Realistinen laji

Km-oppilas

Krav maga on realistisin laji jota olen harjoitellut ja olen treeannnut viittä eri kamppailulajia.

Esim. combat Academyn treeneissä harjoitellaan tilanteita joissa hyökkääjiä on kolme ja sinun on pakko jakssaa ja toimia, samoin sparrataan nyrkkeilyhanskoilla, treenataan mattoa ym...

Tasokokeet ovat kovia, siellä katsotaan luonnetta, ne kestävät monta tuntia ja ylemmillä tasoilla voi ottelussa tulla vastaan potkkunyrkkeilyn mm-mitalimies ym...

Positiivisesti yllätyin lajista, krav maga on toimiva kokonaisuus ja harjoitukset ja tekniikat ovat järkeviä kun vertaan aiempia lajejani niin se magan yhtäaikainen torjunat ja hyökkäys.kombinaatio on valovuosia edellä monia lajeja ja se putkinäön rikkomisen harjoittelu siinä on myöskin järkeä.

13

2972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka lie

      Kuinka vanha olet? ja mitä olet treenannut?

      • km-oppilas

        Ikää on kolmekymmentä ja risat, olen treeannut, karatea, judoa, aikidoa, jujutsua, ja hapkidoa, tasoni noissa lajeissa on oranssista-siniseen vyöhön ja hapkidossa olin vain puoli vuotta.


    • putkimieskö?

      "kombinaatio on valovuosia edellä monia lajeja ja se putkinäön rikkomisen harjoittelu siinä on myöskin järkeä."

      Oon usein kuullu tosta putkinäön rikkomisesta magassa, mutta en oo kyselly siitä sitten tarkemmin. Miten sen rikkomista käytännössä harjoitellaan ja mitä sillä itseasiassa tarkotetaan? Kuvittelisin sen liittyvän kamppailutilanteeseen yksin useampaa päällekävijää vastaan, jolloin huomio ei voi olla vain yhdessä hyökkääjässä kerrallaan, jotain tuon suuntaista?

      Kuinka tätä sitten erikseen harjoitellaan rikkomaan, sillä itse kehälajia harrastavana keskityn yhteen henkilöön kerrallaan, mutta tilanteessa useampaa vastaan en tietenkään näin tekisi. Mitä ns. putkinäköharjoittelu sisältää?

      Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun aiheeseen usein törmää.

      • rikkoja

        Sitä treenataan niin, että jokaiselle harjoittelijalle ennen harjoituksia jaetaan talouspaperirullan pahviholkki. Harjoittelijat astuvat riviin ja laittavat pahviholkin oikean silmän eteen ja katsovat sen läpi valmentajaa. Valmentaja pempaisee nyrkillä tötterön päähän, jolloin saadaan potkinäkö rikottua. Valkku kiertää kaikki harjoittelijat läpi ja kun oikealle silmälle on tehty tämä kertaalleen, siirretään tötterö vasempaan silmään ja homma aloitetaan alusta.


      • on todellinen asiantuntija
        rikkoja kirjoitti:

        Sitä treenataan niin, että jokaiselle harjoittelijalle ennen harjoituksia jaetaan talouspaperirullan pahviholkki. Harjoittelijat astuvat riviin ja laittavat pahviholkin oikean silmän eteen ja katsovat sen läpi valmentajaa. Valmentaja pempaisee nyrkillä tötterön päähän, jolloin saadaan potkinäkö rikottua. Valkku kiertää kaikki harjoittelijat läpi ja kun oikealle silmälle on tehty tämä kertaalleen, siirretään tötterö vasempaan silmään ja homma aloitetaan alusta.

        onhan se mukavaa, että olet keksinyt jotain käyttöä talouspaperirullille. Siistiä. Oletetaan, että talouspaperirulla on pidenpi kiikari, ja voit sitten paskalla käynnin jälkeen kokeilla veskipaperirullaa, vähän niinkuin lyhyempänä kiikarina. Kiva efekti.
        Onneksi siinä vessapaperirullassa on haju myös, jotta työntäessäsi sen vasempaan tai oikeaan silmääsi, sokaistut hajusta ja pyörryt! Jippii, yksi urpo taasen vähemmän taistelutantereella!
        Aikoinaan, tarhassa muistaakseni, askarreltiin Pääsiäiskoristeita ja tipuja ko. rullista - suosittelen, että otat yhteyttä jakomäen esikouluun ja alat trulliksi;)


    • Miki -82

      Olen edelleen sitä mieltä ettei "reallisuutta" opita salilla, vaikka sitä kuinka yritetään simuloida.
      Totta kai se antaa joitakin valmiuksia, mutta se on hyvin erinlainen tilanne kun tutun treenikaverin sijaan käykin se puukolla huitova piri-narkki päälle. Silloin monella voikin iskeä se hetkellinen lamaantuminen, joka riittääkin jo vakavaan lokkaantumiseen/kuolemaan. Siitä huolimatta vaikka laamntumista vastaan on vuosia treenaillutkin. Sitä voikin yllättävässä tressitilanteessa pää tyhjetä kaikista opeista hetkessä.
      Eron voi itsekkin kokea käymällä ottamassa otteluita kisoissa. Se on aivan eri tunne nousta kehään kun ottaa sparria salilla.
      Itselle kävi ekassa matsissa niin kun tiesin etukäteen vastustajan heikkouden. Kumminkin enemmän toimin matsissa vaiston kuin etukäteen sovitun taktiikan pohjalta (jolla olisin voinut voittaa). Kehässä kaikki suunnitelmat vain jäi tekemättä.

      • turvamies

        Kyllä se tositilanteiden harjoittelu auttaa paljon myöskin tositilanteissa, olen itse kantapään kautta asiat oppinut, kaavamainen budo-harjoittelu ei kadulle valmenna, mutta Krav magassa, defendossa, jeet Kune dossa, niissä ollaan asian ytimessä.

        Aina olet valmiimpi, kun valmistaudut tilanteeseen jota toivottavasti ei koskaan tule.


      • sen sanoo jo järkikin
        turvamies kirjoitti:

        Kyllä se tositilanteiden harjoittelu auttaa paljon myöskin tositilanteissa, olen itse kantapään kautta asiat oppinut, kaavamainen budo-harjoittelu ei kadulle valmenna, mutta Krav magassa, defendossa, jeet Kune dossa, niissä ollaan asian ytimessä.

        Aina olet valmiimpi, kun valmistaudut tilanteeseen jota toivottavasti ei koskaan tule.

        http://video.google.com/videoplay?docid=-4557734610590145701


    • Totuuden torvi

      Miksi ihmeessä monet luulevat sen yhtäaikaisen torjunnan ja lyönnin olevan alunperin magan idea ? Satoja vuosia vanha juttu ainakin Wing-Chun Kung-fussa.

      • Että täällä

        Suurin osa näistä nettisenseistä on vielä vaippaiässä, eivätkä tiedä asioista juurikaan.

        Mielestäni yleensäkkin on ihan turha ylistää tai haukkua yhtä tiettyä lajia. Jokaisessa on hyviä puolia sekä puutteita.


    • Konkkapolvi

      on tuo samanaikaisuus, ei sitä maga ole luonut. Ja putkinäön rikkominen on täysin tuttua niille, jotka ovat käsiaseiden kanssa touhunneet. Eli ruuti on keskitty Kiinassa mutta sitä valmistetaan mm jenkeissä ja Suomessa etc.

    • Ihme ja Kumma

      Aika moni ex-nyrkkeilijä on ottanut lajikseen nykyisin Krav magan, mistähän syystä?

      tietenkin realistisuuden takia, kaverit jotka ovat tottuneet lyömään haluavat kilpauran jälkeenkin harjoitella ja maga antaa mielenkiintoa ja ideaa siihen, Jusa Saurama on entinen kovan luokan nyrkkeilijä, Kille oli ottamassa salilleen krav magaa ennen draagista poismenoaan,aika monta entistä nyrkkeilijää tiedän, jotka treenaavat magaa ja kehuvat lajia ja ovat kokeilleet karateakin, mutta se ei iskenyt heihin ollenkaan.

      Krav magassa on jytyä.

      • ex-bokraaja

        jujutsu ja krav maga ovat ex-nyrkkeilijöiden mieleen, suomeen jujutsun tuonut Auvo Niiniketo on entinen nyrkkeilijä, samoin jujutsupiireissä liikkuu muitakin nyrkkeilijöitä ja krav magassa useita nyrkkeilytaustan omaavia ohjaajia ja harjoittelijoita, itse kokeilin nyrkkeilyn jälkeen karatea, mutta hippailu ei kiinnostanut ja siirryin jujutsun kautta magaan.

        Hauskaa on ollut ja toimivaa tekniikkaa ja sparratessa on kiva päteä nyrkkeilytaidoilla, mutta lajit tarjoavat paljon enmmän kuin kilpaurheilu siksi ne vetävät väkeä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1753
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1357
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1158
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1138
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      53
      987
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      954
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe