C-sarjan tyyppiviat...?

vaihtamassa...

Eli onko niitä...? Lähinnä c-180 malli...

40

9256

Vastaukset

  • Moottoriviat

    Sylinterikannen tiivistevuotoja.
    Moottorin öljyvuotoa.
    Dieseleissä polttoaineputkistovuotoja.
    Jos dieselin ruiskutuspumpusta näkyy ulospäin vuotoa, pumppu on vaihtokunnossa.
    Moottorinohjausyksikön vikoja.
    Sytytyselektroniikkavikoja. Joutokäynti vaeltaa.
    Ajonestolaitteen vikoja.
    Kiilahihna kulunut.
    Sähköpääkaapeli murtunut.
    Laturivikoja.
    Käynnistinmoottorivikoja vuosimalliin 2003 saakka.

    Vaihteiston ja voimansiirron viat

    Kytkinvikoja.
    Vuosimallin 1997 automaattivaihteiston vaihteensiirron ohjauselektroniikan vikoja.
    Vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa. Vetopyörästö on saattanut pyöriä liian vähällä öljyllä. Varmistu, ettei vetopyörästöstä kuulu ääntä.

    Jarruviat

    Jarrupalat ja etulevyt kuluneet. Takalevyt ruostuneet.

    Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat

    Ohjauslaitteissa väljää. Raidetangon päät väljät.
    Kallistuksenvakaajan kumihelat saattavat olla väljät.

    Sähköviat ja valoviat

    Keskuslukitus reistailee.
    Polttoainemittarivikoja.
    Tuulilasinpyyhinvikoja.

    • liekkö miehellä ollut yhtään mersua,itselläni 12 vuotta vanha 180c eikä normaalihuoltojen lisäksi ole tarvinnut korjata mitään jatällä hetkellä on mersujen hinta/laatusuhde todella hyvä!


    • Ompas vika listaa.. itellä C180 alla 90tkm, ei mitään ongelmia!! Et sillee..


    • Lisätään vielä, että renkaat kuluvat ajossa
      Polttoainetta kuluu ajossa
      Moottoriöljyt joutuu vaihtamaan
      Tuulilasi saattaa rikkoutua kiven iskussa.
      jne.


  • C-sarjan mersu on ollut monena vuonna laadukkain ja luotettavin auto isommassa keskiluokassa

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Autojen vikaindeksit ADAC-raportin mukaan/1135219939556

    Laadukkaaksi väitetty tojo ave vasta kuudes.lol

    • Eihän tuo C-sarja huono ole saksalaiseksi. Eipä sitä toisaalta voi oikein Toyotaankaan verrata eli kärki on siltä kaukana:
      http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566


    • Ruotsi. kirjoitti:

      Eihän tuo C-sarja huono ole saksalaiseksi. Eipä sitä toisaalta voi oikein Toyotaankaan verrata eli kärki on siltä kaukana:
      http://www.hs.fi/autot/artikkeli/3 vuotta vanhat autot/1135219603566

      Mercedes-Benz C-sarja    1,8    56 521
      Mercedes C-sarja CDI    11,4    88 570

      Näin siis 3-vuotiailla autoilla! Vikaprosentti 56tkm ajetulla 1.8% ja 88tkm ajetulla yli kuusinkertainen! Paljon ajavalle kallis vaihtoehto mikä on tullut itsekin testattua.


    • tuntuvat kirjoitti:

      Mercedes-Benz C-sarja    1,8    56 521
      Mercedes C-sarja CDI    11,4    88 570

      Näin siis 3-vuotiailla autoilla! Vikaprosentti 56tkm ajetulla 1.8% ja 88tkm ajetulla yli kuusinkertainen! Paljon ajavalle kallis vaihtoehto mikä on tullut itsekin testattua.

      Kuin jäädä jollakin epäluotettavammalla autolla esim. toyotalla jollekkin korpisuoralle räntäsateeseen soittelemaan apuva.

      Tärkeintä kuitenkin on käytännön luotettavuus, sillä ei paljoa ole väliä jos katsastuksessa reputetaan jonkin väljän raidetangonpään vuoksi.

      Fakta on ADACIN mukaan se, että mersulla päästään yleensä perille ja Toyotalla harvemmin.


    • niinpä niin kirjoitti:

      Kuin jäädä jollakin epäluotettavammalla autolla esim. toyotalla jollekkin korpisuoralle räntäsateeseen soittelemaan apuva.

      Tärkeintä kuitenkin on käytännön luotettavuus, sillä ei paljoa ole väliä jos katsastuksessa reputetaan jonkin väljän raidetangonpään vuoksi.

      Fakta on ADACIN mukaan se, että mersulla päästään yleensä perille ja Toyotalla harvemmin.

      Vertailu Corolla -A-sarja. Uutena A-sarja pärjää mutta jo 3-vuotiaana ja siitä eteenpäin Corolla on omaa luokkaansa.
      Vertailu Avensis - C-sarja. Sama juttu mutta vasta 6-vuotiaana Mersu romahtaa täysin Toyotan kyydistä.
      Tämähän on samaa linjaa kuin katsastusvikatilastokin kertoo. Uutena Mersu on ihan OK mutta kun kilometrejä karttuu niin viat vievät siitä parhaan terän toisin kuin laadukkaammissa autoissa.


    • Minullakin ollut tuo MB c-sarjan 180 kompressormersu nyt 8 vuotta ja nyt tuli sytytykseen
      liittyvä vika jonka epäillään olevan avainpesässä ja rattilukkoautomaatikassa. Muuten on mennyt tosi hyvin Mersulla joka on juuri sopiva ei liian iso eikä liian pieni auto.


    • mitä häikkää mersu c 180 97v akkua purkaa akunkenky kytkettäessä pikku kipinät nyt ei enää käynnisty. vh kysyy.


    • onko kellä neuvoa mese c 180 sähkö ongelma purkaa akkua käynnistäessä mittarivalot häviää akun napa kytkettäessä hiukan kipinöi. veksi kysyy.


  • On se aina vaan yhtä hupaisaa että jossakin vaiheessa näissä keskusteluissa putkahtaa esiin auto nimeltä Toyota...

    • Siksi kai Mersun omistajienkin teksteihin eksyy usein se autoalan esikuva...


    • olla! kirjoitti:

      Siksi kai Mersun omistajienkin teksteihin eksyy usein se autoalan esikuva...

      Ovat ilmiselvästi kateellisia mersu-miehille koska tulevat järestään keskusteluun mukaan jollakin toyotan paskalla ja valehtelevat autonsa niin viattomaksi kun pystyvät.


    • badding kirjoitti:

      Ovat ilmiselvästi kateellisia mersu-miehille koska tulevat järestään keskusteluun mukaan jollakin toyotan paskalla ja valehtelevat autonsa niin viattomaksi kun pystyvät.

      Kukaan ei ole Toyotasta maininnut ennen sinua mitään!


    • johtuisikohan se siitä että 8:ssa tapauksessa 10:stä tällä palstalla mersua mollaava kirjoittaja on toyotan omistaja. Nyt sinä ajattelet että minä keksin päästäni...käytä hetkinen ja käy tutustumassa muutamaan viestiketjuun. Tyyppi esimerkissä ensin mollataan mersua jostakin asiasta jonka on sattunut jostakin lehdestä tms. lukemaan. Tästä syntyy kinaa kun mersumiehet eivät pureskelematta ihan kaikkea nielekkään ja jossain vaiheessa viestiketju muuttuu toyota avensiksen kehumiseksi!

      Ja siis kun toyota miehille olisi ihan omakin palsta jossa sitä avensista voisi kehuskella tai vaikka mollata mersua jos siitä jollekkin hyvä mieli tulee.


    • Jos ei muuta saa noi toi ota


    • asia on näin että kirjoitti:

      johtuisikohan se siitä että 8:ssa tapauksessa 10:stä tällä palstalla mersua mollaava kirjoittaja on toyotan omistaja. Nyt sinä ajattelet että minä keksin päästäni...käytä hetkinen ja käy tutustumassa muutamaan viestiketjuun. Tyyppi esimerkissä ensin mollataan mersua jostakin asiasta jonka on sattunut jostakin lehdestä tms. lukemaan. Tästä syntyy kinaa kun mersumiehet eivät pureskelematta ihan kaikkea nielekkään ja jossain vaiheessa viestiketju muuttuu toyota avensiksen kehumiseksi!

      Ja siis kun toyota miehille olisi ihan omakin palsta jossa sitä avensista voisi kehuskella tai vaikka mollata mersua jos siitä jollekkin hyvä mieli tulee.

      samaa mieltä. ostin just c300 uuden mesen ja huolenpitosopimus 408e vuodessa pitäis pärjätä. onhan se selvä kun mersuilla ajellaan yli 500000km tuleehan niitä vikoja, kauhean vanha mese tulee kalliiksi mutta jos kerran ajat mesellä et sä japsiin koske mieluummin kävelen.


    • ketju! kirjoitti:

      Kukaan ei ole Toyotasta maininnut ennen sinua mitään!

      Minähän se otan aina Tohjon esille päästäkseni sitä solvaamaan. Kai te sen olette jo tajunneet kauan sitten ja viimeistään puolitoista vuotta sitten kun kärähdin ja paljastuin Tojota-trollipojuksi omaa tyhmyyttäni.


  • Käy nyt ensin ajamassa moisella jyrällä.
    Auto on ajasta jäljessä. Todella raskas ajettava, paljon vikoja alustassa.

    • Hiace 30 tkm ja turbo rikki... laatua etc muut "pikku VIAT" jo pari vuotta sitte tapahtu mut kuitenkin...


  • noita yllättävän paljon. Ilmeisesti 97-2001 herkinpiä ruostumaan. Noissa ei sikkipeltiä juuri ole ja tehdassuojauksesta tingitty rajusti = herkkä ruostumaan.

    • Onko kyseessä "väyrysmersu" siinä sitä paskaa koko.........


    • Väyrynen on e sarjalalainen,nyt puhuttiin c sarjalaisista. Mutta totta että väyryset ruostuu pirusti


  • Ajattelin mennä koeajamaan kyseistä autoa.. Toyota avecista voin sanoa kanssa kehujille,että omistan ks auton ja vaihdelaatikko on täysi paska.. vm 04 ajettu 295tkm ja romuna. Ja kolmella tutulla sama et on laatikko levinnyt.. Et nykyisiä japseja ei voi millään verrata 80luvun ikiliikkujiin...

    • "Toyota avecista voin sanoa kanssa kehujille,että omistan ks auton ja vaihdelaatikko on täysi paska.. vm 04 ajettu 295tkm ja romuna."

      Ei sekään ole harvianaista, että ääliöt saavat ihan itse huonoilla käyttötavoillaan manuaalilaatikonkin rikki, automaatista puhumattakaan j atämä täysin automerkistä riippumatta.

      Itse vaihdan tai vaihdatan manuaaliin ölyt joko noin 80 tkm tai 5-vuoden välein, sillä ei ne askinkaan öljyt ole ikuisia. Sama takavetoisten perän öljyjen suhteen.


  • suurinosa täällä kirjoittajista ei pääse Mersunkyytiin kun kelapäivänä.siitä puhutaan seuraavaan kelapäivään-saakka

  • Noh toyotahan on ihan perus auto. Ei mikään elämys ajaa mutta kestää kun jaksaa huoltaa/vaihtaa osaa.
    mersu taas aikalailla antaa laadukkaat kyydit ja c-sarjalaisissa varsinkin c180 itsellä ollut useampi 370 000tkm ajettu bensa eikä mitään vikaa. niillä sen 400 000rullaa ainakin.
    Perus varmoja !!!
    Ja tuo ruoste mollais on kyllä ihanperseestä.
    Ei ne ruostu jos ne olisi asiallisella käytöllä. köyhät ei jaksa pestä ja huoltaa autoaan tarpeeksi.
    Toinen asia on että suomen sää olosuhteet ja suolaus ne autot pilaa. ei mersu missään saksassa ruostu!
    Kun käyt vanhankin mesen saksasta on se ruosteeton. Melkeinpä kaikkialla muualla autot on ruosteettomia paitsi suomessa.

    Sanotaan nyt tähän vielä että ainoa minkä ei pitäisi ruostua on volvot ja audit..... On niitäkin paskoja nähty ruosteessa ja suht uutena.....

    Kertaukseksi vielä!!!
    Autoissa ei sinäänsä mitään vikaa ole.
    Ne vaan ei sovellu suomen huonoon tien ylläpitoon/lähinnä suolaus....

    Mutta eipä itsellä ole 20v vanhassa meisselissä ruostetta ollenkaan... Ollut hyvällä pidolla

    Suomessa aikalailla jokanen auto mätänee

    • Ajan 21 vuotta vanhalla pösöllä, pesen sitä kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa.
      Siinä ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu mistään.

      Ilmeisesti autoni on siis ollut ns. hyvällä pidolla.


    • joppajoo kirjoitti:

      Ajan 21 vuotta vanhalla pösöllä, pesen sitä kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa.
      Siinä ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu mistään.

      Ilmeisesti autoni on siis ollut ns. hyvällä pidolla.

      Moni Mersun omistaja on ihmetellyt ja ihaillut vanhaa Volvoani, 960 3.0 -93 jolla on ajettu yli 250 tkm eikä sitä ole hitsattu vielä mistään ja maalikin on yhtä pikku kolhunkorjausta takalokasuojassa lukuunottamatta alkuperäinen. Kun katsoo ovien alareunoja, siellä ei ole ruosteesta tietoakaan. Meillä on tämä auto ollut jo 20 vuotta joten tiedän aika tarkkaan mitä sille on tehty. Huoltona korin ja joskus alustankin pitäminen puhtaana ja kerran vuodessa alustan suihkuttaminen teräketjuöljy/kotelosuoja-sekoituksella. Aika hyvin toimii.


    • joppajoo kirjoitti:

      Ajan 21 vuotta vanhalla pösöllä, pesen sitä kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa.
      Siinä ei ole ruostetta, eikä sitä ole hitsattu mistään.

      Ilmeisesti autoni on siis ollut ns. hyvällä pidolla.

      oot sä varma ettei se kori ole ruostunut näkymättömiin ja ajat polkupyörällä. vuoden paras huuli Ranskalaisessa autossa ei ole ruostetta oot tosi koomikko


  • Bensakone nakuttaa ku diisseli

  • 2014 ja uudemmat ei ruostu.. 30v koritakuu.. paljon käytetty alumiinia nykyään..
    http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-mercedes-c-220-kombi

    google kääntimellä tuolta lainattu..
    "Uusi C-luokka on rakennettu runsaasti ja hyvin harvoin suojattu ruostetta vastaan. Sekä etulokasuojat, konepelti ja ovet ja takaluukku on valmistettu alumiinista (ks. Kuva). Lisäksi Mercedes-alueella on sisä- ja takaluukku. Mersanilla on myös hyvin valmistetut liimat, jotka peittävät ovien, hupun ja takaluukun kulmat. Myös auton alla olevat liitokset ovat hyvin suljettuja ja muovisuojajen sisällä, jotka kattavat suurimman osan alustasta, on suojaava ruosteen suojakerros. Auton alla olevat palkit käsitellään sisäisesti ja lisättynä pöytäkirjassa se on myös alumiinisen etukiskon osalta ja että päätyputket ja takajouset ovat ruostumattomia."

  • Mersuissa ei ole tavatonta se että jo kahden vuoden ikäisissä voi olla ruostetta.

    30 vuoden ruostumattomuus takuu on kusetusta kuluttajille,niiden pitää ruostua sisältä päin mieli takuun toimia.Eli artisti maksaa aina.

    • Nyt hyvä mies puhutaan Mersuista, ei skodista jotka ovat tunnettuja ruosteisuudestaan ja monista muista vioistaan kuten esim. automaattilaatikko porsii, moottori syö öljyä, päästöhuijaus jne..


  • ruoste, koskee kaikkia mersuja.

  • Miksköhän Mersu pitä keskimäärin aika huonosti arvonsa saksassa ja sveitsissä jopa selvästi huonommin kuin Citikka ?

  • Kaveri sattuu olemaan mesen korjaamolla töissä. Puoli vuotta vanhoja mersuja tulee maalattavaksi ja ruostekorjauksiin kun ovat jo ruostuneet.
    Laatua noissa ei ainakaan sen suhteen ole. Uudempiin ei pysty vaihtamaan moottoriöljyjä itse eikä katsomaan kun ei ole mittatikkua.
    Korjaamolla öljynvaihdon suorittaa robotti öljypropun kautta.
    Enpä moista huolisi itselle

  • Kompressori mesessä jakopää hajoo jo sadassa tuhannessa, se yläratas juustoa

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.