Eli voinko päästää Venäjän kääppärini ihan vapaasti, valvovan silmän alla, juoksentelemaan nurmelle? Siis voiko siellä olla jotain ´´hamsterille vaarallista´´? Ja toinen kysymys olisi, että onko millaisia putkia olemassa vaikkapa kahden lasiterran yhdistämiseen, ja pääseekö hamsteri niistä hyvin kulkemaan? (Mietin 2 osaista asumusta)
Olisin kiitollinen vastaajille...
Venäjän kääpiöhamsterista pari kysymystä
5
352
Vastaukset
- minä vaan
terve!
mun mielestä (ihan näin maalaisjärjellä ajateltuna) sun ei kannata päästää sitä hamsua vapaaksi nurmelle ilman että se alue on rajattu jotenkin, koska viuhke ja vilaus se pääsee sulta karkuun, niin mites sitten suu pannaan.. ;) mutta jos alueen rajaa jollakin esim häkin kehikolla tms. niin eipä kai siellä nurmella pitäisi mitään vaaraa olla.. ellei jotain myrkkykasveja oo just siinä mitä se hamsu vois napostella.. ja niistä putkista, kyllä semmosia mun tietääkseni on olemassa, mutta en niistä sen tarkemmin tiedä. kannattaa varmaan kysellä jostain eläinkaupasta, tietävät varmasti parhaiten :) eipä muuta..- Harriet Hamster
Miksi hamsteri pitäisi viedä ulos? Se ei nauti siitä laisinkaan, sillä siellä on satoja tuntemattomia hajuja ja tuhansia bakteereja joille hamsteri ei ole vastustuskykyinen (vuosikymmenten jalostus!). Kissa/lintu voi napata hamsterin hetkessä. Ulkona on usein (aina) joko liian kylmä tai kuuma, valoisa tai pimeä, tuuli vilustuttaa jne. Hamsterin ulkoilutus on "hauskaa" vain ihmisistä. Eläimen etua pitää kuitenkin ajatella. Hamsteri pelkää ulkona, vaikka omistajasta saattaa näyttää hauskalle kun hamsu painautuu matalaksi vasten nurmikkoa.
- Jumbe
Harriet Hamster kirjoitti:
Miksi hamsteri pitäisi viedä ulos? Se ei nauti siitä laisinkaan, sillä siellä on satoja tuntemattomia hajuja ja tuhansia bakteereja joille hamsteri ei ole vastustuskykyinen (vuosikymmenten jalostus!). Kissa/lintu voi napata hamsterin hetkessä. Ulkona on usein (aina) joko liian kylmä tai kuuma, valoisa tai pimeä, tuuli vilustuttaa jne. Hamsterin ulkoilutus on "hauskaa" vain ihmisistä. Eläimen etua pitää kuitenkin ajatella. Hamsteri pelkää ulkona, vaikka omistajasta saattaa näyttää hauskalle kun hamsu painautuu matalaksi vasten nurmikkoa.
Miten sinä voit tuon kaiken niin tietää? että muka hamsu pelkää ja tarttuu bakteereita?? luulenpa, että tuo höpinä on sinun mielikuvituksen tuotetta.Ottakaa nyt maalaisjärki kaupunkilaiset sievään käteenne tai mihin tahansa ja ajatelkaa vähän noita lapsellisia höpinöitä.Hamsu tykkää vipeltää nurmikolla ja sillä siisti.
- mulperi
Jumbe kirjoitti:
Miten sinä voit tuon kaiken niin tietää? että muka hamsu pelkää ja tarttuu bakteereita?? luulenpa, että tuo höpinä on sinun mielikuvituksen tuotetta.Ottakaa nyt maalaisjärki kaupunkilaiset sievään käteenne tai mihin tahansa ja ajatelkaa vähän noita lapsellisia höpinöitä.Hamsu tykkää vipeltää nurmikolla ja sillä siisti.
Lapsellista höpinää tuo ei TOSIAANKAAN ollut. Mietipä vain kuka tässä käyttäytyy lapsellisesti, kun väittää vastaan vaikka ei ole viitsinyt edes ottaa selvää asioista.
Itse en ikinä milloinkaan veisi hamsua ulos, en edes kädessä. Hamsterit ovat tyytyväisiä suuressa asumuksessa jossa on virikkeitä ja sillä selvä. Ne EIVÄT TIEDÄ paremmasta joten ne EIVÄT TARVITSE ulkoilua!
Yleensäkään hamsuja ei kannata viedä pihalle, koska hetkessä se ottaa spurtin ja HUPS! "äiti mun hamsteri katosi yhyyyyy, osta mulle uus!".
Moniakohan hamstereita on kadonnut vain ihmisen järjettömyyden takia, kun on ajateltu että sillä on mukavaa pihalla ja kyllä se pihassa pysyy ja ei sille mitään käy.
Ulkona uhkaavat MILJOONAT bakteerit, joille hamsteri ei ikinä voi olla vastustuskykyinen, kun se on ollut vuosikymmeniä ihmisen lemmikkinä häkissä jalostettavana.
Hamsteri P-E-L-K-Ä-Ä pihalla uusia hajuja ja voi sekunneissa juosta paniikissa lähimpään puskaan ja sitten sitä ei enää niin helposti löydäkään. Ennenpitkää se on jonkun naapurin kissan suupalana tai retkottaa stressiin kuolleena jossain metsässä.
Olisiko sinusta mukavaa joutua keskelle ei-mitään uusien hajujen joukkoon, pelätä henkensä edestä että lintu tai kissa nappaa ja saada ihan vain sen takia sydänkohtaus että joku on niin ääliö ettei ymmärrä lemmikkinsä parasta. En usko! - Tuisku
mulperi kirjoitti:
Lapsellista höpinää tuo ei TOSIAANKAAN ollut. Mietipä vain kuka tässä käyttäytyy lapsellisesti, kun väittää vastaan vaikka ei ole viitsinyt edes ottaa selvää asioista.
Itse en ikinä milloinkaan veisi hamsua ulos, en edes kädessä. Hamsterit ovat tyytyväisiä suuressa asumuksessa jossa on virikkeitä ja sillä selvä. Ne EIVÄT TIEDÄ paremmasta joten ne EIVÄT TARVITSE ulkoilua!
Yleensäkään hamsuja ei kannata viedä pihalle, koska hetkessä se ottaa spurtin ja HUPS! "äiti mun hamsteri katosi yhyyyyy, osta mulle uus!".
Moniakohan hamstereita on kadonnut vain ihmisen järjettömyyden takia, kun on ajateltu että sillä on mukavaa pihalla ja kyllä se pihassa pysyy ja ei sille mitään käy.
Ulkona uhkaavat MILJOONAT bakteerit, joille hamsteri ei ikinä voi olla vastustuskykyinen, kun se on ollut vuosikymmeniä ihmisen lemmikkinä häkissä jalostettavana.
Hamsteri P-E-L-K-Ä-Ä pihalla uusia hajuja ja voi sekunneissa juosta paniikissa lähimpään puskaan ja sitten sitä ei enää niin helposti löydäkään. Ennenpitkää se on jonkun naapurin kissan suupalana tai retkottaa stressiin kuolleena jossain metsässä.
Olisiko sinusta mukavaa joutua keskelle ei-mitään uusien hajujen joukkoon, pelätä henkensä edestä että lintu tai kissa nappaa ja saada ihan vain sen takia sydänkohtaus että joku on niin ääliö ettei ymmärrä lemmikkinsä parasta. En usko!Olen samaa mieltä mulperin kanssa. Hamsteri on luonnossa saaliseläin ja se pelkää ulkona avaralla nurmella. Se katoaa salamannopeasti pensaikkoon tai muualle piiloon, ja silloin sitä on hyvin vaikea saada enää kiinni. Hamsterit asuvat luonnossa parin metrin syvyydessä maan alla, joten ne ovat myös hyviä kaivajia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110