Usein sanotaan että japsit erityisesti hondalla on kehittyneimmät moottorit. Tehoa varsinkin 1.6:ssa voi olla jopa 160 hp kun monella muulla merkillä ei ole niin paljoa edes 2.0:ssa.
Mutta eikö tämä teho ole kuitenkin monen valmistajan kompromissi, hiukan pienemmillä tehoilla saadaan kestävyyttä jne. Ja sitten kun seurataan mitä niille moottoreille kuuluu esim. 15 vuoden päästä huomataan että monessa pöllähtää öljyä pihalle auton käydessä.
Olen seuraillut monia vanhempia autoja ja tullut siihen tulokseen että kestävimmät tulee pitkälti italiasta, vanhoja unojakin kun seuraa niin moottoreita ei tarvitse rempata ja öljyä ei syö. Ja autourheilua kun seuraa niin lähes aina kun italialainen auto on mukana niin tekniikka kestää, vrt. esim lancia delta rallissa, alfa romeo 155 dtm:ssä ja tietysti ferrari f1:ssä missä esim. hondat paukkuu joka kisassa. Ja eikös uusi puntokin ole jo osoittanut kyntensä.
Eriäviä mielipiteitä saa esittää, mistä moottorien erot johtuvat jne.....
Mistä parhaat moottorit?
20
2120
Vastaukset
- ovat
kaverihan melkoisen vitsin murjaisi. Onko jääny lääkkeet aamulla ottamatta vai mistä moinen sekoaminen?? en tiedä rallista yms mut siviili versioit mainitsimistasi autoista on kyllä todella paskoja. 100tkm ja auton saa ajaa sulattamoon
- ovat
tehoista huolimatta erittäin kestäviä!. Accordin 2.0 l koneet ovat sieltä kestävimmästä päästä,
400- 500 th ajettuja tiedän monta.
Tuo fiat unoa koskevas kommentti on kyllä uskomaton !!- AQA
Arvasin kommentit. Mutta tiedänpä unon millä on ajettu yli 400tkm ilman koneremppaa. ajapa joskus vanhan accordin tai corollan perässä niin varmasti tunnet öljyn hajun useimmissa tapauksissa. Miksi täällä ei voi koskaan keskustella asiallisesti? Onhan tietysti todennäköistä että monilla unoilla on ajettu vielä melko vähäsen mut puhuinkin nyt niistä mitä kaupungeissa näkyy.
- Wiima88
AQA kirjoitti:
Arvasin kommentit. Mutta tiedänpä unon millä on ajettu yli 400tkm ilman koneremppaa. ajapa joskus vanhan accordin tai corollan perässä niin varmasti tunnet öljyn hajun useimmissa tapauksissa. Miksi täällä ei voi koskaan keskustella asiallisesti? Onhan tietysti todennäköistä että monilla unoilla on ajettu vielä melko vähäsen mut puhuinkin nyt niistä mitä kaupungeissa näkyy.
Useilla Toyota Corolla/Carina autoilla tiedän ajetun yli 400 tkm ja kone on vielä hyvässä kunnossa....dieselit kestää vielä enemmän.
- öljyä
Wiima88 kirjoitti:
Useilla Toyota Corolla/Carina autoilla tiedän ajetun yli 400 tkm ja kone on vielä hyvässä kunnossa....dieselit kestää vielä enemmän.
Autolla ajettu n.250000 km ja öljyä saa lisätä pari kertaa kuussa. Tuskin kone kestää enää sataatuhatta.
- 600-legenta
Oli ajettu 80thkm. Kysyin maahantuojalta, männänrenkaat poikki, eikö ole vähän ajettu?
Nauroivat. Niitä koneita porataan jo alle 30thkm ajettuna. Mänänrenkat ainakin parikertaa vuodessa poikki. Tulpat sai kiertää kanteen aina "omille" jengoille.
Niin surkean pehmeää konetta ei edes rellusta tavannut!- AQA
Etpä ole tainnut koskaan 600 omistaa. Kaverini isä ajoi yli 200tkm 600:lla ilman mitään moottoriremonttia. Hauskin piirre autossa on ylikierrokset joita se ottaa mahtavasti ja vieläpä haluaisi pitää ne. Saman ajan kuplassa meni venttiilit sekaisin näissä kierroksissa. Sen ajan ihmiset osaavat varmaan kertoa tarkemmin.
Eikös saabilla olekin vahvat koneet? - 600-legenta
AQA kirjoitti:
Etpä ole tainnut koskaan 600 omistaa. Kaverini isä ajoi yli 200tkm 600:lla ilman mitään moottoriremonttia. Hauskin piirre autossa on ylikierrokset joita se ottaa mahtavasti ja vieläpä haluaisi pitää ne. Saman ajan kuplassa meni venttiilit sekaisin näissä kierroksissa. Sen ajan ihmiset osaavat varmaan kertoa tarkemmin.
Eikös saabilla olekin vahvat koneet?Sitten tulee AQA satuilija.
"00thkm? pikkufiiulla ilman konerempaa. Sanotaan , että pitää valehdella reilusti, että uskotaan. Raja siinäkin.
Täytyy syvästi häveten myöntää, että haksahdin 600; sen. Johtu opiskelusta.
Männänrenkaat vaihdettiin neljä kertaa. Poikki oli, kun vaaihdoin pois.
Kesäsin koivunoksa piti takaluukkua raollaan.Sai jäähdytystä.
Huohotin putki tuprutti fiijujen tapaan suoraan maahan.
