosiaankaan siedätyshoitoa eläimille saa, jos ei ole esim. eläinlääkäri, raviohjastaja tms. Siedätyshoitoa saa kyllä muihin allergioihin, siitepölyt jne.


      • koivuallergikko
        ainaallerginen kirjoitti:

        Kuten joku viisaasti ylempänä sanoikin; EI ole olemassa koirarotua, joka ei allergioita aiheuta! Eikä tosiaankaan siedätyshoitoa eläimille saa, jos ei ole esim. eläinlääkäri, raviohjastaja tms. Siedätyshoitoa saa kyllä muihin allergioihin, siitepölyt jne.

        Siedätyshoito tehoaa parhaien mehiläis- ja lehtipuuallergiaan. Yleensä koiria kannattaa välttää jos allergiataipumusta niille on... Siedätys on aika tehotontA..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe