70-luvulta asti....

hanski53

olen reisaillut Neukuissa, ja sittemmin Venäjällä. KYLLÄSTYIN perusteellisesti ja en ole kolkutellut rajapuomeja viimme aikoina..EI SIELLÄ MIKÄÄN MUUTU, SAMAA PASKAA..No ei hätiä, kesä jatkuu syksyllä. Lokakuussa palmurannalla Puerto Ricossa, vetäkää poaltoota vaan tiukemmalle, idästä tuulee kylmästi.

7

798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peku33

      mä kyllästyn??? sen kun tietäisi...

      • katja.jkl

        päättelisin, että 20 vuoden kuluttua voi olla kriittiset paikat =)

        Itse arvelisin välttyväni kyllästymiseltä, että aina käy eri paikoissa ja muissakin maissa välillä. Venäjähän on myös niin laaja, että mahtaakohan tuota monipuolisempaa matkailumaata ollakaan; erilaisia kansallisuuksia, merenrantaa ja sisämaata, miljoonakaupunkeja ja maaseutua, eurooppaa ja aasia, eri vuodenaikoja jne. Varsinkin se talvimatkailu on mukavaa, eipähän tarvi hikoilla ja polttaa nahkaansa =)

        Tärkein "etu" kuitenkin on se, että sinne voi tehdä lyhyempikestoisiakin matkoja. Lähepä Puerto Ricoon viikonlopuksi, joo.

        Mutta saavutushan tuo 30 vuoden Venäjään keskittyminen tietysti on, mitenkähän alkuperäinen arvelee seuraavan matkakohteensa tässä "kisassa" pärjäävän?

        Niin ja Neuvostoliitossa matkailu on jotain sellaista, mitä ei enää voi tehdä vaikka haluaisikin, että ei varmaan hukkaan sinne tehdyt matkat ole menneet. Näistähän niitä juttuja olis kiva kuulla ja lueskella.


      • hanski53
        katja.jkl kirjoitti:

        päättelisin, että 20 vuoden kuluttua voi olla kriittiset paikat =)

        Itse arvelisin välttyväni kyllästymiseltä, että aina käy eri paikoissa ja muissakin maissa välillä. Venäjähän on myös niin laaja, että mahtaakohan tuota monipuolisempaa matkailumaata ollakaan; erilaisia kansallisuuksia, merenrantaa ja sisämaata, miljoonakaupunkeja ja maaseutua, eurooppaa ja aasia, eri vuodenaikoja jne. Varsinkin se talvimatkailu on mukavaa, eipähän tarvi hikoilla ja polttaa nahkaansa =)

        Tärkein "etu" kuitenkin on se, että sinne voi tehdä lyhyempikestoisiakin matkoja. Lähepä Puerto Ricoon viikonlopuksi, joo.

        Mutta saavutushan tuo 30 vuoden Venäjään keskittyminen tietysti on, mitenkähän alkuperäinen arvelee seuraavan matkakohteensa tässä "kisassa" pärjäävän?

        Niin ja Neuvostoliitossa matkailu on jotain sellaista, mitä ei enää voi tehdä vaikka haluaisikin, että ei varmaan hukkaan sinne tehdyt matkat ole menneet. Näistähän niitä juttuja olis kiva kuulla ja lueskella.

        laajaa maata matkustelin työn ja elämysten parissa. Karjala tässä rajantakana oli puhdas turisteista ja Sortavalassa finskipoika oli harvinaisuus. Tulli ym paperisota, jos meni vaikka rajavyöhykkelle oli sanoinkuvaamatonta. Se kin oli elämys tavallaan. Kaukaisin paikka Kirgisia, kaupunki Os, Kiinan rajan lähettyvillä. Vuosi Moskovassa yhtäsoittoa..


    • miehikkälän taata

      Itsehän aloittelin nämä tankkaus hommat jo 50-luvulla. Kyllä on bensa ja kalusto kovasti muuttunut niistä ajoista. Eipä nämä tämänpäivän tissiposkitankkaajat tiedä mitään todellisesta tankkaamisesta, vinkuvat vaan jonoista. Ja perkele ovat laskeneet jo ämmätkin tankille!

      • tankannut kuitenkaan

        50-luvulla Neukkulassa.


      • tankannut kuitenkaan kirjoitti:

        50-luvulla Neukkulassa.

        rajat aukes 50 luvun puolivälissä ja sen jälkeen tehtiin bussi matkoja sinne!


      • moduuli
        arvo-poika kirjoitti:

        rajat aukes 50 luvun puolivälissä ja sen jälkeen tehtiin bussi matkoja sinne!

        kun sukkahousupaketeilla sai kottaraisen koko viikonlopuksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe