Ei sijaisautoa merkkihuollosta !

30 tkm huolto

Oli aika moka Toyotalta eilen. Menin iäkkään sukulaisrouvan kanssa merkkiliikkeeseen viemään hänen Toyotaansa 30 tkm huoltoon. Kysyimme sijaisautoa, ei ollut yhtään vapaana. Yritimme neuvotella vaihtoautoa käyttöön huollon ajaksi, ei järjestynyt.

Kyseinen merkkiliike sijaitsee teollisuusalueella ja siitä on keskustaan matka, joka on yli 70-vuotiaalle kävellen liian pitkä. Eivät ymmärtäneet.

Satoja autoja rivissä ja yhtään ei anneta sijaisautoksi. Homma ei sitä paitsi olisi ollut rahasta kiinni. Nyt mentiin sitten taksilla keskustaan huollon ajaksi, kun Toyota ei ymmärtänyt edes markkinointisyistä järjestää meille sijaisautoa huollon ajaksi. Aika paskamaista toimintaa, täytyy sanoa.

14

2712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automan

Eikös hyvän asiakaspalvelun pitäisi olla parasta mainosta merkille?
      Verratkaapa vaikka netti-:DD, lehti- ja tv-mainontaan jotka ovat yleensä turhanpäiväistä ja agressiivista epäolennaisuuksiin puuttumista, joskus jopa valheellista.

Kyllä asiakkaan huomioon ottaminen vaikuttaa siihen astuuko sama asiakas toisenkin kerra samaan puljuun. Eikö?

• tojo tuhnu

sopiessani huoltoaikaa, järjestyykö sijaisauto! Se vaikuttaa tietty siihen missä huollatan! Nykyisinhän ei tarvitse käyttää maahantuojan huollossa enää takuun raukeamisen pelossa!

• vähäsen

kuka omistaa maahantuojan ja Toyota-autotalot eli kuka määrää mitä saa tehdä ja mitä ei?

PS. 15 tkm huoltoväli nykyautoissa on silkkaa rahastusta

• Ex Tojotisti

Samaa politiikkaa sovelletaan muissakin Toyota huolloissa.
      Oma Avensikseni lojui korjaamolla viikon ja minä Toyotamies kuljin millä sattuu.
      Vaikka vika oli aivan uudessa autossa ja selvä laadunvarmistuksen laiminlyönti ei sijaisautoa herunut.

• sitten osannut

huolehtia omista oikeuksistasi. Takuu korjauksista ei saa koitua kustannuksia asiakkaalle.

• Ex Tojotisti
        sitten osannut kirjoitti:

huolehtia omista oikeuksistasi. Takuu korjauksista ei saa koitua kustannuksia asiakkaalle.

Otin asian tiimoilta yhteyttä maahantuojaan, jolle kerroin, että laadunvarmistuksen pettäminen tehtaalla maksatetaan asiakkaalla.
        Maahantuojan selvä kannanotto oli, että sijaisautoa ei kuulu antaa takuukorjauksen ajaksi.
        Tuon henkilön nimenkin muistan vielä.
        Mutta eipä seuraavassa vaihdossa tullut käytyä Toyotaliikkeessä lainkaan.
        Korjattavaa on uudessakin ollut, mutta koskaan en ole joutunut jalkamiheksi takuukorjauksen ajaksi, vaan ilman pyyntöä aina on ollut sijaisauto käytettävissä.

• humppahulinaa
        Ex Tojotisti kirjoitti:

Otin asian tiimoilta yhteyttä maahantuojaan, jolle kerroin, että laadunvarmistuksen pettäminen tehtaalla maksatetaan asiakkaalla.
        Maahantuojan selvä kannanotto oli, että sijaisautoa ei kuulu antaa takuukorjauksen ajaksi.
        Tuon henkilön nimenkin muistan vielä.
        Mutta eipä seuraavassa vaihdossa tullut käytyä Toyotaliikkeessä lainkaan.
        Korjattavaa on uudessakin ollut, mutta koskaan en ole joutunut jalkamiheksi takuukorjauksen ajaksi, vaan ilman pyyntöä aina on ollut sijaisauto käytettävissä.

Vanhaa Aveasi, kun tällä palstalla vierailet? Uskoisin, että jokaisella Toyota- niinkuin muillakin korjaamoilla on tietty sijaisautokiintiö, joille pitää tehdä varaus. Henkilöille, jotka myyjät tuntevat, tekevät yleensä varauksen kysymättäkin jos tietävät että auton tarvitsee. Tämä mummon tapaus olisi hoitunut sillä, että olisi etsinyt käsiin autotalon johtajan ja kertonut tilanteen. Ellei johtajalla olisi ollut ymmärrystä, maahantuojalla olisi. Valitettavasti palveluammatteihin on lipsunut henkilöitä, joilla ei ole rahtustakaan asiakaspalveluasennetta. Mutta se ei ole Toyotan syy, niitä on ravintolatkin pullollaan.

• hyviä

kokemuksia Peogeot liikkeestä, olen käyttänyt vanhaa pösöäni jakohihnan vaihdossa kahdessa eri peogeot liikkeessä, kerran pyörien suuntauksessa, niin joka kerta ovat antaneet käyttööni uuden esittely auton, jos hihnan vaihto on venynyt seuraavaan päivään niin olen saanut ajella ilman ylimääräisiä kuluja. Ei ole ollut palvelussa ongelmia,jo tämän asian takia en aio merkkiä vaihtaa. kävin viime syksyllä sovitulla koeajolla, autoa ei ollut vielä palautettu edellisestä ajosta niin myyjä antoi lounas lipun ja pyysi että menen syömään viereiseen ravintolaan odotellessani, auto tuli 20min kuluttua, tapaus sattui vantaan maanautossa, en keksi itse ainankaan moittimisen aihetta. Kiitos siitä maanautolle.

• Kokemusta on

Sijaisauton kyllä saa kunhan varaa sen huoltoa varattaessa

• pena2

Aina on saanut auton alle kun on tarvinnut, useimmiten itse vielä tarjoavat. Viimeksikin kysäisivät että millä haluaisin ajaa, uuden variksen otin ajoon.

• AE111
        pena2 kirjoitti:

Aina on saanut auton alle kun on tarvinnut, useimmiten itse vielä tarjoavat. Viimeksikin kysäisivät että millä haluaisin ajaa, uuden variksen otin ajoon.

Aikaisemmin sain valita ilmaiseksi sijaisauton määräaikaishuoltojen ajaksi automyyjältä, jolta olin auton ostanut. Nyt hän ei ole enää siellä hommissa, eikä heru autoa lainaan.

• Vtt-i 1,6 -02
        pena2 kirjoitti:

Että saisi saman kohtelun kuin Pentti? Tämmöiselle tavalliselle toyotistille ei tyrkytellä huollon ajaksi sijaisautoa. Varmaan minulta puuttuu sellainen "penamainen" itsevarmuus, kohtelias käytös ja ennenkaikkea valtava tietotaso.

• Pena2
        Vtt-i 1,6 -02 kirjoitti:

Että saisi saman kohtelun kuin Pentti? Tämmöiselle tavalliselle toyotistille ei tyrkytellä huollon ajaksi sijaisautoa. Varmaan minulta puuttuu sellainen "penamainen" itsevarmuus, kohtelias käytös ja ennenkaikkea valtava tietotaso.

itsevarmuus, kohtelias käytös ja ennenkaikkea valtava tietotaso.

Itse olen tehnyt kahdet kaupat samasta liikkeestä ja kun kaikki huollot on tehty sieltä, niin on henkilökunta on käynyt aika tutuksi.

• on hyvä

Kun vien auton pajalle, siellä on autovuokraamon kaveri odottamassa auton kanssa. Vuokra-auton jätän samaan paikkaan kun haen omani pajalta. Helppoa.

Ainakin ennen Audi tarjosi ihan liikkeen toimesta sijaisauton ja yrittivät jopa järjestää samanlaisen kuin oma. VW puoli samassa liikkeessä ei sitten sijaisautoa halunutkaan tarjota.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe