simons vai martelius

Bmw

tarkotus olis hommata marteliuksen tai simonsin tehoputkisto bemariin. onko kellään kokemuksia, että kumpi tuo enemmän tehoa/ on muuten parempi? minkälaiset saundit?

25

4385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petri

      suosiolla MARTELIUS.

    • Henkka Jii

      Mulla oli yhdessä autossa MArteliuksen peltisatsi ja iso putkisto kahdella vapaavirtausäänärillä.

      Meteliä lähti aivan tolkuttomasti mutta tuli siitä mukavasti vääntöäkin. Kone oli muutenkin piristelty ja kävi niin kuumana että peltisatsista paloi maalit pois ja se lähti pintaruosteeseen, siitä Marteliukselle miinus. Toisaalta olisi sama voinut käydä muillakin valmistajilla.

      Kaikki sopi paikoilleen täydellisesti ja asennus oli tosi vaivaton; meikäläinen kyllä luottaa kotimaiseen osaamiseen - eli MArteliukseen. Niiltä saa myös customtyönä peltisatseja ja putkistoja harvinaisempiinkin autoihin tai auto/moottoriyhdistelmiin jos on tarvis; oma kyllä löytyi ihan hyllystä.

      Henkka

      • Bmw

        joo eli se on matka-ajoon äänekkäämpi -> huonompi? (mutta tuskin tulee kovin pitkää matkaa ajettuakaan..) mutta sillä saa kuitenkin enemmän tehoo irti ku simonsilla? kone mulla on toistaseks muuten vakio.


      • Darien
        Bmw kirjoitti:

        joo eli se on matka-ajoon äänekkäämpi -> huonompi? (mutta tuskin tulee kovin pitkää matkaa ajettuakaan..) mutta sillä saa kuitenkin enemmän tehoo irti ku simonsilla? kone mulla on toistaseks muuten vakio.

        Ei oo matka-ajossakaan äänekäs, ainakaan ilman peltisarjaa... Putkistona mallikohtainen Martelius yhellä ulostulolla ja autona 316i '89


      • a
        Darien kirjoitti:

        Ei oo matka-ajossakaan äänekäs, ainakaan ilman peltisarjaa... Putkistona mallikohtainen Martelius yhellä ulostulolla ja autona 316i '89

        Kyllä se simons on äänekkäämpi, yleensä pitää vielä 4krpm jälkeen hirveetä pärinää.


      • Uskonnolle allerginen
        Bmw kirjoitti:

        joo eli se on matka-ajoon äänekkäämpi -> huonompi? (mutta tuskin tulee kovin pitkää matkaa ajettuakaan..) mutta sillä saa kuitenkin enemmän tehoo irti ku simonsilla? kone mulla on toistaseks muuten vakio.

        Tuskin Marteliuksen vakio katukäyttöröörit mitään järkyttävän äänekkäitä ovat, tuo nyt oli sitten taas hiukan eri sortin putkisto eli isoin ko. autoon speksattu putki, oliskohan ollut 3,5" tai jotain, en enää muista.

        Kaikki naispuoliset takapenkkiläiset luulivat että pakoputki on rikki :-) ja koirani alkoi aina villinä riehua sisällä kerrostaloasunnossa jo monta kilometriä ennen kuin tulin pihaan :-D

        Mutta standardi marteliuksia minulla ei ole ollut yhdessäkään autossa eikä ilman peltisarjaa myöskään niin olen vähän jäävi kommentoimaan meteliä.

        Henkka
        Todettakoon lisäkaneettina että kaikki tuntemani virittämishenkiset autoharrastajat ovat myös päätyneet juurikin Marteliukseen. Hintaerotkaan eivät taida mitenkään huomattavat olla vaikka Martelius suomalaisena käsityönä onkin yleensä se vähemmän halpa vaihtoehto.


        ps: Varmaan tiedätkin että muuten vakioon autoon pelkän pakoputken vaihtamalla saavutettu tehonlisäys on sangen minimaalinen, pari heppaa yleensä ja rahtunen vääntöä. Peltisatsilla sai vääntöä tosi mukavasti lisää noin perstuntumalla mitattuna. Olis ollut kiva dynottaa auto ennen->jälkeen ja erikseen ilman muita virityksiä ja viritysten kanssa... No myöhäistä se nyt on kun on ko autokin tullut myytyä jo viitisen vuotta sitten.

        ps2: ja ilmanputsarin "vapaastihengittävään" vaihtamalla nyt ei juuri muuta saa aikaiseksi kuin muhevat imuäänet ja pölyä koneeseen -> koneen ennenaikaista kulumista


      • Henkka Jii
        Bmw kirjoitti:

        joo eli se on matka-ajoon äänekkäämpi -> huonompi? (mutta tuskin tulee kovin pitkää matkaa ajettuakaan..) mutta sillä saa kuitenkin enemmän tehoo irti ku simonsilla? kone mulla on toistaseks muuten vakio.

