Kuivan päänahan kosteutusta?

Täysin neuvoton

Päänahkani ei ole tulehtunut eikä muuten voi varsinaisen huonosti, mutta se on kuiva ja sitä myötä kutisee. Kun heilauttaa kädellä hiuksia, ihan pöllyää, kun kuivaa ihoa irtoilee. Olen nyt alkanut käyttää apteekin shampoota ja hoitoainetta, joita lääkäri suositteli, mutta ne eivät tunnu kostuttavan sen kummemmin, vaikka muuten ovat päänvaivat saaneet kuriin. Ihoni on kauttaaltaan kuiva, mutta käsiä ja jalkoja sentään voi rasvata perusvoiteella.. päänahan kanssa se ei ole niin helppoa. Joten kysymys kuuluukin:

Tietääkö kukaan mitään keinoa tai tuotetta, joka kostuttaisi herkkää päänahkaa?

6

2259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SH...

Heippa!

Bio tuotesarjalla on tehokosteuttaja päänahalle,jonka pitäisi kostetuttaa 24h.
      Laitetaan tuubista jakaus jakaukselta päänahkan pesun jälkeen.Olen itse muutaman kerran käyttänyt ja mielestäni se ei rasvoita hiuksia. Saa kampaamoista. :)

"Bio Balance Moisturezer
      Kosteuttava ja hoitava kuivan hiuspohjan geelivoide ehkäisee hilseilyä ja kutinaa. Palauttaa hiuspohjan pehmeyden ja tasapainon."
      Lähde: Hairstore.fi

• olis helpompi neuvoa

Oletko mies/nainen? Minkäpituiset hiukset? Mitä tuotteita käytit ennen apteekkikamoja? Minkä nimistä se nyt käyttämäsi apteekkitavara on? Kysyn siksi, kun olis neuvoja tarjolla ja kokemusta perheessä sekä viiden millin siilin omaavasta miehestä sekä pitkähiuksisesta naisesta päänahkaongelmien suhteen =)

• Täysin neuvoton

Nainen, hiukset noin olkapäille :) Bio tuli koluttua läpi, samaten jokunen muukin sarja. Pahimmat ongelmat alkoivat, kun kampaajan suosittelema päänahankuorinta-aine rikkoi päänahan ja aiheutti tulehduksen.. siitä siirryin apteekin shampoisiin. Myydäänkö apteekissa ylipäänsä päänahkaan jätettäviä kostuttavia aineita?

• psoriaatikko

laittaa perusvoidetta (apteekista) päänahkaan. Kokeileppa ja yllätyt ! Itse hieron voiteen päänahkaan ja annan vaikuttaa vaikka yön yli, sitten vain pesen pois. Eli se voide toimii myös shampoona. En uskonut itsekkään ennenkuin kokeilin.

• .,.,.,.

Ongelma kuulostaa todella tutulta..
      Kokeile apteekista saatavaa Seba Med-shampoota (kuivalle päänahalle tarkoitettua)!

• Loviisa

Itselläni on juuri samanlaisia oireita ja se on todella ikävää! Olen kokeillut aivan normaalia perusvoidetta päänahkaan, antanut vaikuttaa yön yli ja pessyt pään. Helpottaa hieman.

Viime syksynä ihottuma taas äityi pahemmaksi ja menin ihotautilääkärille ja sain päänahkaan tarkoitettua ainetta joka todella auttaa! Locoid Crelo. se on maitopohjainen cortison lääke jota saa kyllä vain reseptillä...

Nyt ei ole koko talvena eikä kesänä ollut iho-ongelmia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      123
      2427
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      430
      2222
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      98
      1210
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      14
      1023
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      45
      869
    6. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      16
      867
    7. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      810
    8. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      806
    9. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      781
    10. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      168
      742
    Aihe