onko kellään kokemusta kyseisestä kassasta?jos sanoo itsensä irti niin saanko sieltä kuitenkin rahaa,joku väitti ettei?eihän koko laakissa ole sitten mitään järkeä
ytk-kassa
15
1850
Vastaukset
- kassasta saa
rahaa jos sanoo itsensä irti? Karenssi seuraa aina.
- tanju
kyllä mä karenssin tiedän tietysti mutta sen jälkeen rahan saaminen....??
- Pahasti kusetettu
tanju kirjoitti:
kyllä mä karenssin tiedän tietysti mutta sen jälkeen rahan saaminen....??
Maksoin vuosi ja kun tartti työttömyyskorvausta tuli 3kk karenssi itse aiheutetusta työttömyydestä, ja sitten korvaus oli vain vähän yli 30 % palkastani. Rehellistä huijausta ?
- analyytikko
Pahasti kusetettu kirjoitti:
Maksoin vuosi ja kun tartti työttömyyskorvausta tuli 3kk karenssi itse aiheutetusta työttömyydestä, ja sitten korvaus oli vain vähän yli 30 % palkastani. Rehellistä huijausta ?
Olisitko sitten jostain toisesta kassasta saanut muka paremman päivärahan?
- tanju
just no sehän on mukavaa!eli saan saman korvauksen mitä saa normaalisti kelasta kun on työtön,vaikka olen liiton jäsen..huh huh.ja sitten olen yrittänyt soittaa kys paikkaan joka päivä monta kertaa peräkkäin niin heillä aina linjat varattu!hermo rupee prakaamaan.minäkin sanonut itseni irti ilman "syytä"
- karenssia jos on syytä
työvoimaviranomaisethan ne karenssit ja pvät päättä, kassa noudattaa vain LAKIA ja pykäliä ja maksaa kaikikille samojen pykälien mukaan. Ei se ole mikään kassa/liittosidonnainen asia.
- Osa-aikatyötön
Toimii hyvin, varsinkin verkkopalvelut ovat hyvät. Parhaimmillaan on maksanut maanantaina verkossa tehdyn jatkohakemuksen rahat keskiviikkona. Ei valittamista.
- irti kassasta?
Jos sä jäät työttömäks, tai uhkaat jäädä, niin et kai sinä itseäs kassasta irti sano? Sikshän kassa sulle maksaa koska olet sen jäsen.
Eikä kassasta tietenkään saa mitään "palautuksia" jos sanot itsesi irti, ei se ole mikään vakuutus tai Aku Ankan tilaus josta saa etukäteen maksetut rahat takaisin irtisanoessaan itsensä keken tilauksen / vakuutusajan.
Vai sekoitat sä nyt irtisanomisen kassasta ja duunista?
Ja kuinka paljon sä sitten oletit sieltä saavas rahaa? Jos sulla on ollut niin pieni palkka ettet sä saa sieltä enempää kuin KELAsta niin voivoi.
Ja isompia palkkoja voi vaatia jos kuuluu johonkin työntekijäliittoon, pelkkä kassa ei paljon lämmitä.- tanju
siis olen sanonut itseni irti nykyisestä työpaikasta.en tosiaan tiedä että paljon ylipäätään voi saada korvausta kun jää työttömäksi kun en ole ennen ollut?enkä tiedä paljon saa kelastakaan oletan vaan ettei paljoa ole.kertokaa vaan jos teillä kokemusta..olen siis edelleen ytk jäsen
- Osa-aikatyötön
tanju kirjoitti:
siis olen sanonut itseni irti nykyisestä työpaikasta.en tosiaan tiedä että paljon ylipäätään voi saada korvausta kun jää työttömäksi kun en ole ennen ollut?enkä tiedä paljon saa kelastakaan oletan vaan ettei paljoa ole.kertokaa vaan jos teillä kokemusta..olen siis edelleen ytk jäsen
Siinähän se syy tuli. Olet itse sanonut itsesi irti. Siitä seuraa työttömyysetujen määräaikainen menetys eli karenssi. En tiedä miten pitkä, kun en ole koskaan moista virhettä mennyt tekemään. Asiaan ei vaikuta kuulutko kassaan vai et. Liitolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, koska liitto ei maksa työttömyyskorvausta vaan kassa.
Olisi ehkä ollut viisasta varmistaa uusi työpaikka ennen irtisanoutumista tai sitten jättää työsuhteen lopettaminen työnantajan tehtäväksi. Silloin ei olisi ongelmia vaan viiden päivän jälkeen alkaa korvaus juosta. tanju kirjoitti:
samaa päivärahaa kuin kuin muutkin työttömyyskassat.
Eli jos irtisanot itsesi työpaikasta, sama karenssi on joka kassalla ja sen jälkeen sama päiväraha.- tanju
marella kirjoitti:
samaa päivärahaa kuin kuin muutkin työttömyyskassat.
Eli jos irtisanot itsesi työpaikasta, sama karenssi on joka kassalla ja sen jälkeen sama päiväraha.kiitos marella tätä tietoa juuri hain
- erä jäsen vuodesta 1990
Eipä ole itselläni ollut mitään ongelmia YTK:n kanssa. Ei tosin ole ollut ongelmia työnantajankaan kanssa (että olisi pitänyt kuulua ammattiliittoon).
Jos sanot itsesi irti työpaikasta tulee karenssi muistaakseni 3 kk. Hyvillä perusteluilla tämän saa estettyä.
Itse ainakin 14 vuotta sitten pääsin ilman karenssia kun tein kirjallisen selityksen miksen voinut enää siinä paikassa olla töissä. Olin kyllä karenssiin varautunut ja laittanut palkastani rahaa säästöön (niin kuin tietysti muutenkin). Huonossa työpaikassa ei kannata olla vain pelkän karenssin pelon vuoksi siinä voi mennä vaikka terveys (ja mielenterveys). Itse olin ainakin ratkaisuuni tyytyväinen.
Palkasta tietysti riippuu minkälaisen ansiosidonnaisen päivärahan saat. Jos en väärin muista on se siinä 55% brutto palkasta. Huomioi kuitenkin, että kassan jäsenenä on täytynyt olla määrätty aika ennenkuin tämän etuuden saa (joskus oli 10 kk?). Muuten joutuu tyytymään kelan päivärahaa. - ja sysky saapuu
Jos osaat kirjoittaa tälle palstalle, luulisi että osaat käyttää nettiä sen verran, että löydän ko. firman sivustot ja tiedot sieltä.
Kai muistit heti ekana työttömyyspäivänä ilmottaututa työvoimatoimistoon työnhakijaksi, ennen sitä on turha lähetellä mihinkään kassaan hakemuksia.
http://www.ytk.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o1181568Etkö sä muru mussakaiseni ymmärrä
Että me päästään lähenemään vain kaveruuden kautta? Vain siten mä voin lähettää sulle kuvia ja viestejä 😌 Tänäänkin o351247- 771237
- 501056
- 61772
Martina Aitolehdeltä kova tilitys podcastilla: "Kyllä mä turpaan vetäisin"!
Martina Aitolehti tilittää brutaalin rehellisesti Eskolle podcastilla syitä, miksi hän ei ole lähtenyt mukaan julkkisten196721- 29694
Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole57678Sosiaalinen lainalaisuus.
Tulipa mieleen tässä useammasta aloituksesta ja kirjoituksesta, että minusta ihmisilläkin (laumaeläimilläkin) on luonnol137670Hei, huomenta
Joskus tarvitaan kipua, että löytää itsestään voimaa ja vahvuutta! Aurinkoista päivää ja muutenkin mukavaa lauantaita ❤️65610