        Tuskin Marteliuksen vakio katukäyttöröörit mitään järkyttävän äänekkäitä ovat, tuo nyt oli sitten taas hiukan eri sortin putkisto eli isoin ko. autoon speksattu putki, oliskohan ollut 3,5" tai jotain, en enää muista.

        Kaikki naispuoliset takapenkkiläiset luulivat että pakoputki on rikki :-) ja koirani alkoi aina villinä riehua sisällä kerrostaloasunnossa jo monta kilometriä ennen kuin tulin pihaan :-D

        Mutta standardi marteliuksia minulla ei ole ollut yhdessäkään autossa eikä ilman peltisarjaa myöskään niin olen vähän jäävi kommentoimaan meteliä.

        Henkka
        Todettakoon lisäkaneettina että kaikki tuntemani virittämishenkiset autoharrastajat ovat myös päätyneet juurikin Marteliukseen. Hintaerotkaan eivät taida mitenkään huomattavat olla vaikka Martelius suomalaisena käsityönä onkin yleensä se vähemmän halpa vaihtoehto.


        ps: Varmaan tiedätkin että muuten vakioon autoon pelkän pakoputken vaihtamalla saavutettu tehonlisäys on sangen minimaalinen, pari heppaa yleensä ja rahtunen vääntöä. Peltisatsilla sai vääntöä tosi mukavasti lisää noin perstuntumalla mitattuna. Olis ollut kiva dynottaa auto ennen->jälkeen ja erikseen ilman muita virityksiä ja viritysten kanssa... No myöhäistä se nyt on kun on ko autokin tullut myytyä jo viitisen vuotta sitten.

        ps2: ja ilmanputsarin "vapaastihengittävään" vaihtamalla nyt ei juuri muuta saa aikaiseksi kuin muhevat imuäänet ja pölyä koneeseen -> koneen ennenaikaista kulumista


      • Henkka Jii
        Uskonnolle allerginen kirjoitti:

        Tuskin Marteliuksen vakio katukäyttöröörit mitään järkyttävän äänekkäitä ovat, tuo nyt oli sitten taas hiukan eri sortin putkisto eli isoin ko. autoon speksattu putki, oliskohan ollut 3,5" tai jotain, en enää muista.

        Kaikki naispuoliset takapenkkiläiset luulivat että pakoputki on rikki :-) ja koirani alkoi aina villinä riehua sisällä kerrostaloasunnossa jo monta kilometriä ennen kuin tulin pihaan :-D

        Mutta standardi marteliuksia minulla ei ole ollut yhdessäkään autossa eikä ilman peltisarjaa myöskään niin olen vähän jäävi kommentoimaan meteliä.

        Henkka
        Todettakoon lisäkaneettina että kaikki tuntemani virittämishenkiset autoharrastajat ovat myös päätyneet juurikin Marteliukseen. Hintaerotkaan eivät taida mitenkään huomattavat olla vaikka Martelius suomalaisena käsityönä onkin yleensä se vähemmän halpa vaihtoehto.


        ps: Varmaan tiedätkin että muuten vakioon autoon pelkän pakoputken vaihtamalla saavutettu tehonlisäys on sangen minimaalinen, pari heppaa yleensä ja rahtunen vääntöä. Peltisatsilla sai vääntöä tosi mukavasti lisää noin perstuntumalla mitattuna. Olis ollut kiva dynottaa auto ennen->jälkeen ja erikseen ilman muita virityksiä ja viritysten kanssa... No myöhäistä se nyt on kun on ko autokin tullut myytyä jo viitisen vuotta sitten.

        ps2: ja ilmanputsarin "vapaastihengittävään" vaihtamalla nyt ei juuri muuta saa aikaiseksi kuin muhevat imuäänet ja pölyä koneeseen -> koneen ennenaikaista kulumista

        Kattos väärä nicci. Tuota tulee käytettyä ateismipalstalla ;-)


      • Alex

        Luuletko tosiaan että tavallinen lämpömaali pysyy pakosarjassa kauan?

        Maalin pitää olla sellaista että heti levityksen jälkeen maalattu pakosarja paistetaan uunissa jos haluaa maalin pysyvän.
        Itselläni on sellainen maalikäsittely katukiihdytyskuplan pakosarjassa joka pysyy ja on kiiltävä.


      • Bmw
        Henkka Jii kirjoitti:

        Tuskin Marteliuksen vakio katukäyttöröörit mitään järkyttävän äänekkäitä ovat, tuo nyt oli sitten taas hiukan eri sortin putkisto eli isoin ko. autoon speksattu putki, oliskohan ollut 3,5" tai jotain, en enää muista.

        Kaikki naispuoliset takapenkkiläiset luulivat että pakoputki on rikki :-) ja koirani alkoi aina villinä riehua sisällä kerrostaloasunnossa jo monta kilometriä ennen kuin tulin pihaan :-D

        Mutta standardi marteliuksia minulla ei ole ollut yhdessäkään autossa eikä ilman peltisarjaa myöskään niin olen vähän jäävi kommentoimaan meteliä.

        Henkka
        Todettakoon lisäkaneettina että kaikki tuntemani virittämishenkiset autoharrastajat ovat myös päätyneet juurikin Marteliukseen. Hintaerotkaan eivät taida mitenkään huomattavat olla vaikka Martelius suomalaisena käsityönä onkin yleensä se vähemmän halpa vaihtoehto.


        ps: Varmaan tiedätkin että muuten vakioon autoon pelkän pakoputken vaihtamalla saavutettu tehonlisäys on sangen minimaalinen, pari heppaa yleensä ja rahtunen vääntöä. Peltisatsilla sai vääntöä tosi mukavasti lisää noin perstuntumalla mitattuna. Olis ollut kiva dynottaa auto ennen->jälkeen ja erikseen ilman muita virityksiä ja viritysten kanssa... No myöhäistä se nyt on kun on ko autokin tullut myytyä jo viitisen vuotta sitten.

        ps2: ja ilmanputsarin "vapaastihengittävään" vaihtamalla nyt ei juuri muuta saa aikaiseksi kuin muhevat imuäänet ja pölyä koneeseen -> koneen ennenaikaista kulumista

        Joo pelkkä putki ei vaikuta kovin paljoo, mutta olis tarkotus hommata lisäksi kireempi nokka-akseli, ja peltisatsi =)


      • Peil
        a kirjoitti:

        Kyllä se simons on äänekkäämpi, yleensä pitää vielä 4krpm jälkeen hirveetä pärinää.

        Nyt olikin puhe Marteliuksesta...ei Simonsista!


      • Bmw

        kävin katsomassa just netistä hintoja, eikä ollu martelius pahan hintanen. jotain 530euroo tulis maksamaan katuputki 320i:hin =)


      • Henkka Jii
        Bmw kirjoitti:

        Joo pelkkä putki ei vaikuta kovin paljoo, mutta olis tarkotus hommata lisäksi kireempi nokka-akseli, ja peltisatsi =)

        No sittenhän alkaa tulla autoon jo potkuakin eikä pelkkää ääntä :-)

        Kannattaa ottaa saman valmistajan peltisatsi ja putkisto niin ne ovat suunniteltu toimimaan hyvin yhteen.

        Nokan suhteen malttia ettei tule liian kireää, juttele virityspajoille ja kyseiseen koneeseen nokan jo vaihtaneille ihmisille jotta tulee varmasti sopiva asteluku.

        Puolitutun 320:stä oli laitettu vähän liikaa: kantta laskettu ja sikakireä nokka jne ja se oli kuin liikaa viilattu mopo: hirvee potku yläkierroksilla muttei alkeellisintakaan vääntöä alle 3500-4000rpm :-( oli muuten paska ajettava.

        Henkka


      • Henkka Jii
        Bmw kirjoitti:

        kävin katsomassa just netistä hintoja, eikä ollu martelius pahan hintanen. jotain 530euroo tulis maksamaan katuputki 320i:hin =)

        Sain omasta peltisatsi-putkistoyhdistelmästä parin tuplakaasarin kansa yhteistilauksena tingittyä yli 30% kättelyssä hinnoista pois.

        Näissä on ihan mukavasti ilmaa...

        Henkka


      • Bmw
        Henkka Jii kirjoitti:

        No sittenhän alkaa tulla autoon jo potkuakin eikä pelkkää ääntä :-)

        Kannattaa ottaa saman valmistajan peltisatsi ja putkisto niin ne ovat suunniteltu toimimaan hyvin yhteen.

        Nokan suhteen malttia ettei tule liian kireää, juttele virityspajoille ja kyseiseen koneeseen nokan jo vaihtaneille ihmisille jotta tulee varmasti sopiva asteluku.

        Puolitutun 320:stä oli laitettu vähän liikaa: kantta laskettu ja sikakireä nokka jne ja se oli kuin liikaa viilattu mopo: hirvee potku yläkierroksilla muttei alkeellisintakaan vääntöä alle 3500-4000rpm :-( oli muuten paska ajettava.

        Henkka

        no en mitään kovin kireetä nokkaa aatellu.. semmosen, että vaikuttaa kumminkin ihan kivasti, mutta en tiiä mitään virityspajaa,josta vois olla apua? mutta marteliuksen peltisatsi pitäs sillon laittaa.. paljonko mahtais semmosella olla hintaa??


      • Bmw
        Henkka Jii kirjoitti:

        Sain omasta peltisatsi-putkistoyhdistelmästä parin tuplakaasarin kansa yhteistilauksena tingittyä yli 30% kättelyssä hinnoista pois.

        Näissä on ihan mukavasti ilmaa...

        Henkka

        ilmaa?? mikä auto sulla oli? puottaako ne marteliuksella miten helposti hintaa, vai pitääkö olla "suhteita"? =)


      • Henkka Jii
        Bmw kirjoitti:

        no en mitään kovin kireetä nokkaa aatellu.. semmosen, että vaikuttaa kumminkin ihan kivasti, mutta en tiiä mitään virityspajaa,josta vois olla apua? mutta marteliuksen peltisatsi pitäs sillon laittaa.. paljonko mahtais semmosella olla hintaa??

        http://personal.eunet.fi/pp/ftech/

        Free Technics, viritysosiin erikoistunut liike Kaarinasta.

        Esutavat Marteliusta, eri Bemuihin löytyy vaikka mitä ja Cranen virinokkia samaten.

        Tingi reippasti!

        Henkka

        http://personal.eunet.fi/pp/ftech/IMUTORVIPUTSARI.JPG tollanen patteristo mulla oli aikanaan Volvossa... Makeet imuäänet etten sanois... Gasoa meni kyllä koko rahan edestä!


      • Henkka Jii
        Bmw kirjoitti:

        ilmaa?? mikä auto sulla oli? puottaako ne marteliuksella miten helposti hintaa, vai pitääkö olla "suhteita"? =)

        Ei kun marssin vaan Free Techinicsin ovesta sisään, luettelin että peltisatsi, se isompi putkisto, kaks tupla-dellortoa, neljä kiihdytystorvea ja pipercrossin sukkahousut niitten päälle kiitos. Mitä maksaa. Ja sitten väännettiin kättä puoli tuntia :-D

        H
        Auto oli Volvo 244DL -80


      • joppe
        Bmw kirjoitti:

        ilmaa?? mikä auto sulla oli? puottaako ne marteliuksella miten helposti hintaa, vai pitääkö olla "suhteita"? =)


      • MaX
        joppe kirjoitti:

        Mutta ei sitä kukaan osta vaikka sais -80%...


    • Anonyymi

      Martelius Exhaust Systems Laitilassa ainakin saa täyden kympin tavaran toimituksesta. Tuote tuli alle vuorokaiteen toiselle puolelle Suomea Matkahuollon kautta. Uskomatonta ! Laitetaan firma mieleen jos vaikka työpaikalle tarvitaan myynnissä olevia tuotteita.

      • Anonyymi

        Herätit sitten 20 vuotta vanhan viestiketjun. Itsellä myös ajatuksissa hankkia tuo Marteliuksen catback putkisto.


    • Anonyymi

      Niin se maailma muuttuu. Äänekkäällä pakosarjalla ei nykyisin saa kuin säälitteleviä katseita. Tehoa saa sähköllä, eikä se pidä meteliä.

    • Anonyymi

      Simonsilla hyvät soundit BMW 325 kun V6 mouruaa täysillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe