Moni varmaan ihmettelee tätä kysymystä, mutta ihmetelkööt. Siis koneessani on win 98 ja siinä on vuosien mittaan ollut monenlaisia ongelmia. Nyt ajattelin asentaa windowsin uudestaan, elikkä mistä saisin win 98 asennus levykkeen kun sellaista ei ole, vaan sain koneen tutulta joka oli hukannut asennus levykkeen jonnekkin, kuitenkin windowsi on ihan laillinen tässä koneessa. Eli saisko netistä tai joltain henkilöltä melko ilmaiseksi asennus levykkeen?
win98
14
1453
Vastaukset
- muuta keinoa
kuin että koita ottaa yhteys Suomen Microsoftiin ja kerro että sulla on laillinen lisenssi tuohon jne. tarpeelliset asiapaperit niin josko ne pientä korvausta vastaan lähettäisi sulle windows-asennusrompun.
Onko koneesi jokin ison tietokonevalmistajan tekemä kun siinä ei ole mukana asennusromppua?? Yleensä vain isot valmistajat jättää sen rompun pois, ehkä siinä tapauksessa kannattaisi kysellä myös tietokoneen maahantuojalta koska nuo on silloin ns. OEM-versioita windowsista ja niiden tuotetuki on siirretty tietokoneen valmistajalle eikä Microsoft silloin vastaa niiden tuotetuesta.
PS. Virallisestihan tuo tuotetuki Win98:n kohdalla on jo päättynyt mutta ehkä osaavat silti auttaa tuon asennusmedian toimittamisessa.- kysymyksen tekijä
Tämä kone on acerin ihan perus paketti, tällanen kannettava. Mikä se OEM on?
- tarkoittaa..
kysymyksen tekijä kirjoitti:
Tämä kone on acerin ihan perus paketti, tällanen kannettava. Mikä se OEM on?
laitevalmistajan omille koneilleen räätälöimää ohjelmaversiota eli etupäässä Windowsia, yleensä Windowsin tuotetuki ja vastuu siirretty silloin koneen valmistajalle eikä Microsoft itse anna tuotetukea. Tuo nyt on kuitenkin sellainen muotokysymys kun puhutaan asennusmediasta (siis cd-rompusta) että sun kannattaa kysellä sitä sekä tuon koneen maahantuojalta että myös Microsoftilta. Varaudu kuitenkin esittämään tarvittaessa kaikki lisenssipaperit ja koneen ostokuitti.
- imuroimalla
löytyy
- että se on
laitonta! Siis ei emulen käyttö vaan kaupallisten softien imurointi netistä.
- psh
win 98;ssa on oma työkalu kännistyslevykkeen tekemiseen.Kas kun et ole hokassu vaikka niinkin kauan olet tuota redmondin ihmettä käyttänyt?
Homma on seuraava:OHJAUSPANEELI--LISÄÄ/POISTA SOVELLUS--KÄYNNISTYSLEVYKEEN LUONTI LÖYTYY VÄLILEHDELTÄ.- kysymyksen tekijä
Kiitti vinkistä, tarkoitin kuitenkin asennuslevykettä. Mutta miten tuo asennuslevyke eroaa käynnistyslevykkeestä?
- dfs
kysymyksen tekijä kirjoitti:
Kiitti vinkistä, tarkoitin kuitenkin asennuslevykettä. Mutta miten tuo asennuslevyke eroaa käynnistyslevykkeestä?
käynnistyslevyke auttaa jos kone ei käynnisty, siis vaikka mbr on vahingoittunut, asennuslevy taas sisältää käyttöjärjestelmän asennukseen tarvittavat tiedot.
- kuin asennus-CD
kas kun et sinä itse sitä ole huomannut. Käynnistyslevykkeellä kun ei paljoa asennella käyttistä uudestaan, sillä vaan käynnistetään kone!!!
- Ongelmia tiedossa
kuin asennus-CD kirjoitti:
kas kun et sinä itse sitä ole huomannut. Käynnistyslevykkeellä kun ei paljoa asennella käyttistä uudestaan, sillä vaan käynnistetään kone!!!
Yksi tuttava kerran halusi asentaa 98:n uusiksi. Koneessa (kannettava) oli esiasennettu käyttis ja mukana ei tullut asennusmediaa. Koneessa oli ainoastaan korppuasema, enkä itse ole koskaan nähnyt 98:sta muita kuin CD versioita.
- cd-asema sitten avuksi
Ongelmia tiedossa kirjoitti:
Yksi tuttava kerran halusi asentaa 98:n uusiksi. Koneessa (kannettava) oli esiasennettu käyttis ja mukana ei tullut asennusmediaa. Koneessa oli ainoastaan korppuasema, enkä itse ole koskaan nähnyt 98:sta muita kuin CD versioita.
eipä siihen muuta neuvoa voi keksiä. Toi win98 on niin iso järkäle ettei sitä edes voi toimittaa korpuilla! Jo vanhempi Win95:nkin vaikka oli vain murto-osa tuosta win98:n koosta vaatii pirusti levykkeitä.
- kysymyksen tekijä
Ongelmia tiedossa kirjoitti:
juu ei minunkaan tietääkseni tämän asentaminen korpuilla luonnistu. CD asema kuitenkin löytyy. Yritän tässä hommata ton asennus CD:n, toivottavasti onnistuu.
- Piru_
niin se windows ei ole laillinen. Ihan sama vaikka sen ois saanu Paavilta. Lisäksi jos kyseessä on OEM-tuote, niin jälleenmyyntikin taitaa olla kiellettyä.
- kysymyksen asettaja
Mistä jälleenmyynnistä puhut? Kyllä kone on varmasti laillinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli374473Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo512463- 1542299
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3601911Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast291544- 721339
- 1021224
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html181206Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1091114- 781109