Ehdottomasti surkein ja pehmein tekele omistamieni lukuisten autojen joukossa. Ei Fiiua ikinä!
- Toni112
Miljoona kilometriä meni rikki ja hyvin toimii. Sama moottori ollut alusta asti.
- mutta
tänä päivänä täytyy olla tosi rikas, että raskii ajaa Saabillaan noin pitkään. Kestävyys perustuu reiluun mitoitukseen ja se tuo mukanaan melkoisen kulutuksen.
Iranissa Paykan kestää, mutta kuluttaa 30l/100km. Miljoonavolgia löytyy myös Venäjältä.
- keskustelu
Aivan säälittävää keskustelua. joku hölmä tahallaan provosoi että fiatin koneet on hyviä. ei kukaan idiootti voi vakavalla naamalla tommosta väittää. samalla yrittää väittää et toyota ois huono. jostakin kumman syystä ovat kumminkin eniten myytyjä autoja suomessa... mistähän johtuu??!!
- fiatin koneista.
itsellä omakohtaisia kokemuksia ja huomioita esim. juuri fiatin koneista. ei ne mitään huonoja ole, vaikka niin luulettekin, vaan huomattavan ehjiä paljon ajettunakin. kyllä niistä vanhoista japanilaisista näyttää tulevan juuri niitä sinisiä savuja, kun perässä ajelee.
suurin osa esim. italialaisten ja ranskalaisten autojen haukkujista ei ole edes omistanut kyseisiä autoja, joten turha jauhaa ennakkoluuloisena pelkkää paskaa.
porukka vaan ostaa toyotaa yms. suosittua merkkiä sokeasti laatuun uskoen, sillä onhan iskä jo kauan aikaa sitte sanonut totuuden hyvistä "autoista".
kuitenkin jos uusista autoista puhutaan, niin itse pidän hondan moottoreita tällä hetkellä parhaimpina. harmi vaan ettei pelkkä moottori tee hyvää autoa. :)- kunnon
"harmi vaan ettei pelkkä moottori tee hyvää autoa. :) "
Hyvä kuski tarvitaan hondan puikkoihin, ei Fiiu-urpoa. - en kyllä tarkoittanut ihan ...
kunnon kirjoitti:
"harmi vaan ettei pelkkä moottori tee hyvää autoa. :) "
Hyvä kuski tarvitaan hondan puikkoihin, ei Fiiu-urpoa."Hyvä kuski tarvitaan hondan puikkoihin, ei Fiiu-urpoa."
vaan mulla oli ennemmin mielessä esim. korin kestävyys, ajo-ominaisuudet ja sellasta.
"hyvä kuski"= lippispää, teini, amis blin bling tuning honda? ja ajotapa tietysti mahdollisimman raju
"mä oon niinku ihan saletist hot, kun ajan miljoonaa"
??
??? - kunnon
en kyllä tarkoittanut ihan ... kirjoitti:
"Hyvä kuski tarvitaan hondan puikkoihin, ei Fiiu-urpoa."
vaan mulla oli ennemmin mielessä esim. korin kestävyys, ajo-ominaisuudet ja sellasta.
"hyvä kuski"= lippispää, teini, amis blin bling tuning honda? ja ajotapa tietysti mahdollisimman raju
"mä oon niinku ihan saletist hot, kun ajan miljoonaa"
??
???Käsityskykysi kunnon kuskista on ymmärrettävä. Luulethan fiiun moottoria auton moottoriksi.
Huohotinputken puhaluksen haju paljastaa fiiun kaukaa! - vain niin..
kunnon kirjoitti:
Käsityskykysi kunnon kuskista on ymmärrettävä. Luulethan fiiun moottoria auton moottoriksi.
Huohotinputken puhaluksen haju paljastaa fiiun kaukaa!mitä muuta sulla oli vielä?
- asiasta tietoinen
Paras moottori, käytettiin vielä 90 luvulla lukuisissa ralliautoissa. Valitettavan harvinainen nykyään.
- 3 runkolaakeria
joo poloneesin 3 runkolaakeria kertookin jo sen kestävyydestä....
- salaisuuus
3 runkolaakeria kirjoitti:
joo poloneesin 3 runkolaakeria kertookin jo sen kestävyydestä....
Se on vieläkin salaiseksi luokiteltua informaatiota, miten he saivat ne kestämään. Huhujen mukaan öljyssä oli joku mineraali mukana, mutta tiedä häntä.
- Nimetön
millälailla paras moottori... Varmasti yksi kestävimmistä on mersun ikivanha 2,0-2,4 diesel, joilla on monilla ajettu yli 1 000 000km avaamatta konetta... Ja tee-se-itse miehille ei idioottivarmaa vm.74-84 volvon B19-23 moottoria parempaa olekkaan... Litratehoista tai teknisistä hienouksista ei kyllä löydy kehumista, mutta yksikään nykyaikainen moottori ei tule koskaan pääsemään samoihin km-lukemiin kuin em. koneet. (On noita vanhoja hyviä toki muitakin...)
Nykymoottorit ovatkin tosin suunniteltukin "kertakäyttöisiksi" eikä niille paljon remppaa voi/kannata tehdä.
En ole ikinä nähnyt yli 400tkm ajettua italialaista autoa, että se niiden kestävyydestä...
Kilpa-autoilua en lähtisi sekoittamaan siviilipuolelle, on aivan eri porukat jotka ne suunnittelee ja valmistaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789