win98

asennus

Moni varmaan ihmettelee tätä kysymystä, mutta ihmetelkööt. Siis koneessani on win 98 ja siinä on vuosien mittaan ollut monenlaisia ongelmia. Nyt ajattelin asentaa windowsin uudestaan, elikkä mistä saisin win 98 asennus levykkeen kun sellaista ei ole, vaan sain koneen tutulta joka oli hukannut asennus levykkeen jonnekkin, kuitenkin windowsi on ihan laillinen tässä koneessa. Eli saisko netistä tai joltain henkilöltä melko ilmaiseksi asennus levykkeen?

14

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuta keinoa

      kuin että koita ottaa yhteys Suomen Microsoftiin ja kerro että sulla on laillinen lisenssi tuohon jne. tarpeelliset asiapaperit niin josko ne pientä korvausta vastaan lähettäisi sulle windows-asennusrompun.

      Onko koneesi jokin ison tietokonevalmistajan tekemä kun siinä ei ole mukana asennusromppua?? Yleensä vain isot valmistajat jättää sen rompun pois, ehkä siinä tapauksessa kannattaisi kysellä myös tietokoneen maahantuojalta koska nuo on silloin ns. OEM-versioita windowsista ja niiden tuotetuki on siirretty tietokoneen valmistajalle eikä Microsoft silloin vastaa niiden tuotetuesta.

      PS. Virallisestihan tuo tuotetuki Win98:n kohdalla on jo päättynyt mutta ehkä osaavat silti auttaa tuon asennusmedian toimittamisessa.

      • kysymyksen tekijä

        Tämä kone on acerin ihan perus paketti, tällanen kannettava. Mikä se OEM on?


      • tarkoittaa..
        kysymyksen tekijä kirjoitti:

        Tämä kone on acerin ihan perus paketti, tällanen kannettava. Mikä se OEM on?

        laitevalmistajan omille koneilleen räätälöimää ohjelmaversiota eli etupäässä Windowsia, yleensä Windowsin tuotetuki ja vastuu siirretty silloin koneen valmistajalle eikä Microsoft itse anna tuotetukea. Tuo nyt on kuitenkin sellainen muotokysymys kun puhutaan asennusmediasta (siis cd-rompusta) että sun kannattaa kysellä sitä sekä tuon koneen maahantuojalta että myös Microsoftilta. Varaudu kuitenkin esittämään tarvittaessa kaikki lisenssipaperit ja koneen ostokuitti.


    • imuroimalla

      löytyy

      • että se on

        laitonta! Siis ei emulen käyttö vaan kaupallisten softien imurointi netistä.


    • psh

      win 98;ssa on oma työkalu kännistyslevykkeen tekemiseen.Kas kun et ole hokassu vaikka niinkin kauan olet tuota redmondin ihmettä käyttänyt?
      Homma on seuraava:OHJAUSPANEELI--LISÄÄ/POISTA SOVELLUS--KÄYNNISTYSLEVYKEEN LUONTI LÖYTYY VÄLILEHDELTÄ.

      • kysymyksen tekijä

        Kiitti vinkistä, tarkoitin kuitenkin asennuslevykettä. Mutta miten tuo asennuslevyke eroaa käynnistyslevykkeestä?


      • dfs
        kysymyksen tekijä kirjoitti:

        Kiitti vinkistä, tarkoitin kuitenkin asennuslevykettä. Mutta miten tuo asennuslevyke eroaa käynnistyslevykkeestä?

        käynnistyslevyke auttaa jos kone ei käynnisty, siis vaikka mbr on vahingoittunut, asennuslevy taas sisältää käyttöjärjestelmän asennukseen tarvittavat tiedot.


      • kuin asennus-CD

        kas kun et sinä itse sitä ole huomannut. Käynnistyslevykkeellä kun ei paljoa asennella käyttistä uudestaan, sillä vaan käynnistetään kone!!!


      • Ongelmia tiedossa
        kuin asennus-CD kirjoitti:

        kas kun et sinä itse sitä ole huomannut. Käynnistyslevykkeellä kun ei paljoa asennella käyttistä uudestaan, sillä vaan käynnistetään kone!!!

        Yksi tuttava kerran halusi asentaa 98:n uusiksi. Koneessa (kannettava) oli esiasennettu käyttis ja mukana ei tullut asennusmediaa. Koneessa oli ainoastaan korppuasema, enkä itse ole koskaan nähnyt 98:sta muita kuin CD versioita.


      • cd-asema sitten avuksi
        Ongelmia tiedossa kirjoitti:

        Yksi tuttava kerran halusi asentaa 98:n uusiksi. Koneessa (kannettava) oli esiasennettu käyttis ja mukana ei tullut asennusmediaa. Koneessa oli ainoastaan korppuasema, enkä itse ole koskaan nähnyt 98:sta muita kuin CD versioita.

        eipä siihen muuta neuvoa voi keksiä. Toi win98 on niin iso järkäle ettei sitä edes voi toimittaa korpuilla! Jo vanhempi Win95:nkin vaikka oli vain murto-osa tuosta win98:n koosta vaatii pirusti levykkeitä.


      • kysymyksen tekijä
        Ongelmia tiedossa kirjoitti:

        Yksi tuttava kerran halusi asentaa 98:n uusiksi. Koneessa (kannettava) oli esiasennettu käyttis ja mukana ei tullut asennusmediaa. Koneessa oli ainoastaan korppuasema, enkä itse ole koskaan nähnyt 98:sta muita kuin CD versioita.

        juu ei minunkaan tietääkseni tämän asentaminen korpuilla luonnistu. CD asema kuitenkin löytyy. Yritän tässä hommata ton asennus CD:n, toivottavasti onnistuu.


    • Piru_

      niin se windows ei ole laillinen. Ihan sama vaikka sen ois saanu Paavilta. Lisäksi jos kyseessä on OEM-tuote, niin jälleenmyyntikin taitaa olla kiellettyä.

      • kysymyksen asettaja

        Mistä jälleenmyynnistä puhut? Kyllä kone on varmasti laillinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe